Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Civil » Reexaminare taxa judiciara de timbru

Reexaminare taxa judiciara de timbru

  Publicat: 06 Nov 2012       5036 citiri        Secţiunea: Drept Civil  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Prin cererea formulata de petitionarul MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA prin PRIMAR, s-a solicitat reexaminarea taxei judiciare de timbru in suma de 146,98 lei, stabilite in sarcina acestuia pentru recursul declarat impotriva deciziei civile nr. 115 din 22 februarie 2012 a Tribunalului Cluj.

Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.

In motivarea cererii de reexaminare, petitionarul a sustinut ca din interpretarea art. 17 din Legea nr. 146/1997 raportat la art. 26 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare, rezulta ca sumele reprezentand taxa judiciara de timbru si timbrul judiciar, se incadreaza in categoria de venituri publice, intrucat ceea ce intereseaza este afectatiunea lor si nu denumirea utilizata in textele legale, in conditiile in care servesc unui scop public.
Cu atat mai mult se impune exonerarea de plata taxei judiciare de timbru si a timbrului judiciar a Municipiul Cluj-Napoca, intrucat aceasta este o institutie de interes public, iar veniturile indiferent daca sunt bugetare sau extrabugetare, sunt venituri publice in sensul art. 17 din Legea nr. 146/1997.
Examinand cererea de reexaminare, curtea retine urmatoarele:
Paratul Municipiul Cluj-Napoca reprezentat de Primar, a declarat recurs impotriva deciziei civile nr. 115 din 22 februarie 2012 a Tribunalului Cluj.
Pentru solutionarea recursului, in sarcina recurentului s-a stabilit obligatia achitarii taxei judiciare de timbru in suma de 146,98 lei si a timbrului judiciar in valoare de 3,3 lei.
Obiectul actiunii introductive de instanta, admise prin sentinta civila nr. 11568 din 6 iulie 2011 a Judecatoriei Cluj-Napoca, a fost constatarea nulitatii absolute a Actului aditional nr. 2 la Contractul de inchiriere nr. 5523 din 25.01.2006 incheiat intre parati si evacuarea paratilor G.L. si G.V. din imobilul proprietatea reclamantului, situat in Municipiul Cluj-Napoca, str. M. nr. 19, ap. 4, jud. Cluj, inscris in cartea funciara nr. 262299 C1-U4.
Potrivit art. 17 din Legea nr. 146/1997, sunt scutite de taxa judiciara de timbru cererile si actiunile, inclusiv caile de atac formulate potrivit legii, de Senat, Camera Deputatilor, Presedintele Romaniei, Guvernul Romaniei, Curtea Constitutionala, Curtea de Conturi, Consiliul Legislativ, Avocatul Poporului, de Ministerul Public si de Ministerul Finantelor, indiferent de obiectul acestora, precum si de cele formulate de alte institutii publice, indiferent de calitatea procesuala a acestora, cand au ca obiect venituri publice.
Asa fiind, in baza art. 118 din Legea nr. 146/1997, se va admite cererea de reexaminare formulata de petitionar impotriva modului de stabilire in sarcina acestuia a taxei judiciare de timbru si in consecinta, se va dispune exonerarea lui de obligatia achitarii taxei judiciare de timbru in suma de 146,98 lei.
In ceea ce priveste timbrul judiciar in valoare de 3,3 lei, curtea constata ca potrivit art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 ``timbrul judiciar nu se aplica in cazurile in care nu se percepe taxa de timbru``.


Pronuntata de: Curtea de Apel Cluj - Sentinta civila din data 09.05.2012


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Cluj    Legea 146/1997    Taxa judiciara de timbru    Timbru judiciar    Tribunalul Cluj    Judecatoria Cluj-Napoca    Contract de inchiriere    OG 32/1995



Comentează: Reexaminare taxa judiciara de timbru
Alte Speţe

Decizia CCR nr. 274/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 421 din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL: Decizia ICCJ nr. 4/2019 cu privire la interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 396 alin. (10) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 115/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 399 alin. (9) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 87/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 174 alin. (1) si art. 282 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ nr. 12/2019: regimul suspendarii conditionate a pedepsei ca efect al aplicarii legii penale mai favorabile sub vechiul Cod Penal se mentine si dupa intrarea in vigoare a Codului Penal actual
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ nr. 10/2019: in cazul nedepunerii armei la un armurier autorizat dupa expirarea permisului de arma, arma si munitia intra sub incidenta confiscarii speciale chiar daca a fost dispusa clasarea.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 38/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 591 alin. (2) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ 8/2019: ranirea uneia sau mai multor persoane intr-un accident de circulatie inainte de parasirea locului accidentului nu are in vedere si autoranirea, cand singura persoana ranita este insusi conducatorul singurului autovehicul implicat in accident.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Concedierea salariatilor. Consecintele nerespectarii termenului de preaviz
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

[Av. Muncii] Scopul acordarii termenului de preaviz in cazul concedierii salariatilor
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Avantajele medierii. Solutii jurisprudentiale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Partile obligate sa participe la sedinta de informare. Cererile incidentale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Calea de atac impotriva incheierilor prin care sunt admise cererile de investire cu formula executorie a cambiilor si biletelor la ordin.
Sursa: CSM