EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1994
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Codurile Esentiale
» Legea nr. 238/2009, republicata 2012, privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MAI
Legea nr. 238/2009, republicata 2012, privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MAI
Publicat: 16 Jul 2012
10383 citiri
Secţiunea:
Codurile Esentiale
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire,
cercetare
si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si
asigurare
a ordinii publice
Republicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 474, din 12 iulie 2012
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
modalitate de solutionare a actiunii penale si implicit de intrerupere a urmaririi penale,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana desemnata de catre tragator sau de catre unul dintre giranti ori avalisti, la emiterea cambiei sau in cursul circulatiei acesteia, pentru a evita regresul,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(1) Datele cu caracter personal se blocheaza atunci cand exista motive intemeiate sa se considere ca stergerea lor ar putea afecta drepturile, libertatile si interesele legitime ale persoanei vizate
(2) Datele blocate se prelucreaza doar in scopul care a impiedicat stergerea lor
(3) Datele blocate se sterg de indata ce nu mai sunt necesare scopului prevazut la alin. (2).
Art. 8. - Structurile/Unitatile M.A.I. prelucreaza suplimentar date cu caracter personal, intr-un alt scop decat cel pentru care datele au fost colectate, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) prelucrarea este compatibila cu scopul in care au fost colectate datele;
b) scopul in care urmeaza a fi prelucrate suplimentar datele cu caracter personal de catre structurile/unitatile M.A.I. sau entitatile carora urmeaza sa le fie comunicate datele se incadreaza in atributiile sau, dupa caz, obligatiile ce le revin potrivit legii;
c) prelucrarea este necesara si proportionala in raport cu noul scop.
CAPITOLUL V
Comunicarea datelor cu caracter personal
Art. 9. -
(1) Comunicarea datelor cu caracter personal intre structurile/unitatile M.A.I. se face numai in cazul in care este necesara pentru exercitarea competentelor si indeplinirea atributiilor legale ce le revin
(2) Comunicarea de date cu caracter personal catre alte autoritati sau institutii publice se poate efectua numai in urmatoarele situatii:
a) in baza unei prevederi legale exprese ori cu autorizarea Autoritatii nationale de supraveghere;
b) cand datele sunt indispensabile indeplinirii atributiilor legale ale destinatarului si numai daca scopul in care se face colectarea sau prelucrarea de catre destinatar nu este incompatibil cu scopul pentru care datele au fost colectate de structurile/unitatile M.A.I., iar comunicarea datelor de structurile/unitatile M.A.I. se realizeaza in conformitate cu atributiile legale ale acestora
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), comunicarea datelor cu caracter personal catre alte autoritati sau institutii publice este permisa in urmatoarele situatii:
a) persoana vizata si-a exprimat consimtamantul expres si neechivoc pentru comunicarea datelor sale;
b) comunicarea este necesara pentru a preveni un pericol grav si iminent cel putin asupra vietii, integritatii corporale sau sanatatii unei persoane ori a proprietatii acesteia
(4) Comunicarea datelor cu caracter personal catre entitati de
drept
privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei se efectueaza numai daca exista o obligatie legala expresa sau cu autorizarea Autoritatii nationale de supraveghere
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), comunicarea datelor cu caracter personal catre entitati de
drept
privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in afara acestuia este permisa daca persoana vizata si-a dat consimtamantul in mod expres si neechivoc pentru comunicarea datelor sale sau daca este necesara pentru a preveni un pericol grav si iminent cel putin asupra vietii, integritatii corporale sau sanatatii unei persoane ori a proprietatii acesteia sau a unei alte persoane amenintate.
Art. 10. -
(1) Datele cu caracter personal detinute de structurile/unitatile M.A.I. potrivit scopurilor prevazute la art. 1 alin. (1) pot fi transferate urmatorilor destinatari:
a) autoritatilor politienesti, judiciare sau altor autoritati competente din statele membre ori organismelor sau institutiilor Uniunii Europene cu atributii in domeniul cooperarii politienesti ori judiciare in materie penala;
b) Organizatiei Internationale a Politiei Criminale - Interpol sau altor institutii internationale similare;
c) organismelor de
politie
din state terte
(2) Transferul datelor cu caracter personal prevazut la alin. (1) se realizeaza in una dintre urmatoarele situatii:
a) exista o prevedere legala expresa in legislatia nationala sau intr-un tratat ratificat de Romania;
b) exista prevederi legale care reglementeaza cooperarea politieneasca sau cooperarea judiciara internationala in materie penala;
c) cand transferul este necesar pentru prevenirea unui pericol grav si iminent asupra vietii, integritatii corporale sau sanatatii unei persoane ori a proprietatii acesteia, precum si pentru combaterea unei infractiuni grave prevazute de lege, cu respectarea legii romane.
Art. 11. -
(1) Cererile pentru comunicarea datelor cu caracter personal adresate structurilor/unitatilor M.A.I. de catre alte structuri/unitati ale M.A.I., alte autoritati sau institutii publice, entitati de
drept
privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in afara acestuia si organisme de
politie
ale altor state trebuie sa contina datele de identificare a solicitantului, precum si motivarea si scopul cererii, conform prevederilor legale interne sau celor cuprinse in acordurile internationale la care Romania este parte. Cererile care nu contin aceste date si nu sunt conforme prevederilor legale interne sau celor cuprinse in acordurile internationale la care Romania este parte se resping
(2) Inainte de comunicare, structurile/unitatile M.A.I. verifica daca datele solicitate sunt exacte, complete si actualizate. In cazul in care se constata ca nu sunt corecte, complete sau actualizate, datele nu se comunica. In comunicari trebuie indicate, dupa caz, datele care rezulta din hotarari ale instantelor judecatoresti ori din actele prin care s-a dispus neinceperea urmaririi penale, clasarea, scoaterea de sub urmarire penala,
incetarea urmaririi penale
sau trimiterea in judecata, precum si datele bazate pe opinii si interpretari personale rezultate din activitatile prevazute la art. 1 alin. (1). Datele bazate pe opinii si interpretari personale rezultate din activitatile prevazute la art. 1 alin. (1) trebuie verificate la sursa inainte de a fi comunicate, iar gradul de acuratete si exactitate al acestor date trebuie intotdeauna mentionat cu ocazia comunicarii
(3) In situatia in care au fost transmise date incorecte sau neactualizate, structurile/unitatile M.A.I. au
obligatia
sa ii informeze pe destinatarii respectivelor date asupra neconformitatii acestora, cu mentionarea datelor care au fost modificate sau, daca este cazul, cu precizarea ca datele transmise trebuie rectificate, sterse ori blocate
(4) In situatia in care se constata ca au fost transmise date cu caracter personal in mod ilegal, structurile/unitatile M.A.I. au
obligatia
de a-i informa pe destinatarii acestor date, cu precizarea ca datele transmise trebuie sterse de indata
(5) In situatia in care se constata ca structurilor/unitatilor M.A.I. le-au fost transmise date cu caracter personal incorecte sau neactualizate, datele se rectifica, se sterg sau, dupa caz, se blocheaza, in conditiile legii. Daca structurilor/unitatilor M.A.I. le sunt transmise in mod eronat sau ilegal astfel de date, acestea se sterg sau, dupa caz, se blocheaza de indata. Entitatea care a transmis datele este informata cu privire la masura adoptata si motivul adoptarii acesteia
(6) In cazul in care structurilor/unitatilor M.A.I. le sunt transmise, potrivit legii, date cu caracter personal nesolicitate, acestea au
obligatia
de a verifica daca datele sunt necesare in scopul pentru care au fost transmise. Datele care nu sunt necesare scopului se sterg sau, dupa caz, se blocheaza de indata. Entitatea care a transmis datele este informata cu privire la masura adoptata si motivul adoptarii acesteia.
Art. 12. -
(1) La comunicarea datelor cu caracter personal catre alte autoritati sau institutii publice, entitati de
drept
privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in afara acestuia, ori catre destinatarii prevazuti la art. 10 alin. (1), structurile/unitatile M.A.I. atentioneaza destinatarii asupra interdictiei de a prelucra datele comunicate in alte scopuri decat cele specificate in cererea de comunicare
(2) La comunicarea datelor cu caracter personal potrivit alin. (1) i se indica destinatarului limitari ale prelucrarii, daca este cazul, si termene de pastrare adecvate si se precizeaza
obligatia
de a sterge datele cu caracter personal transmise la expirarea termenului indicat sau, daca este cazul, de a proceda la blocarea acestora. Termenele de pastrare comunicate nu pot depasi termenele stabilite prin prevederi legale ori, dupa caz, cele stabilite de structurile/unitatile M.A.I. prin reguli proprii, potrivit dispozitiilor art. 31, pentru acele categorii de date cu caracter personal pe care le detin si urmeaza sa faca obiectul comunicarii
(3) In cazul in care se comunica date cu caracter personal destinatarilor prevazuti la art. 10 alin. (1) lit. a), pot fi comunicate limitari ale prelucrarii doar daca acestea sunt stabilite de lege, iar termenele de pastrare sunt cele stabilite prin prevederi legale ori, dupa caz, de structurile/unitatile M.A.I. prin reguli proprii, potrivit dispozitiilor art. 31
(4) Prelucrarea datelor de catre destinatari in alte scopuri decat cele care au format obiectul cererii se poate realiza numai cu acordul structurilor/unitatilor M.A.I. care le-au comunicat si numai cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (2)-(5) si ale art. 10
(5) Structurile/Unitatile M.A.I. pot solicita destinatarilor prevazuti la alin. (1), carora le-au fost comunicate date cu caracter personal, informatii cu privire la modul in care acestea au fost prelucrate.
Art. 13. -
(1) Pentru datele cu caracter personal comunicate de catre alte autoritati competente sau entitati de
drept
privat din afara teritoriului Romaniei, in cazul in care este precizat un
termen
de pastrare a datelor, structurile/unitatile M.A.I. au
obligatia
de a sterge ori, dupa caz, de a bloca datele la expirarea termenului de pastrare a datelor
indicat
. In cazul in care nu este precizat un
termen
de pastrare a datelor, sunt aplicabile termenele de stocare a datelor cu caracter personal, stabilite pentru acele categorii de date de catre structurile/unitatile M.A.I., potrivit dispozitiilor art. 31
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
Legea nr. 238/2009, republicata 2012, privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MAI
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 238/2009
Legea 81/2012
Legea 677/2001
Date cu caracter personal
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964