In urma actiunilor privind "Auditul financiar asupra unor categorii de prestatii sociale reflectate prin situatiile pe anul 2011" desfasurate la Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, constatand o serie de abateri de la legalitate, consemnate in Raportul de audit financiar si Procesul-verbal de constatare, Curtea de Conturi a dispus prin Decizia nr. 14/V din 29 octombrie 2012 masuri de remediere a deficientelor.In acest context este vizata si Legea nr. 122/2006 privind azilul in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste reglementarea sumelor acordate cu titlul de ajutor rambursabil persoanelor care au dobandit o forma de protectie in Romania.Ajutorul rambursabil se acorda lunar fiecarei persoane care indeplineste conditiile prevazute de lege, pe o perioada de maximum 6 luni, cu posibilitatea prelungirii pentru inca o perioada de cel mult 3 luni, pentru motive intemeiate, fondurile banesti necesare acordarii ajutorului fiind asigurate din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.Desi persoanele mentionate au obligatia sa ramburseze sumele acordate cu titlul de ajutor, pe parcursul aplicarii prevederilor legii s-a constatat ca beneficiarii parasesc teritoriul Romaniei, iar sumele nu pot fi recuperate. Astfel, la finalul anului 2011 se inregistrau acumulari de debite totale in suma de 1.208.422 lei, situatie constatata ca neregula de catre Curtea de Conturi in urma auditului financiar.Avand in vedere necesitatea punerii in aplicare a Deciziei nr. 14/V/2012 a Curtii de Conturi in ceea ce priveste reglementarea sumelor acordate cu titlul de ajutor rambursabil persoanelor care au dobandit o forma de protectie in Romania, se impune modificarea Legii nr. 122/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.In considerarea faptului ca elementele sus-mentionate trebuie remediate pana la finalul lunii martie 2013, constituind astfel o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .
Art. ILegea nr. 122/2006 privind azilul in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 428 din 18 mai 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:1.La articolul 20, alineatul (1) litera m) si alineatul (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"m) sa primeasca, la cerere, in limitele disponibilitatilor financiare ale statului, un ajutor lunar nerambursabil, denumit in continuare ajutor, al carui cuantum este raportat la indicatorul social de referinta, pentru o perioada de maximum 6 luni, daca, din motive obiective, este lipsit de mijloacele de existenta necesare. Pentru motive intemeiate acest ajutor poate fi prelungit pentru inca o perioada de cel mult 3 luni. Cuantumul ajutorului se stabileste la 1,08 ISR..............................................(5) Fondurile banesti necesare in vederea acordarii ajutorului sunt asigurate din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala si agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale."2.La articolul 21, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(2) Ajutorul se solicita in termen de cel mult 3 luni de la dobandirea formei de protectie, iar dupa acest termen dreptul se prescrie."3.La articolul 21, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (21) si (22) cu urmatorul cuprins:"(21) Ajutorul se plateste pe stat de plata . In situatia in care timp de 3 luni ajutorul nu este ridicat de beneficiar, plata acestuia se suspenda, iar daca pana la finalizarea termenului de 9 luni nu a fost solicitat, nu se mai acorda.(22) In situatia suspendarii ajutorului, agentiile teritoriale au obligatia efectuarii verificarilor pentru determinarea cauzelor care au condus la neridicarea acestuia de catre beneficiari. In cazul in care se constata ca acestia nu se mai afla pe teritoriul Romaniei sau ca realizeaza venituri pe membru de familie cel putin egale cu nivelul ajutorului, acordarea acestuia inceteaza."Art. IIIn situatia in care drepturile cu titlu de ajutor lunar rambursabil, acordate potrivit prevederilor art. 20 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 122/2006 privind azilul in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu au fost rambursate, acestea nu se mai supun recuperarii.Art. IIIIn termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice va supune aprobarii Guvernului hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 122/2006 privind azilul in Romania, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.251/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Masuri educative. Supraveghere. Neaplicare obligatii Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 791/07.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Masuri de siguranta. Obligarea la tratament medical Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 864/19.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020
ICCJ: Titularii dreptului de proprietate privata afectati de capacitatile energetice pot pretinde indemnizatii pentru lipsa de folosinta numai in masura in care capacitatile energetice au fost realizate dupa intrarea in vigoare a Legii energiei electrice nr. 13/2007 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Decizia nr. 362/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 32 alin. (7) fraza finala din Legea cetateniei romane nr. 21/1991 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Sporul pentru conditii vatamatoare este distinct de salariul de baza, astfel ca acesta nu putea sa se regaseasca in salariu sub forma unei sume compensatorii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 863, pronuntata in sedinta publica din 27 martie 2017
RIL. Recursul � calea de atac in materia contenciosului administrativ Pronuntaţă de: ICCJ
Non bis in idem. Autoritate de lucru judecat Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 162 din 23 ianuarie 2012
Cetatean strain. Masura de luare in custodie publica si de returnare. Acordarea tolerarii pe teritoriul Romaniei. Aplicabilitatea masurii returnarii l Pronuntaţă de: Decizia nr.954 din 15 februarie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal
Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa) Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Validitatea inregistrarii unei marci corespunzand numelui unui alt jucator de fotbal celebru Sursa: EuroAvocatura.ro
Conditiile in care un solicitant de azil poate fi transferat Sursa: EuroAvocatura.ro
Exemple de date si informatii care constituie date cu caracter personal Sursa: MCP Cabinet avocati
Statele membre UE pot refuza, pe baza dreptului national, acordarea vizei umanitare persoanelor care doresc sa intre pe teritoriul lor Sursa: EuroAvocatura.ro
CJUE: Conditiile in care un dezertor provenit dintr-un stat tert poate obtine azil in UE Sursa: Euroavocatura.ro
Clarificarile CJUE ref. modalitatile prin care autoritatile nationale pot evalua credibilitatea orientarii homosexuale a solicitantilor de azil Sursa: EuroAvocatura.ro