din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1812 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Mediere » Constatarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege in vederea autorizarii exercitarii profesiei de mediator

Constatarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege in vederea autorizarii exercitarii profesiei de mediator

  Publicat: 04 Mar 2013       2916 citiri        Secţiunea: Mediere  


Pe rol solutionarea actiunii in contencios administrativ formulata de reclamantul M. N. B., in contradictoriu cu paratii CONSILIUL DE N. si D. B. F..


Act procedural prin care organul de urmarire penala, instanta de judecata, in procese penale sau civile, ori alt organ de jurisdictie dispune ca o persoana sa se prezinte in fata sa la o data determinata, in legatura cu un proces.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act adoptat de organele de stat,
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Act adoptat de organele de stat,
Legea privind medierea şi organizarea profesiei de mediator
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Legea privind medierea şi organizarea profesiei de mediator
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Constituţia Rom�niei - Intrare in vigoare: 31/10/2003
Lucratorii salariati precum si cei independenti din statele membre ale UE au dreptul de a se stabili si lucra in oricare alt stat membru decat cel ai carui cetateni sunt, beneficiind de avantajele sociale ale tarii de resedinta in aceleasi conditii ca si resortisantii acelei tari, fara nici o discriminare bazata pe nationalitate.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Legea privind medierea şi organizarea profesiei de mediator
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Pagube, stricaciuni produse in contul cuiva ca urmare a unor evenimente neprevazute (incendiu, inundatie etc.).
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Reglementata in cap. I, t. II, C. proc. pen., partea speciala, hotarare pronuntata de instanta de judecata in cursul judecatii care nu rezolva fondul cauzei,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este o procedura diplomatica de reglementare a diferendelor internationale, drept conferit puterilor straine conflictului de a media ostilitatile, chiar in decursul acestora. Mediatorul trebuie sa fie un tertstat, un grup de state, O.N.U. sau institutiile sale specializate, alte organizatii internationale cu vocatie mondiala sau regionala sau o personalitate de prestigiu - acceptat de comun acord, de catre partile aflate in conflict.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Sau comiterea unei infractiuni, expresie folosita de legea penala, in t. VIII, art. 144, C. pen., partea generala, prin care se intelege savarsirea oricareia dintre faptele pe care legea le pedepseste
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Dovada scrisa prin care
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Atributie exclusiva acordata unei persoane, unei functii sau unui organ.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;


La apelul nominal facut in sedinta publica a raspuns paratul Consiliul de N. prin consilier juridic J. E. in baza delegatiei de reprezentare pe care o depune la dosar, lipsind reclamantul M. N. si parata D. B..


Procedura de citare este legal indeplinita.


S-a facut referatul cauzei de catre grefierul de sedinta, dupa care:


Reprezentantul paratului Consiliul de N. depune un set de acte, declarand ca nu mai au alte cereri de formulat sau probe de administrat.


Curtea constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei D. B. invocata prin intampinare si pe fond .


Paratul Consiliul de N., prin consilier juridic, solicita admiterea exceptiei lipsei calitatii procesuale pasive a paratei D. B. F., invederand faptul ca reclamantul a inteles sa se judece cu D. B. F. in calitate de persoana fizica si nu in calitate de persoana juridica, aceasta fiind presedintele consiliului, conform art.16 din Lg.554/2004.


Curtea, in raport de textul de lege invocat in sustinerea exceptiei, se poate trage concluzia ca reclamantul a chemat in judecata o persoana fizica, care este reprezentantul unei autoritati publice, astfel ca va respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive.


Paratul Consiliul de N., prin consilier juridic, pune concluzii de respingere a actiunii ca neintemeiata.


Curtea retine cauza spre solutionare.



CURTEA



Asupra actiunii de fata, deliberand in conditiile art.256 c.pr.civ. , constata urmatoarele:


Prin actiunea inregistrata la data de 09.09.2008 reclamantul M. N. B. a chemat in judecata pe paratii Consiliul de N. si D. B. F., in calitate de persoana fizica, solicitand ca prin sentinta ce se va pronunta sa se dispuna anularea hotararii nr.243 din 04.11.2007, comunicata la data de 16.01.2008, anularea raspunsului la cererea de procedura prealabila CM 903/28.07.2008; obligarea Consiliului de N. sa emita o hotarare prin care sa constate ca reclamantul indeplineste conditiile prevazute de art.7 lit.a - f din Legea nr.192/1996 in vederea autorizarii ca mediator; obligarea in solidar a paratilor la plata de daune materiale in suma de 200.000 lei pentru violarea dreptului reclamantului de a desfasura profesia de mediator si daune morale in suma de 200.000 lei pentru atingerea adusa demnitatii , onoarei persoanei, a reputatiei sale de inginer energetician si absolvent de masterat in mediere si a dreptului la propria imagine, cu cheltuieli de judecata .


In motivarea actiunii s-a aratat ca reclamantul s-a adresat Consiliului de N. cu o cerere inregistrata sub nr(...) prin care a solicitat constatarea indeplinirii conditiilor prev. de art.7 lit.a - e si art.72 alin.2 din Legea nr.192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.


Se arata ca cererea a fost insotita de documente justificative, insa Consiliul de mediere a emis Hotararea nr.243/04.11.2007,comunicata la data de 16.01.2008, hotarare care nu respecta exigentele legale.


Reclamantul a efectuat procedura prealabila, prev. de art.7 din Legea nr.554/2004, iar la data de 28-.07.2008 a primit raspuns negativ privind procedura prealabila.


Se S. de asemenea ca, cererea i-a fost respinsa pe motiv ca art. 7 din legea 192/2006 prevede ca poate fi mediator persoana care ``a absolvit cursurile pentru formarea mediatorilor, in conditiile legii, cu exceptia absolventilor e programe postuniversitare de nivel master in domeniu, acreditate conform legii si avizate de consiliul de mediere.


A mai aratat paratul ca potrivit art.40 din Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului de mediere publicat in Monitorul Oficial nr.505/27.07.2007 in vederea constatarii de catre consiliu a indeplinirii conditiilor cerute de lege pentru ca o persoana fizica sa poata exercita profesia de mediator este necesara dovada detinerii unui certificat de absolvire cu recunoastere nationala, insotit de anexa, eliberat de furnizorul de servicii de formare sau dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master in domeniul medierii, acreditat conform legii si avizat de consiliul de mediere. Examinand documentele anexate de reclamant rezulta ca acesta are calitatea de absolvent al unui program postuniversitar de nivel master ``N.a conflictelor in drept ``organizat de Universitatea U. N. - Facultatea de Drept, in perioada 2006 - 2007 si prin raportare la prevederile mentionate, acest program postuniversitar nu a fost avizat de consiliu, ceea ce echivaleaza cu neindeplinirea uneia dintre conditiile a caror intrunire este ceruta in mod cumulativ de legea 192/2006 in vederea dobandirii calitatii de mediator.


Consiliul de mediere isi motiveaza hotararea de respingere a cereri reclamantului de a fi autorizat ca mediator prin referire inclusiv la prevederi ale T. de formare a mediatorului aprobat prin Hotararea nr.12/2007, publicata in N. nr.713/22.10.2007.


Asa cum recunoaste si parata, se arata de catre reclamant, acesta a facut dovada absolvirii masterului ``N.a conflictelor in drept `` organizat de Universitatea U. N. - Facultatea de Drept, in perioada 2006 - 2007, respectiv dupa intrarea in vigoare a legii 192/2006.


Conform art.15 alin.2 din Constitutia Romaniei, legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorbile.


In consecinta, arata reclamantul ca Standardul de formare a mediatorului nu poate retroactiva si nici avizarea masteratului absolvit de reclamant nu poate fi facuta retroactiv si din acest punct de vedere Consiliul de mediere este in eroare. N. absolvit inainte de publicarea in N. al Standardul de formare a mediatorului nu trebuie avizat de catre acesta cu atat mai mult cu cat recunoaste ca la momentul absolvirii masterului Consiliul de mediere nu functiona, Regulamentul de organizare si functionare fiind publicat in data de 27.07.2007, iar Standardul de formare a mediatorului a fost publicat abia in data de 22.10.2007.


