din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1448 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Insolventa si Faliment » Vanzarea bunurilor falitului prin licitatie. Descalificarea unui ofertant. Caracterul Regulamentului de vanzare la licitatie

Vanzarea bunurilor falitului prin licitatie. Descalificarea unui ofertant. Caracterul Regulamentului de vanzare la licitatie

  Publicat: 31 May 2012       11399 citiri        Secţiunea: Insolventa si Faliment  


Concordanta unor dispozitii succesive ale unei legi, unele cu altele si drepturile pe care le genereaza fiecare dintre aceste dispozitii nu reprezinta, in opinia Curtii, justificarea exacta a modalitatii in care art. 21 din Legea nr.85/2006 aduce incalcari ale legii fundamentale din perspectiva egalitatii in fata legii.

Persoana desemnata cu intocmirea documentatiei privind lichidarea unei societati comerciale.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Constitutie (tratat instituind o Constitutie pentru Europa). La 18 iunie 2004, cei 25 de sefi de stat si de guvern ai Uniunii Europene au adoptat un tratat instituind o Constitutie pentru Europa.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Persoana desemnata cu intocmirea documentatiei privind lichidarea unei societati comerciale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Constituţia Rom�niei - Intrare in vigoare: 31/10/2003
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Persoana desemnata de catre tribunal pentru a reprezenta masa creditorilor unei companii aflata in procedura de lichidare;
Procesul repetitiv realizat dupa o prima evaluare completa a ofertelor,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Procesul repetitiv realizat dupa o prima evaluare completa a ofertelor,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Procesul repetitiv realizat dupa o prima evaluare completa a ofertelor,
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Buletinul Insolventei - Reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului,
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Atribuirea prin hotarare judecatoreasca a unui bun
Procesul repetitiv realizat dupa o prima evaluare completa a ofertelor,
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Atribuirea prin hotarare judecatoreasca a unui bun
Procesul repetitiv realizat dupa o prima evaluare completa a ofertelor,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Denumire data monedei unice europene.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Termen referitor la hotararea data in cursul judecatii,
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, �intreprinderile comune� sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Reprezinta ansamblul actelor cu caracter normativ emise de catre institutiile comunitare, in principal de catre Consiliul UE si Comisia Europeana, in cursul exercitarii competentelor ce le sunt atribuite prin Tratat. Tratatul CEE enumera cinci astfel de instrumente:
In dreptul comunitar, recomandarea este un act juridic care ii incurajeaza pe cei carora i se adreseaza sa actioneze intr-un anumit mod, fara sa aiba caracter obligatoriu.
Persoana desemnata cu intocmirea documentatiei privind lichidarea unei societati comerciale.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Atestarea autenticitatii unui act; a da forma legala unui act, document.
Confirmare intr-o anumita functie
In dreptul penal, continutul de baza al unei infractiuni este format dintr-un minimum de caracteristici ale elementelor infractiunii,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Atestarea autenticitatii unui act; a da forma legala unui act, document.
Atribuirea prin hotarare judecatoreasca a unui bun
Societate care detine cea mai mare parte de actiuni a mai multor firme (filiale). Fiecare firma din holding isi pastreaza identitatea si forma de organizare, precum si pietele de aprovizionare si desfacere.
Viciu al unei hotarari,
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):

Din reglementarea art. 116 alin. 2 din Legea nr.85/2006, metoda de vanzare a bunurilor falitului va fi propusa de lichidator adunarii generale impreuna cu regulamentul de vanzare corepunzator metodei pentru care se opteaza. In cazul vanzarii la licitatie, metoda de vanzare este compatibila cu prezentarea bunului in caietul de sarcini si elaborarea regulamentului cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei. O data aprobat in adunarea creditorilor regulamentul devine, pentru procedura de insolventa a acelui debitor, o regula de procedura cu putere obligatorie, reprezentand si pentru ofertanti - ca participanti incidentali la procedura - o obligatie de conformare la niste reguli agreate de creditori.
___________

