din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1410 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

  Publicat: 16 Aug 2013       58086 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

Publicat in Monitorul Oficial 514 din 14 august 2013

Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Conform art.1853 Cod Civil, \"actele ce exercitam asupra unui lucru al altuia, sub nume precar, adica in calitate de locatari, depozitari etc.,
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Furnizorii de formare profesionala sunt prestatorii de servicii de formare profesionala, persoane juridice de drept public sau privat ori persoane fizice, care au prevazut in actul de infiintare sau, dupa caz, in autorizatia pentru desfasurarea unor activitati independente activitati de formare profesionala.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea 10 din 2001. Masuri cu caracter reparator acordate in situatiile in care restituirea in natura nu este posibila, sub forma unor titluri de valoare nominala folosite in procesul de privatizare,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Conform art.1853 Cod Civil, \"actele ce exercitam asupra unui lucru al altuia, sub nume precar, adica in calitate de locatari, depozitari etc.,

(3) In cadrul centrelor se pot infiinta, prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, sectii interioare sau exterioare, in raport cu regimurile de executare a masurilor educative privative de libertate, sexul, varsta persoanelor internate si nevoile de protectie, educatie, asistenta psihologica si asistenta sociala ale acestora.
(4) In cadrul centrelor de detentie, prin decizia directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, se infiinteaza sectii de arestare preventiva pentru minorii arestati in curs de judecata .
(5) Persoana internata executa, de regula, masura in cel mai apropiat centru de localitatea de domiciliu, potrivit arondarii stabilite de catre directorul general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.

Organizarea si dotarea centrelor educative si a centrelor de detentie Art. 140
Centrele dispun de spatii adecvate pentru cazare, prepararea si servirea hranei, activitati de instruire scolara si formare profesionala, asistenta sociala si psihologica, activitati educative, moral-religioase, culturale, sportive, recreative, pentru asigurarea asistentei si a tratamentelor medicale, precum si pentru primirea vizitelor.

Functionarea centrelor educative si a centrelor de detentie Art. 141
(1) Centrul educativ este institutia specializata in recuperarea sociala a persoanelor internate, in care acestea urmeaza programe de instruire scolara si formare profesionala, potrivit aptitudinilor lor, precum si alte activitati si programe destinate reintegrarii sociale.
(2) Centrul de detentie este institutia specializata in recuperarea sociala a persoanelor internate, cu regim de paza si supraveghere, in care acestea urmeaza intensiv programele si activitatile prevazute la alin. (1).
(3) Centrul educativ si centrul de detentie dispun de personal specializat pentru activitatile educative, moral-religioase, culturale, sportive, recreative, de asistenta psihologica si asistenta sociala specifica, de personal medical, de paza, supraveghere si insotire, precum si de personal tehnico-administrativ.
(4) Ministerul Educatiei Nationale, prin inspectoratele scolare judetene, asigura personal specializat pentru activitatile de instruire scolara, in cadrul centrelor educative si de detentie .
(5) Activitatea de formare profesionala este desfasurata de catre personalul centrului educativ sau al centrului de detentie, de personalul specializat al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca, precum si de alti furnizori de formare profesionala acreditati.

Proiectul educational al centrului educativ si de detentie Art. 142
(1) In fiecare centru educativ si centru de detentie, activitatea de recuperare sociala a persoanelor internate este organizata si desfasurata in baza unui proiect educational, elaborat in conditiile regulamentului de aplicare a prezentei legi.
(2) Proiectul educational al centrului structureaza organizarea si desfasurarea demersurilor educationale, de asistenta psihologica si asistenta sociala acordate persoanelor internate, in functie de nevoile individuale si urmareste, cu prioritate, urmatoarele obiective:
a) asigurarea unui climat favorabil dezvoltarii personale;
b) conferirea de utilitate perioadei internarii;
c) reducerea vulnerabilitatii psihologice si sociale;
d) asimilarea de cunostinte si formarea de deprinderi necesare reintegrarii sociale.

Mijloacele financiare Art. 143
Mijloacele financiare necesare functionarii, dotarii si investitiilor din centrele educative si din centrele de detentie sunt asigurate de la bugetul de stat, prin Administratia Nationala a Penitenciarelor, din venituri proprii, precum si din donatii si sponsorizari.


Capitolul III - Regimurile de executare a masurilor educative privative de libertate


Dispozitii generale privind regimurile de executare a masurilor educative privative de libertate Art. 144
(1) Regimurile de executare a masurilor educative privative de libertate cuprind ansamblul de reguli care stau la baza executarii acestor masuri .
(2) Regimul de executare a masurii educative a internarii intr-un centru educativ este comun tuturor persoanelor internate, individualizandu-se din perspectiva demersurilor recuperative destinate acestora, pentru a raspunde nevoilor de dezvoltare fizica si psihica.
(3) Regimurile de executare a masurilor educative a internarii intr-un centru de detentie sunt bazate pe sistemele progresiv si regresiv, persoanele internate trecand dintr-un regim in altul, in conditiile prevazute de prezenta lege.

Consiliul educativ - Art. 145
(1) In fiecare centru educativ se constituie un consiliu educativ, al carui scop este individualizarea regimului de executare a masurii educative a internarii intr-un centru educativ, prin stabilirea asistentei educationale, psihologice si sociale acordate fiecarei persoane internate.
(2) Consiliul educativ este alcatuit din directorul centrului, care este si presedintele consiliului, directorul adjunct pentru educatie si asistenta psihosociala, educatorul responsabil de caz, invatatorul sau dirigintele, un psiholog, un asistent social si seful serviciului supraveghere, evidenta si acordare drepturi persoane internate.
(3) La lucrarile consiliului educativ pot participa, in calitate de invitati, in cazul minorilor, un consilier de probatiune din cadrul serviciului de probatiune competent potrivit legii in circumscriptia caruia se afla centrul educativ si un reprezentant al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului din subordinea consiliului judetean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti pe teritoriul caruia se afla centrul educativ.
(4) Secretariatul consiliului educativ este asigurat de catre o persoana din cadrul serviciului educativ, alta decat educatorul responsabil de caz.

Comisia pentru stabilirea, individualizarea si schimbarea regimului de executare a masurii educative a internarii in centrul de detentie Art. 146
(1) In fiecare centru de detentie se constituie o comisie pentru stabilirea, individualizarea si schimbarea regimului de executare a masurii internarii, alcatuita din directorul centrului, care este si presedintele comisiei, directorul adjunct pentru educatie si asistenta psihosociala, directorul adjunct pentru siguranta detinerii, medicul-sef, educatorul responsabil de caz, un psiholog si un asistent social.
(2) La lucrarile comisiei prevazute la alin. (1) pot participa, in calitate de invitati, in cazul minorilor, un consilier de probatiune din cadrul serviciului de probatiune competent potrivit legii in circumscriptia caruia se afla centrul de detentie si un reprezentant al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului din subordinea consiliului judetean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti pe teritoriul caruia se afla centrul de detentie .
(3) Prevederile art. 145 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.

Tipurile regimurilor de executare a masurii internarii intr-un centru de detentie Art. 147
(1) Regimurile de executare a masurii educative a internarii intr-un centru de detentie sunt:
a) regimul inchis;
b) regimul deschis.
(2) Regimurile de executare a masurii educative a internarii intr-un centru de detentie se diferentiaza in raport cu gradul de limitare a libertatii de miscare a persoanei internate, precum si de modul si locul de organizare si desfasurare a activitatilor.




Afişează Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Executarea pedepselor    Legea 254/2013    Legea 275/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: In ipoteza renuntarii la urmarirea penala fata de un minor care a implinit varsta de 16 ani poate fi dispusa fata de acesta obligatia prestarii unei munci neremunerate in folosul comunitatii.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 38/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 591 alin. (2) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ 8/2019 -RIL admis: Competenta solutionarii cererii cererii de acordare a zilelor compensatorii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 67/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Codul de Procedura penala si din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Cazurile in care poate opera modificarea unilaterala a contractului individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara, Sectia Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia nr. 785

Retragerea plangerii prealabile
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 158/A din 13 aprilie 2016



Articole Juridice

Conditiile liberarii conditionate � consideratii de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consimtamantul inculpatului la prestarea unei munci in folosul comunitatii inainte de stabilirea vinovatiei � intre protectia impotriva muncii fortate si antepronuntarea judecatorului
Sursa: Irina Maria Diculescu

ORDONANTA de dispunere a controlului judiciar pe cautiune
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de dispunere a controlului judiciar
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de retinere
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de acordare a statutului de martor vulnerabil si de aplicare a masurilor de protectie
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de acordare a statutului de martor amenintat si de aplicare a masurilor de protectie
Sursa: EuroAvocatura.ro