din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1544 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » Legea 83/2012 pentru ratificarea Tratatului privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare

Legea 83/2012 pentru ratificarea Tratatului privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare

  Publicat: 24 Jun 2012       9227 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Legea 83/2012 pentru ratificarea Tratatului privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare dintre Regatul Belgiei, Republica Bulgaria, Regatul Danemarcei, Republica Federala Germania, Republica Estonia, Irlanda, Republica Elena, Regatul Spaniei, Republica Franceza, Republica Italiana, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat de Luxemburg, Ungaria, Malta, Regatul Tarilor de Jos, Republica Austria, Republica Polona, Republica Portugheza, Romania, Republica Slovenia, Republica Slovacia, Republica Finlanda si Regatul Suediei, semnat la Bruxelles la 2 martie 2012

Publicata in Monitorul artea I nr. 410 din 20 iunie 2012

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Denumire data monedei unice europene.
Cel dintai termen intr-un litigiu civil la care, partile fiind legal citate, pot pune concluzii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Denumire data monedei unice europene.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Denumire data monedei unice europene.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Denumire data monedei unice europene.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Denumire data monedei unice europene.
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Impozite si taxe locale stabilite in suma globala si invariabila.
Denumire data monedei unice europene.
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Denumire data monedei unice europene.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Denumire data monedei unice europene.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Denumire data monedei unice europene.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1
Se ratifica Tratatul privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare dintre Regatul Belgiei, Republica Bulgaria, Regatul Danemarcei, Republica Federala Germania, Republica Estonia, Irlanda, Republica Elena, Regatul Spaniei, Republica Franceza, Republica Italiana, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat de Luxemburg, Ungaria, Malta, Regatul Tarilor de Jos, Republica Austria, Republica Polona, Republica Portugheza, Romania, Republica Slovenia, Republica Slovacia, Republica Finlanda si Regatul Suediei, semnat la Bruxelles la 2 martie 2012.

Art. 2
Cu ocazia depunerii instrumentului de ratificare, in temeiul art. 14 alin. (5) din Tratat, Romania isi va declara intentie de a-si asuma aplicarea tuturor dispozitiilor prevazute de titlurile III si IV din Tratat, incepand cu data de 1 ianuarie 2013, con conditia ca 12 dintre partile contractante a caror moneda este euro sa isi fi depus instrumentul de ratificare, sau incepand cu prima zi a lunii care urmeaza depunerii celui de-al doisprezecelea instrument de ratificare de catre o parte contractanta a carei moneda este euro, aplicandu-se data care intervine prima .

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


TRATAT privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare intre Regatul Belgiei, Republica Bulgaria, Regatul Danemarcei, Republica Federala Germania, Republica Estonia, Irlanda, Republica Elena, Regatul Spaniei, Republica Franceza, Republica Italiana, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat de Luxemburg, Ungaria, Malta, Regatul Tarilor de Jos, Republica Austria, Republica Polona, Republica Portugheza, Romania, Republica Slovenia, Republica Slovacia, Republica Finlanda si Regatul Suediei


Regatul Belgiei, Republica Bulgaria, Regatul Danemarcei, Republica Federala Germania, Republica Estonia, Irlanda, Republica Elena, Regatul Spaniei, Republica Franceza, Republica Italiana, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat de Luxemburg, Ungaria, Malta, Regatul Tarilor de Jos, Republica Austria, Republica Polona, Republica Portugheza, Romania, Republica Slovenia, Republica Slovacia, Republica Finlanda si Regatul Suediei,
denumite in continuare parti contractante,
constiente de obligatia lor, in calitate de state membre ale Uniunii Europene, de a considera politicile lor economice o chestiune de interes comun,
dorind sa promoveze conditiile unei cresteri economice mai puternice in Uniunea Europeana si, in acest scop, sa dezvolte o coordonare din ce in ce mai stransa a politicilor economice din zona euro,
tinand seama de faptul ca necesitaea pentru guverne de a mentine finante publice solide si sustenabile si de a impiedica evolutia deficitului administratiei publice spre un nivel excesiv prezinta o importanta vitala pentru garantarea stabilitatii zonei euro in ansamblu si ca, prin urmare, se impune introducerea unor reguli specifice, inclusiv a unei "reguli privind un buget echilibrat" si a unui mecanism automat pentru realizarea actiunilor corective necesare,
constiente de necesitatea asigurarii faptului ca deficitul administratiei lor publice nu depaseste nivelul de 3% din produsul lor intern brut, la preturile pietei, si ca nivelul datoriei lor publice nu depaseste pragul de 60% din produsul lor intern brut, la preturile pietei, sau scade suficient spre acest prag,