Deliberand asupra recursurilor cu care a fost investita, constata urmatoarele:
1. Prin incheierea din 10.09.2010, pronuntata de judecatorul sindic in dosarul nr.39875/3/2009, s-a constatat inadmisibilitatea cererii de sesizare a Curtii Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate invocata de SC ERED SRL avand ca obiect prevederile art.21 din Legea nr.85/2006 si s-a respins, in consecinta, cererea de sesizare a contenciosului constitutional.
Pentru a hotari astfel, judecatorul sindic a avut in vedere dispozitiile art.29 din Legea nr.47/1992 si a constatat ca aspectele conditionale impuse de acest text de lege nu sunt indeplinite in cauza.
Mai precis, instanta a considerat ca dispozitia legala criticata nu are legatura cu cauza, cauza care are drept obiect contestatia formulata de SC ERED SRL impotriva procedurii de vanzare la licitatie a activelor debitoarei MLS P O, respectiv procesul-verbal nr. 4069 din 18.10.2010 privind analiza documentelor de inscriere la licitatie ale contestatoarei si procesul-verbal de solutionare a contestatiei nr. 7424 din 21.06.2010.
In masura in care art. 21 din Legea nr. 85/2006 stabileste care este continutul raportului lunar al administratorului judiciar si faptul ca acest raport poate fi contestat de catre creditori sau orice persoana interesata, se refera la o categorie de acte ale procedurii, iar actiunea promovata este intemeiata pe dispozitiile art. 11 alin. 1 lit. i din Legea nr. 85/2006, dispozitia criticata nu are legatura cu cauza.
Dincolo de aceste aspecte, autorul exceptiei nu a indicat care sunt incompatibilitatile cu legea fundamentala a Romaniei, ci doar s-a rezumat la imposibilitatea tertilor, ca persoane interesate, de a contesta hotararile comitetului creditorilor, aspecte de fapt care nu se identifica sub incidenta art. 21 din Legea nr. 85/2006.
Instanta a mai observat si ca autorul exceptiei reclama inexistenta, in cuprinsul normei criticate, a unei prevederi care sa reglementeze dreptul tertilor de a actiona, in timp ce art. 29 alin. 1 din Legea nr. 47/1992 impune cerinta ca obiectul exceptiei sa-l reprezinte textele legale in vigoare de lege lata si nu omisiuni ale legii.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs SC ERED SRL, solicitand modificarea in tot a hotararii atacate, in sensul admiterii cererii E. de sesizare a Curtii Constitutionale si suspendarea judecarii litigiului pana la pronuntarea asupra chestiunii prejudiciale.
In motivarea recursului recurenta a aratat ca la 17.06.2010 a achizitionat caietul de sarcini privind vanzarea activelor din patrimoniul SC MLS P O SRL si Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei pentru licitatia organizata de Casa de Insolventa Transilvania in 18.06.2010.
La aceeasi data recurenta s-a inscris la licitatie subscriind documentatia de participare, in rezolutia de primire lichidatorul facand mentiunea primirii tuturor documentelor prevazute de regulament.
Desi la 18.06.2010 E. s-a prezentat la sediul lichidatorului pentru a participa la licitatie, potrivit procesului-verbal din acea data, a fost descalificata pentru doua motive, respectiv: nedepunerea anumitor documente in forma ceruta de regulament - in copie legalizata -, ci doar in copie certificata pentru conformitate cu originalul si lipsa dovezii aprobarii de catre AGA SC ERED SRL a mandatului special acordat mandatarului de catre administratorul societatii.
E. si-a exprimat opozitia asupra motivelor de descalificare si, in temeiul art. 2.7 din Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei a formulat contestatie impotriva procesului-verbal din 18.06.2010 prin care a fost respinsa la licitatie, dar si impotriva procesului-verbal din 21.06.2010, prin care contestatia sa a fost respinsa.
In procedura solutionarii acestor contestatii contestatoarea a invocat exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 din Legea nr.85/2006 in raport cu dispozitiile art. 16 din Constitutie .
Astfel, s-a aratat ca dispozitiile art. 21 din Legea nr.85/2006 cuprind o procedura de contestare a masurilor administratorului/lichidatorului in procedura insolventei, mecanism recunoscut debitorului, administratorului special si tertilor interesati. Pe langa acest mecanism dificil de verificare, aceste dispozitii vin in contradictie cu art. 17 din Legea nr. 85/2006, care stabilesc, intre alte atributii ale comitetului creditorilor, si pe aceea de a intocmi rapoarte cu privire la masurile administratorului/lichidatorului, rapoarte pe care sa le prezinte adunarii creditorilor. Or, prin dispozitia art. 21 din Legea nr. 85/2006, se instituie o veritabila discriminare intre persoanele interesate sa supuna verificarii masurile luate de administratorul judiciar sau de catre lichidator, in sensul ca, cei care nu sunt creditori nu vor putea sa conteste in adunarea creditorilor masurile intreprinse de comitetul creditorilor.
Implicit, aceasta are semnificatia faptului ca se interzice accesul unei persoane interesate in procedura de insolventa de a beneficia de controlul exercitat de adunarea creditorilor, in ciuda faptului ca actul contestat apartine nu doar administratorului judiciar, ci si comitetului creditorilor.
Greseala instantei in modalitatea de solutionare a cererii a fost aceea ca a ignorat dispozitiile art. 29 alin. 1-5 din Legea nr. 47/1992, in masura in care analiza sa s-a extins peste limita competentei recunoscute de lege.
Exceptia ridicata a avut legatura cu cauza si vizeaza aspecte asupra carora Curtea Constitutionala nu s-a mai pronuntat, fiind admisibila, astfel incat prima instanta avea obligatia de a proceda la sesizarea Curtii Constitutionale.
Impotriva acestui recurs SC UTB SA a formulat intampinare, solicitand respingerea recursului ca nefondat, cu argumentul ca solutia primei instante este legala si temeinica si ca, dispozitia suspendarii judecatii procesului in care s-a invocat exceptia, pana la solutionarea chestiunii prejudiciale, nu mai este in vigoare.
A invocat exceptia tardivitatii recursului, solutionata de catre instanta in sensul respingerii, prin incheiere premargatoare interlocutory.
De asemenea CIT SPRL, in calitate de lichidator al debitoarei SC MLS P O SRL, a solicitat respingerea recursului ca nefondat, reiterand argumentele redate de prima instanta.
Curtea considera recursul nefondat si il va respinge.
Pentru ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata in fata instantelor judecatoresti sa duca la sesizarea Curtii Constitutionale trebuie ca aceasta sa priveasca dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, care are legatura cu solutionarea cauzei.
Or, Curtea observa ca exceptia vizeaza art. 21 din Legea nr.85/2006, in integralitatea sa, aratand, in esenta ca dipozitiile legii ar putea avea incidenta in contestatia sa impotriva procesului-verbal nr.4069 din 18.06.2010 si a procesului-verbal nr.7424 din 21.06.2010, cu privire la modalitatea gresita si nelegala in care Euromall a fost inlaturata din procedura de licitatie privind activele SC MLS P O SRL.
De asemenea, instanta de recurs observa ca desi critica de constitutionalitate este raportata la dispozitiile art. 16 din Constitutia Romaniei privind egalitatea in fata legii, argumentarea incalcarilor legii fundamentale este explicata prin lipsa concordantei intre art. 17 si art. 21 din Legea nr.85/2006.
Autoarea exceptiei subliniaza ca, in timp ce art. 21 permite tertilor interesati contestarea masurilor lichidatorului, aceasta posibilitate nu este, in esenta, recunoscuta tertilor interesati - cum este cazul E. -, in privinta actelor comitetului creditorilor.
Or, concordanta unor dispozitii succesive ale unei legi, unele cu altele si drepturile pe care le genereaza fiecare dintre aceste dispozitii nu reprezinta, in opinia Curtii, justificarea exacta a modalitatii in care art. 21 din Legea nr.85/2006 aduce incalcari ale legii fundamentale din perspectiva egalitatii in fata legii.
