din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2030 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene

OUG 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene

  Publicat: 11 Mar 2013       8001 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Este extinderea competentei unui organ judiciar prin posibilitatea acordata de lege, de a solutiona anumite cauze, care in mod obisnuit nu intra in competenta sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de Urgenta nr. 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene

Publicata in Monitorul Oficial nr. 127 din data de 8 martie 2013

Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Suma de bani platita periodic de catre persoane care au concesionat anumite bunuri [mine, terenuri etc.] ori au contractat licente prin know-how.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Operatiune prin care o suma ce trebuie platita de catre un debitor creditorului
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
(TVA). Forma sub care exista in prezent taxa generala de consumatie este taxa pe valoarea adaugata (TVA).
Act adoptat de organele de stat,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
Persoana care, in cadrul unui raport juridic de obligatie este indreptatita sa pretinda unei alte persoane, denumita debitor, executarea unei prestatii determinate; de a da, de a face ori de a nu face ceva.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.

1.La articolul 9, alineatul (3) se abroga.
2.La articolul 10, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Camera Consultantilor Fiscali, denumita in continuare Camera, este o organizatie profesionala de utilitate publica, persoana juridica fara scop lucrativ. Sediul Camerei Consultantilor Fiscali este in Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 8 si 9, sectorul 2. Sediul se poate modifica, in conditiile legii, prin hotarare a Consiliului superior al Camerei.
(2) Camera se organizeaza si functioneaza in baza unui regulament de organizare si functionare propriu, aprobat prin hotarare a Consiliului superior al Camerei."
3.Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
Camera isi acopera cheltuielile din venituri proprii care se constituie din:
a) taxa de inscriere la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal;
b) cotizatiile membrilor Camerei;
c) incasari din vanzarea publicatiilor proprii;
d) donatii si sponsorizari;
e) alte venituri realizate din amenzi sau activitati specifice Camerei."
4.Articolul 213 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 213
Pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau Confederatiei Elvetiei care doresc sa desfasoare activitatea de consultant fiscal in Romania in forma prevazuta la art. 211 lit. a) si au dobandit aceasta calitate in statul membru de origine, Camera va recunoaste titlurile de calificare, in urma sustinerii unui interviu in fata Comisiei de evaluare a acesteia."
5.Articolul 214 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 214
Camera stabileste componenta Comisiei de evaluare, precum si continutul si modul de desfasurare a interviului."
6.Articolul 215 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 215
(1) Comisia de evaluare verifica daca experienta dobandita in exercitarea calitatii de consultant fiscal este de natura sa acopere in tot sau in parte diferentele existente intre legislatia fiscala romaneasca si cea a statului membru de origine in care a fost obtinut titlul de consultant fiscal.
(2) In situatia in care, in urma interviului, Comisia de evaluare constata diferente teoretice si practice semnificative intre nivelul de formare profesionala a acestuia si cerintele de competenta profesionala stabilite prin actele normative romanesti, solicitantul poate opta pentru sustinerea unei probe de aptitudini sau pentru urmarea unui stagiu de adaptare, informand Comisia in acest sens. Recunoasterea profesionala nu opereaza pana la realizarea de catre solicitant a masurii pentru care a optat.
(3) Solicitantul informeaza Camera cu privire la forma juridica de exercitare a profesiei."
7.Articolul 217 se abroga.
8.Articolul 218 se abroga.
Art. III
Ordonanta Guvernului nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 53 din 23 ianuarie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Valoarea redeventelor aferente venitului suplimentar care se scade in vederea determinarii bazei impozabile, in primele doua luni ale trimestrului, se calculeaza pe baza procentajului mediu al redeventei petroliere datorate pentru productia de gaze naturale aferente trimestrului anterior perioadei de referinta pentru care se calculeaza impozitul, iar in a treia luna a trimestrului, pe baza procentajului mediu al redeventei petroliere datorate in trimestrul curent. Regularizarea valorii redeventelor se va face in ultima luna din trimestru pe baza procentajului mediu de redeventa aferent trimestrului curent, fiind inclusa in calculul bazei impozabile aferente acestei luni. Procentajul mediu se calculeaza ca raport intre valoarea totala a redeventei datorate pentru productia de gaze naturale in trimestrul anterior sau curent, dupa caz, si valoarea totala a productiei de gaze naturale realizate in aceleasi trimestre, utilizata pentru calculul redeventei petroliere."
2.La articolul 5, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) In masura in care aplicarea prezentelor prevederi impune emiterea de instructiuni cu privire la impozitul asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, acestea vor fi emise prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului economiei, cu avizul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale."
3.In anexa, termenii PRCC si PRCNC se modifica dupa cum urmeaza:
"PRCC - pretul de achizitie a gazelor naturale din productia interna pentru consumatorii casnici in anul 2012, respectiv 45,71 lei/MWh, ajustat cu rata IPC in anul 2014;
............................................................................
PRCNC- pretul de achizitie a gazelor naturale din productia interna proprie pentru consumatorii noncasnici in anul 2012, respectiv 45,71 lei/MWh, ajustat cu rata IPC in anul 2014;"
Art. IV
(1)Prevederile art. I se aplica si cererilor de acordare a esalonarilor la plata in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2)Prevederile art. I pct. 5 si 19 se aplica cererilor de retragere depuse dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3)Prevederile art. I pct. 13 se aplica obligatiilor declarative al caror termen se implineste dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(4)Prevederile art. I pct. 18 se aplica si contribuabililor care au pierdut valabilitatea esalonarii la plata pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, dar pentru care nu au fost stinse obligatiile fiscale in cauza.
(5)Contribuabilii ale caror cereri de esalonare la plata au fost respinse anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta pot depune o noua cerere de acordare a esalonarii la plata dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. V
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la 31 decembrie 2013, prin derogare de la prevederile art. 33 alin. (3) lit. b), alin. (4) lit. f) si alin. (6) lit. b) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, suma aferenta procentajului de 20%, respectiv 15%, din cota defalcata din impozitul pe venit de 18,5%, respectiv 7%, si din sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, precum si sumele retinute ca urmare a aplicarii gradului de necolectare a impozitelor si taxelor locale se repartizeaza prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de functionare si/sau de capital pentru care au avut prevederi bugetare aprobate, in ordinea cronologica a vechimii arieratelor, precum si pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si a proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala. Pentru unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care inregistreaza arierate, consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, aloca sume prioritar pentru stingerea arieratelor. Pentru unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care nu inregistreaza arierate, consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, aloca sume pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si a proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala.
Art. VI
(1)In situatia in care o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala are calitatea atat de debitor pentru obligatii de plata restante inregistrate fata de un operator economic, cat si de creditor pentru creantele fiscale restante catre bugetul local ale operatorului respectiv, aceasta poate opera stingerea obligatiilor reciproce in limita celei mai mici dintre creantele reciproce.
(2)In cazul in care disponibilitatile bugetelor locale sunt insuficiente pentru operarea stingerii obligatiilor prevazute la alin. (1), unitatile Trezoreriei Statului vor asigura echilibrarea temporara a golului temporar de casa al bugetului local determinat de operatiunea de stingere a obligatiilor, din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului.
(3)Suma acordata pentru echilibrarea bugetelor locale in conditiile alin. (2) nu poate depasi nivelul sumei care face obiectul stingerii obligatiilor si se recupereaza integral in aceeasi zi lucratoare in care a fost acordata, dupa finalizarea operatiunii de stingere a obligatiilor. Recuperarea sumei acordate pentru echilibrarea bugetelor locale se va efectua prin debitarea de catre unitatile Trezoreriei Statului a contului de venituri al bugetului local in care aceasta a fost virata.
(4)Procedura de aplicare a prezentului articol se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. VII




Afişează OUG 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 12/2013    Prorogare    OUG 29/2011    Legea 15/2012    Esalonare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 43/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OUG nr. 57/2015
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Efectele prorogarii legale de competenta in situatia in care cererea reconventionala este disjunsa de cererea principala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 222 din 23 ianuarie 2015

Competenta materiala dupa valoare, situatii in care opereaza prorogarea de competenta prevazuta de art. 17 Cod procedura civila in privinta cererii de
Pronuntaţă de: Sectia civila a Curtii de apel Galati Decizie nr. 1616R/1996 din 23/12/1996

Competenta materiala dupa valoare, situatii in care opereaza prorogarea de competenta prevazuta de art. 17 Cod procedura civila in privinta cererii de
Pronuntaţă de: Sectia civila a Curtii de apel Galati Decizie nr. 1616R/1996 din 23/12/1996

Competenta materiala dupa valoare, situatii in care opereaza prorogarea de competenta prevazuta de art. 17 Cod procedura civila in privinta cererii de
Pronuntaţă de: Sectia civila a Curtii de apel Galati Decizie nr. 1616R/1996 din 23/12/1996

Competenta materiala dupa valoare, situatii in care opereaza prorogarea de competenta prevazuta de art. 17 Cod procedura civila in privinta cererii de
Pronuntaţă de: Sectia civila a Curtii de apel Galati Decizie nr. 1616R/1996 din 23/12/1996

Stramutare. Efectele stramutarii. Art. 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Ancheta efectiva
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - sectia penala, decizia nr. 393 din 31 ianuarie 2008

Stramutare. Efectele stramutarii. Art. 3 din Conventia pentru apararea drepturilor omului şi a libertatilor fundamentale. Ancheta efectiva
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , sectia penala, decizia nr. 393 din 31 ianuarie 2008

Competenta materiala dupa valoare, situatii in care opereaza prorogarea de competenta prevazuta de art. 17 Cod procedura civila in privinta cererii de
Pronuntaţă de: Sectia civila a Curtii de apel Galati Decizie nr. 1616R/1996 din 23/12/1996



Articole Juridice

Evaluarea imobilelor restituite in natura sau prin echivalent in temeiul Legii 165/2013. Aspecte de constitutionalitate.
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instituirea unei singure cai de atac in litigiile de munca si liberul acces la justitie
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

A fost modificat Codul muncii
Sursa:

Modul de stabilire a nivelului maxim al salariului de baza pentru personalul incadrat in directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului
Sursa:

Procedura acordarii voucherelor de vacanta in anul 2018 pentru unitatile de invatamant, MEN si alte unitati din subordinea/coordonarea acestuia
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Fideiusiunea � definitie, caractere juridice, parti, tipuri, forma, efecte
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim