Prin sentinta civila nr. 6475/9 decembrie 2010 pronuntata de Judecatoria Bistrita a fost respinsa cererea de ordonanta presedintiala formulata de reclamanta SC ABR SA in contradictoriu cu parata ANPC - CJPC Bistrita.Impotriva acestei hotarari a formulat recurs reclamanta.Tribunalul, examinand in baza prevederilor art. 304 si 3041 Cod procedura civila hotararea atacata atat prin prisma motivelor de recurs invocate, cat si din oficiu, constata ca aceasta este temeinica si legala, nefiind dat niciun motiv de casare sau modificare a hotararii.La data de 18.10.2010 recurentei reclamante i s-a intocmit de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor - CJPC Bistrita-Nasaud procesul-verbal de contraventie seria ANPC nr. 0003719 prin care a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 40.000 lei pentru incalcarea art. 46 lit. h, 46 lit. s, 46 lit. t din OUG 50/2010. Prin acelasi proces-verbal s-a aplicat reclamantei si sanctiunea complementara prevazuta de art. 88 alin. 1 lit. C din OUG 50/2010, dispunandu-se aducerea contractelor in conformitate cu prevederile legale in maxim 15 zile, sanctiune complementara a carei suspendare este ceruta de reclamanta pe calea ordonantei presedintiale ce formeaza obiectul prezentului contract .Astfel cum a mentionat instanta de fond, potrivit art. 88 alin. 3 din OUG nr. 50/2010 contestarea in instanta a procesului-verbal de contraventie nu suspenda de drept executarea sanctiunilor contraventionale complementare dispuse, legiuitorul prevazand astfel o exceptie de la regula prevazuta de art. 32 alin 3 din OG 2/2001 potrivit careia plangerea contraventionala suspenda executarea sanctiunilor aplicate prin procesul-verbal de contraventie.Este eronata insa concluzia instantei de fond potrivit careia, suspendarea judecatoreasca in cazul sanctiunilor complementare prevazute de art. 88 din OUG nr. 50/2010 este inadmisibila, deoarece legiuitorul nu a prevazut posibilitatea suspendarii pe cale judecatoreasca a masurilor complementare.Art. 88 alin.3 din OUG nr. 50/2010 exclude doar suspendarea de drept, nu si suspendarea judecatoreasca a acestei categorii de sanctiuni, iar ``ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus``.Insa, pentru admisibilitatea cererii de suspendare trebuie verificate conditiile prevazute de art. 14 si 15 din Legea nr. 554/2004, respectiv existenta unor cazuri bine justificate si prevenirea unei pagube iminente, analiza ce trebuie efectuata de judecatorie in cadrul plangerii contraventionale, ca cerere accesorie cererii principale, pentru urmatoarele considerente:Prin Decizia nr. 1219/2010, Curtea Constitutionala a Romaniei s-a pronuntat in sensul ca regimul juridic al contraventiilor si, pe cale de consecinta procedura de solutionare a plangerii contraventionale, nu intra in domeniul de reglementare a legii organice, conform art. 73 din Constitutie, astfel incat s-a concluzionat ca art. 32 alin 2 din OG nr. 2/2001 nu limiteaza controlul judecatoresc al actelor autoritatilor publice.Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei este un act administrativ individual, iar judecatoria este competenta material sa judece cauzele avand ca obiect anulare proces-verbal de contraventie, potrivit art. 32 din OG nr. 2/2001.Aceasta reglementare constituie, in realitate, exceptia de la regula potrivit careia, tribunalul este competent sa judece cauzele de contencios administrativ, conform art. 2 pct. 1 litera d din Codul de procedura civila.Avand in vedere cele de mai sus, tribunalul retine ca judecatoria este competenta sa se pronunte asupra suspendarii sanctiunilor contraventionale complementare aplicate prin proces-verbal, in temeiul art. 88 din OUG nr. 50/2010, ca cerere accesorie cererii principale avand ca obiect anularea procesului-verbal de contraventie, fiind incidente prevederile art. 14 si 15 din Legea nr. 554/2004 si nu in calea aleasa de reclamanta-recurenta, respectiv ordonanta presedintiala.
Litigiile intemeiate pe Legea contenciosului administrativ sunt de compenteta tribunalului cand au ca finalitate analiza unui raport juridic de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 192/2020 din 12.03.2020
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019
Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala
Exceptia de nelegalitate a actului administrativ cu caracter individual poate fi invocata direct in recurs Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Act emis de seful unei misiuni civile a Uniunii Europene. Lipsa caracterului de act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84 din 22 ianuarie 2016
Imobil preluat de stat fara just titlu. Certificat de atestare a dreptului de proprietate Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 107 din 22 ianuarie 2016
Invocarea exceptiei de nelegalitate. Aplicarea in timp a prevederilor art. 4 din Legea 554/2004 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 615 din 29 martie 2016
Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II) Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T
Cum se poate contesta o sanctiune a ANSPDCP (Autoritatii de supraveghere)? Sursa: EuroAvocatura.ro
[Av. muncii] Anuntul privind concursul pentru ocuparea unei functii publice Sursa: MCP Cabinet avocati
Admisibilitatea actiunii in anulare a Certificatului de Urbanism Sursa: EuroAvocatura.ro
Declaratia 307 privind sumele rezultate din ajustarea-corectia ajustarilor-regularizarea taxei pe valoarea adaugata Sursa: EuroAvocatura.ro