Daca incalcarea art. 16 CR este explicata de E. din directia in care art. 17 din Legea nr.85/2006 nu cuprinde aceleasi drepturi pentru tertii intersati pe care le contine art. 21 din legea insolventei, instanta de recurs arata ca:
- exceptia nu intruneste o prima conditie de admisibilitate, deoarece scopul controlului de constitutionalitate nu este acela de a "remedia" anumite omisiuni ale legii. Astfel, instanta de recurs confirma rationamentul primei instante care a aratat ca obiectul exceptiei trebuie sa il reprezinte, potrivit art. 29 alin. 1 din Legea nr. 47/1992, o dispozitie legala in vigoare si observatia ca, in realitate E. critica inexistenta unei dispozitii legale favorabile partii ca tert in comparatie cu creditorii;
- exceptia reclama, de fapt, o insuficienta a art. 17, din punctul de vedere al autorului sau, desi obiectul sau explicit, asa cum sesizeaza partea este art. 21 din Legea nr.85/2006;
- exceptia nu este motivata, in masura in care nu explica coerent situatia de inegalitate in fata legii generata de aplicarea art. 21 din Legea nr.85/2006 cu privire la campul sau de reglementare.
- exceptia nu are legatura cu cauza (litigiul care are ca obiect contestatia Euromall impotriva procedurii de vanzare a activelor SC MLS P O SRL, respectiv, masurile prin care partea a fost descalificata in procedura de licitatie), in masura in care pune in discutie nulitatea unor acte care nu apartin lichidatorului, si astfel, art. 21 din Legea nr.85/2006, chiar invocat ca temei de drept, nu poate fundamenta solutia judecatorului.
In consecinta, Curtea apreciaza ca argumentele prezentate de catre prima instanta cu privire la cererea de sezizare a Curtii Constitutionale sunt fundamentate pe o corecta interpretare si aplicare a legii si reprezinta premisele unei hotarari legale si temeinice, contrar criticilor recurentei, aduse prin acest recurs si care reprezinta o reiterare a considerentelor sale asupra exceptiei.
Circumstantial, Curtea arata ca, in masura constatarii inadmisibilitatii cererii de sesizare a Curtii Constitutionale cu exceptia invocata de catre Euromall, toate aspectele derivate din suspendarea judecarii litigiului initiat de catre contestatoare raman fara suport.
2. Prin sentinta comerciala nr.5394/10.09.2010, pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia a VII-a Comerciala in dosar nr.39875/3/2009, judecatorul sindic a respins ca neintemeiata contestatia formulata de catre SC ERED SRL impotriva procesului-verbal nr.4069 din 18.06.2010, prin care contestatoarea a fost descalificata si a pierdut dreptul de a participa la licitatia organizata pentru valorificarea activelor SC MLS P O SRL si impotriva procesului-verbal nr.7424 din 21.06.2010, prin care a fost respinsa contestatia privind actul descalificarii, precum si impotriva raportului lunar al lichidatorului din 24.06.2010, privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor lichidatorului in procedura de licitatie .
Pentru a decide in acest fel, instanta a retinut urmatoarele:
La 14.05.2010 lichidatorul CIT SPRL a depus la dosar si a comunicat creditorilor raportul privind modalitatea de valorificare a activelor debitoarei, respectiv activul "Tiago Mall", respectiv prin licitatie publica, competitiva/olandeza, cu strigare.
La 14.05.2010 adunarea creditorilor debitoarei SC MLS P O SRL a aprobat propunerea lichidatorului cu conditia ca datele de organizare a licitatiilor sa fie comunicare membrilor comitetului, iar pretul de pornire sa fie de 35.576.465 Euro + TVA, cu posibilitatea scaderii sale pana la 85%, respectiv la pretul minim de 30.239.995 Euro + TVA.
Intrucat la licitatia din 03.06.2010 nu au fost ofertanti, o noua licitatie a fost organizata, pentru cand caietul de sarcini si Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei au fost cumparate de doi ofertanti, SC ERED SRL si SC SCH SRL.
Potrivit art. II.2 din Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei, admiterea la licitatie era conditionata de depunerea documentelor si dovada achitarii caietului de sarcini, asa cum sunt aceste conditii prevazute in textul regulamentului.
