din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1597 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

  Publicat: 15 Oct 2012       29412 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 692 din 9 octombrie 2012

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

f) rezolvarea cu celeritate a lucrarilor specifice activitatii de conducere;
g) monitorizarea activitatii inspectorilor judiciari in ceea ce priveste rezolvarea in termen a lucrarilor.

2. Capacitatea de control
a) capacitatea de idcentificare si inlaturare a deficientelor, prin masuri adecvate;
b) managementul situatiilor de criza;
c) verificarea periodica a activitatii directiei pe care o conduce.

3. Capacitatea de coordonare
a) capacitatea de organizare si motivare a personalului din subordine;
b) aptitudinea de valorificare a potentialului profesional al personalului din subordine.

4. Capacitatea decizionala si asumarea raspunderii
a) initiativa si promptitudinea in luarea deciziilor;
b) capacitatea de adaptare rapida;
c) asumarea raspunderii masurilor dispuse, inclusiv in cazul actelor de indisciplina;
d) disponibilitatea de delegare a atributiilor;
e) rezistenta la stres.

5. Comportamentul si comunicarea
a) comportamentul si comunicarea cu personalul din subordine, alte institutii si mass-media;
b) asigurarea accdesului la informatiile de interes public din cadrul Inspectiei Judiciare;
c) transparenta actului decizional;
d) obiectivitatea si impartialitatea in luarea deciziilor;
e) asigurarea unui climat de munca adecvat.

Art. 8
(1) Integritatea inspectorilor judiciari care ocupa functii de conducere se apreciaza in functie de indicatorii prevazuti la art. 6.
(2) Calitatea activitatii de executie a inspectorilor judiciari cu functii de conducere, in cazul in care a fost desfasurata si o astfel de activitate pe parcursul mandatului, este evaluata pe baza indicatorilor prevazuti la art. 5.
(3) In situatia in care inspectorul judiciar este evaluat atat pentru functia de executie, cat si pentru functia de conducere, in raportul de evaluare se acorda o singura nota la indicatorul "integritate".


Capitolul IV - Comisiile de evaluare


Art. 9
(1) Evaluarea activitatii profesionale a inspectorilor judiciari se realizeaza de o comisie, constituita din inspectorul-sef si doi membri alesi de Adunarea generala a inspectorilor judiciari.
(2) Adunarea generala a inspectorilor judiciari este legal constituita in prezenta a cel putin doua treimi din inspectorii judiciari in functie, iar hotararile adunarii generale se iau cu votul majoritatii membrilor prezenti.
(3) In adunarea generala a inspectorilor judiciari sunt alesi si doi membri supleanti care participa la activitatea de evaluare in cazul imposibilitatii de exercitare a atributiilor de catre membrii titulari.
(4) Presedintele comisiei de evaluare este inspectorul-sef al Inspectiei Judiciare.
(5) In situatiile de imposibilitate de exercitare a functiei de catre inspectorul-sef, din motive obiective, acesta este inlocuit de drept de inspectorul-sef adjunct.
(6) Evaluarea activitatii profesionale a membrilor comisiei de evaluare, cu exceptia inspectorului-sef si al inspectorului-sef adjunct, este realizata de o comisie formata din inspectorul-sef, inspectorul-sef adjunct si membrii supleanti.

Art. 10
(1) Membrii comisiei de evaluare, precum si membrii supleanti, sunt alesi de Adunarea generla a inspectorilor judiciari, in functie de urmatoarele criterii: pregatirea si experienta profesionala, recunoasterea reputatiei profesionale in cadrul colectivului si abilitatile de comunicare .
(2) Membrii comisiei de evaluare si membrii supleanti sunt alesi pentru o perioada de 2 ani, cu posibilitatea realegerii o singura data .
(3) Comisia de evaluare functioneaza cu participarea tuturor membrilor si hotaraste cu majoritatea voturilor acestora.
(4) Culegerea datelor si informatiilor necesare evaluarii, precum si constatarile preliminare poti fi facute de catre oricare dintre membrii comisiei de evaluare.
(5) In cazul in care un membru al comisiei de evaluare se afla in imposibilitate de a executa atributiile de evaluator, din motive obiective, evaluarea se va efectua dupa inlocuirea acestuia cu membrul supleant.
(6) Exista incompatibilitae intre membrii comisiei de evaluare si inspectorul judiciar evaluat in urmatoarele situatii:




Afişează Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CSM    Suspendare din functie    Inspectia Judiciara    Legea 317/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Dispozitiile art. 169 din Codul muncii exclud posibilitatea recuperarii pretinsului prejudiciu prin alte proceduri, cum ar fi emiterea unei decizii de imputare
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017



Articole Juridice

[Av. muncii] Suspendare din functie ca urmare a unei plangeri penale. solutie de clasare. recuperare drepturi salariale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac