din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1567 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

  Publicat: 23 Sep 2013       9793 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 593 din 20 septembrie 2013

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. In industrie, grup de masini care lucreaza impreuna pentru realizarea unei anumite operatii tehnice.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Curtea aplica prevederile Conventiei europene a drepturilor omului. Verificarea respectarii de catre state a drepturilor si garantiilor prevazute de Conventie, reprezinta misiunea Curtii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. In industrie, grup de masini care lucreaza impreuna pentru realizarea unei anumite operatii tehnice.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.

Sistemul national de raportare se administreaza de catre Ministerul Finantelor Publice.
Articolul 7
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice ia toate masurile necesare pentru asigurarea functionarii sistemului national de raportare.
Articolul 8
Punerea in functiune a sistemului national de raportare si testarea procedurii de functionare a sistemului in relatia cu entitatile publice se realizeaza pana la data de 31 decembrie 2014.
Articolul 9
Pana la data de 30 iunie 2015 este obligatorie utilizarea sistemului national de raportare pentru toate entitatile prevazute in procedura de functionare a sistemului. Cu aceeasi data, rapoartele acceptate de sistem nu se mai transmit in forma scrisa catre Ministerul Finantelor Publice si unitatile subordonate.
Articolul 10
Entitatile publice sau categoriile de entitati publice, precum si termenele in care acestea au obligatia de a utiliza sistemul national de raportare in cadrul termenelor prevazute la art. 8 si 9 se stabilesc prin procedura de functionare a sistemului.
Sectiunea a 4-a
Registrul entitatilor publice
Articolul 11

(1) Entitatile publice au obligatia de a furniza catre sistemul national de raportare date aferente identificarii acestora ca persoane juridice, conform procedurii de functionare a sistemului.

(2) In cazul modificarii datelor de identificare raportate, entitatile publice au obligatia actualizarii acestora in termen de maximum 5 zile lucratoare de la producerea modificarii.
Articolul 12
Prin procedura de functionare a sistemului se pot solicita entitatilor publice orice date de identificare a acestora necesare functionarii sistemului. Furnizarea datelor catre sistemul national de raportare se realizeaza in termen de maximum 10 zile lucratoare de la solicitare.
Sectiunea a 5-a
Raportarea bugetelor entitatilor publice
Articolul 13
Entitatile publice au obligatia raportarii bugetului agregat si bugetului individual conform procedurii de functionare a sistemului.
Articolul 14
Sistemul national de raportare accepta doar bugetele care sunt validate din punct de vedere al respectarii procedurii de functionare a sistemului. Sistemul national de raportare comunica entitatii publice, in format electronic, o notificare prin care accepta sau respinge bugetul. In cazul respingerii bugetului, entitatea publica are obligatia sa il retransmita in forma care sa respecte procedura de functionare a sistemului.
Articolul 15
Modificarea bugetelor raportate de entitatile publice se poate realiza prin rectificare bugetara sau prin virarea
creditelor bugetare, in conditiile legii, cu respectarea procedurii de functionare a sistemului.
Articolul 16
(1) Bugetele individuale raportate contin in mod obligatoriu semnatura sau o modalitate de autentificare stabilita prin procedura de functionare a sistemului, apartinand conducatorului entitatii publice sau persoanei careia i-au fost delegate aceste atributii, in conditiile legii.
(2) Bugetele agregate contin semnatura sau modalitatea de autentificare stabilita prin procedura de functionare a sistemului, apartinand conducatorului entitatii publice care le-a intocmit sau persoanei careia ii sunt delegate aceste atributii, in conditiile legii.
(3) Raspunderea pentru legalitatea si corectitudinea datelor raportate in bugetele prevazute la alin. (1) si (2) revine conducatorului entitatii publice sau persoanei careia i s-au delegat aceste atributii .
Sectiunea a 6-a
Controlul angajamentelor entitatilor publice
Articolul 17
Sistemul de control al angajamentelor este partea sistemului national de raportare reprezentand infrastructura de aplicatii informatice si reguli, definite prin procedura de functionare a sistemului, care asigura procesul de verificare, control, monitorizare si raportare a angajamentelor legale ale entitatilor publice.
Articolul 18
Entitatile publice au obligatia inregistrarii tuturor angajamentelor legale in sistemul de control al angajamentelor, cu respectarea procedurii de functionare a sistemului.
Articolul 19
Inregistrarea in sistem a creditelor de angajament si bugetare aferente angajamentelor legale se realizeaza anterior semnarii angajamentului legal, conform procedurii de functionare a sistemului. Sistemul de control al angajamentelor asigura verificarea si controlul respectarii prevederilor procedurii de functionare a sistemului si in cazul validarii furnizeaza entitatii publice un numar unic al angajamentului legal care este utilizat pe toata durata de derulare a angajamentului.
Articolul 20
Entitatile publice au obligatia monitorizarii in permanenta a incadrarii valorii angajamentelor legale in bugetul agregat si in bugetul individual aprobat al acestora.
Articolul 21
Angajamentele legale neinregistrate in sistem si/sau nevalidate sunt nule si nu pot fi achitate din fonduri publice.
Articolul 22
Prin procedura de functionare a sistemului se stabilesc modalitatea de inregistrare, modificare, raportare, control, transmitere a datelor si informatiilor, termenele si regulile de validare ale sistemului de control al angajamentelor.
Articolul 23
Entitatile publice au obligatia raportarii angajamentelor aflate in derulare la data la care acestea incep utilizarea sistemului de control al angajamentelor, cu respectarea procedurii de functionare a sistemului.
Sectiunea a 7-a
Raportarea situatiilor financiare si altor tipuri de rapoarte
Articolul 24




Afişează OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 88/2013    Disciplina fiscala    Codul fiscal    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

OUG 88/2013: Despre perceperea contributiilor sociale obligatorii pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor
Sursa: EuroAvocatura.ro