din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2628 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » HG 1079/2013 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune

HG 1079/2013 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune

  Publicat: 09 Jan 2014       13817 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotararea 1079/2013 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune

Publicata in Monitorul Oficial nr. 5 din 7 ianuarie 2014

Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act adoptat de organele de stat,
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.

Capitolul IV - Finantarea si administrarea sistemului de probatiune

ARTICOLUL 15 - Numarul de posturi la nivelul sistemului national de probatiune
(1) Aparatul central al Directiei functioneaza cu un numar maxim de 90 de posturi, din care 34 de posturi se finanteaza in anul 2014.
(2) Numarul maxim de posturi pentru structurile teritoriale este de 370 de posturi.

ARTICOLUL 16 - Finantarea sistemului national de probatiune
(1) Directia si structurile sale teritoriale sunt finantate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justitiei.
(2) Directia poate primi donatii, sponsorizari si poate accesa alte surse de finantare, conform prevederilor legale.
(3) Anual, se aproba, prin ordin al ministrului justitiei, la propunerea directorului general, fondul destinat externalizarii de servicii in acord cu legea privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate Directiei conform legii.
(4) Conditiile si procedura pentru constituirea si utilizarea fondului prevazut la alin. (3) se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.

ARTICOLUL 17 - Administrarea patrimoniului sistemului national de probatiune
(1) Patrimoniul serviciilor de probatiune de pe langa tribunale si al Directiei de probatiune, inclusiv parcul auto, trece in administrarea si in patrimoniul Directiei. Modalitatile de predare-primire a elementelor patrimoniale se stabilesc prin ordon al ministrului justitiei.
(2) Directia administreaza echipamentele si sistemele informatice, mobilierul, aparatura birotica, autoturismele, precum si orice alte active ale sistemului de probatiune.
(3) Pentru activitatile specifice desfasurate de Directie si de structurile teritoriale, se constituie un parc auto cu un numar de 82 de autoturisme. Stabilirea numarului de autoturisme pentru fiecare serviciu de probatiune se face prin decizie a directorului general al Directiei in functie de volumul de activitate al acestora.
(4) Consumul de carburanti pentru fiecare autoturism este de maximum 250 de litri pe luna.

ARTICOLUL 18 - Alocarea sumelor pentru cheltuielile de personal si de functionare a sistemului de probatiune
(1) In vederea atingerii scopurilor activitatii sistemului de probatiune, fondurile bugetare necesare pentru resursele financiare, materiale si logistice se asigura prin bugetul Ministerului Justitiei, in vederea functionarii Directiei.
(2) Sediile serviciilor de probatiune stabilite in cadrul instantelor de judecata isi pastreaza destinatia. In cadrul sediilor instantelor de judecata pot fi stabilite si alte spatii pentru serviciile de probatiune. Cheltuielile ocazionate de functionarea serviciilor de probatiune in cadrul instantelor se stabilesc prin protocol de colaborare, incheiat intre Directie si instantele de judecata .
(3) In vederea desfasurarii activitatii sistemului de probatiune, Guvernul, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile judetene si consiliile locale, cu sprijinul prefecturilor, precum si parchetele, pun la dispozitia Directiei Nationale de Probatiune, in limita resurselor disponibile, spatii necesare derularii in bune conditii a activitatii specifice a acesteia si a structurilor sale teritoriale.
(4) Modalitatea de punere la dispozitie a spatiilor necesare se realizeaza in baza unor acte normative sau prin protocoale de colaborare intre Directie si institutia publica ce pune la dispozitie spatiul respectiv.
(5) In masura in care nu este posibila asigurarea de spatii in conditiile alin. (2) si (3), Directia poate inchiria, achizitiona sau construi spatii, potrivit legii, pentru desfasurarea activitatii serviciilor de probatiune.
(6) Creditele bugetare necesare activitatii Directiei pentru anul 2013 vor fi alocate din bugetul Ministerului Justitiei in baza protocolului de predare-primire.
(7) Pana la data semnarii protocolului de predare-primire, Directia si structurile sale teritoriale sunt finantate din bugetul Ministerului Justitiei si al tribunalelor.

Capitolul V - Dispozitii tranzitorii si finale

ARTICOLUL 19 - Masuri pentru asigurarea indeplinirii de catre Directie a atributiilor de resurse umane
(1) Atributiile privind selectia, evaluarea performantelor profesionale, promovarea si, dupa caz, definitivarea personalului din cadrul sistemului de probatiune sunt indeplinite de catre Directie potrivit legislatiei aplicabile fiecarei categorii de personal.
(2) Pana la operationalizarea departamentului cu atributii de resurse umane din cadrul Directiei, dar nu mai tarziu de 1 aprilie 2014, atributiile privind selectia, evaluarea performantelor profesionale, promovarea si, dupa caz, definitivarea personalului de specialitate juridica, asimilat judecatorilor si procurorilor, a functionarilor publici si a personalului contractual care ocupa functii de executie de la nivelul Directiei se realizeaza de catre Directia resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei, in colaborare cu personalul Directiei, potrivit reglementarilor specifice aplicabile categoriilor de personal similare din cadrul Ministerului Justitiei.
(3) Pana la operationalizarea departamentului cu atributii de resurse umane din cadrul Directiei, dar nu mai tarziu de 1 aprilie 2014, atributiile privind selectia, evaluarea performantelor profesionale, definitivarea si promovarea inspectorilor si consilierilor de probatiune, sunt indeplinite de Directia resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei, in colaborare cu personalul Directiei, potrivit legii si regulamentelor specifice acestei categorii de personal.
(4) La data operationalizarii departamentului cu atributii de resurse umane din cadrul Directiei, acesta preia pe baza de protocol de predare-primire de la Directia resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei dosarele profesionale, precum si orice alte documente si evidente in legatura cu cariera personalului angajat in serviciile de probatiune, respectiv in Directie.

