din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2038 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Dreptul Proprietatii Intelectuale » Apple Corps poate impiedica inregistrarea unei marci comunitare figurative compuse din termenul �BEATLE� pentru aparate rulante electrice

Apple Corps poate impiedica inregistrarea unei marci comunitare figurative compuse din termenul �BEATLE� pentru aparate rulante electrice

  Publicat: 29 Mar 2012       22389 citiri        Secţiunea: Dreptul Proprietatii Intelectuale  


Este posibil ca prin utilizarea acestei marci, You-Q sa genereze un profit necuvenit din renumele si din atractia durabila ale marcilor BEATLES si THE BEATLES detinute de Apple Corps

Societate care detine cea mai mare parte de actiuni a mai multor firme (filiale). Fiecare firma din holding isi pastreaza identitatea si forma de organizare, precum si pietele de aprovizionare si desfacere.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Mrca inregistrata in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Reglementata in C. proc. pen. in acelasi cadru ca si actiunea penala.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Legatura de cauzalitate sau raportul cauzal, nereglementat expres in legea penala, unul din elementele laturii obiective ale infractiunii, care consta in legatura dintre fapta (actiune-inactiune)si rezultatul sau urmarea imediata (ex. la infractiunea de dare de mita, activitatea de promitere, oferire sau dare a creat rezultatul constand in starea de pericol).
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

In luna ianuarie 2004, Handicare Holding BV a formulat la OAPI (Oficiul marcii comunitare) o cerere de inregistrare ca marca comunitara a unui semn figurativ compus din termenul ``BEATLE``, pentru aparate de locomotie (aparate rulante electrice) pentru persoane cu mobilitate redusa.

Apple Corps Ltd., intreprindere constituita de grupul ``The Beatles``, s-a opus acestei cereri, invocand diversele sale marci comunitare si nationale anterioare, printre care marca verbala ``BEATLES`` si mai multe marci figurative compuse din termenul ``BEATLES`` sau ``THE BEATLES``.

La 31 mai 2010, OAPI a respins cererea formulata de Handicare, considerand ca, avand in vedere similitudinea semnelor, renumele considerabil dobandit de mult timp de marcile anterioare ale Apple Corps si suprapunerea publicurilor relevante ale celor doua marci, era posibil ca prin utilizarea marcii solicitate, Handicare sa obtina un profit necuvenit din renumele si din atractia durabila ale marcilor detinute de Apple Corps. Prin urmare, OAPI a concluzionat ca exista un risc serios de a se aduce atingere marcilor anterioare al caror titular este Apple Corps.

Handicare, devenita You-Q BV dupa introducerea acestei cauze, a solicitat Tribunalului anularea acestei decizii.

Prin hotararea pronuntata astazi, Tribunalul confirma analiza efectuata de OAPI si respinge actiunea .

Mai intai, Tribunalul considera ca OAPI putea concluziona, pe baza elementelor prezentate, in special cu privire la vanzarile de discuri ale grupului Beatles, ca marcile anterioare THE BEATLES si BEATLES se bucura de un renume important in ceea ce priveste inregistrarile sonore, inregistrarile video si filmele si de un renume, desi mai redus, pentru produsele derivate, precum jucariile si jocurile. In continuare, in opinia Tribunalului, OAPI a considerat in mod intemeiat ca semnele in conflict sunt foarte similare din punct de vedere vizual, fonetic si conceptual.

Pe de alta parte, aceste marci au un caracter distinctiv, astfel incat, atunci cand le intalneste, marele public, in special in statele neanglofone ale Uniunii, se va gandi imediat la grupul eponim si la produsele acestuia.

De asemenea, in mod intemeiat OAPI a subliniat ca exista o suprapunere intre cele doua publicuri vizate de semnele in conflict, intrucat persoanele cu mobilitate redusa fac parte si din marele public vizat de marcile anterioare.

Pe cale de consecinta, OAPI putea sa deduca in mod corect din aceste elemente ca in pofida diferentei dintre produsele in cauza, intre semnele in conflict exista o legatura . Prin urmare, in considerarea existentei acestei legaturi, publicul relevant, chiar in lipsa unui risc de confuzie, ar ajunge sa transfere valorile marcilor anterioare asupra produselor acoperite de marca solicitata.


Chiar dupa 50 de ani de existenta, imaginea transmisa de marcile anterioare continua sa aiba acceptia de tinerete si de o anumita contra-cultura a anilor 60, care beneficiaza in continuare de o imagine pozitiva. Or, aceasta imagine pozitiva ar putea fi profitabila pentru produsele vizate de marca solicitata, intrucat publicul relevant, tocmai din cauza dizabilitatii suferite, ar fi atras in mod special de imaginea foarte pozitiva de libertate, de tinerete si de mobilitate legata de marcile BEATLES si THE BEATLES, si aceasta cu atat mai mult cu cat o parte a publicului vizat de produsele You-Q face parte din generatia persoanelor care au cunoscut produsele Beatles in anii 60 si dintre care unele persoane pot fi in prezent interesate de produsele vizate de marca solicitata.


Acest transfer de imagine ar permite prin urmare You-Q sa isi introduca pe piata propria marca fara a se expune la riscuri importante si fara a trebui sa suporte costurile de lansare, in special costurile cu publicitatea, ale unei marci nou create. Astfel, Tribunalul concluzioneaza ca OAPI a considerat in mod intemeiat ca este posibil ca prin utilizarea marcii solicitate, You-Q sa obtina un profit necuvenit din renumele si din atractia durabila ale marcilor apartinand Apple Corps.

Hotararea in cauza T-369/10 You-Q BV/OAPI





Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Uniunii Europene    OAPI    Marci comunitare    Apple Corps

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Inregistrarea la EUIPO unei marci sonore prezentate in format audio
Sursa: EuroAvocatura.ro

Necesitatea examinarii gradului redus de similitudine a marcilor in conflict
Sursa: EuroAvocatura.ro

CJUE: Noi instructiuni practice pentru parti. Faza scrisa si orala a procedurii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul de acces la documentele continute in dosarul unei cereri de autorizare a introducerii pe piata a medicamentelor
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Un semn care evoca marijuana nu poate fi inregistrat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Initiativa cetateneasca europeana. Situatia regiunilor cu minoritate nationala
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003

Marca comunitara. Procedura de opozitie. Cerere de inregistrare a marcii comunitare verbale
Pronuntaţă de: T-571/11, Hotararea din 20/03/2013. El Corte Ingles/OHMI - Chez Gerard (CLUB GOURMET)

In 1996 AUDI a cerut Oficiului de Armonizare a Pietei Interne (OAPI) sa inregistreze semnul �TDI� ca marca comunitara.
Pronuntaţă de: Cazul: AUDI AG/ Oficiul de armonizare a pietei interne, 3 decembrie 2003