din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1779 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

  Publicat: 06 Oct 2012       12645 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

Publicata in Monitorul Oficial nr. 680 din 1 octombrie 2012

Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Act adoptat de organele de stat,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

h) nerespectarea dispozitiilor art. 30 alin. (1);
i) nerespectarea dispozitiilor art. 31 alin. (1).
(2) Nerespectarea obligatiilor sau a conditiilor impuse de ANCOM in temeiul prevederilor art. 21 si 22 constituie contraventie, care se sanctioneaza astfel:
a) cu amenda de la 5.000 lei la 100.000 lei;
b) prin derogare de la dispozitiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri pentru societatile comerciale cu o cifra de afaceri de peste 5.000 lei.
(3) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b) si alin. (2) se constata de catre personalul de control de specialitate imputernicit in acest scop al ANCOM si se sanctioneaza, prin decizie, de catre presedintele ANCOM.
(4) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. c)-i) se constata si se sanctioneaza de personalul de control din cadrul Inspectoratului de Stat in Constructii.
(5) Amenzile prevazute ca sanctiuni pentru savarsirea contraventiilor prevazute la alin. (1) si (2) pot fi aplicate atat persoanelor juridice, cat si persoanelor fizice.

Art. 34
Prevederile privind contraventiile prevazute la art. 33 alin. (1) si (2) se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 35
(1) ANCOM are dreptul sa solicite furnizorilor de retele de comunicatii electronice si persoanelor care controleaza sau detin elemente de infrastructura toate informatiile necesare in vederea aplicarii art. 21 si 22, precum si a emiterii avizului conform prevazute la art. 10 alin. (3).
(2) In vederea asigurarii aplicarii dispozitiilor art. 21 si 22, precum si pentru a se realiza un inventar al retelelor publice de comunicatii electronice si al elementelor de infrastructura asociata acestora, toti furnizorii de retele de comunicatii electronice au obligatia de a transmite ANCOM, precum si de a actualiza anual, pana la data de 1 iulie a fiecarui an, informatii complete privind dezvoltarea si localizarea geografica a retelelor publice de comunicatii electronice pe care le opereaza si a elementelor de infrastructura asociate acestora.
(3) Informatiile prevazute la alin. (2) sunt puse la dispozitia ANCOM in termen de 12 luni de la data adoptarii unei decizii a presedintelui ANCOM prin care se stabileste modalitatea de aplicare a acestor dispozitii si formatul informatiilor ce trebuie transmise.
(4) Informatiile prevazute la alin. (1) vor fi solicitate in scris si motivat, stabilindu-se totodata si termenul pana la care acestea vor fi transmise, iar cantitatea si natura acestora trebuie sa fie proportionale cu scopul pentru care au fost solicitate.
(5) ANCOM poate obliga persoanele prevazute la alin. (1) si (2) la plata unor amenzi administrative in cuantum de pana la 30.000 lei pe fiecare zi de intarziere, stabilind si data de la care acestea se calculeaza, pentru a le determina sa furnizeze in mod corect si complet informatiile solicitate conform alin. (1) si (2) sau sa respecte termenul prevazut la alin. (3).
(6) Amenzile administrative se aplica, prin decizie a presedintelui ANCOM, care, neatacata in termenul prevazut de lege, constituie titlu executoriu, fara vreo alta formalitate.

Art. 36
In vederea verificarii respectarii prevederilor prezentei legi, personalul de control imputernicit in acest scop al ANCOM ori al Inspectoratului de Stat in Constructii, dupa caz, are dreptul sa solicite declaratii sau orice documente necesare pentru efectuarea controlului, sa ridice copii de pe orice registre, acte financiar-contabile si comerciale ori alte acte relevante; de asemenea, poate sa faca inspectii, inclusiv inopinate, la orice instalatii, incine, terenuri sau infrastructuri, al caror rezultat va fi consemnat intr-un proces-verbal de constatare, si sa primeasca, la convocare sau la fata locului, informatii si justificari.


Capitolul VI - Dispozitii finale


Art. 37
(1) Titularii dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, asupra unor imobile proprietate publica unde au fost realizate lucrari de acces pe proprietati ori unde s-a solicitat accesul in vederea realizarii unor astfel de lucrari, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, au obligatia de a publica conditiile, inclusiv tarifele, in care se realizeaza exercitarea dreptului de acces, in conformitate cu dispozitiile art. 6, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) In cazul nerespectarii obligatiei de publicare a conditiilor in care se realizeaza exercitarea dreptului de acces, potrivit prevederilor alin. (1) sau art. 6 alin. (1) si (4), precum si in cazul stabilirii unor conditii de acces, tarife ori obligatii cu nerespectarea prevederilor art. 6 sau art. 9 alin. (4), ANCOM ori orice persoana interesata se poate adresa direct instantei competente, in vederea obligarii titularilor dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere sau de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, de a stabili si de a publica conditii de acces, cu respectarea prevederilor prezentei legi.
(3) In cazul proiectelor de instalare de infrastructura realizate ori in curs de realizare prevazute la art. 10 alin. (2), autoritatile administratiei publice centrale sau locale care participa ori sprijina realizarea acestor proiecte sau le finanteaza au obligatia de a transmite ANCOM conditiile tehnice si economice in care se realizeaza accesul furnizorilor de retele de comunicatii electronice, in vederea aplicarii art. 10 alin. (3), in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. ANCOM poate solicita modificarea sau completarea conditiilor propuse.

