din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1945 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Lege nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor

Lege nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor

  Publicat: 16 Mar 2009       88062 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Documente atasate
Anexe Legea munitiilor.txt
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Lege nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor.
Actul include modificarile din urmatoarele acte:
- Ordonanta de Urgenta nr. 141/2004
- Legea nr. 235/2007
- O.U.G. nr. 26/2008 publicata in MOF nr. 203 din 17/03/2008
- Legea nr. 152/2008 publicata in MOF nr. 544 din 18/07/2008
- Legea nr. 268/2008 publicata in MOF nr. 767 din 14/11/2008.

Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sunt participanti in procesul penal, alaturi de parti si organele judiciare. Persoanele sunt martorii, experti, interpretii, traducatorii, substituitii procesuali etc.
Dovada scrisa prin care
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;

b) titularul dreptului nu mai indeplineste conditia prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. e);

c) a savarsit una sau mai multe contraventii, pentru care legea prevede sanctiunea contraventionala complementara a suspendarii dreptului de port si folosire a armelor.

(2) Suspendarea dreptului de port si folosire a armelor se dispune pentru intreaga perioada in care persoana se afla in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (1).

(3) Pe perioada suspendarii dreptului de port si folosire a armelor, permisul de arma se retrage de catre organul de politie care a dispus masura, iar armele si intreaga cantitate de munitie detinute se depun, de indata, la un armurier autorizat in acest sens, cu exceptia situatiei in care acestea se ridica de catre organele de politie.

(4) Suspendarea inceteaza de la data la care titularul dreptului de port si folosire a armelor nu se mai afla in situatiile prevazute la alin. (1), iar permisul de arma, armele si munitia se restituie acestuia.

 

Revocarea si anularea dreptului de port si folosire a armelor letale

 

Art. 47. - (1) Revocarea dreptului de port si folosire a armelor letale se dispune de catre organul competent care a acordat acest drept, atunci cand titularul dreptului se afla in una dintre urmatoarele situatii:

a) renunta sa mai detina armele inscrise in permisul de arma;

b) nu mai are calitatea prevazuta la art. 14 alin. (2) lit. a)-c), alin. (3) si (4);

c) nu mai indeplineste vreuna dintre conditiile prevazute la art. 15 alin. (1) lit. b), c) si f);

d) pleaca definitiv din tara;

e) pierde cetatenia romana;

f) a pierdut armele inscrise in permisul de arma sau acestea i-au fost sustrase in imprejurari imputabile titularului;

g) nu se prezinta, fara motive intemeiate, la viza permisului de arma in interval de 1 an de la implinirea termenului prevazut la art. 27 alin. (1);

h) a decedat sau a fost declarat disparut, prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva;

i) a savarsit una sau mai multe contraventii pentru care legea prevede revocarea dreptului de detinere sau, dupa caz, de port si folosire a armelor.

(2) Anularea dreptului de port si folosire a armelor letale se dispune de catre organul competent care a acordat acest drept, in urmatoarele situatii:

a) se constata ca, la data acordarii permisului de arma, titularul nu indeplinea conditiile prevazute de lege pentru port si folosire a armelor;

b) persoanei i s-a acordat dreptul de port si folosire a armelor, pe baza unor documente sau informatii false.

(3) Masura revocarii sau anularii dreptului de detinere sau, dupa caz, de port si folosire a armelor letale se comunica, in scris, titularului dreptului sau, in situatia prevazuta la alin. (1) lit. h), succesorilor acestuia.

(4) In termen de 10 zile de la data luarii la cunostinta cu privire la masura revocarii sau anularii dreptului de port si folosire a armelor letale, titularul este obligat sa depuna permisul de arma la organul de politie competent si sa faca dovada faptului ca a depus arma si intreaga cantitate de munitie detinuta la un armurier autorizat, cu exceptia celor care se ridica de catre organele de politie.

(5) Masura revocarii sau anularii dreptului de port si folosire a armelor letale este supusa controlului judecatoresc potrivit Legii contenciosului administrativ.

