din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2768 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » OG 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara

OG 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara

  Publicat: 15 Sep 2013       13337 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara

Publicata in Monitorul Oficial nr. 549 din 29 august 2013

Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Greutatea ambalajelor, a recipientilor, a navetelor in care se afla marfa.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sunt operatorii din sectorul agroalimentar care pot dona alimente aflate aproape de expirarea datei-limita de consum din cadrul fiecarei etape a lantului de aprovizionare cu alimente, mai exact:
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), operatorii economici, care datorita specificitatii activitatii desfasurate concentreaza realizarea acesgteia intr-o anumita perioada a anului, pot efectua in aceasta perioada cheltuieli mai mari de 1/12 din cheltuielile aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli al anului precedent, cu aprobarea ordonatorului principal de credite in subordinea, in coordonarea, sub autoritatea sau in portofoliul carora se afla.
(3) Limita de cheltuieli prevazuta la alin. (1) si (2) se calculeaza tinand cont de numarul de luni pentru care a fost aprobat ultimul buget de venituri si cheltuieli .

Art. 9
(1) La fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli operatorii economici au in vedere, dara fara a se limita la acestea, urmatoarele:
a) respectarea politicii Guvernului si respectiv a unitatilor administrativ-teritoriale privind imbunatatirea performantelor economico-financiare ale operatorilor economici;
b) respectarea obiectivelor de politica salariala stabilite prin legea anuala a bugetului de stat;
c) criteriile de performanta specifice si obiectivele cuantificate privind reducerea platilor si creantelor restante, reducerea pierderilor, cresterea profitului, a cifrei de afaceri, precum si cresterea productivitatii muncii, prevazute in contractele de mandat, stabilite in corelatie cu strategia de administrare a Consiliului de administratie/Consiliului de supraveghere si a planului de management al directorilor/membrilor directoratului operatorilor economici;
d) programele de achizitii de bunuri si servicii pentru desfasurarea activitatii, fundamentate pe baza posibilitatilor reale de plata a acestora;
e) programele de investitii si dotari, fundamentate in limita resurselor legale de finantare a acestora;
f) programele de reducere a platilor/creantelor restante.
(2) In situatia in care gradul de realizare a veniturilor totale aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli in ficare dintre ultimii 2 ani, a fost mai mic de 99%, fundamentarea veniturilor totale pentru anul curent este cel mult la nivelul realizarilor din anul precedent.
(3) Cresterea castigului mediu brut lunar pe salariat nu poate depasi 60% din indicele de crestere a productivitatii muncii calculate in unitati valorice sau fizice, dupa caz.
(4) Pentru operatorii economici prevazuti la art. 1 lit. c) care au statutu de filiale si a caror activitate depinde de contractele incheiate cu societatea-mama in proportie mai mare de 60%, cresterea cheltuielilor de natura salariala nu poate fi mai mare decat cresterea acordata de societatea-mama.

Art. 10
(1) Executia bugetelor de venituri si cheltuieli se face cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) cheltuielile de natura salariala, numarul de personal la finele anului, aprobate prin bugetele de venituri si cheltuieli, reprezinta limite maxime ce nu pot fi depasite;
b) in cazul in care se inregistreaza depasiri sau nerealizari ale veniturilor totale aprobate, se pot efecuta cheltuieli totale proportional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu incadrarea in indicatorii de eficienta aprobati;
c) in cazul in care se inregistreaza nerealizari ale surselor de finantare a investitiilor aprobate se procedeaza la reconsiderarea angajamentelor aferente si la efectuarea tuturor demersurilor legale pentru ca receptia de servicii, lucrari si bunuri sa fie efectuata la nivelul surselor de finantare recalculate;
d) nivelul platilor restante aprobat nu poate fi majorat ca urmare a nerealizarii veniturilor totale aprobate;
e) angajarea de cheltuieli din credite bugetare aprobate se va face la nielul celor repartizate de ordonatorul principal de credite potrivit art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Operatorii economici pot proceda la rectificarea bugetelor de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 4, atunci cand din motive temeinic justificate sunt necesare modificari ale nivelului urmatorilor indicatori economic-financiari aprobati, astfel:
a) depasirea limitelor maxime ale indicatorilor economico-financiari prevazuti la alin. (1) lit. a), cu respectarea obiectivelor de politica salariata stabilita prin legea anuala a bugetului de stat si a prevederilor art. 9 alin. (3);
b) reducerea profitului brut/majorarea pierderii si/sau a dividedndelor cuvenite bugetului de stat ori local, in situatia in care nu se respecta prevederile alin. (1) lit. b);
c) reducerea productivitatii muncii;
d) cresterea nivelului cheltuielilor totale la 1.000 lei venituri totale;
e) depasirea nvielului platilor restante;
f) in alte situatii impuse de prevederile legale.
(3) Operatorii economici aflati sub incidenta prevederilor art. 9 alin. (2) pot majora veniturile totale prin rectificarea bugetelor de venituri si cheltuieli, in semestrul 2 al anului curent, cu conditia ca in semestrul 1 al anului curent gradul de realizare a veniturilor totale a fost depasit si indicatorii de eficienta realizati sa fi fost cel putin la nivelul aprobat.

Art. 11
Operatorii economici aflati in subordinea, in coordonarea, sub autoritatea sau in portofoliul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si autoritatilor publice centrale au obligatia de a prezenta pana la termenul elgal de depunere a situatiilor financiare anuale, la Ministerul Finantelor Publice, executia bugetului de venituri si cheltuieli intocmit pe baza indicatorilor economico-financiari realizati si anexele de fundamentare corespunzatoare, in vederea analizei acestora din punctul de vedere al incadrarii, in nivelul anual aprobat.

Art. 12
Operatorii economici au obligatia sa transmita Ministerului Finantelor Publice, in formatul solicitat, fundmentari, analize, situatii, raportari referitoare la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli, precum si orice alte date si informatii, astfel:
a) lunar, trimestrial si anual, operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice, conform listei publicate de Institutul National de Statistica;
b) trimestrial si anual, ceilalti operatori economici .

Art. 13
(1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea termenlor prevazute la art. 6 alin. (1) si (2);
b) depasirea limitelor prevazute la art. 8;
c) depasirea nivelului platilor restante aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli;
d) nerespectarea in executie a corelatiei prevazute la art. 9 alin. (3);
e) nerespectarea prevederilor art. 10 alin. (1);
f) nerespectarea termenului prevazut la art. 11;
g) nerespectarea prevederilor art. 12.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a), c)-e) si g) se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 lei.
(3) Contraventia prevazuta la alin. (1) lit. b) se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 100.000 lei.




Afişează OG 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 31/1990    OUG 99/2006    OG 26/2013

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 141/2019
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Reclamantul a urmarit in esenta transformarea cererii de ordonanta presedintiala in actiune de drept comun, chiar daca a indicat gresit dispozitiile art. 104 Cod procedura civila
Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 393/2016, in sedinta publica din 31 mai 2016

Obligarea angajatorului la plata drepturilor salariale neacordate, actualizate cu indicele de inflatie si dobanda legala aferenta
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita, Sectia I Civila, Complet specializat in solutionarea litigiilor de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 797 din 19.05.2016

Natura necontencioasa si consecintele cererii de autorizare a convocarii adunarii generale a asociatilor formulata in temeiul art. 119 alin. (3) din Legea nr. 31/1990
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1037 din 2 aprilie 2015

Drepturile succesorului cu privire la plata partilor sociale ale antecesorului decedat
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 4091 din 23 octombrie 2012

Contract de imprumut incheiat de un administrator cu puteri depline in nume personal si in numele societatii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 3551 din 25 octombrie 2013

Incalcarea obligatiei de diligenta si prudenta de catre mebrul al CA
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2907 din 19 mai 2011

Transmiterea fictiva a partilor sociale sau a actiunilor in scopul sustragerii de la urmarirea penala ori in scopul ingreunarii acesteia
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 938 din 18 martie 2013



Articole Juridice

Aveti o societate comerciala si un web-site?
Sursa: Consultant Juridic Camelia Patrascu

Modalitati de reducere a capitalului social
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constituirea societatilor comerciale
Sursa: EuroAvocatura