Art. 2.127. Raspunderea pentru bunurile aduse in hotel. (1) Persoana care ofera publicului servicii de cazare, denumita hotelier, este raspunzatoare, potrivit regulilor privitoare la raspunderea depozitarului, pentru prejudiciul cauzat prin furtul, distrugerea sau deteriorarea bunurilor aduse de client in hotel.(2) Sunt considerate ca fiind aduse in hotel:a) bunurile aflate in hotel pe perioada cazarii clientului;b) bunurile aflate in afara hotelului, pentru care hotelierul, un membru al familiei sale ori un prepus al hotelierului isi asuma obligatia de supraveghere pe perioada cazarii clientului;c) bunurile aflate in hotel sau in afara acestuia, pentru care hotelierul, un membru al familiei sale ori un prepus al hotelierului isi asuma obligatia de supraveghere pentru un interval de timp rezonabil, anterior sau ulterior cazarii clientului.(3) Hotelierul raspunde si pentru vehiculele clientilor lasate in garajul sau in parcarea hotelului, precum si pentru bunurile care, in mod obisnuit, se gasesc in acestea.(4) In lipsa de stipulatie contrara, dispozitiile prezentei sectiuni nu se aplica in cazul animalelor de companie . Art. 2.128. Raspunderea limitata. Raspunderea hotelierului este limitata pana la concurenta unei valori de o suta de ori mai mari decat pretul pentru o zi afisat pentru camera oferita spre inchiriere clientului. Art. 2.129. Raspunderea nelimitata. Raspunderea hotelierului este nelimitata:a) daca prejudiciul este cauzat din culpa hotelierului sau a unei persoane pentru care acesta raspunde;b) daca bunurile au fost incredintate spre pastrare hotelierului;c) daca hotelierul a refuzat primirea in depozit a bunurilor clientului pe care, potrivit legii, era obligat sa le primeasca. Art. 2.130. Lipsa raspunderii. Hotelierul nu raspunde atunci cand deteriorarea, distrugerea ori furtul bunurilor clientului este cauzata:a) de client, de persoana care il insoteste sau care se afla sub supravegherea sa ori de vizitatorii sai;b) de un caz de forta majora;c) de natura bunului. Art. 2.131. Obligatii ale hotelierului. (1) Hotelierul este obligat sa primeasca in depozit documente, bani sau alte obiecte de valoare apartinand clientilor sai. Art. 2.130-2.136(2) Hotelierul nu poate refuza depozitul acestor bunuri decat in cazul in care, tinand seama de importanta si conditiile de exploatare ale hotelului, acestea sunt excesiv de valoroase ori sunt incomode sau periculoase.(3) Hotelierul poate sa examineze bunurile care ii sunt predate spre depozitare si sa ceara depozitarea acestora intr-un loc inchis sau sigilat. Art. 2.132. Cazul special. Hotelierul care pune la dispozitia clientilor sai, in camerele de hotel, o casa de valori nu este presupus a fi primit in depozit bunurile care vor fi depuse de clientii sai in casa de valori. In acest caz, sunt aplicabile dispozitiile art. 2.128. Art. 2.133. Dovada. Dovada introducerii bunurilor in hotel poate fi facuta prin martori, indiferent de valoarea acestor bunuri . Art. 2.134. Decaderea din dreptul la repararea prejudiciului. (1) Clientul este decazut din dreptul la repararea prejudiciului suferit prin furtul, distrugerea sau deteriorarea bunurilor pe care le-a adus el insusi ori care au fost aduse pentru el in hotel daca:a) in cel mult 24 de ore de la data la care a cunoscut prejudiciul nu a instiintat administratia hotelului;b) nu a exercitat dreptul la actiunea in repararea prejudiciului in termen de 6 luni de la data producerii acestuia.(2) Dispozitiile alin. (1) nu sunt aplicabile in privinta bunurilor prevazute la art. 2.129 lit. b) si c). Art. 2.135. Dreptul de retentie . In cazul neplatii de catre client a pretului camerei si a serviciilor hoteliere prestate, hotelierul are un drept de retentie asupra bunurilor aduse de client, cu exceptia documentelor si a efectelor personale fara valoare comerciala.Art. 2.136. Valorificarea bunurilor. Hotelierul poate cere valorificarea bunurilor asupra carora si-a exercitat dreptul de retentie, potrivit regulilor prevazute de Codul de procedura civila in materia urmaririi silite mobiliare. Art. 2.137. Localuri asimilate hotelurilor. Dispozitiile prezentei sectiuni se aplica in mod corespunzator si bunurilor aduse in sanatorii, spitale, pensiuni, vagoane de dormit si altele asemanatoare.
Note si Comentarii!
Determinarea expertului pentru stabilirea pretului intr-un contract prin incheiere definitiva prin prisma liberului acces la justitie Sursa: Irina Maria Diculescu
Noul Cod Civil: Conditiile de forma la incheierea contractului Sursa: EuroAvocatura.ro
Noul Cod Civil: Contractul de locatiune (Art. 1777-1835) Sursa: EuroAvocatura.ro
Noul Cod Civil: Varietatile de vanzare Sursa: EuroAvocatura.ro
Izvoarele obligatiilor. Contractul. Dispozitii generale (Art. 1.166 - 1.170 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro
Contractul de vanzare. Dispozitii generale (Art. 1.650 - 1.740 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro
Vanzarea bunurilor imobile (Art. 1.741 - 1.746 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Contract de arenda. Valabilitate Pronuntaţă de: Tribunalul Calarasi - Sentinta civila 73/R (28.01.2010)