 

6. Regimul calatoriilor in strainatate cu armele letale si munitiile detinute de catre cetatenii romani

 

Autorizarea calatoriilor in strainatate cu armele letale

si munitia corespunzatoare

 

Art. 48. - (1) Persoana care detine, in conditiile prezentei legi, arme letale si care doreste sa calatoreasca in strainatate cu acestea poate solicita organului de politie care i-a acordat permisul de arma eliberarea unei autorizatii in baza careia organele politiei de frontiera permit iesirea de pe teritoriul Romaniei cu armele si munitia inscrise in autorizatie, facand mentiune despre acestea in documentul de calatorie al titularului.

(2) Armele de aparare si paza pot fi scoase de pe teritoriul Romaniei numai de catre persoanele prevazute la art. 43, in conditiile prevazute la art. 50.

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia ca, la intoarcerea in Romania, sa prezinte la frontiera toate armele inscrise in documentul de calatorie, pe care le-au detinut la iesirea din tara. In cazul in care, pe perioada sederii in strainatate, armele inscrise in documentul de calatorie au fost pierdute, furate sau distruse, titularul trebuie sa prezinte, la intoarcere, cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat romane, documente autentice, eliberate de organele de politie competente din statul in care s-a produs evenimentul, care sa certifice faptul ca persoana a reclamat pierderea, furtul sau, dupa caz, distrugerea armei, organele politiei de frontiera avand obligatia sa faca mentiune despre aceasta in documentul de calatorie si sa informeze in scris Inspectoratul General al Politiei Romane.

(4) In situatia in care, pe perioada sederii in strainatate, armele inscrise in documentul de calatorie au fost pierdute, furate sau distruse, titularul are obligatia ca, in termen de 3 zile de la intrarea in tara, sa se prezinte personal la organul de politie care i-a eliberat permisul de arma si sa depuna o declaratie cu privire la evenimentul produs, impreuna cu o copie autentificata a documentului corespunzator, emis de organele competente din statul in care s-a produs evenimentul.

 

Eliberarea autorizatiei de scoatere de pe teritoriul

Romaniei a armelor letale

 

Art. 49. - (1) Autorizatia prevazuta la art. 48 alin. (1) se acorda daca solicitantul indeplineste urmatoarele conditii:

a) este titular al unui permis de arma pentru armele si munitia care urmeaza sa fie inscrise in documentul de calatorie;

b) prezinta motivele pentru care doreste sa calatoreasca in strainatate cu armele si munitia pentru care solicita inscrierea in documentul de calatorie.

(2) Autorizatia prevazuta la art. 48 alin. (1) trebuie sa cuprinda date referitoare la titularul acesteia, data si punctul de frontiera prin care titularul urmeaza sa iasa din tara, precum si cu privire la armele si cantitatea de munitie care urmeaza sa fie scoase de pe teritoriul Romaniei.

(3) Cu ocazia eliberarii autorizatiei, organul de politie competent trebuie sa informeze Inspectoratul General al Politiei de Frontiera cu privire la datele prevazute la alin. (2).

(4) Documentele care trebuie sa insoteasca cererea pentru inscrierea armelor in documentul de calatorie, procedura de acordare a autorizatiei prevazute la art. 48 alin. (1), precum si cea de inscriere a armelor si munitiei in documentul de calatorie, perioadele si conditiile in care titularul poate calatori in strainatate cu armele inscrise in acest document, precum si termenul de solutionare a cererii se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

 

Autorizarea calatoriilor in strainatate in interes de serviciu,

cu armele letale si munitia din dotare

 

Art. 50. - (1) In cazul persoanelor prevazute la art. 43 care, in exercitarea atributiilor de serviciu, urmeaza sa se deplaseze in strainatate impreuna cu armele aflate in dotare, inscrierea acestor arme, precum si a munitiei corespunzatoare se face in pasaportul de serviciu de catre organele politiei de frontiera, cu ocazia iesirii din tara a acestor persoane, pe baza adeverintei eliberate titularilor de catre institutiile unde sunt incadrate aceste persoane .

(2) Adeverinta prevazuta la alin. (1) trebuie sa cuprinda date referitoare la calitatea titularului acesteia, data si punctul de frontiera prin care titularul urmeaza sa iasa din tara, precum si cu privire la armele si cantitatea de munitie care urmeaza sa fie scoase de pe teritoriul Romaniei.





Documente Atasate
Anexe Legea munitiilor.txt

Afişează Lege nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice