din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1597 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 145/2014, Legea pietelor

Legea nr. 145/2014, Legea pietelor

  Publicat: 05 Nov 2014       23455 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol. Lege nr. 145/2014

Publicata in Monitorul Oficial nr. 794 din 31 octombrie 2014

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act oficial (carte de munca)
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

(2) Refuzul privind eliberarea atestatului de producator si/sau a carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol se motiveaza in scris si poate fi atacat la instanta de contencios administrativ.

Art. 10

(1) Regimul de utilizare a filelor din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol este urmatorul:

a) primul exemplar se inmaneaza cumparatorului;

b) al doilea exemplar se pastreaza de vanzator;

c) al treilea exemplar se pastreaza la carnet .

(2) Carnetele utilizate, continand al treilea exemplar al filelor, se restituie la primariile care au emis carnetul, in termen de 15 zile lucratoare de la data utilizarii ultimei file ale acestora.

(3) Prevederile alin. (1) se aplica pentru orice fel de vanzare de produse agricole, in orice cantitate si structura sortimentala, indiferent de calitatea cumparatorului, respectiv persoana fizica sau persoana juridica, cu exceptia exercitarii actului de comert cu amanuntul in piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, pentru care se aplica prevederile art. 15.

Art. 11

(1) Pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, pentru care se aplica prevederile art. 15.

(2) In cazul transportului de produse agricole efectuat de catre producatorii agricoli persoane fizice, de la locul de detinere la locul de comercializare, acestia completeaza o fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, corespunzator cantitatilor transportate de producatorul agricol si structurii sortimentelor transportate.

(3) Fila prevazuta la alin. (2) constituie documentul justificativ pe timpul transportului, al desfacerii marfii, precum si al eventualelor retururi ale produselor necomercializate.

(4) Prevederile alin. (2) nu se aplica transportului produselor agricole proprii de la locul de productie/recoltare/procesare la domiciliul/locul de depozitare. In acest caz, producatorii agricoli trebuie sa detina documentul de identitate si atestatul de producator.

Art. 12

(1) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a comunica organelor fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, trimestrial, informatii cu privire la beneficiarii carnetelor de comercializare emise, precum si datele cuprinse in acestea, potrivit art. 8 alin. (6).

(2) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (1) se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministerului dezvoltarii regionale si administratiei publice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Capitolul IV - Exercitarea activitatilor de comert cu amanuntul in zonele publice

Art. 13

(1) In cadrul structurilor de comercializare cu ridicata sau cu amanuntul este obligatorie organizarea de spatii de vanzare distincte, care sunt rezervate in exclusivitate producatorilor agricoli persoane fizice detinatoare a unui atestat de producator si a unui carnet de comercializare, pentru valorificarea produselor din sectorul agricol obtinute din gospodaria/ferma proprie.

(2) Procentul de alocare a spatiilor de vanzare prevazute la alin. (1) este de minimum 40% din totalul spatiilor de vanzare existente.

(3) Spatiile de vanzare distincte prevazute la alin. (1) trebuie sa respecte cerintele legislatiei sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor.

Art. 14

(1) Comercializarea produselor din sectorul agricol obtinute din gospodaria/ferma proprie de catre producatorii agricoli persoane fizice se face pe baza documentului de identitate, a atestatului de producator si a carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol.

(2) Producatorii agricoli, cetateni ai altor state membre ale Uniunii Europene, care comercializeaza produsele agricole proprii in spatiile publice din Romania sunt exceptati de la prevederile alin. (1). Acestia isi desfasoara activitatea in baza documentatiei legale din statul membru de origine.

(3) Producatorii agricoli au obligatia afisarii la locul de vanzare a etichetei de produs, care contine informatii cu privire la denumirea produsului, localitatea de origine, data obtinerii produsului si pretul de vanzare.

Art. 15

Pentru vanzarile zilnice cu amanuntul efectuate in piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, producatorii agricoli au obligatia sa inscrie, la sfarsitul fiecarei zile, in fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol prevazuta la art. 11 alin. (2), produsele agricole si cantitatile totale vandute in ziua respectiva.

Capitolul V - Contraventii si sanctiuni

Art. 16

Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

a) utilizarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol cu nerespectarea prevederilor art. 10, cu amenda de la 200 lei la 1.000 lei, pentru persoane fizice;

b) transportul produselor achizitionare de la producatori agricoli, cu nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (1), cu amenda de la 200 lei la 1.000 lei, pentru persoane fizice, si cu amenda de la 6.000 lei la 10.000 lei si confiscarea cantitatilor de produse din sectorul agricol transportate, pentru persoane juridice;

c) transportul de produse agricole efectuat de catre producatorii agricoli persoane fizice, de la locul de detinere la locul de comercializare, cu nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (2), cu amenda de la 3.000 lei la 4.000 lei;

d) organizarea de spatii de vanzare in cadrul structurilor de vanzare cu amanuntul din zonele publice, cu nerespectarea de catre administratorii pietelor a prevederilor art.13 alin. (1) si (2), cu amenda de la 12.000 lei la 37.500 lei.

e) neafisarea etichetei de produs, prevazuta la art. 14 alin. (3), cu amenda de la 100 lei la 300 lei;

f) desfasurarea activitatilor de valorificare a produselor agricole proprii si de exercitare a comertului cu aceste produse de catre persoanele fizice care nu detin un atestat de producator valabil, respectiv un carnet de comercializare a produselor din sectorul agricol a produselor din sectorul agricol valabil, si care nu sunt produse in ferma proprie, cu amenda de la 15.000 lei la 22.500 lei;

g) eliberarea de catre primar a atestatului de producator si/sau a carnetului de comercializare, cu incalcarea dispozitiilor prezentei legi, cu amenda de la 15.000 lei la 22.500 lei; h) vanzarea unor produse agricole, altele decat cele din productie proprie, in baza carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol eliberat potrivit prevederilor prezentei legi, cu amenda de la 7.500 lei la 15.000 lei.

Art. 17

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art.16 se realizeaza de persoanele imputernicite de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si de agentii si ofiterii de politie din cadrul Politiei Romane, de catre Politia locala si de catre persoanele imputernicite de primar.

Art. 18

Contraventiilor prevazute la art. 16 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, iar sumele provenite din aceste amenzi se fac venit integral la bugetele locale.

Capitolul VI - Dispozitii tranzitorii si finale

Art. 19

La data intrarii in vigoare a prezentei legi, se abroga:

a) Hotararea Guvernului nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producator, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 august 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) alin. (3) al arti. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184 din 27 februarie 2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 225/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 190/2009 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea si plata impozitului pe veniturile banesti din agricultura realizate prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 464 din 6 iulie 2009, cu modificarile ulterioare.

Art. 20

Dupa 180 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se interzice utilizarea urmatoarelor documente, la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:

a) Borderoul de achizitie (de la producatori individuali), (cod 14-4-13/b) prevazut la nr. IV, nr. crt. 39-Mijloace banesti si deconturi-din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 bis din 23 decembrie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare;





Afişează Legea nr. 145/2014, Legea pietelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 145/2014    Legea pietelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.