In urma analizei documentelor depuse de SC ERED SRL s-a constatat ca aceasta nu s-a conformat obligatiilor din art. II.2 din regulament, astfel incat a fost descalificata si a pierdut dreptul de a participa la licitatie .
Contestatia partii a constat in faptul ca a fost incorect descalificata, intrucat i-au fost pretinse acte neprevazute in regulament, iar imprejurarea ca nu a depus copii legalizate, nu este de natura sa duca la o sanctiune atat de drastica, sanctiunea descalificarii neoperand pentru aceasta situatie.
Prima instanta a inlaturat motivele contestatoarei pe argumente de interpretare sistematica a dispozitiilor Regulamentului cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei, cu motivarea ca acestea nu sunt norme de recomandare, ci au caracter obligatoriu pentru achizitorii caietului de sarcini.
Intrucat SC ERED SRL a mai sustinut si ca descalificarea este atrasa de nerespectarea conditiilor de fond ale documentatiei, instanta a inlaturat motivul cu mentiunea ca distinctia este o interpretare a partii si nu este justificata si de interpretarea data de catre instanta.
S-a inlaturat sustinerea contestatoarei potrivit careia lichidatorul ar fi trebuit sa acorde partii posibilitatea complinirii viciilor constatate atat cu privire la forma actelor, cat si cu privire la dovada de reprezentare, considerand in primul rand ca nu sunt incidente normele Codului de procedura civila, si in al doilea rand ca decizia de descalificare si verificarea documentatiei nu este in sarcina lichidatorului ci a comisiei de licitatie .
Prin urmare, s-a considerat ca masura descalificarii a fost corecta.
In ce priveste a doua contestatie privind organizarea licitatiei si rezultatul acesteia, in sensul in care SC ERED SRL a apreciat ca licitatia a fost organizata in frauda creditorilor, instanta a inlaturat-o, cu motivarea ca intreaga procedura de evaluare a urmat toate etapele prevazute de lege si de regulament, ca din comis a de licitatie au facut parte membri ai comitetului creditorilor, astfel incat a fost asigurata legalitatea, previzibilitatea si transparenta procedurii. Chiar rezultatul licitatiei a fost prezentat comitetului creditorilor si adunarii creditorilor prin raportul publicat in Buletinul Procedurilor de Insolventa nr.5114/2010 si nici o contestatie nu a fost formulata de catre debitor, creditori si alte persoane, cu exceptia contestatoarei.
Intrucat instanta a apreciat ca intreaga procedura de desfasurare a licitatiei s-a conformat legii si vointei creditorilor, instanta a respins atat contestatia cu privire la organizarea licitatiei si procesul-verbal intocmit in urma acesteia, cat si contestatia cu privire la raportul privind desfasurarea procedurii.
Impotriva acestei hotarari a declarat recurs SC ERED SRL, solicitand admiterea recursului si, prin rejudecare, constatarea nulitatii procesului-verbal nr.4069 din 18.06.2010, a procesului-verbal nr.7424 din 21.06.2010, constatarea nulitatii raportului de activitate privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor pentru debitorul SC MLS P O SRL, precum si anularea procesului-verbal de adjudecare din 18.08.2010, cu consecinta obligarii lichidatorului la reluarea intregii proceduri de licitatie .
Dupa expunerea situatiei de fapt intr-o suita cronologica a actelor, recurenta a aratat ca sentinta atacata este lipsita de temei legal si data cu incalcarea sa aplicarea gresita a legii deoarece, instanta de fond a inlaturat in mod gresit argumentele contestatoarei.
S-a aratat ca, nedepunerea documentelor enumerate de art.II.2 din Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei in original sau copie legalizata nu este prevazuta sub sanctiunea descalificarii si ca, potrivit art.II.3, depunerea si analiza documentelor va fi realizata de comisia de licitatie, iar ofertantii care depun documentele care nu contin datele cerute de organizator, vor fi descalificati, reglementare care duce in mod evident la interpretarea ca, descalificarea intervine pentru neindeplinirea conditiilor de fond ale documentelor. De altfel, la primirea documentatiei, CIT SPRL a aplicat rezolutia nr.240/17.06.2010 prin care a mentionat declaratia de acceptare a contestatoarei si faptul ca documentele au fost depuse potrivit regulamentului.
In ce priveste nedepunerea hotararii AGA de aprobare a mandatului de reprezentare a SC ERED SRL in procedura de licitatie, recurenta a aratat ca acest documente nu este solicitat potrivit regulamentului, astfel incat motivarea descalificarii pe acest argument este nelegala. Totusi, chiar si in acest caz, lichidatorul trebuia sa procedeze potrivit art.161 Cod procedura civila.
In consecinta, nu doar procedura descalificarii, dar si hotararea data cu privire la contestatia SC ERED SRL in privinta descalificarii sale, sunt acte nelegale.
Astfel, procesul-verbal nr.4069 din 18.06.2010 contine acte prin c are lichidatorul incalca principii care guverneaza in genere procedura insolventei, hotarand descalificarea ofertantului E. pentru motive fictive si acordarea unei dispozitii de favoare altui ofertant.
In ce priveste hotararea instantei, se arata ca aceasta a inlaturat gresit argumentele prezentate de contestatoare, hotarand respingerea contestatiei si in privinta actelor subsecvente, respectiv raportul de activitate al lichidatorului cu privire la indeplinirea atributiilor pentru debitoarea SC MLS P O SRL, dar si in privinta procesului-verbal de adjudecare.
Recurenta a mentionat ca in ciuda tuturor contestatiilor formulate si a incalcarilor invederate, SC SCH SRL cu concursul SC UTB SA si al debitoarei au determinat excluderea sa de la licitatie .
Astfel, dispozitiile art.116 din Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei stabilesc in mod clar etapele transferului de proprietate in privinta activelor debitoarei. Comisia de licitatie stabileste termenul de plata al pretului de adjudecare, iar abia dupa consemnarea acestuia se elibereaza adjudecatarului procesul-verbal si se incheie contractul de vanzare-cumparare. Manevrele frauduloase ale participantilor la licitatie se fac vizibile prin aceea ca intre SC MLS P O SRL si SC SCH SRL contractul de vanzare-cumparare a fost incheiat la 24.06.2010, inainte de plata pretului de adjudecare, deci inaintea transferului de proprietate . Circumstantial, SC ERED SRL a invederat ca ar fi oferit in cadrul licitatiei un pret mai mare cu 1.500.000 Euro decat pretul platit de catre celalalt ofertant.
S-a ajuns, in opinia recurentei, la ocolirea principiului care sta la baza vanzarii la licitatie, acela de competitivitate si transparenta si, in esenta, prin vinderea la un pret mai mic s-au fraudat interesele creditorilor.
Impotriva acestui recurs SC UTB SA a formulat intampinare, invocand exceptia nulitatii recursului si a inadmisibilitatii contestatiilor promovate de SC ERED SRL.
S-a aratat ca recurenta nu are interesul sa invoce principiul maximizarii averii debitorului deoarece nu are calitatea de creditor, dar si ca masurile contestate sunt ale comisiei de licitatie si nu sunt acte ale lichidatorului sau ale comitetului creditorilor sore a putea face obiectul unui proces judiciar.
Pe fond s-a aratat ca, descalificarea SC ERED SRL din dreptul de a participa la procedura a fost corecta, in masura in care normele Regulamentului cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei nu sunt norme de recomandare, ci imperative, avand caracter obligatoriu pentru parti.
Forma actelor cerute de regulament nu a fost respectata de catre ofertant, or, neindeplinirea formei ad validitatem atrage de la sine nulitatea actului, asa cum nici lipsa dovezii de reprezentant nu a fost complinita.
Exceptiile procesuale au fost solutionate interlocutoriu in sensul respingerii, iar in ce priveste chestiunea inadmisibilitatii contestatiilor, Curtea a apreciat ca aceasta se integreaza apararilor impotriva recursului.

