din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2110 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 27 Sep 2013       19568 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 601 din 26 septembrie 2013

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Act adoptat de organele de stat,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(gr. eu "bine, bun" si thanatos "moarte"). Provocarea de catre o persoana a mortii unui bolnav care sufera de o boala incurabila, la cererea acestuia.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articolul IOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 794 din 13 decembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


Articolul 1
(1) Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia de a infiinta, in functie de necesitati, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, servicii specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan.
(2) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan infiintate la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale vor gestiona baza de date organizata la nivelul acestora.
(3) La nivelul serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan se infiinteaza Registrul de evidenta a cainilor fara stapan capturati de pe raza unitatilor administrativ-teritoriale.
(4) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, prin directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, verifica modul de aplicare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta de catre unitatile administrativ-teritoriale.
2. Dupa articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1 ind. 1, cu urmatorul cuprins:
Articolul 1 ind. 1

In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresia A�caine fara stapanA� are urmatoarea semnificatie: orice caine crescut, adapostit, tinut pe domeniul public, in locuri publice sau in spatiile adiacente acestora, in afara proprietatii stapanului sau detinatorului acestuia, necontrolat, nesupravegheat, liber, abandonat, inclusiv cei identificati prin microcipare sau alt mijloc alternativ de identificare, stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
3. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 2

(1) Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia de a amenaja si de a suplimenta din fonduri proprii in functie de necesitati, in conditiile prevazute in anexa nr. 1, adaposturile publice pentru cainii fara stapan.
(2) Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia de a incadra in serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan cel putin un tehnician veterinar pentru evidenta si supraveghere .
(3) Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti au obligatia de a asigura prin servicii specializate asistenta medicala veterinara, efectuarea unor actiuni sanitar-veterinare prevazute de legislatia sanitar-veterinara, precum si identificarea si inregistrarea cainilor fara stapan exclusiv cu medicii veterinari de libera practica, organizati in conditiile legii.
(4) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan pot fi concesionate numai catre persoane juridice, asociatii sau fundatii care desfasoara activitati in domeniul protectiei animalelor. Acestea vor contracta servicii veterinare, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
(5) Programul de lucru in relatiile cu publicul al adaposturilor pentru cainii fara stapan va fi zilnic, de luni pana vineri, in intervalul orar 10,00-18,00.
4. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 3

(1) In adaposturile ce apartin asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor pot fi cazati caini fara stapan care vor fi supusi actiunilor sanitar-veterinare conform legislatiei in vigoare si vor fi identificati prin microcipare sau prin alt mijloc alternativ de identificare, stabilit de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
(2) Adaposturile prevazute la alin. (1) trebuie sa aiba asigurata, prin contract, asistenta medicala veterinara.
(3) Formularele-tip de revendicare si adoptie care sunt completate la nivelul adaposturilor asociatiilor si fundatiilor pentru protectia animalelor se transmit medicului veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, detinator al contractului de prestari-servicii, in termen de 48 de ore de la data revendicarii/adoptiei, in vederea inregistrarii acestora in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 4

(1) Cainii fara stapan vor fi cazati in adaposturile serviciilor pentru gestionarea cainilor fara stapan, pentru o perioada de 14 zile lucratoare. Populatia trebuie informata despre existenta adapostului, programul de vizitare, posibilitatea de adoptie sau revendicare, prin afisare la sediul adapostului si al serviciului specializat.
(2) Conditiile minime pentru functionarea adaposturilor pentru caini sunt prevazute in anexa nr. 1.
(3) Capturarea, transportul, cazarea, hranirea, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea si controlul bolilor cainilor in adaposturi se realizeaza cu respectarea normelor si masurilor sanitar-veterinare prevazute in anexa nr. 2.
(4) Serviciile speciale pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia ca, de indata ce a fost identificat proprietarul, acesta sa fie notificat, in termenul prevazut la art. 7 alin. (1) lit. a) sau, dupa caz, pana la expirarea termenului prevazut la art. 7 alin. (1) lit. b).
(5) Proprietarul va suporta contravaloarea cheltuielilor de intretinere a cainelui in cuantumul stabilit prin hotarare a consiliului local.
6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 5

(1) Animalele bolnave incurabil, declarate ca atare, in urma unui examen medical, efectuat de medicul veterinar, examen la care pot asista reprezentanti din partea organizatiilor neguvernamentale pentru protectia animalelor, in baza fisei de observatie, vor putea fi eutanasiate de indata.
(2) Eutanasia este un act de sacrificare prin procedee rapide si nedureroase a cainilor prevazuti la alin. (1).
(3) Eutanasia este singura procedura admisa de suprimare a vietii animalelor care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta.
7. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 6

(1) Eutanasierea cainilor se efectueaza numai de catre un medic veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, conform prevederilor cuprinse in anexa nr. 3.
(2) Se interzice uciderea cainilor de catre alte persoane decat cele prevazute in prezenta ordonanta de urgenta sau prin alte metode decat eutanasierea.
8. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 7

(1) In termenul prevazut la art. 4 alin. (1), cainii capturati si inregistrati in evidentele adaposturilor pot fi revendicati sau adoptati dupa cum urmeaza: a) in primele 7 zile lucratoare de la data inregistrarii in evidentele adaposturilor, cainii pot fi revendicati de catre proprietari;
b) dupa expirarea termenului prevazut la lit. a) si pana la expirarea termenului de 14 zile lucratoare, cainii pot fi revendicati sau adoptati de catre persoane fizice sau juridice, din tara sau din strainatate, in conditiile legii;
c) revendicarea si adoptia sunt gratuite.
(2) Cainii nerevendicati sau neadoptati vor fi eutanasiati, in baza unei decizii emise de catre o persoana imputernicita in acest sens de catre primar, in termenul stabilit prin aceasta decizie . Termenul va fi stabilit avandu-se in vedere capacitatile de cazare si disponibilitatile bugetare. Acest termen poate fi modificat motivat.
(3) Decizia de eutanasiere se emite pentru fiecare caine in parte, dupa ce se constata ca au fost parcurse toate etapele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .
(4) Pana la indeplinirea procedurii de eutanasiere, cainii pot fi revendicati sau adoptati.
(5) Cheltuielile necesare aducerii la indeplinire a procedurilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se suporta din bugetul local si/sau din alte surse.
9. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 8





Afişează Legea 258/2013 pentru modificarea si completarea OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 258/2013    OUG 155/2001    Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.