Cu privire la obligarea paratilor la plata de daune materiale si morale, se invedereaza ca acestia au violat dreptul reclamantului de a desfasura profesia de mediator prin comportamentul abuziv paratii au adus atingere demnitatii, onoarei persoanei, a reputatiei de inginer energetician si absolvent de masterat in mediere si a dreptului la propria imagine.


Consiliul de mediere ingradeste dreptul fundamental la munca prev. de art.41 alin.1 din Constitutia Romaniei ``Dreptul la munca nu poate fi ingradit``. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei precum si a locului de munca este libera .


In drept cererea se intemeiaza pe disp. Legea nr.554/2004 , art.7,9, 72, 7 din Legea 192/2006.


Paratele Consiliul de mediere si numita D. B. F. au formulat intampinare si au invocat lipsa calitatii procesuale pasive a paratului persoana fizica D. B. F., iar pe fond respingerea actiunii ca neintemeiata.


Reclamantul nu a facut dovada ca indeplineste conditiile de pregatire ca mediator prev.de art.7 lit.f completate de art.72 alin.2 pentru care a formulat cererea de ``constatare a indeplinirii conditiilor prev.de art.7 lit.f din Lg.192/2006``, cerere inregistrata sub nr.62/6.09.2007 si pentru care Consiliul de mediere a emis hotararea nr.243/4.11.2007.


Potrivit art.9 alin.2 din Lg.192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator `` programele de formare in domeniul medierii vor fi intocmite pe baza criteriilor cuprinse in standardele de formare in domeniu, elaborate de Consiliul de mediere si vor fi avizate in prealabil de catre acesta.


Conform art.7 lit.f din Lg.192/2006 solicitantul trebuie sa fi ``absolvit cursurile pentru formarea mediatorilor, in conditiile legii, cu exceptia absolventilor de programe post universitare de nivel master in domeniu, acreditate conform legii si avizate de Consiliul de mediere``.


Arata parata ca acest text stabileste o regula si anume absolvirea cursurilor pentru formarea mediatorilor in conditiile legii cu recunoasterea unei exceptii in favoarea absolventilor de programe post universitare de nivel master in domeniu, care trebuie insa acreditate conform legii si avizate de Consiliul de mediere.


Desi este necesara conditia acreditarii acestui program postuniversitar nu este insa si suficienta din perspectiva dispozitiilor normative anterior mentionate impunandu-se si avizarea acestui program de catre Consiliul de mediere.


Se arata ca pana in prezent Consiliul de mediere nu a avizat acest program postuniversitar de nivel master in domeniu .


A aratat de asemenea paratul ca trimiterea pe acre o face reclamantul la disp.art.74 alin.2 din Lg.192/2006 conform caruia acordarea avizului de catre Consiliul de mediere devine aplicabila de la data publicarii in Monitorul Oficial a standardelor de formare in domeniul medierii, valideaza concluzia potrivit careia acesta a optat in deplina cunostinta de cauza pentru inscrierea la un program despre care stia ori trebuia sa stie ca avea nevoie si de avizul Consiliului de mediere.


Se mai arata ca Regulamentul de organizare si functionare al Consiliului de mediere a fost publicat in Monitorul Oficial din 22.10.2007, Consiliul de mediere nici nu avea cum sa avizeze un program postuniversitar ce era deja avizat in luna iunie 2007.


In ceea ce priveste sustinerea reclamantului ca programul postuniversitar pe care l-a absolvit nu trebuia avizat de Consiliul de mediere, considera parata ca aceasta asertiune nu-si afla suport in realitatea normativa instituita de Lg.192/2006. astfel considera parata ca art.72 alin.2 din Lg.192/2006 nu se aplica reclamantului.


Cu privire la solicitarea de daune materiale si morale pe argumentul pretinsei violari a dreptului de a exercita profesia de mediator si al pretinsului comportament abuziv prin care i-ar fi fost adusa atingere demnitatii onoarei si reputatiei reclamantului, arata parata ca respectarea legii nu poate fi considerata nici violare si nici comportament abuziv.


La dosar s-au depus in dovedirea actiunii inscrisuri, parata Consiliul de mediere a depus documentatia care a stat la baza emiterii hotararii atacate, in conf.cu art.13 din Legea nr.554/2004.


La termenul din 18.03.2009 Curtea a pus in discutia partilor exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei D. B. F., exceptie invocata de parate si care a fost respinsa de instanta cu motivarea aratata in incheierea de sedinta.


Analizand actele dosarului, Curtea constata urmatoarele:


Prin hotararea nr.243/4.11.2007 emisa de paratul Consiliul de mediere s-a constatat ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Lg.192/2006 de catre reclamant pentru a fi autorizat ca mediator.(fila 7 ds.)


Impotriva acestei hotarari reclamantul a formulat contestatie, solicitand revocarea hotararii nr.243/4.11.2007 emisa de paratul Consiliul de mediere si emiterea unei noi hotarari prin care sa se constate indeplinirea conditiilor impuse de Lg.(...) pentru a fi autorizat ca mediator.


Aceasta contestatie a fost respinsa ca neintemeiata de catre parat prin adresa nr.CM 903/28.07.2008 (filele 7-9 ds.).


Pentru a se pronunta astfel paratul a retinut prev.art.7, art.72 alin.2 din Lg.192/2006, art.40 alin.1 lit.d) din Regulamentul de organizare si functionare al Consiliului de mediere, publicat in MO nr.505/27.07.2007, art.49 alin.1 si 51 alin.2 din Standardul de formare a mediatorului, publicat in N.. din 22.10.2007.


Reclamantul prin cererea inregistrata sub nr.62/7.09.2007 a solicitat constatarea indeplinirii conditiilor prev. de art.7 lit.a - e si art.72 alin.2 din Legea nr.192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator.


Potrivit art. 7 din Lg.192/2006: Poate fi mediator persoana care indeplineste urmatoarele conditii:


a) are capacitate deplina de exercitiu;


b) are studii superioare;


c) are o vechime in munca de cel putin 3 ani sau a absolvit un program postuniversitar de nivel master in domeniu, acreditat conform legii si avizat de Consiliul de mediere;


d) este apta, din punct de vedere medical, pentru exercitarea acestei activitati;


e) se bucura de o buna reputatie si nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni intentionate, de natura sa aduca atingere prestigiului profesiei;


Prin prev. art. 72 alin.2 din Lg.192/2006 se arata: Persoanele care au absolvit sau care, la intrarea in vigoare a prezentei legi, urmeaza un curs de formare a mediatorilor in tara ori in strainatate, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 7 lit. a-e), pot solicita autorizarea ca mediator, in conditiile prezentei legi, avand obligatia prezentarii documentelor care atesta programa de formare parcursa. Consiliul de mediere va decide autorizarea dupa evaluarea continutului programei de formare prezentate, inclusiv a duratei pregatirii. Dispozitiile art. 8 alin. (5) se aplica in mod corespunzator.


Curtea retine ca reclamantul a depus ca document justificativ al cererii sale adeverinta de absolvire a masterului ``N.a conflictelor in drept`` organizat de Universitatea U. N. - Facultatea de Drept, in perioada 2006 - 2007; iar paratul a considerat ca in aplicarea prev.art.40 alin.1 lit.d) din Regulamentul de organizare si functionare al Consiliului de mediere, pentru ca o persoana fizica sa poata exercita profesia de mediator este necesara dovada detinerii unui certificat de absolvire cu recunoastere nationala insotit de anexa, eliberat de furnizorul de servicii de formare sau dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master in domeniul medierii acreditat conform legii si avizat de Consiliul de mediere.


