c) limitele fondului cinegetic;
d) apartenenta, de regula, la acelasi etaj altitudinal;
e) structura de proprietate asupra terenului. Se urmareste, pe cat posibil, constituirea de fonduri cinegetice pe terenuri care apartin aceluiasi tip de proprietate;
f) existenta diversitatii din punct de vedere al folosintei terenurilor. Se urmareste ca in cadrul unui fond cinegetic sa existe cat mai multe categorii de folosinta a terenului;
g) constituirea, in timp, a fondurilor cinegetice.
(2) Suprafata unui fond cinegetic va fi de cel putin 5.000 ha la campie si in Delta Dunarii, 7.000 ha la deal si 10.000 ha la munte.
(3) Suprafata minima necesara pentru un membru vanator este de:
a) 150 ha la campie si in Delta Dunarii;
b) 250 ha la deal;
c) 350 ha la munte.
(4) fondul cinegetic se delimiteaza pe limite naturale, cum ar fi: culmi, cursuri de apa si altele asemenea, si/sau artificiale stabile in timp, cum ar fi: drumuri, cai ferate, autostrazi, linii electrice, canale de irigatii sau navigabile si altele asemenea, usor identificabile.
(5) Pentru constituirea unui fond cinegetic este necesara indeplinirea tuturor criteriilor prevazute la alin. (1).
CAPITOLUL II Administrarea si gestionarea fondului cinegetic al Romaniei
Art. 6. - (1) Principalele atributii ale administratorului pentru protectia faunei de interes cinegetic si in domeniul vanatorii sunt urmatoarele:
a) elaboreaza strategia privind fondul cinegetic al Romaniei;
b) stabileste criteriile de atribuire in gestiune a fondurilor cinegetice;
c) stabileste valoarea de pornire pentru licitatiile pe care le organizeaza in scopul atribuirii in gestiune a fondurilor cinegetice;
d) stabileste tariful de gestionare pentru fondurile cinegetice atribuite direct;
e) elaboreaza metodologia si reglementarile de organizare si practicare a vanatorii;
f) stabileste si aproba anual, pana la data de 15 mai, cotele anuale de recolta pentru speciile admise la vanatoare, cu avizul autoritatii publice centrale care raspunde de protectia mediului; cotele de recolta astfel aprobate devin obligatorii de realizat, fara alte avize, acorduri sau autorizari suplimentare;
g) propune, in situatii justificate, modificarea perioadelor legale de vanatoare pentru unele specii de vanat;
h) avizeaza propunerile de populare a fondurilor cinegetice cu specii de vanat inexistente in libertate in Romania, pe baza studiilor de impact, avizate de Academia Romana si de autoritatea publica centrala care raspunde de protectia mediului;
i) stabileste, impreuna cu reprezentantii ministerelor de resort, masurile necesare mentinerii echilibrului ecologic si prevenirii pagubelor cauzate de vanat si prin vanatoare culturilor agricole, animalelor domestice si fondului forestier;
j) tine evidenta si publica anual date referitoare la populatia de fauna cinegetica, starea de sanatate a acesteia, recoltele si trofeele de vanat;
k) colaboreaza cu Ministerul Educatiei si Cercetarii in vederea stabilirii programelor de invatamant pentru institutiile de invatamant care au ca discipline de studiu fauna cinegetica si vanatoarea si in vederea stabilirii programelor de cercetare stiintifica in domeniul cinegetic;
l) controleaza activitatea cinegetica la toate nivelurile;
m) organizeaza direct si coordoneaza activitatea de combatere a braconajului;
n) organizeaza documentarea stiintifica in managementul cinegetic si stabileste sistemul informational in domeniul cinegetic;
o) stabileste criteriile pentru acordarea licentei de functionare gestionarilor fondurilor cinegetice;
p) acorda licenta de functionare gestionarilor fondurilor cinegetice;
q) colaboreaza cu Ministerul Justitiei pentru atestarea expertilor tehnici judiciari in vanatoare;
r) emite si aproba modelul permiselor de vanatoare si tine evidenta persoanelor care au dobandit calitatea de vanator;
s) emite si pune la dispozitie gestionarilor fondurilor cinegetice formularele autorizatiilor de vanatoare;
s) stabileste rasele de caini admise la vanatoare in Romania;
t) stabileste, impreuna cu Autoritatea Nationala pentru Omologarea Armelor si Munitiilor, armele si categoriile de munitie care se pot folosi la vanatoare in Romania;
t) initiaza actiuni de popularizare a activitatii cinegetice si de educare a populatiei in domeniu;
u) participa sau sprijina, dupa caz, programul colaborarilor internationale in domeniul cinegetic;
v) infiinteaza Comisia nationala de evaluare a trofeelor de vanat, cu reprezentare in teritoriu;
x) stabileste modelul-cadru al contractului de gestionare prin negociere cu reprezentantii gestionarilor fondurilor cinegetice.
(2) In cadrul administratorului functioneaza un organ distinct, specializat in domeniul cinegetic.
(3) Pe langa autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura functioneaza Consiliul National de Vanatoare, infiintat prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, compus din reprezentanti ai administratorului, ai autoritatii publice centrale care raspunde de protectia mediului, ai autoritatii nationale sanitare veterinare, ai unitatilor de invatamant superior si de cercetare cu profil cinegetic din Romania si ai gestionarilor fondurilor cinegetice proportional cu suprafata fondurilor cinegetice gestionate.
(4) Administratorul adopta orice alte masuri necesare, in acord cu dispozitiile legale privind regimul cinegetic.
Art. 7. - Categoriile de gestionari cu care se pot incheia contracte de gestionare a faunei de interes cinegetic sunt urmatoarele:
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti