din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1540 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera

Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera

  Publicat: 06 Sep 2012       17169 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera

Republicata in Monitorul Oficial nr. 608 din 23 august 2012

Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.


Anexa nr. 1 - Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere pentru proiectele de infrastructura rutiera


1. Elementele componente ale unei evaluari de impact asupra sigurantei rutiere:
a) definirea problemei;
b) situatia actuala si situatia in eventualitatea neinitierii vreunei actiuni;
c) obiectivele specifice sigurantei rutiere;
d) analiza impactului alternativelor propuse asupra sigurantei rutiere;
e) compararea optiunilor, printre care si analiza raportului costuri-beneficii;
f) prezentarea tuturor solutiilor posibile.
2. Elemente care trebuie avute in vedere:
a) accidente soldate cu decee si/sau raniri grave; obiectivele de reducere in comparatie cu scenariul care prevede eventualitatea neinitierii vreunei actiuni;
b) alegerea traseelor si studii origine-destinatie a utilizatorilor pentru noile trasee;
c) efecte posibile asupra retelelor rutiere existente (de exemplu, iesiri, intersectii, pasaje de nivel);
d) utilizatorii cailor rutiere, inclusiv utilizatorii vulnerabili (de exemplu, pietoni, biciclisti, motociclisti);
e) trafic (de exemplu, volumul de trafic, trafic clasificat in functie de tipul de vehicul);
f) sezonalitate si conditii climatice;
g) prezenta unui numar suficient de zone care permit stationarea in conditii de siguranta;
h) activitatea seismica.


Anexa nr. 2 - Operatiuni de audit in domeniul sigurantei rutiere pentru proiecte de infrastructura rutiera


1. Criterii aplicabile in studiul de fezabilitate
a) localizarea geografica (de exemplu, expunerea la alunecarile de teren, la inundatii, la avalanse etc.), sezonalitate si conditii climatice, precum si activitati seismice;
b) tipurile de jonctiune si distanta dintre punctele de jonctiune;
c) numarul si tipul cailor rutiere;
d) structura si componenta traficului pe noua infrastructura;
e) functionalitatea caii rutiere in cadrul retelei;
f) conditiile meteorologice;
g) viteze de proiectare si viteze de operare;
h) sectiuni transversale (de exemplu, latimea partii carosabile, piste pentru ciclisti, cai pietonale);
i) alinieri orizontale si verticale;
j) vizibilitate;
k) dispunerea punctelor de jonctiune;
l) mijloace de transport in comun si infrastructurile aferente;
m) treceri la nivel cu cai rutiere/calea ferata.
2. Criterii aplicabile in stadiul de proiect tehnic si de proiectare detaliata:
a) planul;
b) semnalizare si marcaj coerente;
c) luminarea cailor rutiere si a intersectiilor;
d) echipamente la marginea drumului;
e) mediul specific marginii de drum, inclusiv vegetatia;
f) obstacole fixe la marginea drumului;
g) parcari sigure;
h) utilizatori vulnerabili ai cailor rutiere (de exemplu, pietoni, ciclisti, motociclisti);
i) adoptarea sistemelor rutiere de restrictionare intr-un mod usor de utilizat (spatii care separa sensurile de mers si parapete de siguranta pentru evitarea pericolelor la care sunt expusi utilizatorii vulnerabili).
3. Criterii aplicabile in stadiul anterior darii in exploatare:




Afişează Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 265/2008    Infrastructura ruriera    OG 6/2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.