Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020

OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020

  Publicat: 13 Oct 2015       11912 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020

Publicata in Monitorul Oficial nr. 746 din 6 octombrie 2015

Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa constānd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, pāna la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa constānd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, pāna la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Sintagma ce desemneaza creanta cu scadenta implinita, deci a carei executare, la nevoie chiar silita, poate fi ceruta de catre creditor.
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Politica monetara este reglementata de Articolele 105?111 (fostele Articole 105-109)din Tratatul de constituire a Comunitatii Europene. Este fundamentala pentru uniunea economica si monetara (UEM).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Este declaratia beneficiarului pentru cheltuielile eligibile efectuate pentru o operatiune/proiect intr-o perioada data de timp.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

(4) Impotriva titlului de creanta se poate formula contestatie in termen de 30 de zile de la data comunicarii, care se depune la autoritatea publica emitenta a titlului de creanta contestat si nu este supusa taxelor de timbru.
(5) Introducerea contestatiei nu suspenda executarea titlului de creanta .
(6) Debitorii au obligatia efectuarii platii sumelor stabilite prin decizia de recuperare a prefinantarii, in termen de 30 de zile de la data comunicarii acesteia.
(7) Titlul de creanta constituie titlu executoriu la implinirea termenului prevazut la alin. (6).
(8) Debitorul datoreaza pentru neachitarea la termen a obligatiilor stabilite prin titlul de creanta o dobanda care se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii datorate la soldul ramas de plata din contravaloarea in lei a sumelor prevazute la alin. (1), din prima zi de dupa expirarea termenului de plata stabilit in conformitate cu prevederile alin. (6) pana la data stingerii acesteia.
(9) In cazul nerecuperarii sumelor stabilite conform prevederilor alin. (1), la expirarea termenului de 30 de zile de la data comunicarii deciziei de recuperare a prefinantarii, autoritatile de management comunica titlurile executorii impreuna cu dovada comunicarii acestora organelor fiscale competente din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care vor efectua procedura de executare silita, precum si procedura de compensare potrivit titlului VIII din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(10) Recuperarea sumelor stabilite conform prevederilor alin. (1) prin executare silita, in temeiul titlurilor executorii, se efectueaza in conturile indicate de organele fiscale competente. Sumele recuperate prin executare silita, precum si sumele stinse prin compensare se vireaza de indata de catre organele fiscale in conturile indicate in titlul de creanta .
(11) In vederea incasarii de la debitor a dobanzii prevazute la alin. (8), autoritatile de management care au emis decizia de recuperare a prefinantarii au obligatia de a calcula cuantumul acesteia si de a emite decizia de stabilire a dobanzii, care constituie titlu de creanta si se comunica debitorului. Dispozitiile alin. (9) sunt aplicabile in mod corespunzator.
(12) Rata dobanzii datorate este rata dobanzii de politica monetara a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data comunicarii deciziei de recuperare a prefinantarii.
(13) Sumele reprezentand dobanzi datorate pentru neachitarea la termen a obligatiilor prevazute in titlul de creanta se vireaza conform prevederilor alin. (10). Dobanzile aferente fondurilor europene se utilizeaza pentru continuarea finantarii programului operational, iar dobanzile aferente cofinantarii publice se fac venit la bugetul de stat .
(14) Acolo unde prezenta ordonanta de urgenta nu dispune, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. 17
In cazul pronuntarii unor hotarari judecatoresti definitive, prin care sunt admise integral/partial pretentiile autoritatilor de management, acestea aplica dispozitiile privind constituirea si recuperarea debitelor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 18 - Recuperarea sumelor cu respectarea prevederilor art. 15-17 si art. 20 se efectueaza in conturile de disponibil/conturile de cheltuieli bugetare ale autoritatilor de management din care au fost acordate sau la titlul 85 "Plati efectuate in anii precedenti si recuperate in anul curent", dupa caz, cu exceptia dobanzii prevazute la art. 16 alin. (13).


Capitolul V - Rambursarea cheltuielilor eligibile/ Mecanismul decontarii cererilor de plata


Art. 19
In procesul de implementare a programelor, autoritatile de management pot utiliza atat mecanismul rambursarii cheltuielilor efectuate, cat si pe cel al decontarii cererilor de plata .