reamintind ca partile contractante, in calitate de state membre ale Uniunii Europene, trebuie sa se abtina de la orice masura care ar putea pune in pericol realizarea obiectivelor Uniunii in cadrul uniunii economice, in special de la practica acumularii datoriei in afara conturilor administratiei publice,
tinand seama de faptul ca sefii de stat sau de guvern din statele membre ale zonei euro au convenit, la 9 decembrie 2011, asupra unei arhitecturi consolidate pentru uniunea economica si monetara, care sa se bazeze pe tratatele pe care le intemeiaza Uniunea Europeana si sa faciliteze punerea in aplicare a masurilor luate in temeiul articolelor 121, 126 si 136 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene,
tinand seama de faptul ca obiectivul sefilor de stat sau de guvern din statele membre ale zonei euro si din alte state membre ale Uniunii Europene este acela de a incorpora dispozitiile prezentului tratat, cat mai curand posibil, in tratatele pe cre se intemeiaza Uniunea Europeana,
salutand propunerile legislative inaintate de Comisia Europeana pentru zona euro, la 23 noiembrie 2011, in cadrul tratatelor pe care se intemeiaza Uniunea Europeana, privind consolidarea supravegherii economice si bugetare a statelor membre afectate sau amenintate de dificultati grave in ceea ce priveste stabilitatea lor financiara si privind dispozitii comune pentru monitorizarea si evaluarea proiectelor de planuri bugetare si pentru asigurarea corectarii deficitelor excesive ale statelor membre si luand act de intentia Comisiei Europene de a prezenta noi propuneri legislative pentru zona euro referitoare, in special, la raportarea ex ante a planurilor de contractare a datoriei publice, la programe de parteneriat economic care sa detalieze reformele structurale pentru statele membre care fac obiectul unei proceduri de deficit excesiv, precum si la coordonarea planurilor de reforma majora a politicii economice ale statelor membre,
exprimandu-si disponibilitatea de a sustine propunerile care ar putea fi prezentate de Comisia Europeana pentru a consolida in continuare Pactul de stabilitate si de crestere prin introducerea, pentru statele membre a caror moneda este euro, a unui nou set de obiective pe termen mediu in concordanta cu limitele stabilite in prezentul tratat,
luand act de faptul ca, la revizuirea si monitorizarea angajamentelor bugetare in temeiul prezentului tratat, Comisia Europeana va actiona in cadrul competentei sale astfel cum sunt prevazute in Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, in special la articolele 121, 126 si 136,
mentionand in special ca, in ceea ce priveste aplicarea "regulii privind un buget echilibrat` prevazute la articolul 3 din prezentul tratat, monitorizarea in cauza va fi efectuata prin stabilirea, pentru fiecare parte contractanta, a unor obiective pe termen mediu specifice fiecarei tari si a unor calendare de convergenta, dupa caz,
mentionand ca obiectivele pe termen mediu ar putea sa fie actualizate in mod regulat pe baza unei metode stabilite de comun acord, ai carei parametri principali ar trebui de asemenea revizuiti cu regularitate, reflectand in mod adecvat riscurile datoriilor explicite si implicite pentru fianntele publice, in conformitate cu obiectivele Pactului de stabilitate si crestere,
mentionand ca realizarea de progrese suficiente in directia atingerii obiectivelor pe termen mediu ar trebui evaluata pe baza unei analiza globale avand drept referinta soldul structural si incluzand o analiza a cheltuielilor din care se deduc masurile discretionare privind veniturile, in concordanta cu dispozitiile legislatiei Uniunii Europene, in special cu Regulamentul (CE) nr. 1.466/97 al Consiliului din 7 iulie 1997 privind consolidarea supravegherii pozitiilor bugetare si supravegherea si coordonarea politicilor economice, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) nr. 1.175/2011 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 noiembrie 2011 (Pactul de stabilitate si de crestere, revizuit),
mentionand ca mecanismul de corectie care urmeaza sa fie introdus de partile contractante ar trebui sa vizeze corectarea devierilor de la obiectivul pe termen mediu sau de la strategia de ajustare, inclusiv impactul lor cumulat asupra dinamicii datoriei publice,
mentionand ca, in ceea ce priveste respectarea obligatiei partilor contractante de a transpune "regula privind un buget echilibrat" in sistemele lor juridice nationale prin intermediul unor dispozitii obligatorii, permanente si de preferinta constitutionale, competenta ar trebui sa ii revina Curtii de Justitie a Uniunii Europene, in conformitate cu articolul 273 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene,
reamintind ca articolul 260 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene confera Curtii de Justitie a Uniunii Europene competenta de a impune unui stat membru al Uniunii Europene care nu a respectat o hotarare judecatoreasca pronuntata de aceasta plata unei sume forfetare sau a unei penalitati cu titlu cominatoriu si reamintind ca au fost instituite criterii de catre Comisia Europeana pentru stabilirea cuantumului sumei forfetare sau al penalitatii cu titlu cominatoriu impuse in cadrul articolului respectiv,
reamintind necesitatea de a facilita adoptarea unei masuri in cadrul procedurii aplicabile deficitelor excesive ale Uniunii Europene in ceea ce priveste statele membre a caror moneda este euro si al caror deficit public preconizat sau efectiv depaseste nivelul de 3% din produsul intern brut, consolidandu-se totodata considerabil obiectivul procedurii respective, si anume acela de a incuraja si, daca este necesar, de a obliga un stat membru sa reduca deficitul care ar putea fi identificat,
reamintind obligatia ca partile contractante a caror datorie publica depaseste valoarea de referinta de 60% sa reduca aceasta datorie cu o rata medie de o douazecime de an, ca rata de referinta,
tinand seama de necesitatea de a respecta, in cadrul punerii in aplicare a prezentului tratat, rolul specific al partenerilor sociali, astfel cum este recunoscut in legislatia si in sistemele juridice nationale ale fiecarei parti contractante,
subliniind ca nicio dispozitie a prezentului tratat nu poate fi interpretata ca modificand in vreun fel conditia de politica economica in temeiul carora a fost acordata asistenta financiara unei parti contractante in cadrul unui program de stabilizare la care participa Uniunea Europeana, statele membre sau Fondul Monetar International,
mentionand ca pentru buna functionare a uniunii economice si monetare este necesar ca partile sa colaboreze in directia unei politici economice in cadrul careia, in timp ce se bazeaza pe mecanismele de coordonare a politicilor economice, astfel cum sunt definite in tratatele pe care se intemeiaza Uniunea Europeana, partile contractante intreprind actiunile si masurile necesare in toate domeniile esentiale pentru buna functionare a zonei euro,
mentionand, in special, dorinta partilor contractante de a utiliza intr-un mod mai activ cooperarea consolidata, astfel cum este prevazuta la articolul 20 din Tratatul privind Uniunea Europeana si la articolele 326-334 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, fara a aduce atingere pietei interne, precum si dorinta acestora de a recurge in totalitate la masuri specifice statelor membre a caror moneda este eduro, in temeiul articolului 136 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, si la o procedura pentru coordonarea si discutia ex ante intre partile contractante a caror moneda este euro cu privire la toate reformele majore de politica economica planificate de acestea, in vederea evaluarii comparative a celor mai bune practici,
reamintind acordul sefilor de stat sau de guvern din statele membre ale zonei eujro din 26 octombrie 2011 privind imbunatatirea guvernantei in zona euro, inclusiv organizarea a cel putin doua reuniuni la nivel inalt ale zonei euro pe an, care sa fie convocate, cu exceptia cazurilor justificate de circumstane exceptionale, imediat dupa reuniunile Consiliului European sau dupa reuniunile la care participa toate partile contractante care au ratificat prezentul tratat,
reamintind, de asemenea, aprobarea la 25 martie 2011 de catre sefii de stat sau de guvern din statele membre ale zonei euro si din alte state membre ale Uniunii europene a Pactului euro plus, care identifica asectele esentiale pentru incurajarea competitivitatii in zona euro,
subliniind importanta Tratatului de instituire a Mecanismului european de stabilitate ca element al strategiei globale de consolidare a uniunii economice si monetare si precizand ca acordarea de asistenta financiara in cadrul unor noi programe in temeiul Mecanismului european de stabilitate va fi conditionata, incepand cu 1 martie 2013, de ratificarea prezentului tratat de catre partile contractante vizate si, de indata ce perioada de transpunere mentionata la articolul 3 alineatul (2) din prezentul tratat a expirat, de indeplinirea cerintelor din articolul respectiv,
mentionand ca Regatul Belgiei, Republica Federala Germania, Republica Estonia, Irlanda, Republica Elena, Regatul Spaniei, Republica Franceza, Republica Italiana, Republica Cipru, Marele Ducat de Luxemburg, Malta, Regatul Tarilor de Jos, Republica Austria, Republica Portugheza, Republica Slovenia, Republica Slovacia si Republica Finlanda sunt parti contractante a caror moneda este euro si ca, prin urmare, prezentul tratat li se va aplica din prima zi a lunii care urmeaza depunerii instrumentului lor de ratificare, daca tratatul este in vigoare la acea data,
mentionand, de asemenea, ca Republica Bulgaria, Regatul Danemarcei, Republica Letonia, Republica Lituania, Ungaria, Republica Polona, Romania si Regatul Suediei sunt parti contractante care, in calitate de state membre ale Uniunii Europene, beneficiaza, la data semnarii prezentului tratat, de o derogare de la participarea la moneda unica si, atat timp cat respectiva derogare nu este abrogata, acestea pot avea obligatii doar in temeiul dispozitiilor titlurilor III si IV din prezentul tratat cu privire la care acestea declara, la momentul depunerii instrumentului lor de ratificare sau la o data ulterioara, ca doresc sa isi asume obligatii,
au convenit cu privire la urmatoarele dispozitii:


Titlul I - Obiectiv si domeniu de aplicare





Afişează Legea 83/2012 pentru ratificarea Tratatului privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 83/2012    Uniunea Economica si Monetara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Repartizarea competentelor �ntre Comunitatile europene si statele membre
Sursa: Lector univ. drd. ROXANA � MARIANA POPESCU