din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1858 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera

Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera

  Publicat: 06 Sep 2012       17149 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera

Republicata in Monitorul Oficial nr. 608 din 23 august 2012

(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Clasificare a creditelor pentru determinarea necesarului de provizioane specifice de risc.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

a) siguranta utilizatorilor cailor rutiere si vizibilitatea in diverse circumstante, cum ar fi intunericul, si in conditii meteorologice normale;
b) lizibilitatea elementelor de semnalizare si marcaj;
c) starea drumurilor.
4. Criterii aplicabile in stadiul imediat dupa darea in exploatare: evaluarea sigurantei cailor rutiere din perspectiva comportamentului real al utilizatorilor
Realizarea unei operatiuni de audit intr-un anumit stadiu poate duce la reanalizarea criteriilor aplicabile in stadiile precedente.


Anexa nr. 3 - Clasificarea tronsoanelor de drum pe categorii de siguranta rutiera si elemente de evaluare pentru inspectia de siguranta rutiera


1. Identificarea tronsoanelor cu o concentratie mare de accidente
Identificarea tronsoanelor cu o concentratie ridicata a accidentelor ia in considerare cel putin numarul accidentelor rutiere din anii anteriori, soldate cu persoane decedate pe unitate de distanta, raportat la fluxul de trafic si, in cazul intersectiilor, numarul de astfel de accidente raportat la tipul intersectiei.
2. Identificarea tronsoanelor de drum cu concentratie mare de accidente in vederea analizei pentru clasificarea nivelului sigurantei retelei rutiere
Identificarea tronsoanelor pentru analiza in cadrul clasificarii sigurantei retelei rutiere ia in considerare potentialul de reducere a costurilor legate de accidente. Tronsoanele rutiere se clasifica pe categorii . Pentru fiecare categorie de cale rutiera, tronsoanele se analizeaza si se clasifica in functie de factori de siguranta, cum ar fi concentratia de accidente, volumul de trafic si tipologia acestuia.
Pentru fiecare categorie de cale rutiera, clasificarea sigurantei retelei rutiere are ca rezultat crearea unei liste de prioritati care cuprinde tronsoanele rutiere unde se preconizeaza ca imbunatatirea infrastructurii va fi deosebit de eficace.
3. Elementele de evaluare pentru inspectia de siguranta rutiera:
a) descrierea tronsonului rutier;
b) trimiterea la eventuale rapoarte anterioare referitoare la acelasi tronson rutier;
c) analiza eventualelor rapoarte de accidente;
d) numarul de accidente, de persoane decedate si de persoane grav ranite in ultimii 3 ani;
e) o serie de masuri corective potentiale de realizat in intervale diferite, prevazand de exemplu:
- eliminarea sau protejarea obstacolelor fixe de la marginea drumului;
- reducerea limitelor de viteza si intensificarea controlului vitezei la nivel local;
- imbunatabirea vizibilitatii in diferite conditii meteorologice si de luminozitate;
- imbunatatirea starii de siguranta a echipamentelor de la marginea drumului, cum ar fi sistemele de restrictionare rutiera;
- imbunatatirea coerentei, vizibilitatii, lizibilitatii si pozitionarii marcajelor rutiere (in special aplicarea unor benzi de avertizare sonora pentru incetinire), precum si a semnalizarii;
- protectia impotriva caderilor de pietre, a alunecarilor de teren si a avalanselor;
- imbunatatirea aderentei/rugozitatii soselei;
- reproiectarea sistemelor de restrictionare rutiera;
- asigurarea si imbunatatirea platformei centrale a drumurilor;
- reconsiderarea posibilitatii de efectuare a manevrei de depasire in conditii de siguranta;
- imbunatatirea punctelor de jonctiune, inclusiv a trecerilor la nivel cu cai rutiere/calea ferata;
- modificarea traseului;
- modificarea latimii drumului, adaugarea unor benzi de refugiu;
- instalarea unui sistem de gestionare si control al traficului;
- reducerea unui posibil conflict cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor;
- imbunatatirea drumurilor in functie de standardele de proiectare in vigoare;
- reconditionarea sau inlocuirea soselelor;
- utilizarea unor semne de circulatie inteligente;
- imbunatatirea sistemelor inteligente de transport si a serviciilor telematice pentru interoperabilitate, situatii de urgenta si semnalizare.


Anexa nr. 4 - Informatii referitoare la accidente de circulatie, mentionate in rapoartele de accidente soldate cu persoane decedate


Rapoartele de accidente trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:
1. localizarea cat mai exacta a accidentului;
2. imagini si;sau diagrame cu locul accidentului;
3. data si ora accidentului;
4. informatii referitoare la drum, cum ar fi tipul de zona, tipul de drum, tipul de jonctiune, cu precizarea sistemelor de semnalizare, numarul cailor rutiere, marcajul, suprafata rutiera, sistemele de iluminat si conditiile meteorologice, limitarea de viteza, obstacolele de la marginea drumului;




Afişează Legea nr. 265/2008, Republicata 2012, privind gestionarea sigurantei circulatiei pe infrastructura rutiera pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 265/2008    Infrastructura ruriera    OG 6/2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.