EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2220
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Codurile Esentiale
» Legea nr. 238/2009, republicata 2012, privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MAI
Legea nr. 238/2009, republicata 2012, privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MAI
Publicat: 16 Jul 2012
10381 citiri
Secţiunea:
Codurile Esentiale
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire,
cercetare
si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si
asigurare
a ordinii publice
Republicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 474, din 12 iulie 2012
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Prevazute in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
(2) In cazul datelor cu caracter personal prevazute la alin. (1), structurile/unitatile M.A.I. au
obligatia
de a verifica periodic, o data la 3 ani, necesitatea stocarii acestora
(3) Datele cu caracter personal a caror stocare nu mai este necesara se sterg sau, dupa caz, se blocheaza, chiar daca nu s-a implinit termenul precizat de entitatea care le-a transmis ori cel prevazut de regulile stabilite potrivit dispozitiilor art. 31
(4) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica daca la momentul expirarii termenului de pastrare a datelor, indicat de autoritatea competenta sau entitatea de
drept
privat din afara teritoriului Romaniei, datele cu caracter personal sunt in continuare necesare pentru efectuarea de
acte premergatoare
in vederea inceperii urmaririi penale, pentru desfasurarea urmaririi penale sau pentru executarea unei pedepse.
Art. 14. - Datele cu caracter personal comunicate de catre autoritatile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene, denumit in continuare stat membru, pot fi prelucrate suplimentar de catre structurile/unitatile M.A.I., in alt scop decat cel pentru care au fost transmise, in una dintre urmatoarele situatii:
a) pentru prevenirea, constatarea, cercetarea sau
urmarirea penala
a infractiunilor ori executarea pedepselor, altele decat cele pentru care au fost comunicate;
b) pentru derularea altor proceduri judiciare sau administrative direct legate de prevenirea, constatarea, cercetarea ori
urmarirea penala
a infractiunilor ori executarea pedepselor;
c) pentru prevenirea unui pericol iminent si grav la
adresa
ordinii si sigurantei publice;
d) in orice alt scop, cu consimtamantul prealabil al statului membru care transmite sau cu consimtamantul persoanei vizate, potrivit legii.
Art. 15. -
(1) Datele cu caracter personal comunicate de catre autoritatile competente ale unui alt stat membru pot fi transferate de structurile/unitatile M.A.I. catre autoritati competente dintr-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, denumit in continuare stat tert, sau catre organisme internationale, numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) se impune pentru prevenirea, constatarea, cercetarea sau
urmarirea penala
a infractiunilor ori executarea pedepselor;
b) datele cu caracter personal sunt comunicate organismului international ori autoritatii statului tert competente in prevenirea, constatarea, cercetarea sau
urmarirea penala
a infractiunilor sau pentru executarea pedepselor;
c) exista acordul statului membru care a comunicat datele pentru transfer;
d) statul tert sau organismul international in
cauza
asigura un nivel corespunzator de protectie pentru prelucrarea de date urmarita
(2) Datele cu caracter personal pot fi comunicate in conditiile prevazute la alin. (1), fara acordul statului membru, numai daca transferul de date este strict necesar pentru prevenirea unui pericol grav si iminent la
adresa
ordinii si sigurantei publice a unui stat membru ori a unui stat tert sau a intereselor fundamentale ale unui stat membru, iar acordul prealabil nu poate fi obtinut in timp util
(3) In situatia prevazuta la alin. (2), unitatea/structura M.A.I. care efectueaza comunicarea de date cu caracter personal are
obligatia
de a informa de indata autoritatea competenta din statul membru care a furnizat datele
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. d), datele cu caracter personal pot fi comunicate catre autoritatile competente dintr-un stat tert sau catre organismele internationale, cu respectarea dispozitiilor art. 30 lit. d) ori e) din Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 16. -
(1) Datele cu caracter personal comunicate de catre autoritatile competente ale unui alt stat membru pot fi transferate catre entitati de
drept
privat dintr-un stat membru, altul decat cel care a furnizat datele, numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) autoritatea competenta din statul membru care a comunicat datele si-a dat acordul pentru efectuarea prelucrarii;
b) niciun
interes
specific legitim al persoanei vizate nu impiedica transmiterea;
c) in situatii specifice, comunicarea este esentiala pentru autoritatea competenta care transmite date unei entitati private
(2) Cazurile specifice pentru care se considera indeplinita conditia prevazuta la alin. (1) lit. c) sunt determinate de urmatoarele situatii:
a) indeplinirea unei obligatii prevazute de
lege
in sarcina entitatii private;
b) prevenirea, constatarea, cercetarea sau
urmarirea penala
a infractiunilor ori executarea pedepselor;
c) prevenirea unui pericol iminent si grav la
adresa
ordinii si sigurantei publice;
d) prevenirea unei vatamari grave a drepturilor persoanei
(3) Structurile/Unitatile M.A.I. au
obligatia
de a informa entitatile de
drept
privat carora le sunt comunicate datele potrivit alin. (1) cu privire la scopurile pentru care, in mod exclusiv, pot fi utilizate datele cu caracter personal comunicate.
Art. 17. - La cerere, structurile/unitatile M.A.I. informeaza autoritatile competente ale unui alt stat membru care au transmis date cu caracter personal cu privire la modul in care acestea au fost prelucrate, in
termen
de 15 zile de la inregistrarea solicitarii.
Art. 18. -
(1) Pentru realizarea activitatilor de
cercetare
si combatere a infractiunilor, structurile/unitatile M.A.I. pot interconecta sistemele de evidenta a datelor cu caracter personal sau, dupa caz, mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal pe care le detin pentru scopuri diferite
(2) In scopul prevazut la alin. (1), interconectarea sistemelor de evidenta a datelor cu caracter personal sau a mijloacelor automate de prelucrare a datelor cu caracter personal, constituite potrivit art. 3, se poate realiza si cu sistemele de evidenta ori cu mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal detinute de alti operatori, autoritati si institutii publice nationale
(3) Interconectarile prevazute la alin. (1) si (2) sunt posibile numai cu acordul prealabil al Autoritatii nationale de
supraveghere
. In cazul obtinerii acordului prealabil, structura/unitatea M.A.I. notifica prelucrarea Autoritatii nationale de supraveghere, in conditiile prevazute la art. 4
(4) In scopul prevazut la alin. (1), interconectarea sistemelor de evidenta a datelor cu caracter personal sau a mijloacelor automate de prelucrare a datelor cu caracter personal, constituite potrivit art. 3, se poate realiza si cu sistemele de evidenta sau cu mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal detinute de alti operatori, entitati de
drept
privat
(5) Interconectarile prevazute la alin. (4) sunt permise numai in cazul efectuarii actelor premergatoare, al urmaririi penale sau al judecarii unei infractiuni in baza unei autorizari emise de procurorul competent sa efectueze ori sa supravegheze, intr-un caz determinat, efectuarea actelor premergatoare sau
urmarirea penala
ori, in cazul judecarii unei infractiuni, de judecatorul anume desemnat de la
instanta
careia ii revine competenta de a judeca fondul cauzei pentru care sunt prelucrate datele respective
(6) Accesul direct sau printr-un serviciu de comunicatii electronice la un sistem de evidenta a datelor cu caracter personal care face obiectul interconectarii, potrivit alin. (1), este permis numai in conditiile legii si cu respectarea prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art. 6-24.
Art. 19. -
(1) In cazul activitatilor de prevenire a infractiunilor, de mentinere si de
asigurare
a ordinii publice, sistemele de evidenta a datelor cu caracter personal sau mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal, constituite potrivit art. 3, pot fi interconectate cu:
a) Registrul national de evidenta a persoanelor;
b) Registrul national de evidenta a pasapoartelor simple;
c) Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate
(2) In cazul activitatilor prevazute la alin. (1), structurile/unitatile M.A.I. pot interconecta sistemele de evidenta a datelor cu caracter personal sau, dupa caz, mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal pe care le detin pentru scopuri similare ori corelate
(3) Interconectarile prevazute la alin. (1) si (2) se notifica Autoritatii nationale de supraveghere prin modificarea/completarea notificarii sau depunerea unei noi notificari
(4) In cazul activitatilor prevazute la alin. (1), structurile/unitatile M.A.I. pot interconecta sistemele de evidenta a datelor cu caracter personal sau, dupa caz, mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal pe care le detin pentru scopuri diferite, numai cu acordul prealabil al Autoritatii nationale de
supraveghere
. In cazul obtinerii acordului, structurile/unitatile M.A.I. notifica prelucrarea datelor Autoritatii nationale de supraveghere prin modificarea/completarea notificarii sau depunerea unei noi notificari
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Afişează
Legea nr. 238/2009, republicata 2012, privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile MAI
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 238/2009
Legea 81/2012
Legea 677/2001
Date cu caracter personal
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964