Art. 38
(1) La solicitarea furnizorilor de retele de comunicatii electronice ori a entitatilor prevazute la art. 13 alin. (1) sau (2), clauzele cuprinse in contractele de exercitare a dreptului de acces pe imobile proprietate publica incheiate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi vor fi modificate, in termen de 6 luni de la publicarea conditiilor si tarifelor de acces, potrivit dispozitiilor art. 37 alin. (1), in vederea asigurarii respectarii dispozitiilor prezentei legi.
(2) In cazul in care pana la data publicarii conditiilor si tarifelor de acces, potrivit dispozitiilor art. 37 alin. (1), nu au fost incheiate contracte de exercitare a dreptului de acces pe proprietatea publica, titularii dreptului de administrare, de concesiune, de inchiriere ori de folosinta cu titlu gratuit, dupa caz, au obligatia de a incheia aceste contracte in conformitate cu dispozitiile prezentei legi, in termen de 6 luni de la aceasta data .
(3) La solicitarea furnizorilor de retele de comunicatii electronice sau din oficiu, clauzele cuprinse in contractele deja incheiate prin care se stabileste accesul furnizorilor de retele de comunicatii electronice la proiectele prevazute la art. 10 alin. (2) vor fi modificate, in vederea asigurarii respectarii conditiilor tehnice si economice stabilite in conformitate cu dispozitiile art. 37 alin. (3).

Art. 39
(1) Normele tehnice specifice prevazute la art. 25 alin. (2) se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea comuna a Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale si a Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
(2) La elaborarea normelor tehnice prevazute la art. 25 alin. (2) se vor avea in vedere propunerile asociatiilor profesionale legal constituite ale furnizorilor de retele de comunicatii electronice, precum si ale altor asociatii legal constituite ori ale autoritatilor publice interesate.
(3) Normele tehnice prevazute la art. 25 alin. (2) vor cuprinde si vor stabili caracteristicile constructive, capacitatea minima necesar a fi asigurata de traseele corespunzatoare diferitelor categorii de lucrari de constructii, zonele de protectie pentru anumite elemente ale retelelor de comunicatii electronice sau elemente ale infrastructurii necesare sustinerii acestora, procedura de emitere a avizului tehnic care atesta conformitatea cu aceste norme, aviz necesar in vederea emiterii autorizatiei de construire, precum si categoriile de avize si acorduri solicitate pentru autorizarea lucrarilor de infrastructura a retelelor publice de comunicatii electronice.
(4) Adoptarea normelor tehnice se va realiza numai dupa publicarea proiectului acestora in vederea consultarii publice prevazute la alin. (1), pentru o perioada de cel putin 30 de zile.
(5) Orice persoana interesata poate transmite propuneri si observatii cu privire la proiectul normelor tehnice supus consultarii, in termenul prevazut la alin. (4). Pentru definitivarea acestui proiect vor fi avute in vedere observatiile si propunerile primite.

Art. 40
La expirarea termenlor prevazute la art. 38 alin. (1) si (2) se abroga orice alte dispozitii legale sau acte administrative prin care se instituie obligatia titularilor dreptului de acces pe proprietatea publica a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale de a plati taxe, tarife ori impozite si orice alte sume sau contributii pentru drepturi similare dreptului de acces, astfel decat pe baza unui contract de acces pe proprietati.

Art. 41
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga art. 22-31, art. 55 alin. (1) lit. g) si alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.




Afişează Legea 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 154/2012    Comunicatii electronice    Internet    OUG 111/2011    Furnizor de retele publice de comunicatii electronice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

GDPR: Prelucrarea datelor angajatilor in contextul derularii activitatii de telemunca
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in derularea raporturilor de munca
Sursa: Irina Maria Diculescu

Cum obtii autorizarea executarii lucrarilor de constructii? Ghid actualizat 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

CJUE: Furnizorii de servicii de comunicatii electronice nu pot fi obligati sa pastreze datele privind traficul si a datelor de localizare ale utilizatorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

RECHIZITORIUL conform Noului cod de procedura penala
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA privind conservarea datelor informatice
Sursa: EuroAvocatura.ro