din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1683 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 30 Jan 2014       21833 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Publicat in Monitorul Oficial nr. 829 din 23 decembrie 2013

(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

Concesionarea serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan se face de catre consiliile locale, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 9
Consiliile locale si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia ca, in termen de maximum 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice, sa contracteze servicii veterinare pentru activitatile specifice prevazute de prezentele norme metodologice, potrivit prevederilor legale.


Capitolul V - Capturarea, transportul si adapostirea cainilor fara stapan


Art. 10
Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, precum si operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan sunt obligati sa captureze cainii in urmatoarea ordine:
a) cainii care circula liber, fara insotitor, din preajma scolilor, gradinitelor, locurilor de joaca pentru copii, parcurilor, pietelor publice;
b) cainii care circula liber, fara insotitor,in alte locuri publice decat cele prevazute la lit. a);
c) cainii care circula liber, fara insotitor, in zonele periferice ale localitatilor.

Art. 11
(1) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia ca, in termen de cel mult 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice, sa faca o evaluare a numarului de caini fara stapan aflati pe raza unitatii administrativ-teritoriale unde functioneaza si sa intocmeasca un plan de actiune pentru gestionarea acestora.
(2) Planul de actiune prevazut la alin. (1) trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente:
a) prezentarea teritoriului, respectiv suprafata si numar de locuitori;
b) evaluarea numarului de caini fara stapan sterilizati si nesterilizati de pe raza teritoriului;
c) prezentarea resurselor materiale necesare, respectiv numarul mijloacelor de transport si capacitatea acestora, capacitatea de cazare totala, capacitatea de cazare alocata pentru cainii adoptati la distanta;
d) prezentarea resurselor de personal necesare, respectiv: personal pentru transport, personal pentru capturare, personal pentru ingrijire;
e) prezentarea actiunilor care vor fi intreprinse;
f) planificarea actiunilor, respectiv graficul anual al actiunilor, defalcat pe luni;
g) harti detaliate ale teritoriului cu distributia populatiei de caini fara stapan;
h) termene precise pentru aplicarea masurilor;
i) termene pentru reevaluarea numarului de caini fara stapan de pe raza teritoriului care trebuie efectuata semestrial.

Art. 12
(1) Capturarea, manipularea, incarcarea cainilor fara stapan in autovehicule si transportul acestora se vor face cu respectarea prevederilor anexei nr. 2 la ordonanta de urgenta, a prevederilor art. 14 alin. (1) din Legea nr. 205/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, a prevederilor art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1/2005 al Consiliului din 22 decembrie 2004 privind protectia animalelor in timpul transportului si al operatiunilor conexe si de modificare a Directivelor 64/432/CEE si 93/119/CE si a Regulamentului (CE) nr. 1.255/97, a prevederilor anexei nr. I capitolul I pct. 1, pct. 2 lit. a),pct. 5 si capitolul III art. 1 pct. 1.8 lit. a), b), c), d) la Regulamentul (CE) nr. 1/2005, precum si ale art. 6 alin. (10) dinNormele metodologice de aplicare a Legii nr. 205/2004 privind protectia animalelor, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al ministrului internelor si reformei administrative nr. 31/523/2008.
(2) Mijloacele de transport destinate cainilor fara stapan trebuie sa fie vizibil marcate cu denumirea serviciului de gestionare a cainilor fara stapan, cu numarul de telefon, cu indicativul mijlocului de transport, dotate cu custi individuale fixate corespunzator pentru a preveni deplasarea lor in timpul calatoriei si ventilate corespunzator.
(3) Persoanele care captureaza caini fara stapan sunt obligate sa respecte normele specifice de protectie a muncii si sa fie instruite corespunzator.
(4) Imobilizarea cainilor fara stapan, prin administrarea de la distanta a unor substante stupefiante si psihotrope, cu ajutorul armelor utilitare sau sarbacanelor, trebuie efectuata sub stricta supraveghere a medicului veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii.
(5) Este interzisa mutarea cainilor fara stapan din zona in care se afla in alta zona .
(6) Utilizarea substantelor stupefiante si psihotrope la imobilizarea cainilor fara stapan va fi efectuata numai cu respectarea prevederilor legale in vigoare in materie.

Art. 13
(1) La capturarea, manipularea, incarcarea cainilor fara stapan in autovehicule si transportul acestora se interzic urmatoarele:
a) lovirea, ranirea, mutilarea in orice mod a cainilor;
b) manipularea acestora intr-un mod care le provoaca dureri sau suferinte inutile;
c) impuscarea cu arma cu tranchilizant sau cu sarbacana a cainilor aflati in custi sau imobilizati in lant;
d) capturarea cainilor care nu sunt foarte agresivi, nu sunt suspecti de a fi turbati sau nu sunt situati in spatii inaccesibile, prin administrare de la distanta a medicamentelor stupefiante si psihotrope;
e) transportarea cainilor fara custi individuale de transport;
f) transportarea cainilor in mijloace de transport neventilate corespunzator.
(2) La adapostirea cainilor fara stapan se interzic urmatoarele:
a) nerespectarea obligativitatii de a hrani de 3 ori pe zi cateii cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 saptamani;
b) nerespectarea obligativitatii de a hrani de doua ori pe zi cateii cu varsta cuprinsa intre 12 saptamani si 12 luni;
c) privarea cainilor bolnavi sau raniti de tratament medical;
d) cazarea catelelor cu pui in boxe cu alti caini maturi;
e) cazarea cainilor fara separarea acestora, potrivit criteriilor de talie si agresivitate prevazute in anexa nr. 1 din ordonanta de urgenta;




Afişează HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1059/2013    OUG 155/2001    Caini fara stapan    Eutanasiere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.