din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1580 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordinul 468/2015 pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii

Ordinul 468/2015 pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii

  Publicat: 02 Mar 2015       13780 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul 468/2015 pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii

Publicat in Monitorul Oficial nr. 135 din 23 februarie 2015

Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
Situatie in care valoarea activelor de care dispune un agent economic este mai mica decat valoarea obligatiilor acestuia fata de terti (creditori, furnizori, buget).
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Situatie in care valoarea activelor de care dispune un agent economic este mai mica decat valoarea obligatiilor acestuia fata de terti (creditori, furnizori, buget).
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Creante de recuperat de catre unitate in urma vanzarii pe credit a bunurilor sau a avansurilor de fonduri.

4. Situatia privind obligatiile de plata se intocmeste pe fiecare contribuabil mijlociu si, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si bugetul asigurarilor pentru somaj.
5. Informatiile necesar a fi completate in sitautia privind obligatiile bugetare de plata rezulta din evidenta analitica pe platitori si constituie baza documentara de analiza si informare atat pentru Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cat si pentru Ministerul Finantelor Publice.
6. Informatiile cuprinse in formularele 01-04 din anexele nr. 2-5 la ordin, transmise de catre administratiile judetene ale finantelor publice si Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, se vor prelua si se vor transmite in format electronic, pe baza datelor din Sistemul de adminsitrare a creantelor fiscale.
7. Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza va fi instiintata in termen de 30 de zile despre orice modificare intervenita in datele de inregistrare fiscala ale contribuabililor mijlocii si a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora si despre preluarea in administrare a unor noi contribuabili mijlocii.

N. Procedura de reprezentare in fata instantelor si de asistenta legala pentru activitatea administratiilor judetene ale finantelor publice si Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii
1. Reprezentarea in fata instantelor pentru actele emise de Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii se va realiza de catre serviciul/biroul juridic din Administratia judeteana a finantelor publice in cadrul careia functioneaza structura emitenta a actului administrativ, iar in cazul Administratiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, de catre structura juridica din cadrul aparatului propriu al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
2. Asistenta din punct de vedere juridic pentru activitatile Administratiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii se va realiza de catre serviciul/biroul juridic din administratia judeteana a finantelor publice in cadrul careia functioneaza structura emitenta a actului administrativ, iar in cazul Administratiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, de catre structura juridica din cadrul aparatului propriu al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.

O. Inspectia economico-financiara la contribuabilii mijlocii administrati de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii
1. Inspectia economico-financiara la contribuabilii mijlocii administrati prin administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, se realizeaza de catre serviciul de inspectie economico-financiara, prin structurile teritoriale judetene de inspectie economico-financiara (compartimente), din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice.
2. Actiunile de inspectie economico-financiara incepute la operatorii economici care devin contribuabili mijlocii se vor finaliza de organele de inspectie economico-financiara care le-au initiat.
3. Actiunile de inspectie economico-financiara pentru care au fost comunicate avize de inspectie economico-financiara sau au fost emise ordine de serviciu in vederea efectuarii inspectiei economico-financiare pentru operatorii economici care devin contribuabili mijlocii, dar nu au fost incepute pana la termenul de predare-primire al dosarului fiscal, vor fi finalizate de organele de inspectie economico-financiara care le-au initiat.
4. Plangerea prealabila formulata impotriva dispozitiei obligatorii se depune la organul de inspectie economico-financiara emitent al dispozitiei obligatorii contestate. Plangerea prealabila, insotita de referatul cu propunerile de solutionare ale organului de inspectie economico-financiara care a efectuat inspectia, se va transmite organului de solutionare a plangerii prealabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice.


Anexa nr. 2


MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza

SITUATIA
obligatiilor la bugetul de stat si a platilor efectuate in contul acestor obligatii - formular 01 la data de: luna .................. anul .........

Cod fiscal ........................... Stare juridica contribuabil*:
Denumire contribuabil .........................................................
------
* Se va completa cu urmatoarele informatii: insolventa, faliment, reorganizare, insolvabilitate fara bunuri urmaribile, insolvabilitate cu bunuri urmaribile.

Denumire venit Impozit pe profit Impozit pe venituri din salarii TVA de plata TVA de rambursat Accize de plata Accize de restituit Impozit pe titei si gaze naturale Alte impozite si taxe Total Total rambursari
Obligatii de plata
Restante la data de 31 decembrie a anului precedent Debite 011
Accesorii aferente, instituite pana la data de 31 a anului precedent 012
Accesorii aferente debitelor la data de 31 decembrie a anului precedent instituite in anul curent 020
Obligatii anulate in conditiile legii din restante la data de 31 decembrie a anului precedent Debite 031
Accesorii aferente, inclusiv din cele instituite in anul curent 032
Obligatii curente (cumulat de la inceput de an) Debite 041
Accesorii aferente obligatiilor curente 042
Obligatii curente anulate in conditiile legii Debite 051
Accesorii aferente 052
Total obligatii Debite: 011-031+041-051 062
Accesorii: 012+020-032+042-052 062
Din care esalonate sau amanate la plata Debite 071 Accesorii 072

Stingere obligatii (plati, compensari, alte modalitati)
Din obligatii restante la data de 31 decembrie a anului precedent Debite 081
Accesorii aferente, inclusiv cele instituite in anul curent 082
Din obligatii curente (cumulat de la inceput de an) Debite 091




Afişează Ordinul 468/2015 pentru aprobarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Ordinul 468/2015    ANAF    Bugetul de stat    Asigurari sociale

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Cerere de suspendare a executarii. Stabilirea cuantumului sumei datorate cu titlu de cautiune
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5099 din 18 noiembrie 2010

Determinarea bazei de impunere prin estimare. Contestarea cuantumului obligatiilor fiscale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.1737 din 25 martie 2010

Suspendarea judecatii cand dezlegarea pricinii atarna, in totul sau in parte, de existenta sau neexistenta unui drept
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2331 din 19 aprilie 2011

Suspendare act administrativ
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 442/2013

Evaziune fiscala. Termenul pana la care persoana vatamata prin comiterea unei fapte penale se poate constitui parte civila
Pronuntaţă de: Curtea de Apel - Decizia nr. 266 din 16-mar-2012

ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011

Contestatie impotriva raportului asupra fondurilor obtinute din lichidare si a planului de distribuire
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 94 din data 16.01.2012

Procedura de restituire catre contribuabili a sumelor de la buget
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 476 din 2 februarie 2012



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Aplicarea sistemului TVA la incasare
Sursa: EuroAvocatura.ro