EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1737
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Diverse Domenii juridice
» Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera
Publicat: 06 Sep 2012
17165 citiri
Secţiunea:
Diverse Domenii juridice
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe
infrastructura
rutiera
Republicata in
Monitorul Oficial
nr. 608 din 23 august 2012
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Confirmare intr-o anumita functie
Posibilitatea de a pretinde o anumita conduita, in considerarea realizarii unui drept subiectiv viitor si previzibil, prefigurat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Infractiunea se consuma in momentul in care,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Prevazuta in cap.IV, t, C. proc. pen., partea speciala, procedeu jurisdictional de solutionare a plangeriloe indreptate impotriva actelor de executare dintr-o hotarare penala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Capitolul IV - Cadrul institutional in domeniul gestionarii sigurantei circulatiei pe
infrastructura
rutiera
Art. 19
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii este autoritatea competenta de reglementare si control, in scopul aplicarii prevederilor prezentei legi.
Art. 20
(1) Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. este singura
institutie
competenta sa gestioneze efectuarea evaluarii de impact asupra sigurantei rutiere, a auditului de siguranta rutiera, a inspectiei de siguranta rutiera, precum si desfasurarea activitatilor de formare, atestare, instruire si perfectionare profesionala a auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera.
(2) In domeniul activitatilor prevazute la alin. (1), Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. indeplineste urmatoarele atributii principale:
a) desemneaza, in conditiile prezentei legi, auditorii/inspectorii de siguranta rutiera in vederea efectuarii activitatilor ce fac obiectul prezentei legi;
b) elaboreaza si propune norme de aplicare a prevederilor prezentei legi, denumite in continuare Norme, care se aproba prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii;
c) stabileste aspectele de ordin contractual cu investitorii/administratorii si cu auditorii/inspectorii de siguranta rutiera, stabileste circuitul documentelor si informatiilor intre partile implicate in activitatile ce fac obiectul prezentei legi;
d) asigura organizarea cursurilor de formare profesionala, in scopul atestarii auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera, precum si organizarea cursurilor de instruire si perfectionare pentru auditorii de siguranta rutiera atestati;
e) aplica deciziile Comisiei privitoare la atesarea auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera si emiterea atestatelor respective;
f) organizeaza periodic informari si
dezbateri
ale auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera pe teme legate de rezultatelel cercetarii si practicii in domeniu;
g) fundamenteaza si elaboreaza proiecte privind norme, standarde si ghiduri tehnice in materie, in concordanta cu evolutia reglementarilor la nivel european si international, si inainteaza aceste proiecte spre aprobare prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii;
h) participa pe plan national si international la activitati specifice domeniului gestionarii sigurantei rutiere;
i) contribuie la elaborarea strategiilor privind gestiunea sigurantei infrastructurii rutiere;
j) colecteaza si arhiveaza toate rapoartele de
audit
de siguranta rutiera, de
evaluare
de impact asupra sigurantei rutiere si de inspectie de siguranta rutiera;
k) propune spre aprobare prin ordin al ministrului tranporturilor si infrastructurii metodologia de lucru si de
atestare
a auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera, metodologia de organizare a cursurilor de formare, instruire si perfectionare profesionala a acestora si programele de formare, instruire si perfectionare profesionala in domeniul gestionarii sigurantei rutiere;
l) tine Registrul cu toate sectiunile acestuia si opereaza modificarile care se impun;
m) realizeaza documentatii si publicatii de specialitate periodice pentru auditorii/inspectorii de siguranta rutiera din evidenta;
n) distribuie auditorilor/inspectorilor de siguranta rutiera documentatiile si publicatiile prevazute la lit. g) si m), precum si alte reglementari de
interes
.
(3) Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. indeplineste si alte atributii stabilite prin prezenta
lege
si prin alte acte normative privind gestionarea sigurantei circulatiei pe reteaua rutiera.
Capitolul V - Raspunderi si sanctiuni
Art. 21
(1) Sanctiunile disciplinare se dispun si se aplica de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. in raport cu gravitatea abaterii si constau in:
a) suspendarea calitatii de auditor/inspector de siguranta rutiera pe o durata de 30 de zile, in cazul nedepunerii in
termen
a rapoartelor pentru activitatile contractate de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.;
b) suspendarea calitatii de auditor/inspector de siguranta rutiera pe o durata de la o luna la 6 luni:
- pentru incetarea indeplinirii uneia dintre conditiile de obtinere a atestatului de auditor/inspector de siguranta rutiera, prevazute la art. 4, pana la indeplinirea integrala a conditiilor respective. Daca dupa 6 luni conditiile respective nu sunt indeplinite integral, suspendarea se prelungeste corespunzator;
- pentru depasirea nejustificata, cu cel putin un an, a obligatiilor prevazute la art. 6 alin. (5);
c) suspendarea calitatii de auditor/inspector de siguranta rutiera pe o perioada de un an, pentru incalcarea prevederilor art. 2 alin. (2) si art. 11 alin. (6) si (7), daca incalcarea nu este considerata
infractiune
.
(2) Procedura de
cercetare
a abaterilor disciplinare se realizeaza potrivit legii.
Art. 22
(1) Decizia Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. de aplicare a uneia dintre sanctiunile prevazute la art. 21 alin. (1) poate fi contestata la
Comisie
in
termen
de 15 zile de la
comunicare
.
(2) Contestatia exercitata potrivit alin. (1) suspenda executarea deciziei atacate, pana la ramanerea definitiva a deciziei.
(3) Comisia este obligata ca in
termen
de maximum 30 de zile sa emita o
decizie in
legatura cu
contestatia
. Decizia va fi respectata si executata intocmai de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
(4) Decizia Comisiei, prevazuta la alin. (3), poate fi atacata la
instanta
de contenctios administrativ competenta, in
termen
de 15 zile de la
comunicare
. Prevederile alin. (2) sunt aplicabile si in aceasta situatie.
Art. 23
Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu
amenda
de la 500 lei la 1.000 lei, aplicata salariatului Autoritatii Rutiere Romane - A.R.R. responsabil, pentru incalcarea prevederilor art. 11 alin. (2)-(4);
b) cu
amenda
de la 1.000 lei la 5.000 lei, aplicata auditorului/inspectorului de siguranta rutiera, pentru nerespectarea prevederilor art. 2 alin. (2) lit. b) si c), art. 11 alin. (6) si (7), pentru nerespectarea metodologiei privind realizarea raportului, precum si pentru depunerea raportului la
beneficiar cu
depasirea nejustificata a termenului contractat de depunere;
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Inainte
Afişează
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Legea 265/2008
Infrastructura ruriera
OG 6/2010
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964