EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1673
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera
Publicat: 06 Sep 2012
17170 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe
infrastructura
rutiera
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 608 din 23 august 2012
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Confirmare intr-o anumita functie
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Analiza complexa, premergatoare deciziei de investitii, avand drept scop stabilirea oportunitatii si eficientei dezvoltarii unei subramuri sau realizarii unor obiective de investitii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Criteriile de convergenta (cunoscute drept criteriile de la Maastricht) permit statelor membre ale Uniunii Europene sa intre in a treia etapa a Uniunii Economice si Monetare Europene (UME), etapa in care pot adopta moneda euro.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana fizica sau juridica proprietara a uneia sau mai multor actiuni emise de o societate comerciala pe actiuni sau in comandita pe actiuni.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Face parte din categoria infractiunilor de serviciu sau in legatura cu serviciul
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
(2) Examinarea candidatilor in vederea atestarii ca auditor/inspector de siguranta rutiera se efectueaza de Comisia prevazuta la art. 7 alin. (1) si va consta intr-o aplicatie
practica
si un test-grila.
(3) Pentru sustinerea examenului de
atestare
privind accesul la profesie si pentru eliberarea atestatului respectiv, fiecare
candidat
achita cate o taxa, dupa caz, stabilita prin regulamentul de organizare si functionare a Comisiei, care se face venit la Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
(4) Comisia comunica conducerii Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. numele si datele de identificare ale persoanelor care au obtinut atestatul de auditor/inspector de siguranta rutiera, in vederea inscrierii acestora in Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera, denumit in continuare
Registru
. Lista auditorilor, actualizata, va fi facuta publica pe pagina de
internet
a Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R.
(5) Pentru cetateanul unui stat membru al Uniunii Europene sau al unui stat apartinand Spatiului Economic European, care a dobandit calitatea de
auditor
de siguranta rutiera in unul dintre aceste state, Comisia va recunoaste automat documentul emis de autoritatea competenta din statul de origine, in baza caruia cetateanul exercita legal profesia. Daca cetateanul doreste sa isi desfasoare activitatea de
audit
de siguranta rutiera in Romania, se inscrie intr-o sectiune speciala a Registrului prevazut la alin. (4), cu conditia prezentarii documentelor care atesta dobandirea calitatii de
auditor
de siguranta rutiera.
(6) Decizia Comisiei de a nu aproba inscrierea in Registrul prevazut la alin. (4) se notifica persoanelor prevazute la alin. (4) sau (5), dupa caz.
(7) Contestatiile persoanelor prevazute la alin. (6) se pot
adresa
Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in
termen
de maximum 30 de zile de la notificarea prevazuta la alin. (6).
Art. 9
(1) Calitatea de auditor/inspector de siguranta rutiera inceteaza in urmatoarele cazuri:
a) la cerere, prin renuntare facuta in scris de catre persoana respectiva;
b) in cazul in care persoana nu mai indeplineste una dintre conditiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. a), e), f) si g) si art. 4 alin. (2) lit. a), e), f) si g);
c) in caz de deces.
(2) Incetarea calitatii de auditor/inspector de siguranta rutiera se dispune de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., prin rezolutia de retragere a atestatului, in una dintre situatiile prevazute la alin. (1), dar numai dupa notificarea auditorului/inspectorului in cazurile prevazute la alin. (1) lit. b), pentru a elimina
cauza
intr-un
termen
prestabilit.
(3) In caz de incetare a calitatii de auditor/inspector de siguranta rutiera, numele acestuia se radiaza din
Registru
.
Capitolul III - Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere, auditul de siguranta rutiera si inspectiile de siguranta rutiera
Art. 10
(1) Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere este parte integranta a studiului de prefezabilitate sau, dupa caz, a studiului de
fezabilitate
al unui proiect de
infrastructura
rutiera, care se construieste sau se modifica subsantial, se realizeaza potrivit prevedderilor cuprinse in
anexa
nr. 1 si se concretizeaza intr-un raport de
evaluare
de impact asupra sigurantei rutiere.
(2) Raportul de
evaluare
de impact asupra sigurantei rutiere trebuie sa
indice
considerentele in materie de siguranta rutiera care contribuie la alegerea solutiei propuse si sa furnizeze toate informatiile relevante necesare realizarii unei analize costuri-beneficii a diverselor optiuni evaluate.
(3) Auditul de siguranta rutiera este parte integranta a unui proiect de
infrastructura
rutiera, se concretizeaza intr-un raport de
audit
de siguranta rutiera si se executa obligatoriu pe capitole, corespunzator pentru fiecare dintre urmatoarele stadii, cu respectarea prescriptiilor prevazute in
anexa
nr. 2:
a) proiectul preliminar;
b) proiectele detaliate;
c) anterior receptionarii drumului public;
d) imediat dupa darea in exploatare a drumului public, in trafic.
