Curtea a retinut ca nici legislatia nationala, nici practica nationala la momentul respectiv nu prevedeau ca masurile de acest tip pot fi verificate de catre o instanta. Mai mult, faptul ca deciziile de suspendare adoptate la cererea inspectorilor judiciari nu erau supuse verificarii de catre instante a fost confirmat si criticat de Curtea Constitutionala .
Prin urmare, reclamanta a fost privata de accesul la o instanta (ordinara sau de alt tip) in legatura cu suspendarea ei din functie de catre CSM, o masura care nu i-a permis sa-si indeplineasca sarcinile de judecator aproximativ 9 luni si nici sa-si primeasca salariul.
Guvernul nu a prezentat vreun argument convingator care sa justifice aceasta lipsa de protectie judiciara. Simplul fapt ca suspendarea reclamantei din functie a fost o consecinta a exercitarii de catre aceasta a dreptului la recurs nu a reprezentat o justificare suficienta.
Prin urmare, a fost afectata esenta dreptului de acces la o instanta.
Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
O.U.G. nr. 42 din 24 mai 2023 pentru modificarea si completarea Legii nr. 367/2022 privind dialogul social si a Legii nr. 53/2003 ...
DIRECTIVA (UE) 2019/1152 din 20 iunie 2019 privind transparenta si previzibilitatea conditiilor de munca in Uniunea Europeana DIRECTIVA (UE) 2019/1152 din 20 iunie 2019 privind transparenta si previzibilitatea conditiilor de m ...
LEGEA nr. 367/2022 a dialogului social LEGEA nr. 367/2022 privind dialogul social (Inlocuieste Legea nr. 62/2011) Publicata in MONITORUL ...