EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1683
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan
HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan
Publicat: 30 Jan 2014
21833 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan
Publicat in
Monitorul Oficial
nr. 829 din 23 decembrie 2013
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Concesionarea serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan se face de catre consiliile locale, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de
concesiune
de lucrari publice si a contractelor de
concesiune
de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 9
Consiliile locale si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au
obligatia
ca, in
termen
de maximum 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice, sa contracteze servicii veterinare pentru activitatile specifice prevazute de prezentele norme metodologice, potrivit prevederilor legale.
Capitolul V - Capturarea, transportul si adapostirea cainilor fara stapan
Art. 10
Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, precum si operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan sunt obligati sa captureze cainii in urmatoarea ordine:
a) cainii care circula liber, fara insotitor, din preajma scolilor, gradinitelor, locurilor de joaca pentru copii, parcurilor, pietelor publice;
b) cainii care circula liber, fara insotitor,in alte locuri publice decat cele prevazute la lit. a);
c) cainii care circula liber, fara insotitor, in zonele periferice ale localitatilor.
Art. 11
(1) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au
obligatia
ca, in
termen
de cel mult 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice, sa faca o
evaluare
a numarului de caini fara stapan aflati pe raza unitatii administrativ-teritoriale unde functioneaza si sa intocmeasca un plan de
actiune
pentru gestionarea acestora.
(2) Planul de
actiune
prevazut la alin. (1) trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
a) prezentarea teritoriului, respectiv suprafata si numar de locuitori;
b) evaluarea numarului de caini fara stapan sterilizati si nesterilizati de pe raza teritoriului;
c) prezentarea resurselor materiale necesare, respectiv numarul mijloacelor de transport si capacitatea acestora, capacitatea de cazare totala, capacitatea de cazare alocata pentru cainii adoptati la distanta;
d) prezentarea resurselor de personal necesare, respectiv: personal pentru transport, personal pentru capturare, personal pentru ingrijire;
e) prezentarea actiunilor care vor fi intreprinse;
f) planificarea actiunilor, respectiv graficul anual al actiunilor, defalcat pe luni;
g) harti detaliate ale teritoriului cu distributia populatiei de caini fara stapan;
h) termene precise pentru aplicarea masurilor;
i) termene pentru reevaluarea numarului de caini fara stapan de pe raza teritoriului care trebuie efectuata semestrial.
Art. 12
(1) Capturarea, manipularea, incarcarea cainilor fara stapan in autovehicule si transportul acestora se vor face cu respectarea prevederilor anexei nr. 2 la
ordonanta
de urgenta, a prevederilor art. 14 alin. (1) din Legea nr. 205/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, a prevederilor art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului din 22 decembrie 2004 privind protectia animalelor in timpul transportului si al operatiunilor conexe si de modificare a Directivelor 64/432/CEE si 93/119/CE si a Regulamentului (CE) nr. 1.255/97, a prevederilor anexei nr. I capitolul I pct. 1, pct. 2 lit. a),pct. 5 si capitolul III art. 1 pct. 1.8 lit. a), b), c), d) la Regulamentul (CE) nr. 1/2005, precum si ale art. 6 alin. (10) dinNormele metodologice de aplicare a Legii nr. 205/2004 privind protectia animalelor, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al ministrului internelor si reformei administrative nr. 31/523/2008.
(2) Mijloacele de transport destinate cainilor fara stapan trebuie sa fie vizibil marcate cu denumirea serviciului de gestionare a cainilor fara stapan, cu numarul de telefon, cu indicativul mijlocului de transport, dotate cu custi individuale fixate corespunzator pentru a preveni deplasarea lor in timpul calatoriei si ventilate corespunzator.
(3) Persoanele care captureaza caini fara stapan sunt obligate sa respecte normele specifice de protectie a muncii si sa fie instruite corespunzator.
(4) Imobilizarea cainilor fara stapan, prin administrarea de la distanta a unor substante stupefiante si psihotrope, cu ajutorul armelor utilitare sau sarbacanelor, trebuie efectuata sub stricta supraveghere a medicului veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii.
(5) Este interzisa mutarea cainilor fara stapan din zona in care se afla in alta
zona
.
(6) Utilizarea substantelor stupefiante si psihotrope la imobilizarea cainilor fara stapan va fi efectuata numai cu respectarea prevederilor legale in vigoare in materie.
Art. 13
(1) La capturarea, manipularea, incarcarea cainilor fara stapan in autovehicule si transportul acestora se interzic urmatoarele:
a) lovirea, ranirea, mutilarea in orice mod a cainilor;
b) manipularea acestora intr-un mod care le provoaca dureri sau suferinte inutile;
c) impuscarea cu arma cu tranchilizant sau cu sarbacana a cainilor aflati in custi sau imobilizati in lant;
d) capturarea cainilor care nu sunt foarte agresivi, nu sunt suspecti de a fi turbati sau nu sunt situati in spatii inaccesibile, prin administrare de la distanta a medicamentelor stupefiante si psihotrope;
e) transportarea cainilor fara custi individuale de transport;
f) transportarea cainilor in mijloace de transport neventilate corespunzator.
(2) La adapostirea cainilor fara stapan se interzic urmatoarele:
a) nerespectarea obligativitatii de a hrani de 3 ori pe zi cateii cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 saptamani;
b) nerespectarea obligativitatii de a hrani de doua ori pe zi cateii cu varsta cuprinsa intre 12 saptamani si 12 luni;
c) privarea cainilor bolnavi sau raniti de tratament medical;
d) cazarea catelelor cu pui in boxe cu alti caini maturi;
e) cazarea cainilor fara separarea acestora, potrivit criteriilor de talie si agresivitate prevazute in
anexa
nr. 1 din
ordonanta
de urgenta;
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
HG 1059/2013
OUG 155/2001
Caini fara stapan
Eutanasiere
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964