din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1434 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

  Publicat: 23 Sep 2013       9796 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 593 din 20 septembrie 2013

Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
A fost promulgat la 11.09.1865
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act adoptat de organele de stat,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Analiza complexa, premergatoare deciziei de investitii, avand drept scop stabilirea oportunitatii si eficientei dezvoltarii unei subramuri sau realizarii unor obiective de investitii.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Tip de evaluare in cadrul careia se analizeaza impactul programului, prin raportare la nevoile pe care acesta a urmarit sa le satisfaca.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Forma a demersului diplomatic in care este prezentata situatia relatiilor dintre state, solutii juridice relative la rezolvarea diferendelor existente intre acestea.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Forma a demersului diplomatic in care este prezentata situatia relatiilor dintre state, solutii juridice relative la rezolvarea diferendelor existente intre acestea.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Analiza complexa, premergatoare deciziei de investitii, avand drept scop stabilirea oportunitatii si eficientei dezvoltarii unei subramuri sau realizarii unor obiective de investitii.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Forma a demersului diplomatic in care este prezentata situatia relatiilor dintre state, solutii juridice relative la rezolvarea diferendelor existente intre acestea.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Act adoptat de organele de stat,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.

Articolul 39
In sensul prezentului capitol, in scopul exclusiv al prioritizarii proiectelor de investitii publice semnificative, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) investitie - cheltuiala care duce la o crestere a valorii activelor, care nu sunt consumate imediat, ci care sunt folosite ulterior pentru productia viitoare a bunurilor si serviciilor;
b) investitie publica - investitia realizata de catre sau in numele unei autoritati publice centrale, al unei administratii publice locale in cazul in care proiectul este cofinantat din fonduri alocate de la bugetul de stat prin programele nationale sau al unui operator economic asupra caruia statul detine controlul si este reclasificat in sectorul administratiei publice potrivit Regulamentului (CE) nr. 2.223/96 al Consiliului din 25 iunie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare. Se considera investitii publice si investitiile realizate din credite bancare garantate de catre stat, si investitiile care fac obiectul unui parteneriat public privat pentru elaborare, implementare, operare si/sau finantare;
c) proiect de investitii - un set de activitati desfasurate intr-un anumit interval de timp, ca parte a unui program de cheltuieli publice, in scopul realizarii unei investitii publice;
d) costul total al unui proiect de investitii - suma totala a resurselor necesare pentru a realiza un proiect de investitii, provenita din resurse bugetare, din fondurile Uniunii Europene, imprumuturi si/sau contributiile beneficiarului. Costul total estimat al proiectului se stabileste in faza ``Studiului de fezabilitate`` si se actualizeaza in conditiile legii;
e) codul de identificare al proiectului de investitii - numar pe care Ministerul Finantelor Publice il aloca unui proiect, care identifica proiectul in sistemul de management al investitiilor publice si in procesul de pregatire a bugetului;
f) evaluarea gradului de pregatire a proiectului de investitii - proces de verificare a gradului in care un anumit proiect de investitii publice respecta criteriile din prezentul capitol pentru a fi selectat si inclus in proiectul de buget;
g) sistemul de management al investitiilor publice - ansamblul de legi, regulamente, linii directoare si proceduri aprobate in vederea organizarii procesului de investitii publice.
Sectiunea a 3-a
Clasificarea proiectelor de investitii publice
Articolul 40
In functie de valoarea totala estimata, proiectele de investitii publice sunt:
a) semnificative - atunci cand valoarea totala estimata a proiectului depaseste 100 de milioane lei;
b) medii - atunci cand valoarea totala estimata a proiectului este intre 30 si 100 de milioane lei;
c) mici - cand valoarea totala estimata a proiectului este sub 30 de milioane lei.
Articolul 41
Prin norme metodologice, aprobate prin hotarare a Guvernului, proiectele de investitii publice pot fi clasificate si pe categorii in functie de modul de implementare, precum si pe niveluri de risc in legatura cu atingerea obiectivelor proiectelor.
Sectiunea a 4-a
Etapele realizarii unui proiect de investitii publice
Articolul 42
Pentru realizarea unui proiect de investitii publice semnificative este necesara parcurgerea, dupa caz, a urmatoarelor etape:
