Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan

  Publicat: 30 Jan 2014       13130 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Hotarare nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan

Publicat in Monitorul Oficial nr. 829 din 23 decembrie 2013

Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si

Art. 37
Eutanasierea cainilor se face conform ghidului pentru eutanasierea animalelor, aprobat de catre Colegiul Medicilor Veterinari, in conformitate cu recomandarile Organizatiei Mondiale pentru Sanatate Animala, cu respectarea prevederilor Legii nr. 60/2004 privind ratificarea Conventiei europene pentru protectia animalelor de companie, semnata la Strasbourg la 23 iunie 2003.

Art. 38
(1) Cadavrele cainilor eutanasiati, morti in adapost din alte cauze sau colectate de pe strazi vor fi transportate si eliminate cu respectarea stricta a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme sanitare privind subprodusele de origine animala si produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.774/2002 (Regulament privind subprodusele de origine animala) si ale Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelornr. 80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor privind stabilirea documentelor si evidentelor veterinare necesare in cadrul activitatii de neutralizare a deseurilor de origine animala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Fiecare adapost de caini trebuie sa aiba incheiat un contract cu o unitate de ecarisare/neutralizare a cadavrelor autorizata sanitar-veterinar sau sa detina instalatii proprii de incinerare, autorizate conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009.


Capitolul XII - Sterilizarea si vaccinarea cainilor. Mentinerea igienei de catre detinatori


Art. 39
(1) Persoanele fizice sau juridice, asociatiile si fundatiile pentru protectia animalelor care detin caini de rasa comuna sau metisi ai acestora pe teritoriul tarii au obligatia sa ii sterilizeze pana cel tarziu la data de 1 ianuarie 2015.
(2) Detinatorii cainilor de rasa comuna sau metisilor fatati dupa data de 1 ianuarie 2015 au obligatia sa sterilizeze puii astfel:
a) femelele la varsta de 4-6 luni;
b) masculii la varsta de 6-8 luni.
(3) Cainii fara stapan care nu apartin rasei comune nu vor fi sterilizati in situatia in care sunt revendicati sau adoptati.
(4) Serviciile specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan, respectiv operatorii serviciilor specializate pentru gestionarea cainilor fara stapan au obligatia sa sterilizeze cainii de rasa comuna sau metisii acestora revendicati, adoptati sau mentinuti in adapost, precum si femelele gestante.
(5) Sterilizarea femelelor gestante, a femelelor revendicate, adoptate sau mentinute in adapost se realizeaza cu prioritate.
(6) Sterilizarea cainilor fara stapan de rasa comuna sau a metisilor acestora revendicati, adoptati sau mentinuti in adaposturi publice se realizeaza in mod obligatoriu; sterilizarea se va realiza prin orhidectomie pentru masculi si ovariohisterectomie pentru femele.
(7) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), sterilizarea se poate realiza si chimic cu produse omologate in Uniunea Europeana.
(8) Detinatorii de femele nesterilizate au obligatia de a declara gestatiile, fatarile, precum si numarul de pui fatati oricarui medic veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, sau medicului veterinar de libera practica imputernicit in conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitatii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 215/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(9) Declararea gestatiilor se face imediat ce acestea au fost sesizate de detinator, iar declararea fatarilor si a numarului de pui fatati se face in maximum 10 zile de la fatare.
(10) Medicii veterinari de libera practica, organizati in conditiile legii, sau, dupa caz, medicii veterinari de libera practica imputerniciti in conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care primesc declaratiile prevazute la alin. (8) inregistreaza datele si le introduc in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.

Art. 40
Efectuarea operatiunii de sterilizare este consemnata in carnetele de sanatate ale cainilor si in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan de catre medicii veterinari de libera practica, organizati in conditiile legii.

Art. 41
(1) Consiliile locale pot subventiona total sau partial sterilizarea cainilor cu stapan ce apartin rasei comune sau a metisilor acestora aflati pe raza unitatii administrativ-teritoriale, prin concesionarea, in conditiile prevazute la art. 8, a operatiunilor de sterilizare catre unul sau mai multi medici veterinari de libera practica, organizati in conditiile legii.
(2) Detinatorii de caini de rasa comuna sau metisi ai acestora care doresc sa beneficieze de subventionarea sterilizarii cainilor pe care ii detin depun o solicitare in acest sens la consiliile locale.
(3) Consiliile locale transmit persoanelor care au facut solicitarea potrivit alin. (2) adresa cabinetelor medicale veterinare de libera practica catre care s-a facut concesionarea sterilizarilor impreuna cu un bon de ordine cu numele si adresa detinatorului cainelui, care va fi parafat si semnat de medicul veterinar dupa efectuarea operatiei de sterilizare.

Art. 42
(1) Se interzice sterilizarea cainilor de rasa comuna sau a metisilor acestora a caror stare de sanatate nu permite efectuarea respectivei operatii medicale, precum si a cainilor utilitari.
(2) Motivele medicale ale exceptarii cainilor de la sterilizare trebuie mentionate de medicul veterinar de libera practica, organizat in conditiile legii, in carnetul de sanatate al cainelui si in Registrul de evidenta a cainilor cu stapan.
(3) Sterilizarea cainilor de rasa comuna sau a metisilor acestora se poate efectua si cu ajutorul clinicilor veterinare mobile.

Art. 43
(1) Detinatorii de caini sunt obligati ca, la iesirea cu acestia in spatiile publice, sa aiba asupra lor carnetul de sanatate al acestora.
(2) In carnetele de sanatate ale cainilor este obligatorie consemnarea numarului microcipului, a sterilizarii, in cazul cainilor de rasa comuna si al metisilor acestora, iar in cazul celor exceptati de la sterilizare, motivele medicale ale exceptarii cainilor de la sterilizare.

Art. 44
In vederea mentinerii igienei in spatiile publice, detinatorii de caini au urmatoarele obligatii:
a) sa ridice dejectiile produse de animalele pe care le detin din spatiile publice, din spatiile adiacente acestora, din holurile si din caile de acces ale spatiilor locative;
b) sa nu arunce dejectii animaliere in spatiile publice, in spatiile adiacente acestora, in holurile si in caile de acces ale spatiilor locative.


Capitolul XIII - Controlul activitatii de gestionare a cainilor fara stapan


Afişează HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 1059/2013    OUG 155/2001    Caini fara stapan    Eutanasiere



Comentează: HG 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice ale programului de gestionare a cainilor fara stapan