din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2086 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli

Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli

  Publicat: 12 Jun 2007       1381 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 92/1992, art.46 lit.c),, art.124-131.
Carta europeana privind Statutul judecatorilor, art.7

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Procedura administrativa privind incetarea raporturilor de serviciu este aplicabila si in cazul luarii unor masuri privind indepartarea din magistratura pentu motive care nu sunt de natura disciplinara. Astfel, Carta Europeana privind Statutul judecatorilor, in art.7 recomanda cateva reguli legate de incetarea activitatii magistratului, si anume, ca masurile de incetare a functiei sa fie luate cu atentie deosebita, de o maniera in care sa se determine limitativ aceste cauze, iar in art.7.2 se face precizarea ca aceste cauze care intervin trebuie verificate de o instanta independenta, in cazul nostru aceasta instanta fiind Consiliul superior al Magistraturii.

Reclamantul M.C. a chemat in judecata Consiliul Superior al Magistraturii, cerand anularea Hotararii nr.131 din 25 august 2004 prin care s-a dispus eliberarea din functia de judecator pentru neindeplinirea conditiei cerute de art.46 lit.c) din Legea nr.92/1992.
In motivarea actiunii, reclamantul a sustinut, in esenta, ca masura eliberarii din functie este nelegala, competenta eliberarii fiind data de lege Presedintelui Romaniei, ca nu a fost pus in situatia reala sa isi faca apararea, iar prin activitatea sa profesionala si morala nu a incalcat Codul deontologic si obligatiile cerute profesiei.
Curtea de Apel Craiova, Sectia de contencios administrativ si fiscal a respins exceptiile invocate de parat privind inadmisibilitatea actiunii cu referire la procedura prealabila si a irevocabilitatii hotararii nr.131/2004, a admis actiunea reclamantului si a anulat hotararea contestata.
Pentru a pronunta aceasta sentinta, gresit pronuntata ca Decizie cu nr.57/2004, Curtea de Apel Craiova, Sectia de contencios administrativ si fiscal a constatat ca pentru masura eliberarii din functie, in conformitate cu prevederile art.92 lit.�f� si 46 lit.c) din Legea nr.92/1992 care au legatura cu comportamentul magistratului, se impune respectarea procedurii cerute de art.124 � 131 din Legea nr.92/1992, fiind de aplicat o masura disciplinara, si cum aceste proceduri au fost neaplicate, hotararea este nelegala.
Impotriva acestei hotarari a fost declarat recurs de catre Consiliul Superior al Magistraturii, solicitandu-se casarea acesteia ca nelegala, in sensul ca la sedinta de judecata nu a fost participant si reprezentantul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Craiova, asa cum este prevazut in art.1 alin.9 din Legea nr.554/2004, ca instanta a interpretat gresit actul juridic dedus judecatii, masura dispusa nefiind de natura disciplinara, ci de indeplinire a unor cerinte legale pentru ocuparea unor functii.
Recursul este fondat.
In privinta motivului de recurs ce se refera la participarea reprezentantului Parchetului de pe langa Curtea de Apel, acesta se priveste a fi nefondat, in raport de prevederile art.27 din Legea nr.554/2004 si data intrarii in vigoare a acestui act normativ.
Se retine, insa, ca instanta de fond, legal investita cu solutionarea unei actiuni impotriva hotararii nr.131/2004, gresit a interpretat masura dispusa prin acest act administrativ ca fiind de natura disciplinara.
O asemenea masura are o anume procedura administrativa, dar si alte cai de atac, fiind astfel gresit interpretat actul dedus judecatii, schimband natura si intelesul acestuia.
In cauza, este de analizat daca pretinsa necorespundere pentru motivele invocate de Consiliul Superior al Magistraturii ca reprezentant al autoritatii judecatoresti si propunerile Ministrului de Justitie sunt actuale, daca ele aduc atingere reputatiei judecatorului, cum este prevazut de art.46 lit.c) invocat, daca o asemenea masura poate fi dispusa fara o cercetare prealabila in care magistratul sa isi poata formula apararea, cercetare si aparare reala si nu formala realizata sub forma unei invitatii si luarii la cunostinta.
In acest sens, sunt de aplicat procedurile privind incetarea raporturilor de serviciu si in cazul unor motive care nu sunt de natura disciplinara. Astfel, Carta Europeana privind Statutul judecatorilor, adoptata la Strasbourg in 1998, in art.7 recomanda reguli de urmat la incetarea activitatii magistratului, ca acestea sa fie luate cu atentie deosebita, de o maniera in care sa se determine limitativ aceste cauze, iar in art.7.2 se face precizarea ca aceste cauze care intervin trebuie verificate de o instanta independenta, in cazul nostru aceasta instanta fiind paratul.
Inalta Curte de Casatie a admis, in consecinta, recursul si a casat sentinta (decizia) nr.57/2005, trimitand cauza pentru rejudecare la aceeasi instanta.



Pronuntata de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal


Citeşte mai multe despre:   
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...