(4) Inspectia de siguranta rutiera se realizeaza obligatoriu pentru fiecare drum
public
al retelei rutiere, din 2 in 2 ani, alternativ in perioadele de iarna si vara, se concretizeaza intr-un raport de inspectie de siguranta rutiera si cuprinde verificarea periodica a gradului de deteriorare a elementelor care influenteaza siguranta rutiera, mentinerea caracteristicilor initiale privind semnalizarea si, dupa caz, analiza posibilelor efecte ale lucrarilor rutiere asupra sigurantei traficului.
(5) Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere sau auditul de siguranta rutiera se realizeaza de un
auditor
sau de o echipa de auditori, dupa caz, in
functie
de complexitatea lucrarii.
(6) In cazul unui
accident
de circulatie soldat cu persoane decedate, inregistrat pe un drum public, organele de
politie
care ancheteaza cazul notifica aceasta administratorului drumului, care va solicita imediat Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R., obligatoriu, executarea unei inspectii de siguranta rutiera suplimentare, care sa identifice elementele prevazute in
anexa
nr. 4, ce au favorizat producerea acciddentului respectiv, si sa faca recomandarile necesare.
(7) In raportul de inspectie suplimentara intocmit, un punct distinct va constitui analiza recomandarilor din rapoartele de inspectie periodice anterioare, care nu au fost rezolvate pana la data accidentului si care au constituit
cauza
accidentului.
(8) O copie a raportului de inspectie de siguranta rutiera va fi pusa de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. la dispozitia organului de
cercetare
penala privind accidentul respectiv.
Art. 11
(1) In vederea realizarii evaluarii de impact asupra sigurantei rutiere, a auditului de siguranta rutiera sau a inspectiei de siguranta rutiera, se incheie un
contract
intre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., pe de o parte, si
investitor
sau administrtor, dupa caz, pe de alta parte, pe baza unui contract-cadru stabilit prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
(2) La desemnarea auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera vor fi respectate prevederile art. 4 alin. (1) sau (2) si ale art. 5, dupa caz, precum si urmatoarele criterii:
a) zonal geografic, care asigura prioritatea la desemnare auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera domiciliati in zona sau cel mai aproape de zona in care se afla proiectul auditat/sectorul de drum public;
b) al desemnarii echitabile a auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera, asigurandu-se un grad nediscriminatoriu de incarcare a acestora.
(3) In cazul in care, intr-o procedura de desemnare, nu exista auditori/inspectori de siguranta rutiera disponibili, care sa indeplineasca criteriile prevazute la alin. (2), Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. poate desemna, in mod judstificat, auditori/inspectori de siguranta rutiera cu
derogare
de la unele dintre aceste
criterii
.
(4) Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. desemneaza auditorii/inspectorii de siguranta rutiera, conform prevederilor art. 5, cu respectarea prevederilor alin. (2) si (3), in
termen
de 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului prevazut la alin. (1), si notifica in acest sens auditorii/inspectorii de siguranta rutiera desemnati si
investitorul
sau administratorul, dupa caz.
(5) Auditorii/inspectorii de siguranta rutiera nu pot refuza desemnarea decat din motive obiective sau un una dintre situatiile prevazute la alin. (6) si (7).
(6) Auditorul/inspectorul de siguranta rutiera are
obligatia
de a aduce la cunostinta Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. orice imprejurare de natura a aduce atingere principiului independentei acestuia fata de investitor, proiectant, executant sau administratorul drumului, dupa caz, imediat ce a luat cunostinta de acesta.
(7) Independenta auditorului/inspectorului de siguranta rutiera fata de investitor, proiectant, executant sau administratorul drumului, dupa caz, este afectata in urmatoarele cazuri:
a) auditorul/administratorul de siguranta rutiera, o ruda a sa pana la gradul al IV-lea sau un
angajat
al acestuia are relatii contractuale ori este
angajat
al uneia dintre parti;
b) auditorul/inspectorul de siguranta rutiera, o ruda a sa pana la gradul al IV-lea sau un
angajat
al acestuia este
actionar
ori detine parti sociale la una dintre parti;
c) auditorul/inspectorul de siguranta rutiera, o ruda a sa pana la gradul al IV-lea sau un
angajat
al acestuia este membru in organele de conducere ale uneia dintre parti;
d) sunt indeplinite alte conditii legale privind
conflictul de interese
sau
incompatibilitatea
.
(8) In conditiile executarii de catre unul sau mai multi auditori/inspectori de siguranta rutiera a unui raport, fara respectarea prevederilor alin. (6) si (7), raportul este nul de drept, onorariul incasat va fi restituit, iar acestia sunt responsabili de daunele reclamate de beneficiarul raportului respectiv.
Art. 12
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Inainte
Afişează
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 265/2008
Infrastructura ruriera
OG 6/2010
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964