din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2089 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Comunitar » Prin aceasta speta se solicita de catre societatea United Brands Co si de catre reprezentantul sau in Olanda, societatea United Brands Continentaal Bv

Prin aceasta speta se solicita de catre societatea United Brands Co si de catre reprezentantul sau in Olanda, societatea United Brands Continentaal Bv

  Publicat: 01 Jun 2007       1466 citiri        Secţiunea: Drept Comunitar  


Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Situatia de fapt
Prin aceasta speta se solicita de catre societatea United Brands Co si de catre reprezentantul sau in Olanda, societatea United Brands Continentaal Bv, anularea deciziei Comisiei prin care se constata incalcarea articolului 82 al TCE de catre cele doua societati.

Dreptul aplicabil
Articolul 82 TCE - abuzul de pozitie dominanta.

Solutia si principiile degajate de CJCE

1. Determinarea pietei unui produs: pentru ca un produs sa poata fi considerat ca facand obiectul unei piete distincte de cea a altor produse, Curtea examineaza daca produsul in cauza poate fi individualizat prin caracteristici proprii fata de alte produse similare, astfel incat nu sunt substituibile si nu sunt se afla in concurenta cu acestea. Este necesara, de asemenea, determinarea in fiecare caz a pietei geografice a produsului respectiv, tinand cont de faptul ca, pentru a cadea sub incidenta articolului 82 TCE, concurenta trebuie sa fie afectata intr-o parte substantiala a pietei comune.
2. Notiunea de pozitie dominanta vizata de articolul 82 se refera la pozitia de putere economica a unei intreprinderi, care ii da acesteia puterea sa impiedice mentinerea unei concurente efective pe piata si ii furnizeaza posibilitatea sa aiba un comportament independent de intreprinderile concurente, de clientii sai si in cele din urma de consumatori. Pozitia dominanta rezulta in general din reunirea mai multor factori, care luati izolat, nu sunt in mod necesar determinanti: interzicerea de catre o societate in pozitie dominanta pe piata unui produs ca distribuitorii agreati sa revanda acest produs in anumite conditii, aplicarea de catre societatea in pozitie dominanta a unor conditii inegale pentru prestatii echivalente ale partenerilor comerciali, practicarea unui pret excesiv fata de valoarea economica a prestatiei etc.

Evaluare
Importanta acestei decizii consta in ilustrarea analizei facute de judecatorul comunitar pentru determinarea concreta a pietei produsului in cauza (relevant market), utilizand atat criterii geografice cat si gradul de substituabilitate al acestui produs cu altele asemanatoare.



Pronuntata de: Cazul: United Brands vs. Comisia, nr.2776, 14 februarie 1978


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...