EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan
HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan
Publicat: 30 Jan 2014
21760 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan
Publicat in
Monitorul Oficial
nr. 829 din 23 decembrie 2013
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Act adoptat de organele de stat,
Documentatie economica prin care se determina cantitatea necesara de materiale, de manopera si de utilaj precum si valoarea lucrarii ce urmeaza a se executa.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Instrument de plata si titlu de credit utilizat in relatiile internationale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Instrument de plata si titlu de credit utilizat in relatiile internationale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(1) Cainii din adaposturile publice sunt revendicati, pe baza declaratiei-angajament, al carei model este prevazut in anexele nr. 4 si 5 la
ordonanta de urgenta
.
(2) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au
obligatia
sa inapoieze cainii revendicati imediat dupa inregistrarea si verificarea veridicitatii cererii de revendicare, potrivit programului de lucru.
(3) Cainii fara stapan pot fi revendicati pe toata perioada de stationare in adaposturile publice.
(4) In perioada celor 14 zile lucratoare de stationare a cainelui fara stapan in adapostul public,
proprietarul
care revendica are prioritate in fata persoanei care intentioneaza sa adopte acelasi caine, chiar si in cazul in care cererea de adoptie este anterioara cererii de revendicare.
(5) Dupa expirarea primelor 7 zile lucratoare de stationare a cainelui in adapost, in cazul in care cainele nerevendicat a fost deja adoptat,
proprietarul
are dreptul sa recupereze cainele de la adoptator daca dovedeste ca a fost in imposibilitate de a introduce cererea de revendicare in primele 7 zile lucratoare.
Art. 22
(1) Adoptia cainilor se face gratuit, pe baza declaratiei-angajament al carei model este prevazut in anexele nr. 4 si 5 la
ordonanta de urgenta
.
(2) Cererile de adoptie se pot introduce imediat ce cainele a fost cazat in adapostul public, iar
preluarea
cainelui de catre adoptator se poate face incepand cu a 8-a zi lucratoare din momentul cazarii cainelui in adapost, daca acesta nu a fost revendicat.
Art. 23
(1) In cazul in care cainele adoptat va fi tinut intr-un spatiu deschis aflat pe proprietatea privata, adoptatorul trebuie sa faca dovada proprietatii sau posesiei unei suprafete de teren care sa permita amplasarea unor padocuri sau a unor custi, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (4) si (6) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 205/2004 privind protectia animalelor, aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al ministrului internelor si reformei administrative nr. 31/523/2008.
(2) In cazul in care cainele adoptat va fi adapostit in locuinta adoptatorului, acesta trebuie sa faca dovada existentei unei suprafete locative de minimum 2,5 metri patrati pentru fiecare caine adoptat.
Art. 24
(1) Persoana care adopta mai mult de 2 caini din adaposturile publice si ii adaposteste intr-un blocul de locuinte in care exista
asociatie
de proprietari, aceasta trebuie sa prezinte la momentul depunerii cererii de adoptie acordul asociatiei de proprietari.
(2) In cazul in care persoana care adopta mai mult de 2 caini din adaposturile publice si ii adaposteste intr-un imobil, altul decat bloc de locuinte prevazut la alin. (1), in care locuiesc mai multe persoane, aceasta trebuie sa prezinte in momentul depunerii cererii de adoptie si acordul vecinilor.
(3) Asociatiile si fundatiile pentru protectia animalelor care detin adaposturi, precum si persoanele fizice si juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, care intentioneaza sa adaposteasca animalele adoptate in afara tarii, sunt exceptate de la
obligatia
prezentarii acordului vecinilor.
Capitolul VIII - Adoptia la distanta a cainilor fara stapan. Prelungirea perioadei de stationare in adapost a cainilor nerevendicati, neadoptati direct si neadoptati la distanta
Art. 25
(1) Incepand cu a 8-a zi de stationare a cainilor fara stapan in adapostul public, acestia pot fi adoptati la distanta de catre persoane fizice si juridice din tara si din strainatate.
(2) Adoptia la distanta se realizeaza prin completarea unei declaratii-angajament al carei model este prevazut la
anexa
nr. 4.
