La apelul nominal facut in sedinta publica a raspuns paratul Consiliul de N., prin consilier juridic J. E., lipsind reclamantii H. B. S., S. F., si J. D. G. B..
Procedura este legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei de catre grefierul de sedinta, dupa care:
Curtea constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe fondul cererii de suspendare.
Paratul, prin reprezentant, depune la dosar delegatie si solicita respingerea cererii de suspendare a efectelor Deciziei nr.779/30.04.209 emise de Comisia de validare a candidaturilor pentru functia de membru al Consiliului de N..
C U R T E A
Asupra actiunii de contencios administrativ de fata.
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante la 18.05.2009 sub nr(...) reclamantii H. B. S., S. F. si J. D. G. B., au cerut ca prin hotararea judecatoreasca ce se va pronunta sa fie suspendata executarea deciziei nr.779/30.04.2009 de parata Comisia de Validare a candidatilor pentru functia de membru Consiliului de N. cat si a alegerilor pentru functia de membru al Consiliului de N. din data de 23.05.2009, pana la solutionarea definitiva a cauzei.
In sustinerea cererii, timbrata in conditiile legii cu taxele judiciare de timbru, reclamantii arata ca in data de 16.05.2006 a fost adoptata Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, potrivit careia o noua activitate de interes public (conform B.. 4 alin. 1 din lege) a fost reglementata, respectiv medierea.
Potrivit B.. 1 din lege, "N.a reprezinta o modalitate facultativa de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte persoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate, impartialitate si confidentialitate". Prin aceeasi lege-cadru au fost stabilite conditiile pentru dobandirea, suspendarea si incetarea calitatii de mediator.
Totodata, potrivit B.. 17 si B.. 71, in vederea organizarii activitatii de mediere, in termen de 4 luni de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 192/2006, a fost infiintat Consiliul de mediere, organism autonom cu personalitate juridica, de interes public, cu sediul in municipiul B, care va elabora regulamentul privind organizarea si functionarea sa, precum si standardele de formare in domeniul medierii. Consiliul de mediere se organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 192/2006, precum si ale regulamentului sau de organizare si functionare.
In data de 23.11.2008, in urma aprobarii Regulamentului privind alegerea membrilor Consiliului de mediere s-a adoptat Hotararea nr. 1286/02.11.2008, cuprinzand D. de organizare a alegerilor pentru Consiliul de mediere.
Potrivit D.ui, in perioada 07.04.2009 - 22.04.2009 s-au depus cereri de candidaturi pentru alegeri, printre care si cererea de candidatura a reclamantilor.
Cererile urmau a fi validate in functie de indeplinirea conditiillor si de completarea dosarului de candidatura, conform Legii nr. 192/2006 si conform regulamentelor
In data de 30.04.2009, Comisia de validare a candidaturilor pentru functia de membru al Cosiliului de mediere intrunita in sedinta din 29.04.2009-30.04.2009 a invalidat candidatura reclamantilor pentru urmatoarele motive: ore pregatire in domeniul medierii insuficiente, lipsa documente doveditoare experienta ca mediator; lipsa documente doveditoare experienta ca formator; lipsa documente experienta in domeniul legislatiei.
Comisia de Solutionare a contestatiilor intrunita in sedinta din 06.05.2009, a emis Decizia nr. 833/06.05.2009, potrivit careia contestatia formulata a fost respinsa.
In ce priveste cererea de fata, se arata ca in temeiul art.14 din Lg.554/2004 privind contenciosul administrativ ``in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unor pagube iminente, odata cu sesizarea, in conditiile art.7 a autoritatii publice care a emis actul, persoana vatamata poate sa ceara instantei competente sa dispuna suspendarea actului administrativ pana la pronuntarea instantei de fond``.
Potrivit art.15 din Lg.554/2004 privind contenciosul administrativ, cererea de suspendare a executarii actului administrativ se poate formula o data cu actiunea principala sau printr-o actiune separata, pana la solutionarea actiunii in fond .
Reclamantii se arata in continuare au fost vatamati prin emiterea deciziei nr.779/30.04.2009, intrucat le-au fost invalidate in mod nelegal candidaturile pentru functia de membru al Consiliului de mediere, blocandu-li-se in acest fel accesul la aceasta functie, neavand posibilitatea sa se numere printre candidati.
De asemenea, suspendarea efectelor deciziei atacate si a alegerilor se impune pentru prevenirea unei pagube iminente, reprezentata de imposibilitatea de a se prezenta in calitate de candidat pentru functia de membru al Consiliului de mediere, la D. din data de 23.05.2009, perioada dintre depunerea prezentei cereri si desfasurarea alegerilor fiind foarte scurta.
Intrucat alegerile pentru functia de membru al Comisiei de mediere se vor desfasura in data de 23.05.2009, iar prin Decizia nr. 779/30.04.2009 candidaturile reclamantilor au fost invalidate, respingandu-se in data de 06.05.2009 si contestatiile formulate, singura posibilitate reala de a participa la alegeri in calitate de candidat, in urma admiterii actiunii principale, este suspendarea efectelor Deciziei atacate.
De asemenea, pentru ca suspendarea efectelor Deciziei nr. 779/30.04.2009 sa aiba intrAA�adevar consecintele vizate, respectiv participarea reclamantilor la alegeri in calitate de candidati, se impune suspendarea alegerilor, ca o conditie obligatorie pentru c validarea candidaturii prin hotarare judecatoreasca sa isi poata produce efectele .
Potrivit textelor de lege enuntate mai sus, sunt indreptatiti sa solicite suspendarea efectelor Deciziei atacate, precum si suspendarea alegerilor, pana la solutionarea definitiva a cauzei.
In sustinere au fost atasate inscrisurile la care s-a facut referire.
Prin intampinare parata comisie a cerut respingerea actiunii ca neintemeiata.
Curtea, analizand si verificand actele si lucrarile dosarului, sustinerile partilor si prevederile legale incidente in cauza, va respinge cererea de fata pentru urmatoarele considernete:
Prin decizia nr.779/30.04.2009 emisa de Comisia de validare a candidatilor si a reprezentantilor electori, au fost validate dosarele candidatilor care indeplineau conditiile pentru a fi ales ca membru in Consiliul de mediere, conditii stabilite de M./2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator si de Hotararea nr. 1285/02.11.2009 pentru adoptarea Regulamentului privind alegerea membrilor Consiliului de mediere. Prin aceeasi decizie, s-a stabilit invalidarea celorlalte dosare, care nu raspundeau cerintelor impuse de actele legale mai sus mentionate.
Decizia nr. 779/30.04.2009 a putut fi contestata, in termen de 48 de ore de la transmiterea acesteia, Comisia de solutionare a contestatiilor reanalizand dosarele contestatorilor.
In urma reexaminarii dosarelor in baza contestatiilor depuse de reclamanti, Comisia de solutionare a contestatiilor a concluzionat, in ceea ce ii priveste, in acelasi sens cu Comisia de validare a candidaturilor si a reprezentantilor electori, respectiv a respins contestatiile reclamantilor, considerand ca nu indeplinesc conditiile pentru a fi alesi ca membri in Consiliul de mediere.
In urma finalizarii etapei de depunere a contestatiilor, au fost stabiliti candidatii pentru alegerile din data de 23.05.2009, printre care nu se regasesc reclamantii in cauza.
A�. si faptul ca, atat solicitarea initiala privind validarea candidaturii, cat si contestatiile depuse de reclamanti sunt intemeiate pe certificatele de participare si absolvire emise de SC I. U. SRL. In data de 19.05.2009 au fost emise Deciziile nr 164, 165, 166 si 167 prin care Consiliul de mediere, prin Presedinte, a decis ca aceste certificate nu pot fi recunoscute, intrucat au fost emise cu incalcarea mai multor dispozitii ce stau la baza organizarii sistemului de recunoastere a formarii mediatorilor.
Avand in vedere faptul ca, pe de o parte, efectele Deciziei nr. 779/30.04.2009 s-au produs, iar pe de alta parte alegerile pentru functia de membru in Consiliului de mediere s-au desfasurat in data de 23.05.2009, cererea de suspendare este neintemeiata la aceasta data .
Ca atare, Curtea va respinge actiunea ca neintemeiata.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE:
Respinge ca neintemeiata actiunea reclamantilor H. B. S.,domiciliata in B,(...), (...).11,e, .2, .60, sector 6, S. F., domiciliata in B(...), sector 1, si J. D. G. B., domiciliat in C,(...), .10, .1, .4, judet D in contradictoriu cu paratul Consiliul de N., cu sediul in(...), sector 4, B.
Cu recurs in termen de 5 zile de la comunicare .
Pronuntata in sedinta publica azi 24.06.2009.
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Comunicarea publica a fonogramelor. Obligatia utilizatorului de a achita organismelor de gestiune colectiva remuneratiile cuvenite atat artistilor interpreti sau executanti cat si producatorilor de fonograme Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 2516 din 24 noiembrie 2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Forma si continutul contractului de munca la domiciliu, in cazul activitatii de telemunca Sursa: MCP Cabinet avocati
Plata cheltuielilor de judecata. Aspecte practice. Netemeinicia solicitarii de cenzurare a cheltuielilor de judecata. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii Sursa: Irina Maria Diculescu