De asemenea, Casa de Insolventa Transilvania SPRL a formulat intampinare, solicitand respingerea recursului ca neintemeiat.
Si acest recurs este nefondat si a fost respins.
Curtea observa ca recurenta explica motivul generic de recurs intemeiat pe dispozitiile art. 304 pct. 9 cod procedura civila din pespectiva a patru aspecte disctincte pe care si instanta de recurs le va aborda separat.
Primul vizeaza ca nedepunerea hotararii AGA a SC MLS Proiect Oradea SRL cu privire la acordarea mandatului de reprezentare a ofertanului.
In opinia recurentei, acest document nu era cerut potrivit art. II.2 din Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei, a carui specificare se limita la "imputernicire acordata persoanei care reprezinta ofertantul".
Curtea arata ca pentru a putea reprezenta, imputernicirea sau dovada de reprezentare trebuie sa emane de la ofertant, SC Euromall Real Estate Developer SRL ca mandant. Cum reprezentarea societatii comerciale se realizeaza de lege lata, prin administrator, atunci cand reprezentantul este o terta persoana, imputernicierea trebuie sa fie manifesta in formula generala a mandatului.
In cauza, reprezentantul legal a mandatat un tert pentru participarea la licitatie, adica pentru a angaja in numele societatii un act de dispozitie, dar limitele acestui mandat nu puteau depasi limita puterii administratorului in ce priveste angajarea acestor operatiuni pentru societate .
Or, potrivit art. 197 alin. 3 raportat la art. 77 din Legea nr. 31/1990 limitele mandatului administratorului si caracterul sau cesibil trebuie dovedite tertilor cu actul de numire, iar in privinta actelor de dispozitie cu caracter extraordinar, abilitarea de reprezentare trebuie sa fie speciala si sa apartina adunarii gererale.
Prin urmare, depunerea mandatului intre actele pentru participarea la licitatie, presupune verificarea valabilitatii acestui mandat, sens in care Comisia de licitatie a solicitat Euromall sa dovedeasca daca puterea de reprezentare pentru actul de dispozitie in discutie era vointa societatii, vointa exprimata in conditiile unei adunari generale.
In lipsa acestei dovezi Curtea arata ca nu devin incidente dispozitiile art. 161 cod procedura civila, dispozitii care activeaza numai in procesele judiciare, nu si in procedurile extraprocesuale; Codul procedura civila fixeaza un anumt regim al exceptiei in fata instantei si nu in procedurile de licitatie, chiar si daca ele sunt integrate intr-un proces de insolventa.
Urmatoarele aspecte sesizate de catre recurenta pun in discutie problema formei actelor necesare pentru participarea la licitatie, si sanctiunii nerespectarii sale, comparativ cu necondordantele de fond ale acestor acte .
In analiza acestui aspect Curtea va pleca de la problema stabilirii naturii si a gradului de obligativitate al Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei pentru participanti, mai exact, daca acestea reprezinta norme de conformare, ori de recomandare .
Din reglementarea art. 116 alin. 2 din Legea nr.85/2006, metoda de vanzare a bunurilor falitului va fi propusa de lichidator adunarii generale impreuna cu regulamentul de vanzare corepunzator metodei pentru care se opteaza. In cazul vanzarii la licitatie, metoda de vanzare este compatibila cu prezentarea bunului in caietul de sarcini si elaborarea regulamentului cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei. O data aprobat in adunarea creditorilor regulamentul devine, pentru procedura de insolventa a acelui debitor, o regula de procedura cu putere obligatorie, reprezentand si pentru ofertanti - ca participanti incidentali la procedura - o obligatie de conformare la niste reguli agreate de creditori.
In consecinta, Regulamentul cuprinzand instructiunile de desfasurare a licitatiei reprezinta reguli conventionale institutionale in cadrul procedurii, obligatorii pentru toti participantii si nu au caracter de recomandare, asa cum considera recurenta.
Mai departe, in cadrul acestor reguli obligatorii, potrivit art. II.2 rin regulament, ofertantul avea obligatia depunerii documentelor de participare in original sau copie legalizata, iar art. II.3 stabilea ca ofertantii care depun documente care nu contin datale cerute de organizator vor fi descalificati la deschiderea licitatiei.
Toate partile in cauza recunosc ca SC Euromall Real Estate Developer SRL a depus o parte a documentelor in forma neconforma regulamentului, anume, doar in copie certificata pentru conformitate cu originalul.
Lipsa incheierii de legalizare a copiei documentului se integreaza cererilor organizatorului cu privire la elementele pe care actele trebuie sa le prezinte. Sau, altfel spus, documentele in copie nelegalizata sunt documente care nu contin date cerute de organizator.
Curtea intelege ca recurenta interpreteaza "lipsa datelor" ca fiind specifica doar aspectelor de continut, dar nu considera ca acest punct de vedere este justificat, cu atat mai mult cu cat documentele suscetibile a fi prezentate in copie legalizata ( ca de ex: certificatul de inmatriculare al societatii, cerificatul de atestare fiscala, actul de identitate), sunt documente oficiale si tipizate care nu pun problema unei verificari de continut .
Asa cum s-a aratat, instanta de recurs confirma judecata primei instante care arata ca documentele care nu contin datele cerute de organizator implica atat forma, cat si continutul documentelor de participare, astfel ca sanctiunea descalificarii poate interveni pentru lipsa formei actelor, respectiv lipsa incheierii de legalizare pentru documentele consemnate in copie .
In consecinta, aprecierile primei instante asupra modalitatii in care a solutionat contestatia SC Euromall Real Estate Developer SRL referitoare la procesul-verbal nr.4069 din 18.06.2010 si la procesul-verbal nr.7424 din 21.06.2010 si solutia pronuntata asupra actiunii sunt corecte.
Acest aspect se rasfrange asupra chestiunilor subsecvente legate de legalitatea raportului lichidatorului cu privire la organizarea si desfasurarea licitatiei din 18.06.2010 si a actului de licitatie, procesul-verbal de adjudecare in favoarea SC Shopping Center Holding SRL.
In fine, ultimul aspect de netemeinicie sesizat de recurenta vizeaza vatamarea interesului concursual al creditorilor, derivat din posibilitatea adjudecarii activului de catre Euromall, descalificata, la un pret mai mare cu 1.500.000 euro, cat era in oferta de pret a acestei persoane .
In primul rand, Curtea arata ca aceasta contestatie nu raspunde unui interes personal si direct al contesatorului - aspect sesizat si in aprarile SC Unicredit Tiriac Bank SA.
De aceea, in masura in care rezultatul licitatiei a fost prezentat adunarii creditorilor si comitetului in raportul privind indeplinirea atributiilor lichidatorului legate de procedura licitatiei, iar acest raport nu a fost contestat, intrucat descalificarea Euromall a fost consecinta unor chestiuni formale si nu a mai pus in discutie concursul de oferte de pret, Curtea considera ca motivele invederate de catre contestatoare nu pot sustine temeinicia actiunii promovate, iar pe cale de consecinta, reiterarea sa ca aspect de netemeinie in recurs, nu este fondata.