(3) Formularul prevazut la alin. (2) poate fi completat si semnat si in format electronic, fara a fi necesara prezenta adoptatorilor.
(4) Cainii adoptati la distanta trebuie identificati, inregistrati in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan, deparazitati, vaccinati, sterilizati si relocati in alte custi special destinate.
(5) Dupa completarea formularului de adoptie la distanta si identificarea cainilor adoptati prin aceasta procedura, serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au
obligatia
sa prelungeasca termenul de adapostire a cainilor adoptati pe durata respectarii de catre adoptator a obligatiilor materiale asumate prin declaratia de adoptie la distanta.
(6) Operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan sunt obligati sa il anunte, in
termen
de doua zile lucratoare, pe adoptatorul la distanta in legatura cu orice situatie care intervine in starea de sanatate a cainelui adoptat.
Art. 26
(1) Persoanele care adopta la distanta caini fara stapan suporta toate cheltuielile necesare pentru mentinerea cainilor in adapost. Plata cheltuielilor de intretinere, cu exceptia tratamentelor medicale, se face in
avans
pentru o perioada de cel putin 30 de zile.
(2) Cheltuielile de
intretinere
in adaposturile publice a cainilor fara stapan adoptati la distanta sunt stabilite prin
hotarare
a consiliului local, respectiv prin hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(3) La stabilirea sumei prevazute la alin. (2) se vor lua in calcul prin
deviz
estimativ urmatoarele elemente de cost: hrana uscata, medicamente de uz veterinar, costuri de personal, utilitati, materiale.
(4) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor va publica si va actualiza pe site-ul oficial al institutiei, in
termen
de 30 de zile, spre informare, lista costurilor estimative pentru hrana uscata, medicamente de uz veterinar si unele materiale, conform preturilor de pe
piata
.
(5) Costurile eventualelor tratamente medicale se aduc la cunostinta adoptatorilor la distanta de catre operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, inainte ca acestea sa fie efectuate; decizia de a
trata
cainele si, implicit, de a suporta costurile aferente tratamentelor medicale apartine adoptatorului, care trebuie sa si-o exprime in
termen
de 24 de ore de la luarea la cunostinta a acestora, urmand ca acestea sa fie achitate in
termen
de 5 zile de la finalizarea tratamentelor.
(6) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au
obligatia
sa utilizeze donatiile efectuate de persoanele care adopta la distanta, numai pentru intretinerea si, dupa caz, tratarea cainilor adoptati prin aceasta
procedura
.
(7) Adoptia la distanta inceteaza daca adoptatorul nu respecta, pentru o perioada de 14 zile lucratoare consecutive, obligatiile asumate prin declaratia de adoptie la distanta sau daca acesta nu comunica decizia de a
trata
cainele si, implicit, de a suporta costurile aferente tratamentelor medicale in termenul prevazut la alin. (5).
(8) Numarul cainilor adoptati la distanta de o persoana nu este limitat.
Art. 27
(1) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au
obligatia
sa dea
curs
cererilor de adoptie la distanta in limita capacitatii de adapostire.
(2) Pana la ridicarea tuturor cainilor de pe teritoriul unitatii administrativ-teritoriale, numarul celor adoptati la distanta nu poate ocupa mai mult de o treime din locurile disponibile in adaposturi.
(3) Pe perioada stationarii in adaposturile publice, cainii fara stapan adoptati la distanta pot fi preluati oricand de catre adoptatori sau pot fi adoptati in conditiile prevazute la art. 22, cu acordul adoptatorului la distanta.
Art. 28
(1) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan pot prelungi cazarea peste perioada de 14 zile lucratoare pentru cainii care nu au fost revendicati, adoptati sau adoptati la distanta, daca exista spatii suficiente de cazare si resurse financiare pentru intretinerea lor.
(2) Prelungirea termenului de cazare a animalelor se face printr-o
decizie a
imputernicitului primarului, pentru fiecare caine in parte.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Inainte
Afişează
HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
HG 1059/2013
OUG 155/2001
Caini fara stapan
Eutanasiere
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964