din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2125 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OUG 13/2013, privind serviciile postale

OUG 13/2013, privind serviciile postale

  Publicat: 15 Mar 2013       26678 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG Nr.13/2013, privind serviciile postale

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 15 martie 2013

(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
A fost promulgat la 11.09.1865
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In domeniul naval, constructie cu o suprafata plana in lungul malului unei ape navigabile,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Necesitatile educationale suplimentare, complementare obiectivelor generale ale educatiei, adaptate particularitatilor individuale si celor caracteristice unei anumite deficiente sau tulburari/dificultati de invatare,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.

d)modalitatea si termenul de plata a contributiilor;
e)orice alte elemente necesare in vederea functionarii mecanismului de compensare.
(2) Contributiile datorate de furnizorii de servicii postale sau sumele colectate de furnizorii de servicii postale de la utilizatori pentru compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, in temeiul prezentului articol, constituie creante bugetare administrate de autoritatea de reglementare, fiind aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In cazul in care s-a realizat compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, autoritatea de reglementare publica un raport anual privind acest cost si contributiile efectuate de catre furnizorii de servicii postale si/sau utilizatori la mecanismul de compensare.
Articolul 24
(1) Furnizorul de serviciu universal tine o evidenta contabila separata in cadrul contabilitatii interne de gestiune, prin aplicarea, in mod unitar, a principiilor privind elaborarea sistemului de evidenta contabila separata si a cerintelor privind intocmirea si transmiterea situatiilor financiare separate stabilite de autoritatea de reglementare.
(2) In cadrul contabilitatii interne de gestiune vor fi evidentiate distinct fiecare dintre serviciile incluse in sfera serviciului universal, pe de o parte, de cele neincluse in sfera serviciului universal, pe de alta parte.
(3) Sistemul de evidenta contabila separata asigura alocarea costurilor in urmatoarele categorii:a)costuri directe care includ costurile ce pot fi repartizate in mod direct unui anumit serviciu sau produs;
b)costuri comune care includ costurile ce nu pot fi repartizate direct unui anumit serviciu sau produs.
(4) Alocarea costurilor prevazute la alin. (3) lit. b) se realizeaza astfel:a)atunci cand este posibil, pe baza unei analize directe a originii lor;
b)atunci cand analiza directa a originii nu este posibila, costurile comune sunt alocate pe baza unei legaturi indirecte cu alte categorii de costuri sau cu un grup de categorii de costuri pentru care o alocare sau o reprezentare directa este posibila; legatura indirecta se va baza pe structuri de cost comparabile;
c)atunci cand nu exista modalitati de alocare directa sau indirecta, categoria de cost este alocata pe baza unei ponderi calculate prin raportarea tuturor cheltuielilor atribuite sau repartizate, direct sau indirect, pe fiecare serviciu din sfera serviciului universal, pe de o parte, si pe alte categorii de servicii postale, pe de alta parte;
d)costurile comune care sunt necesare atat pentru furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze, cat si pentru furnizarea altor categorii de servicii postale vor fi alocate in mod corespunzator; aceleasi chei de repartizare se utilizeaza atat pentru serviciile din sfera serviciului universal, cat si pentru alte categorii de servicii postale.
(5) Furnizorul de serviciu universal poate utiliza alte sisteme de evidenta contabila separata daca acestea respecta dispozitiile alin. (3) si (4), numai cu aprobarea prealabila a autoritatii de reglementare si cu informarea Comisiei Europene.
(6) Verificarea conformitatii sistemului de evidenta contabila separata cu principiile si cerintele stabilite potrivit prezentului articol se realizeaza de un auditor independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a publica anual declaratia acestui organism privind respectarea acestor principii si cerinte .
Articolul 25
(1) Autoritatea de reglementare transmite Comisiei Europene, la cerere, informatii detaliate cu privire la sistemul de evidenta contabila separata elaborat de furnizorul de serviciu universal in procesul de implementare a obligatiei prevazute la art. 24.
(2) La solicitarea scrisa a autoritatii de reglementare sau a Comisiei Europene, furnizorul de serviciu universal transmite acestora informatii contabile detaliate rezultate din sistemul de evidenta contabila separata, acestea avand obligatia respectarii confidentialitatii informatiilor transmise.
Articolul 26
In cazul in care autoritatea de reglementare decide ca nu se justifica stabilirea mecanismului prevazut la art. 23 pentru compensarea costurilor ocazionate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, iar furnizorul de serviciu universal nu beneficiaza direct sau indirect de masuri de natura ajutorului de stat sau cu efecte similare, asigurandu-se astfel existenta unei concurente efective, autoritatea de reglementare poate decide sa nu impuna obligatia de a tine evidenta contabila separata.
Articolul 27
(1) Subventionarea incrucisata de catre furnizorul de serviciu universal intre serviciile din sfera serviciului universal se poate realiza numai in masura in care nu se restrange, nu se impiedica sau nu se denatureaza concurenta .
(2) In cazul in care subventionarea incrucisata restrange, impiedica sau denatureaza concurenta, autoritatea de reglementare adopta, prin decizie cu caracter individual, masurile necesare in vederea asigurarii respectarii dispozitiilor alin. (1), conform atributiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .
Articolul 28
Autoritatea de reglementare poate impune furnizorilor de servicii postale care au obligatia de a contribui la mecanismul de compensare sau de a colecta contributiile utilizatorilor la mecanismul de compensare, conform dispozitiilor art. 23, introducerea unui sistem adecvat de evidenta contabila separata pentru a asigura functionarea acestui mecanism.


