din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1708 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Spete Contraventii » Judecatoria este competenta sa se pronunte asupra suspendarii sanctiunilor contraventionale complementare aplicate prin proces-verbal

Judecatoria este competenta sa se pronunte asupra suspendarii sanctiunilor contraventionale complementare aplicate prin proces-verbal

  Publicat: 12 Jul 2012       5464 citiri        Secţiunea: Spete Contraventii  


Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Judecatoria este competenta sa se pronunte asupra suspendarii sanctiunilor contraventionale complementare aplicate prin proces-verbal, in temeiul art. 88 din OUG nr. 50/2010, ca cerere accesorie cererii principale avand ca obiect anularea procesului-verbal de contraventie, fiind incidente prevederile art. 14 si 15 din Legea nr. 554/2004.

Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Desfiintarea unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel, recurs in anulare).
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Tranzactia este un contract prin care partile termina un proces inceput sau preintampina un proces ce se poate naste (art. 1704 Cod Civil) prin concesii reciproce, .
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Institutie judecatoreasca avand competenta de a solutiona (in prima sau in ultima instanta) anumite pricini prevazute de lege; cladire unde se afla sediul acestei instante.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului civil.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Prin sentinta civila nr. 6475/9 decembrie 2010 pronuntata de Judecatoria Bistrita a fost respinsa cererea de ordonanta presedintiala formulata de reclamanta SC ABR SA in contradictoriu cu parata ANPC - CJPC Bistrita.
Impotriva acestei hotarari a formulat recurs reclamanta.
Tribunalul, examinand in baza prevederilor art. 304 si 3041 Cod procedura civila hotararea atacata atat prin prisma motivelor de recurs invocate, cat si din oficiu, constata ca aceasta este temeinica si legala, nefiind dat niciun motiv de casare sau modificare a hotararii.
La data de 18.10.2010 recurentei reclamante i s-a intocmit de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor - CJPC Bistrita-Nasaud procesul-verbal de contraventie seria ANPC nr. 0003719 prin care a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 40.000 lei pentru incalcarea art. 46 lit. h, 46 lit. s, 46 lit. t din OUG 50/2010. Prin acelasi proces-verbal s-a aplicat reclamantei si sanctiunea complementara prevazuta de art. 88 alin. 1 lit. C din OUG 50/2010, dispunandu-se aducerea contractelor in conformitate cu prevederile legale in maxim 15 zile, sanctiune complementara a carei suspendare este ceruta de reclamanta pe calea ordonantei presedintiale ce formeaza obiectul prezentului contract .
Astfel cum a mentionat instanta de fond, potrivit art. 88 alin. 3 din OUG nr. 50/2010 contestarea in instanta a procesului-verbal de contraventie nu suspenda de drept executarea sanctiunilor contraventionale complementare dispuse, legiuitorul prevazand astfel o exceptie de la regula prevazuta de art. 32 alin 3 din OG 2/2001 potrivit careia plangerea contraventionala suspenda executarea sanctiunilor aplicate prin procesul-verbal de contraventie.
Este eronata insa concluzia instantei de fond potrivit careia, suspendarea judecatoreasca in cazul sanctiunilor complementare prevazute de art. 88 din OUG nr. 50/2010 este inadmisibila, deoarece legiuitorul nu a prevazut posibilitatea suspendarii pe cale judecatoreasca a masurilor complementare.
Art. 88 alin.3 din OUG nr. 50/2010 exclude doar suspendarea de drept, nu si suspendarea judecatoreasca a acestei categorii de sanctiuni, iar ``ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus``.
Insa, pentru admisibilitatea cererii de suspendare trebuie verificate conditiile prevazute de art. 14 si 15 din Legea nr. 554/2004, respectiv existenta unor cazuri bine justificate si prevenirea unei pagube iminente, analiza ce trebuie efectuata de judecatorie in cadrul plangerii contraventionale, ca cerere accesorie cererii principale, pentru urmatoarele considerente:
Prin Decizia nr. 1219/2010, Curtea Constitutionala a Romaniei s-a pronuntat in sensul ca regimul juridic al contraventiilor si, pe cale de consecinta procedura de solutionare a plangerii contraventionale, nu intra in domeniul de reglementare a legii organice, conform art. 73 din Constitutie, astfel incat s-a concluzionat ca art. 32 alin 2 din OG nr. 2/2001 nu limiteaza controlul judecatoresc al actelor autoritatilor publice.
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei este un act administrativ individual, iar judecatoria este competenta material sa judece cauzele avand ca obiect anulare proces-verbal de contraventie, potrivit art. 32 din OG nr. 2/2001.
Aceasta reglementare constituie, in realitate, exceptia de la regula potrivit careia, tribunalul este competent sa judece cauzele de contencios administrativ, conform art. 2 pct. 1 litera d din Codul de procedura civila.
Avand in vedere cele de mai sus, tribunalul retine ca judecatoria este competenta sa se pronunte asupra suspendarii sanctiunilor contraventionale complementare aplicate prin proces-verbal, in temeiul art. 88 din OUG nr. 50/2010, ca cerere accesorie cererii principale avand ca obiect anularea procesului-verbal de contraventie, fiind incidente prevederile art. 14 si 15 din Legea nr. 554/2004 si nu in calea aleasa de reclamanta-recurenta, respectiv ordonanta presedintiala.




Pronuntata de: Tribunalul Bistrita-Nasaud - Sectia II Civila - Decizia nr. 150/R/2011 din 29.03.2012


Citeşte mai multe despre:    OUG 50/2010    Legea 554/2004    Competenta materiala    Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor    Proces verbal de contraventie    OG 2/2001    Judecatoria Bistrita    Tribunalul Bistrita-Nasaud    Cerere accesorie    Cerere principala
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Litigiile intemeiate pe Legea contenciosului administrativ sunt de compenteta tribunalului cand au ca finalitate analiza unui raport juridic de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 192/2020 din 12.03.2020

Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente
Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Exceptia de nelegalitate a actului administrativ cu caracter individual poate fi invocata direct in recurs
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Act emis de seful unei misiuni civile a Uniunii Europene. Lipsa caracterului de act administrativ
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84 din 22 ianuarie 2016

Imobil preluat de stat fara just titlu. Certificat de atestare a dreptului de proprietate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 107 din 22 ianuarie 2016

Invocarea exceptiei de nelegalitate. Aplicarea in timp a prevederilor art. 4 din Legea 554/2004
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 615 din 29 martie 2016



Articole Juridice

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T

Cum se poate contesta o sanctiune a ANSPDCP (Autoritatii de supraveghere)?
Sursa: EuroAvocatura.ro

[Av. muncii] Anuntul privind concursul pentru ocuparea unei functii publice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Admisibilitatea actiunii in anulare a Certificatului de Urbanism
Sursa: EuroAvocatura.ro

Declaratia 307 privind sumele rezultate din ajustarea-corectia ajustarilor-regularizarea taxei pe valoarea adaugata
Sursa: EuroAvocatura.ro