Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » Fonduri Europene » 15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale

15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale

  Publicat: 09 Sep 2008       4751 citiri       Sursa: HotNews        Secţiunea: Fonduri Europene  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
261 de proiecte au fost respinse, in cadrul Programului Operational Regional, de la data lansarii primei cereri deschise de proiecte, cu un an in urma, si pana in prezent.

Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Modalitate procedurala prevazuta de lege, prin care, in cursul judecatii, o terta persoana este introdusa in cauza,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada

Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor a intocmit o lista cu greseli frecvente ale celor care au depus cereri de finantare . Valentina Radoi, director in cadrul Autoritatii de Management POR, a declarat ca aceste greseli frecvente vor fi publicate intr-o brosura, pentru a veni in ajutorul potentialilor solicitanti. "Trebuie spus, totusi, ca proiectele primite sunt din ce in ce mai bine intocmite", a declarat aceasta pentru euROfonduri (HotNews.ro - EurActiv.ro). Principalele motive care au condus la respingerea cererilor de finantare au fost: In etapa de conformitate administrativa a cererii de finantare * lipsa unor documente solicitate prin cererile de finantare (cele mai frecvente fiind lipsa certificatului de urbanism, documente care dovedesc proprietatea/dreptul de administrare a imobilului subiect de finantare, lipsa fiselor de post/CV-uri) * prezentarea unor documente cu perioada de valabilitate expirata (autorizatii, avize) * nerespectarea formatului standard si completarea partiala a cererii de finantare In etapa de verificare a eligibilitatii: * proiecte cu activitati neeligibile * valoarea totala a proiectului peste valoarea totala maxima eligibila * nerespectarea conditiilor impuse de prevederile schemelor de ajutor de stat (activitati ale proiectului incepute inainte de semnarea contractelor de finantare) * solicitantul nu se incadreaza in categoria solicitantilor eligibili; In etapa de evaluare tehnica si financiara (punctaje sub punctajul minim admisibil): * nu exista justificare pentru necesitatea finantarii din fonduri publice a investitiei * nu exista corelare intre activitatile propuse si calendarul de realizare * solutia tehnica nu este corelata cu rezultatul expertizei tehnice * buget necorelat cu activitatile * proiectul nu contribuie la realizarea obiectivelor axei prioritare si ale domeniului de interventie * analiza financiara gresit efectuata iar rezultatele ei nu sunt relevante * buget intocmit gresit * aplicantul nu dovedeste capacitatea sa de sustenabilitate a proiectului.




Citeşte mai multe despre:    Fonduri europene    Agricultori



Comentează: 15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale
Alte Titluri

Excluderea unui agricultor de la beneficiul unor ajutoare agricole pentru declaratie falsa cu privire la suprafata exploatatiei sale nu se opune aplicarii unei sanctiuni penale pentru aceleasi fapte
Sursa: EuroAvocatura.ro

Respinge cerere de despagubire introdusa in urma inghetarii nelegale a fondurilor acestuia de catre Consiliu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Reglementarea Uniunii privind publicarea de informatii referitoare la beneficiarii de fonduri europene agricole este in parte nevalida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art.
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Topul celor mai spectaculoase fraude cu fonduri UE
Sursa: Ziua



Jurisprudenţă

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016

Constatarea si sanctionarea in temeiul dispozitiilor O.U.G. nr. 66/2011 a unor nereguli aparute sub imperiul O.U.G nr. 79/2003. Legalitate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2168 din 7 iulie 2016