a) etapa 1 - identificarea proiectului: etapa a ciclului de proiect in care ideea este transpusa intr-o nota conceptuala, capabila a oferi informatii intr-o maniera riguroasa. In cadrul acestei etape se realizeaza, dupa caz, studiul de prefezabilitate, memoriul tehnico-economic sau nota de fundamentare, care reprezinta un instrument ce ghideaza procesul de luare a deciziilor cu privire la cea mai buna modalitate de a rezolva o nevoie ori o problema a beneficiarilor avuti in vedere de un proiect de investitii;
b) etapa 2 - studiul de fezabilitate: etapa a proiectului in care se analizeaza detaliat cea mai viabila alternativa din punct de vedere tehnic, economic si social. In aceasta faza ordonatorul de credite realizeaza schita completa a proiectului si studiile menite a stabili corect dimensiunea proiectului, evaluarea impactului de mediu, precum si alte studii necesare realizarii proiectului. Pentru ca un proiect sa poata trece in etapele urmatoare, studiul de fezabilitate este necesar sa fie aprobat in conditiile legii;
c) etapa 3 - selectia si bugetarea: etapa de selectie are loc dupa ce ordonatorul de credite considera ca un anumit proiect indeplineste principiile si criteriile de prioritizare. Etapa de bugetare are loc atunci cand unui proiect i se asigura fondurile necesare implementarii;
d) etapa 4 - implementarea/executia proiectului: etapa a ciclului de proiect in care se realizeaza implementarea fizica a proiectului care a primit o alocare bugetara pentru a putea fi finalizat in intervalul de timp estimat;
e) etapa 5 - finalizarea, operarea si intretinerea proiectului: etapa ce apare odata ce receptia si punerea in functiune a proiectului au fost finalizate. Beneficiarul investitiei va monitoriza livrarea serviciilor, pentru a se asigura ca noile active isi ating scopul pe perioada de folosinta;
f) etapa 6 - evaluarea ex-post a proiectului: un proces care are ca scop evaluarea, explicarea si diseminarea rezultatelor obtinute ale unui proiect de investitii.
Sectiunea a 5-a
Principii si criterii de prioritizare
Articolul 43
(1) Principiile si criteriile de prioritizare a proiectelor de investitii publice semnificative noi sau in continuare sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta .
(2) Principiile si criteriile de prioritizare prevazute in anexa se pot aplica si proiectelor de investitii publice medii in masura in care din evaluarea efectuata de Ministerul Finantelor Publice rezulta ca acestea prezinta riscuri in atingerea obiectivelor propuse.
(3) Pe baza principiilor si criteriilor prevazute in anexa, Guvernul aproba prin memorandum lista proiectelor de investitii publice semnificative care urmeaza a fi finantate prin legile bugetare anuale.
(4) Lista proiectelor de investitii publice semnificative ce urmeaza a se finanta din fonduri publice in anul 2014 se aproba de Guvern prin memorandum pana la data de 15 octombrie 2013.
(5) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentului capitol proiectele de investitii publice din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala a caror detaliere contine informatii clasificate potrivit legii.
Sectiunea a 6-a
Roluri si responsabilitati
Articolul 44
Pentru investitiile publice semnificative, Unitatea de evaluare a investitiilor publice din structura Ministerului Finantelor Publice indeplineste urmatoarele atributii:
a) are rol de secretariat tehnic pentru Ministerul Finantelor Publice in procesul de prioritizare a proiectelor de investitii publice;
b) analizeaza studiile de prefezabilitate, memoriile tehnico-economice sau notele de fundamentare din punctul de vedere al suportabilitatii si sustenabilitatii si propune conducerii ministerului avizarea sau respingerea, dupa caz, a solicitarilor ordonatorilor principali de credite pentru trecerea la elaborarea studiului de fezabilitate. Fara avizul Ministerului Finantelor Publice nu se poate trece la faza elaborarii studiului de fezabilitate;
c) analizeaza propunerile ordonatorilor principali de credite privind includerea proiectelor de investitii in legile bugetare anuale si prezinta conducerii ministerului rezultatele prioritizarii;
d) evalueaza gradul de pregatire a proiectelor de investitii publice.
Articolul 45
(1) Ministerul Finantelor Publice prezinta Guvernului rezultatele prioritizarii, pana la data de 30 iunie, respectiv 30 septembrie a fiecarui an, in vederea aprobarii prin memorandum a listei proiectelor prioritizate.
(2) Ordonatorii principali de credite transmit Ministerului Finantelor Publice lista proiectelor de investitii publice prioritizate pana cel tarziu la data de 15 mai, respectiv 15 august a fiecarui an.
(3) In anul 2013, ordonatorii principali de credite transmit Ministerului Finantelor Publice lista proiectelor de investitii publice prioritizate pana cel tarziu la data de 1 octombrie 2013.
Articolul 46
In aplicarea prevederilor prezentului capitol, Guvernul, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, poate aproba prin hotarare norme metodologice privind prioritizarea proiectelor de investitii publice.




Afişează OUG 88/2013privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 88/2013    Disciplina fiscala    Codul fiscal    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

OUG 88/2013: Despre perceperea contributiilor sociale obligatorii pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor
Sursa: EuroAvocatura.ro