In toata argumentatia expusa, Curtea confirma rationamentul judecatorului-sindic si modalitatea in care acesta aplicat legea pronuntand hotararea criticata in acest recurs, astfel, a respins cererea Euromall, atat in privinta principalului, cat si in privinta capatului de cerere privind plata cheltuielilor de judecata .




Pronuntata de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VI-A COMERCIALA, DECIZIA COMERCIALA NR.273 din 15.02.2011


Citeşte mai multe despre:    Comitetul creditorilor    Legea 85/2006    Plan de distribuire    Lichidare    Faliment    Creditor garantat    Curtea de Apel Bucuresti    Exceptie de neconstitutionalitate
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Contestatie la raport de distribuire. Distribuirea onorariului de succes al lichidatorului. Ordinea de distribuire a sumelor obtinute din vanzarea bunului obiect al garantiei imobiliare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 168/A din 16.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Conflictul de interese in cadrul comitetului creditorilor. Inaplicabilitatea art. 51 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 in situatia votului in adunarea creditorilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 374/7.09.2020

Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020

Decizia ICCJ nr. 12/2019 - RIL admis privind procedura insolventei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 788/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 85/2006
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Subiectul activ si elementele constitutive ale infrantiunii de conflict de interese
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 50/A din 16 februarie 2015

Actiune in revendicare formulata impotriva unei societati comerciale aflata in procedura insolventei. Suspendarea litigiului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr.1409 din 15 mai 2014

Reorganizare judiciara si faliment. Inlocuirea lichidatorului.
Pronuntaţă de: Tribunalul Bihor - Sectia Comerciala Sentinta comerciala 549/F (19.10.2005)

Reorganizare judiciara si faliment. Inlocuirea lichidatorului.
Pronuntaţă de: Tribunalul Bihor - Sectia Comerciala Sentinta comerciala 549/F (19.10.2005)

Reorganizare judiciara si faliment. Inlocuirea lichidatorului.
Pronuntaţă de: Tribunalul Bihor - Sectia Comerciala Sentinta comerciala 549/F (19.10.2005)



Articole Juridice

Remediile clasice vs. remediile actuale pentru iesirea din contractele paguboase
Sursa: EuroAvocatura.ro

Ce modificari aduce legea 277/2009 in procedura insolventei
Sursa: EuroAvocatura.ro

Judecatorul-sindic in procedura insolventei. Competenta teritoriala si Atributii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiuni prevazute de legea 85/2006 privind insolventa
Sursa: EuroAvocatura

Procedura insolventei - Adunarea creditorilor. Comitetul creditorilor
Sursa: Monica Stoian

Atributiile Judecatorului Sindic
Sursa: Avocat Nicoleta Livadaru

Cum sa eviti insolventa
Sursa: Gheorghe Piperea - www.piperealaw.ro