Intrucat programul postuniversitar de nivel master ``N.a conflictelor in drept`` organizat de Universitatea U. N. - Facultatea de Drept, in perioada 2006 - 2007 nu a fost avizat de catre Consiliu conf.art.7 lit.f, Curtea constata ca in mod legal a fost emisa hotararea nr.243/4.11.2007 de catre parat, rezultand ca reclamantul nu indeplineste aceasta conditie de avizare de catre Consiliul de mediere.


Nu poate fi retinuta sustinerea reclamantului in sensul ca la momentul absolvirii programului de master (iunie 2007) Consiliul nu functiona intrucat la data de 22.05.2006 fusese deja publicata in MO Lg.192/2006 in care era prevazuta pentru persoanele care doreau sa exercite profesia de mediator obligatia de a urma un program de pregatire postuniversitar avizat de Consiliu (art.7 lit.f).


Potrivit prevederilor legale Consiliul de mediere are prerogativa legala de a evalua continutul programului postuniversitar de nivel master si sa aprecieze indeplinirea conditiilor de avizare, asa cum a procedat prin emiterea hotararii contestate.


Faptul ca reclamantul a absolvit un curs postuniversitar de nivel master dupa intrarea in vigoare a Lg.(...), curs care nu a fost avizat conf.art.7 lit.f) de catre parat nu atrage nelegalitatea hotararii emise, acesta trebuind sa-si asume consecintele actiunilor sale, acesta are posibilitatea de a urma cursuri de formare a mediatorilor conform reglementarilor legale.


Sustinerile reclamantului in sensul publicarii la date ulterioare a Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului de mediere, publicat in N.. nr.505/27.07.2007,si a T. de formare a mediatorului, publicat in N.. din 22.10.2007 nu au relevanta in ceea ce priveste indeplinirea de catre acesta a conditiei privind absolvirea unui program postuniversitar de nivel master in domeniul medierii, acreditat conform legii si avizat de Consiliul de mediere (art.7 lit.f, din Lg.192/2006), avand in vedere ca aceasta conditie era prevazuta de la momentul promulgarii si publicarii Lg.192/2006, iar celelalte reglementari nu contin prevederi si conditii contrare celor initial statuate prin legea medierii.


Avand in vedere ca reclamantul nu a facut dovada indeplinirii conditiilor pentru a fi autorizat ca mediator, intrucat cursul postuniversitar de nivel master absolvit de acesta nu a fost avizat de catre Consiliul de mediere, se retine ca in mod legal acesta din urma a emis hotararea nr.243/4.11.2007.


In conf.cu art.18 alin.1 din Legea nr.554/2004 se va respinge actiunea ca nefondata.


Cererea privind daunele morale si materiale nu va mai fi analizata fata de solutia primita pentru primul capat de cerere privind anularea hotararii nr.243/4.11.2007.



PENTRU ACESTE MOTIVE


IN NUMELE LEGII


HOTARASTE:


Respinge ca nefondata actiunea formulata de reclamantul M. N. B., domiciliat in E.,(...), judet I, in contradictoriu cu paratii CONSILIUL DE N., cu sediul in B,(...), sector 4 si D. B. F., domiciliata in(...), .41A, .5, sector 6, B.


Cu recurs in 15 zile de la comunicare .


Pronuntata in sedinta publica azi 18.03.2009.





Pronuntata de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios administrativ si fiscal, Sentinta civila nr. 1153 din 18.03.2009


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Bucuresti    Legea 554/2004    Legea 192/1996    Standard de formare a mediatorului    Consiliul de mediere    Autorizare    Conditii
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Comunicarea publica a fonogramelor. Obligatia utilizatorului de a achita organismelor de gestiune colectiva remuneratiile cuvenite atat artistilor interpreti sau executanti cat si producatorilor de fonograme
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 2516 din 24 noiembrie 2020

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020



Articole Juridice

Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Forma si continutul contractului de munca la domiciliu, in cazul activitatii de telemunca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Plata cheltuielilor de judecata. Aspecte practice. Netemeinicia solicitarii de cenzurare a cheltuielilor de judecata. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu