Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » PIDO/CEDO » Hotararea CEDO in cauza Schrepler impotriva Romaniei

Hotararea CEDO in cauza Schrepler impotriva Romaniei

  Publicat: 25 May 2007       1099 citiri        Secţiunea: PIDO/CEDO  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Curtea Europeana a Drepturilor Omului reprezinta un tribunal international care are sediul la Strasbourg.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma de monopol care reprezinta o intelegere fie intre intreprinderi privind diferite aspecte ale activitatii lor (fixarea preturilor, cooperarea pe linia productiei si a desfacerii marfurilor),
Joi, 15 martie 2007, Curtea Europeana a Drepturilor Omului s-a pronuntat in cauza Schrepler impotriva Romāniei, constatand īncalcarea dreptului reclamantului la un proces echitabil, garantat de art. 6 alin. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor individuale.
In fapt, reclamantul s-a plans de imposibilitatea in care s-a aflat de a executa pe cale silita o hotarare judecatoreasca definitiva, prin care i se recunoscuse un drept de creanta in contradictoriu cu 4 debitori, invocand incalcarea dreptului sau de a obtine executarea unei hotarari judecatoresti ca o componenta a dreptului la un proces echitabil.

Curtea a retinut ca reclamantul a depus mai multe plangeri la instanta de executare, invocand lentoarea procedurii de executare, iar aceasta s-a limitat doar la a-l informa asupra stadiului acestei proceduri.

De asemenea, Curtea a retinut ca, in urma modificarilor legislative aduse prin Ordonanta Guvernului nr. 138/2000 si prin Legea nr. 188/2000, incepānd cu data de 10 mai 2001, executorii judecatoresti isi exercita activitatea in Birouri independente, insa a observat ca, in speta, reclamantul nu a beneficiat de aceste prevederi, intrucat nici articolul 68 din Legea nr. 188/2000, nici Regulamentul sau de aplicare nu impuneau creditorului o obligatie expresa de a cere judecatorului sa transmita dosarul sau executorului judecatoresc in vederea executarii.

Avand in vedere lentoarea procedurii de executare silita, activitatea redusa a autoritatilor competente, care au efectuat un numar restrans de acte de executare, Curtea a concluzionat ca a existat in aceasta speta o incalcare a articolului 6 alineatul 1 din Conventie .

In consecinta, Guvernul a fost obligat sa plateasca reclamantului suma de 2.000 euro, pentru prejudiciul suferit. Curtea a refuzat insa sa speculeze asupra rezultatului procedurii de executare silita, daca nu ar fi existat incalcarea Conventiei si a respins cererea reclamantului privind repararea in natura a prejudiciului.

sursa: mae.ro

Pronuntata de: Hotararea CEDO in cauza Schrepler impotriva Romaniei


Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Hotararea CEDO in cauza Schrepler impotriva Romaniei
Articole Juridice

Legea nr. 190/2018 privind masurile de aplicare a GDPR intra in vigoare
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Poate fi obligat Statul Roman la plata cheltuielilor de judecata efectuate de inculpatul achitat pentru ca fapta penala nu exista?
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum se poate contesta o sanctiune a ANSPDCP (Autoritatii de supraveghere)?
Sursa: EuroAvocatura.ro



Ştiri Juridice
Legislaţie

LEGEA nr. 156/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici
LEGEA nr. 156/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionari ...

Legea 129/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
LEGE nr. 129/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 102/2005 privind infiintarea, organiza ...

LEGE nr. 102/2005, Actualizata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu C
LEGE nr. 102/2005, Actualizata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Na ...