din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2003 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » OUG 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991

OUG 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991

  Publicat: 15 May 2013       25646 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 13 mai 2013

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
1. Din punct de vedere juridic, cedare temporara a dreptului de exploatare a unor bunuri, in schimbul unei plati;
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.

(4) Exceptiile prevazute la alin. (3) se realizeaza cu obligatia ca beneficiarul scoaterii definitive din circuitul agricol a pajistilor sa recupereze din terenurile neproductive sau neagricole o suprafata egala cu cea aprobata a fi scoasa definitiv din circuitul agricol. Recuperarea acestor terenuri se face anticipat, cel mai tarziu pana la data stabilita in actul prin care se aproba scoaterea definitiva din circuitul agricol a acestor suprafete, astfel incat sa nu scada suprafata de pajisti la nivel local, judetean sau national, dupa caz.
(5) Pe terenurile prevazute la alin. (4) se efectueaza toate lucrarile necesare pentru refacerea covorului vegetal.
(6) Pajistile pot fi incluse in intravilanul localitatilor cu avizul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si cu conditia respectarii prevederilor alin. (4).
(7) Scoaterea definitiva sau temporara din circuitul agricol a terenurilor avand categoria de folosinta pajisti pentru realizarea obiectivelor de investitii prevazute la alin. (3) se face numai in conditiile prevazute de legislatia in vigoare, precum si cu respectarea metodologiei ce se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Articolul 6
Folosirea si exploatarea pajistilor se fac cu respectarea bunelor conditii agricole si de mediu, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Articolul 7
(1) Suprainsamantarea pajistilor se realizeaza numai cu seminte de plante erbacee furajere perene din familiile de graminee si leguminoase sau amestecuri ale acestora.
(2) Suprainsamantarea pajistilor cuprinse in ariile protejate se realizeaza numai cu seminte din specii adaptate specificului climatic din respectivele arii protejate.
Articolul 8
In cazul instrainarii pajistilor prevazute la art. 3 lit. d) si e), noul proprietar este obligat sa mentina categoria de folosinta a terenului, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Articolul 9
(1) Pentru punerea in valoare a pajistilor aflate in domeniul public al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor si pentru folosirea eficienta a acestora, unitatile administrativ-teritoriale, prin primari, in conformitate cu hotararile consiliilor locale, in baza cererilor crescatorilor de animale, persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in RNE, incheie contracte de concesiune/inchiriere, in conditiile legii, pentru suprafetele de pajisti disponibile, proportional cu efectivele de animale detinute in exploatatie, pe o perioada de maximum 5 ani.
(2) Pentru punerea in valoare a pajistilor aflate in domeniul privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor si pentru folosirea eficienta a acestora, unitatile administrativ-teritoriale, prin primari, in conformitate cu hotararile consiliilor locale, in baza cererilor crescatorilor de animale, persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in RNE, incheie contracte de inchiriere, in conditiile legii, pentru suprafetele de pajisti disponibile, proportional cu efectivele de animale detinute in exploatatie, pe o perioada de maximum 5 ani.
(3) Consiliile locale ale comunelor, oraselor, respectiv ale municipiilor vor dispune cu privire la initierea procedurii de concesionare/inchiriere pana la data de 1 martie a fiecarui an, in baza hotararii consiliului local al comunei, orasului, respectiv al municipiului.
(4) Anual, pana la data de 1 martie, primarii comunelor, oraselor, respectiv ai municipiilor verifica respectarea incarcaturii de animale/ha/contract, in corelare cu suprafetele utilizate, si stabilesc disponibilul de pajisti ce pot face obiectul concesionarii/inchirierii ulterioare.
(5) Lucrarile de intretinere a pajistilor si a utilitatilor zoopastorale se vor efectua de catre crescatorii de animale care le folosesc. Conditiile si nivelul acestor lucrari vor fi cuprinse in contractul de concesiune/inchiriere, intocmit pe baza contractului-cadru aprobat prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, emis in termen de 20 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(6) Pentru contractele incheiate potrivit alin. (1) si (2) se va asigura o incarcatura optima de animale pe hectar, dar nu mai mica de 0,3 UVM/ha. Metodologia de calcul al incarcaturii optime de animale pe hectar de pajiste se stabileste prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de zile de la publicarea prezentei ordonante de urgenta.
(7) Resursele financiare rezultate din administrarea pajistilor proprietate publica sau privata a comunelor, oraselor, respectiv a municipiilor se fac venit la bugetele locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz.
(8) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), pentru anul 2013, consiliile locale ale comunelor, oraselor, respectiv ale municipiilor trebuie sa initieze procedura de concesionare/inchiriere in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Articolul 10
In vederea accesarii fondurilor europene aferente platilor pe suprafata, persoanele fizice si juridice proprietari/utilizatori de pajisti au obligatia sa asigure o incarcatura minima de 0,3 UVM/ha.
Articolul 11
Utilizatorii pajistilor au obligatia de a lua toate masurile pentru intretinerea acestora, cu mentinerea categoriei de folosinta.
Articolul 12
(1) Pentru pajistile aflate in proprietatea publica si privata a statului administrate de ADS, atribuirea contractelor de concesiune, arenda si a altor contracte de exploatare eficienta a acestora, incheiate de ADS, se face potrivit prevederilor Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Pajistile prevazute la alin. (1) pot fi utilizate numai de catre crescatorii de animale, persoane fizice/juridice avand animalele inscrise in RNE, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 9 alin. (6).
(3) Beneficiarii constituirii si reconstituirii dreptului de proprietate potrivit legilor proprietatii au obligatia de a mentine categoria de folosinta pajisti.
Articolul 13
Incalcarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta atrage raspunderea administrativa, contraventionala, civila sau penala, dupa caz.
Articolul 14
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:a)pasunatul neautorizat sau introducerea animalelor pe pajisti in afara perioadei de pasunat;
b)introducerea pe pajisti a unor specii de animale, altele decat cele stabilite prin contract;
c)neindeplinirea de catre detinatorii sau utilizatorii de pajisti a obligatiilor prevazute in contract;
d)circulatia pe pajisti cu orice alte mijloace de transport, inclusiv cu atelaje, decat cele folosite pentru activitati agricole de cel care utilizeaza pajistea;
e)nerespectarea bunelor conditii agricole si de mediu asa cum se prevede la art. 1 alin. (2);
f)arderea vegetatiei pajistilor permanente;
g)concesionarea/inchirierea pajistilor aflate in domeniul public sau privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor unor persoane care nu sunt indreptatite potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) si (2);
h)amplasarea pe pajiste a altor obiective de investitii decat cele prevazute la art. 5 alin. (3);
i)scoaterea din circuitul agricol a terenurilor avand categoria de folosinta pajiste fara aprobarile legale in vigoare.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:a)cu amenda de la 3.000 lei la 6.000 lei pentru persoana fizica, respectiv cu amenda de la 25.000 lei la 50.000 lei pentru persoana juridica, faptele prevazute la lit. f);
b)cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei pentru persoana fizica, respectiv cu amenda de la 4.000 lei la 8.000 lei pentru persoana juridica, faptele prevazute la lit. a), d) si e);
c)cu amenda de la 250 lei la 500 lei pentru persoana fizica, respectiv cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru persoana juridica, faptele prevazute la lit. b) si c);
d)cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei, faptele prevazute la lit. g) si h);
e)cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei, fapta prevazuta la lit. i).
(3) Contraventia prevazuta la alin. (1) lit. i) se sanctioneaza si cu sanctiunea complementara constand in desfiintarea lucrarilor si aducerea terenului in starea initiala pe cheltuiala contravenientului.
Articolul 15
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele imputernicite de structurile centrale si locale cu atributii in domeniu, aflate in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, de catre primar si persoanele imputernicite de acesta, precum si de catre politistii de frontiera pentru faptele constatate in zona specifica de competenta .
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor pentru faptele prevazute la art. 14 alin. (1) lit. d) si f) se fac si de catre personalul din cadrul Jandarmeriei Romane, precum si de catre ofiterii si subofiterii din cadrul serviciilor de urgenta profesioniste.
(3) Sumele provenite din aplicarea amenzilor prevazute la art. 14 alin. (2) se fac venit la bugetul de stat sau la bugetul local, dupa caz.




Afişează OUG 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 214/2011    OUG 34/2013    Pajisti    OG 28/2008    Legea 98/2009

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Arendare. Anularea actului administrativ al autoritatii locale
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 706 din 21.02.2012