Capitolul VI
Protectia utilizatorilor
Articolul 29

(1) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta, in relatiile cu utilizatorii, regulile stabilite potrivit prezentului articol .
(2) Furnizorul de serviciu universal stabileste si supune spre aprobare autoritatii de reglementare, intr-un termen stabilit de aceasta, regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze.
(3) Autoritatea de reglementare analizeaza regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal transmise de furnizorul de serviciu universal, in termen de 60 de zile de la data transmiterii acestora.
(4) In cazul in care apreciaza ca regulile propuse sunt nesatisfacatoare din punct de vedere tehnic sau al protectiei utilizatorilor ori contravin prevederilor legale, acordurilor internationale la care Romania este parte sau regulilor minime obligatorii stabilite potrivit alin. (5), autoritatea de reglementare poate solicita modificarea corespunzatoare a acestor reguli, iar furnizorul de serviciu universal este obligat sa opereze modificarile cerute.
(5) Autoritatea de reglementare poate stabili reguli minime obligatorii aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal, cu respectarea prevederilor cuprinse in prezenta ordonanta de urgenta, in celelalte acte normative si in acordurile internationale la care Romania este parte.
Articolul 30
(1) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta cerintele minime de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze.
(2) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta cumulativ urmatoarele conditii:a)de a asigura livrarea la destinatari, in 3 zile lucratoare de la data depunerii trimiterilor postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard la punctele de acces, a 85% din aceste trimiteri postale;
b)de a asigura livrarea la destinatari, in 5 zile lucratoare de la data depunerii trimiterilor postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard la punctele de acces, a 97% din aceste trimiteri postale.
(3) Cerintele minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale interne din sfera serviciului universal, precum si alte cerinte de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligatia sa le presteze se stabilesc de autoritatea de reglementare.
(4) Cerintele minime de calitate privind normele de distribuire a trimiterilor postale interne din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard se stabilesc astfel incat sa se asigure respectarea cerintelor de calitate privind normele de distribuire pentru serviciile postale ce au ca obiect trimiteri postale intracomunitare, prevazute la alin. (2), si se comunica de catre autoritatea de reglementare Comisiei Europene.
(5) In cazuri exceptionale, determinate de infrastructura retelei postale publice sau de situatii geografice speciale, autoritatea de reglementare poate stabili derogari de la cerintele minime de calitate prevazute la alin. (2), informand in acest sens, de indata, Comisia Europeana .
(6) In sensul prezentului articol, data depunerii este data la care trimiterea postala a fost colectata prin intermediul punctelor de acces, daca aceasta a fost colectata inainte de ultima operatiune de ridicare a trimiterilor postale stabilita pentru respectivul punct de acces. In cazul in care colectarea are loc dupa acest moment-limita, se considera ca data depunerii trimiterii este data urmatoarei zile lucratoare celei la care trimiterea postala este colectata prin intermediul punctelor de acces.
Articolul 31
(1) Respectarea cerintelor minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale interne din sfera serviciului universal face anual obiectul evaluarii de catre un organism independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Raportul de evaluare intocmit se publica anual pe cheltuiala furnizorului de serviciu universal.
(2) Furnizorul de serviciu universal realizeaza un raport anual cu privire la respectarea altor cerinte minime de calitate, stabilite potrivit art. 30 alin. (3), care se transmite autoritatii de reglementare.
(3) Autoritatea de reglementare ia toate masurile necesare pentru asigurarea realizarii evaluarii privind respectarea cerintelor minime de calitate stabilite potrivit art. 30, verificarea acestora si publicarea rapoartelor prevazute la alin. (1) si (2).
(4) Evaluarea respectarii cerintelor minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard si publicarea raportului de evaluare se realizeaza in conditiile stabilite de Comisia Europeana .
(5) Autoritatea de reglementare poate dispune, din oficiu ori la primirea unei plangeri sau sesizari, obligarea furnizorului de serviciu universal de a lua masurile necesare in vederea asigurarii respectarii cerintelor minime de calitate .
(6) Cerintele minime de calitate prevazute la art. 30 alin. (1) se publica pe paginile de internet ale furnizorului de serviciu universal si autoritatii de reglementare.
Articolul 32





Afişează OUG 13/2013, privind serviciile postale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 13/2013    Servicii postale    OUG 31/2002    Legea 642/2002    ANCOM    Posta Romana    Legea 180/2002

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati