din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1693 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

  Publicat: 16 Aug 2013       58102 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

Publicat in Monitorul Oficial 514 din 14 august 2013

Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
A fost promulgat la 11.09.1865
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ care grupeaza principiile si cele mai importante prevederi legale referitoare la stabilirea faptelor ce constituie infractiuni,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,


Aplicarea provizorie a regimului de executare Art. 148
(1) Dupa terminarea perioadei de carantina si observare, fiecarei persoane internate careia nu i s-a stabilit regimul de executare i se aplica provizoriu regimul de executare corespunzator cuantumului masurii educative pe care o executa, potrivit art. 149 alin. (1) si art. 150 alin. (1).
(2) Dispozitiile art. 33 se aplica in mod corespunzator.

Regimul inchis Art. 149
(1) Regimul inchis se aplica persoanei internate pentru o perioada mai mare de 3 ani.
(2) In mod exceptional, natura si modul de savarsire a infractiunii, persoana internatului, precum si comportarea acestuia pana la stabilirea regimului de executare pot determina includerea in regimul deschis.
(3) Persoanele internate care executa masura educativa in regim inchis sunt cazate, de regula, in comun, desfasoara activitati de instruire scolara si formare profesionala, educative, culturale, moral-religioase, de asistenta psihologica si asistenta sociala specifica si presteaza munca in grupuri, in interiorul centrului, sub supraveghere .
(4) Persoanele internate care executa masura educativa in regim inchis pot desfasura activitati de instruire scolara si formare profesionala, educative, culturale, moral-religioase, de asistenta psihologica si asistenta sociala specifica sau pot presta munca in exteriorul centrului, sub paza si supraveghere continua, cu aprobarea directorului centrului.

Regimul deschis Art. 150
(1) Regimul deschis se aplica persoanei internate pentru o perioada mai mica de 3 ani.
(2) In mod exceptional, natura si modul de savarsire a infractiunii, persoana internatului, precum si comportarea acestuia pana la stabilirea regimului de executare pot determina includerea in regimul inchis.
(3) Persoanele internate care executa masura educativa in regim deschis sunt cazate in comun, se pot deplasa neinsotite in zone din interiorul centrului stabilite prin regulamentul de ordine interioara, desfasoara activitati de instruire scolara si formare profesionala, educative, culturale, moral-religioase, de asistenta psihologica si asistenta sociala specifica si presteaza munca in spatii din interiorul centrului, care raman deschise in timpul zilei.
(4) Persoanele internate care executa masura educativa in regim deschis pot desfasura activitati de instruire scolara si formare profesionala, educative, culturale, moral-religioase, de asistenta psihologica si asistenta sociala specifica sau pot presta munca in afara centrului, insotite de personal al centrului, cu aprobarea directorului centrului.
(5) Prin regulamentul de aplicare a prezentei legi se stabilesc situatiile in care activitatile mentionate la alin. (4) pot fi desfasurate in exteriorul centrului fara insotirea persoanelor internate.
(6) Dispozitiile art. 38 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.

Masuri luate in vederea liberarii, in cadrul regimului deschis Art. 151
Persoanele internate care executa masura educativa in regimul deschis, cu 3 luni inainte de implinirea duratei prevazute la art. 125 alin. (4) din Codul penal, pot fi cazate in spatii special amenajate, in care desfasoara, sub coordonarea directa a personalului centrului desemnat in acest sens, activitati de autogospodarire, in scopul dezvoltarii deprinderilor de convietuire sociala.

Stabilirea regimului de executare a masurii educative a internarii intr-un centru de detentie Art. 152
(1) Comisia prevazuta la art. 146 stabileste regimul de executare a masurii educative a internarii in centrul de detentie, dispozitiile art. 39 aplicandu-se in mod corespunzator.
(2) La stabilirea regimului de executare se tine seama daca masura educativa se executa ca urmare a revenirii de catre instanta asupra inlocuirii sau liberarii din centrul educativ, potrivit dispozitiilor art. 125 alin. (6) din Codul penal.

Schimbarea regimului de executare a masurii educative a internarii intr-un centru de detentie Art. 153
(1) Comisia prevazuta la art. 146 are obligatia sa analizeze, dupa executarea unei patrimi din durata masurii educative, conduita persoanei internate si eforturile depuse in vederea reintegrarii sociale. In cazul in care comisia apreciaza ca se impune schimbarea regimului de executare dispune, in acest sens, prin hotarare .
(2) Schimbarea regimului de executare din regimul inchis in regimul deschis se poate dispune daca persoana internata a avut o buna conduita, a dovedit interes constant in cadrul activitatilor de instruire scolara si formare profesionala, precum si in cadrul altor programe desfasurate in centru si a facut progrese evidente in vederea reintegrarii sociale.
(3) In activitatea sa, comisia tine cont si de rezultatele aplicarii instrumentelor-standard de evaluare a activitatilor desfasurate de persoanele internate, aprobate prin decizie a directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
(4) Schimbarea regimului de executare din regimul deschis in regimul inchis se poate dispune, in orice moment al executarii masurii internarii in centrul de detentie, daca persoana internata a fost sanctionata disciplinar pentru o abatere disciplinara foarte grava sau pentru abateri disciplinare grave repetate.
(5) Imprejurarile prevazute la alin. (2) sau (3) sunt constatate printr-un raport care este adus la cunostinta persoanei internate sub semnatura .
(6) Hotararea comisiei prevazute la art. 146, prin care se dispune mentinerea sau schimbarea regimului de executare, cuprinde si termenul de reanalizare, care nu poate fi mai mare de 6 luni.
(7) Comisia prevazuta la art. 146 are obligatia de a analiza, periodic, situatia persoanei condamnate la implinirea termenului stabilit conform alin. (6).
(8) Impotriva deciziei comisiei privind schimbarea regimului de executare persoana internata poate formula plangere, care este solutionata potrivit dispozitiilor art. 40 alin. (11)-(22), care se aplica in mod corespunzator.

Regimul de executare a masurii internarii intr-un centru educativ Art. 154
Persoanele internate intr-un centru educativ sunt cazate in comun, se pot deplasa neinsotite in interiorul centrului in spatii stabilite prin regulamentul de ordine interioara si pot desfasura activitati de instruire scolara si formare profesionala, educative, culturale, moral-religioase, de asistenta psihologica si asistenta sociala specifica sau pot presta munca atat in interiorul, cat si in exteriorul centrului, fara supraveghere, in conditiile regulamentului de aplicare a prezentei legi.

Individualizarea executarii masurii educative a internarii Art. 155
Consiliul educativ individualizeaza executarea masurii educative a internarii, tinand seama de asistenta educationala, psihologica si sociala specifica, ce urmeaza a fi acordata persoanei internate.


Capitolul IV - Conditiile internarii


Primirea persoanei intr-un centru educativ sau intr-un centru de detentie Art. 156
(1) Primirea persoanelor internate intr-un centru educativ sau intr-un centru de detentie se face in baza hotararii judecatoresti ramase definitive, dupa stabilirea identitatii acestora, dispozitiile art. 43 aplicandu-se in mod corespunzator.
(2) In termen de 3 zile de la primirea persoanei internate in centru, directorul centrului ia masuri pentru informarea in scris a familiei sau a reprezentantului legal, cu privire la posibilitatile vizitarii si la modalitatile de sprijinire a procesului de reintegrare sociala desfasurat in centru.




Afişează Legea 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Executarea pedepselor    Legea 254/2013    Legea 275/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: In ipoteza renuntarii la urmarirea penala fata de un minor care a implinit varsta de 16 ani poate fi dispusa fata de acesta obligatia prestarii unei munci neremunerate in folosul comunitatii.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 38/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 591 alin. (2) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ 8/2019 -RIL admis: Competenta solutionarii cererii cererii de acordare a zilelor compensatorii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 67/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Codul de Procedura penala si din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Cazurile in care poate opera modificarea unilaterala a contractului individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara, Sectia Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia nr. 785

Retragerea plangerii prealabile
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 158/A din 13 aprilie 2016



Articole Juridice

Conditiile liberarii conditionate � consideratii de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Consimtamantul inculpatului la prestarea unei munci in folosul comunitatii inainte de stabilirea vinovatiei � intre protectia impotriva muncii fortate si antepronuntarea judecatorului
Sursa: Irina Maria Diculescu

ORDONANTA de dispunere a controlului judiciar pe cautiune
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de dispunere a controlului judiciar
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de retinere
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de acordare a statutului de martor vulnerabil si de aplicare a masurilor de protectie
Sursa: EuroAvocatura.ro

ORDONANTA de acordare a statutului de martor amenintat si de aplicare a masurilor de protectie
Sursa: EuroAvocatura.ro