ARTICOLUL 20 - Masuri pentru asigurarea indeplinirii de catre Directie a atributiilor economico-financiare si administrative
(1) Pana la operationalizarea departamentului cu atributii economice si administrative de la nivelul Directiei, dar nu mai tarziu de 1 aprilie 2014, executia bugetara, precum si indeplinirea altor activitati cu specific economic si administrativ se realizeaza de catre Directia financiar-contabila si Directia investitii din cadrul Ministerului Justitiei in colaborare cu personalul Directiei.
(2) Pentru perioada in care Ministerul Justitiei asigura conducerea evidentei contabile a Directiei si a structurilor sale teritoriale, in aplicatiile si programele informatice gestionate de Directia financiar-contabila se realizeaza sectiuni distincte pentru sistemul de probatiune.
(3) La data operationalizarii departamentului cu atributii economice si administrative din cadrul Directiei, acesta preia pe baza de protocol de predare-primire de la Directia financiar-contabila si de la Directia investitii din cadrul Ministerului Justitiei toate documentele si evidentele in legatura cu executia bugetului, achizitiile, cheltuielile de personal, patrimoniul sistemului de probatiune, precum si orice alte documente referitoare la finantarea si patrimoniul sistemului de probatiune.
(4) In scopul realizarii executiei bugetare, precum si pentru indeplinirea altor activitati cu specific economic de catre Directia financiar-contabila si Directia investitii din cadrul Ministerului Justitiei, se pot delega sau detasa, in conditiile legii, in cadrul acestor directii persoane din cadrul institutiilor aflate in subordinea Ministerului Justitiei, din cadrul altor institutii publice centrale ori din cadrul instantelor sau parchetelor.
(5) Pana la operationalizarea departamentului cu atributii economico-administrative din cadrul Directiei, tribunalele colaboreaza cu departamentele din Ministerul Justitiei, pentru a asigura din punct de vedere logistic, administrativ si financiar functionarea serviciilor de probatiune.

ARTICOLUL 21 - Masuri pentru asigurarea indeplinirii de catre Directie a altor atributii prevazute de lege
(1) Pana la operationalizarea departamentelor din cadrul Directiei, altele decat cele prevazute la art. 19 si 20, atributiile prevazute la art. 10 din prezenta hotarare se duc la indeplinire cu sprijinul departamentelor de specialitate din cadrul Ministerului Justitiei, potrivit specificului acestora.
(2) Directia tehnologia informatiei din Ministerul Justitiei si tribunalele asigura si gestioneaza sistemele si echipamentele de tehnologia informatiei ale Directiei, respectiv ale structurilor teritoriale, pana la angajarea personalului specializat in Directie si in structurile teritoriale.
(3) Pana la data angajarii personalului specializat pentru conducerea autoturismelor aflate in dotarea serviciilor de probatiune, acestea sunt deservite de conducatori auto din cadrul tribunalelor.

ARTICOLUL 22 - Preluarea personalului din cadrul Directiei de probatiune si din cadrul altor institutii
(1) Prin reorganizarea Ministerului Justitiei si infiintarea Directiei Nationale de Probatiune, posturile din cadrul Directiei de probatiune si personalul incadrat pe acestea, precum si posturile vacante din cadrul acestei directii sunt preluate de Directie, prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Posturile din serviciile de probatiune de pe langa tribunale si personalul incadrat pe acestea, precum si posturile vacante de consilier de probatiune sunt preluate de Directie, prin ordin al ministrului justitiei.




Afişează HG 1079/2013 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1079/2013    Serviciul de probatiune

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Suspendarea executarii pedepsei sub supraveghere. Contestatie la executare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 171/A din 19 aprilie 2016

Achitare. Furt calificat
Pronuntaţă de: Judecatoria Ploiesti - Sentinta penala nr. 361 din data 28.02.2012

Lovire sau alte violente. Legitima aparare
Pronuntaţă de: Judecatoria Rupea - Sentinta penala nr. 41/2009 din data 30.04.2009

Prelungirea internarii in centrul de reeducare dupa implinirea varstei de 18 ani
Pronuntaţă de: Judecatoria Sinaia - Sentinta penala nr. 67 din data 26.01.2011



Articole Juridice

Conditiile liberarii conditionate � consideratii de constitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

RECHIZITORIUL conform Noului cod de procedura penala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dispozitii speciale privind masurile preventive aplicate minorilor. Art. 243 - 244 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Clasarea si renuntarea la urmarirea penala. Art. 314 - 320 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Procedura in cauzele cu infractori minori. Art. 504 - 520 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Punerea in executare a altor dispozitii. Art. 575 - 576 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro

Revocarea sau anularea amanarii aplicarii pedepsei. Art. 582 - NCPP
Sursa: EuroAvocatura.ro