Art. 20 - Mecanismul decontarii cererilor de plata
(1) Mecanismul decontarii cererilor de plata se aplica beneficiarilor de proiecte finantate din fonduri europene, altii decat cei prevazuti la art. 6 alin. (1)-(4) si (6).
(2) Dupa primirea facturilor pentru livrarea bunurilor/ prestarea serviciilor/executia lucrarilor receptionate, acceptate la plata, a facturilor de avans in conformitate cu clauzele prevazute in contractele de achizitii aferente proiectelor implementate, acceptate la plata, beneficiarul depune la organismul intermediar/autoritatea de management cererea de plata si documentele justificative aferente acesteia.
(3) Pentru proiectele implementate in parteneriat, liderul de parteneriat depune cererea de plata, iar autoritatea de management vireaza, dupa efectuarea verificarilor, valoarea cheltuielilor rambursabile in conturile liderului de parteneriat/partenerilor care le-au angajat, fara a aduce atingere contractului/ordinului/deciziei de finantare si prevederilor acordului de parteneriat, parte integranta a acestuia/acesteia.
(4) Beneficiarii/Liderii de parteneriat/Partenerii, altii decat cei prevazuti la art. 6 si 7, au obligatia de a achita integral contributia proprie aferenta cheltuielilor eligibile incluse in documentele anexate cererii de plata .
(5) In termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data depunerii de catre beneficiar/liderul de parteneriat a cererii de plata cu respectarea prevederilor alin. (2) si (4), organismul intermediar/autoritatea de management efectueaza verificarea cererii de plata . Dupa efectuarea verificarilor, autoritatea de management vireaza beneficiarului/liderului de parteneriat/ partenerului valoarea cheltuielilor rambursabile, in termen de 3 zile lucratoare de la momentul de la care aceasta dispune de resurse in conturile sale, intr-un cont distinct de disponibil, deschis pe numele beneficiarilor/liderilor de parteneriat/ partenerilor la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului. In ziua urmatoare virarii, autoritatea de management transmite beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor o notificare, intocmita distinct pentru fiecare dintre acestia.
(6) Pentru depunerea de catre beneficiar/liderul de parteneriat a unor documente aditionale sau clarificari solicitate de catre autoritatea de management sau de catre organismul intermediar, termenul de 20 de zile lucratoare prevazut la alin. (5) poate fi intrerupt, fara ca perioadele de intrerupere cumulate sa depaseasca 10 zile lucratoare.
(7) Sumele primite de beneficiar/lider de parteneriat/ parteneri in baza cererilor de plata nu pot fi utilizate pentru o alta destinatie decat cea pentru care au fost acordate.
(8) In termen de maximum 10 zile lucratoare de la data incasarii sumelor virate de catre autoritatea de management conform alin. (5), beneficiarii au obligatia de a depune cererea de rambursare aferenta cererii de plata la organismul intermediar/autoritatea de management, in care sunt incluse sumele din facturile decontate prin cererea de plata . In cazul proiectelor implementate in parteneriat, liderul de parteneriat depune o cerere de rambursare centralizata la nivel de proiect in care sunt incluse sumele din facturile decontate prin cererea de plata, atat liderului, cat si partenerului/partenerilor.
(9) Beneficiarii/Liderii de parteneriat/Partenerii au obligatia restituirii integrale sau partiale a sumelor virate in cazul proiectelor pentru care acestia nu justifica prin cereri de rambursare utilizarea acestora.
(10) Nerespectarea prevederilor alin. (8) de catre beneficiari/ lideri de parteneriat constituie incalcarea contractului/ ordinului/deciziei de finantare, autoritatea de management putand decide rezilierea acestuia.
(11) Nerespectarea prevederilor alin. (5) si (6) de catre personalul din cadrul autoritatii de management/organismului intermediar cu responsabilitati in verificarea si decontarea cererii de plata constituie abatere disciplinara in conformitate cu legislatia aplicabila in vigoare si/sau cu prevederile contractelor de finantare .

Art. 21 - Cererea de rambursare
(1) Beneficiarii/Liderii de parteneriat au obligatia de a depune la autoritatile de management/organismele intermediare cereri de rambursare pentru cheltuielile efectuate, care nu se incadreaza la art. 20 alin. (8), in termen de maximum 3 luni de la efectuarea acestora.
(2) Termenul prevazut la alin. (1) este obligatoriu si pentru ordonatorii de credite prevazuti la art. 6.
(3) In termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data depunerii de catre beneficiar/liderul de parteneriat la autoritatea de management sau la organismul intermediar, dupa caz, a cererii de rambursare intocmite conform contractului/ deciziei/ordinului de finantare, autoritatea de management autorizeaza cheltuielile eligibile cuprinse in cererea de rambursare si efectueaza plata sumelor autorizate in termen de 3 zile lucratoare de la momentul de la care autoritatea de management dispune de resurse in conturile sale. Dupa efectuarea platii, autoritatea de management notifica beneficiarilor/liderilor de parteneriat plata aferenta cheltuielilor autorizate din cererea de rambursare.
(4) Pentru depunerea de catre beneficiar/liderul de parteneriat a unor documente aditionale sau clarificari solicitate de autoritatea de management sau de organismul intermediar, termenul de 20 de zile lucratoare prevazut la alin. (3) poate fi intrerupt fara ca perioadele de intrerupere cumulate sa depaseasca 10 zile lucratoare.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), notificarea beneficiarilor/liderilor de parteneriat privind plata cheltuielilor autorizate, in cazul aplicarii unor reduceri procentuale de catre autoritatile de management in conformitate cu art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se va realiza in termen de maximum 10 zile lucratoare de la efectuarea platii.
(6) In cazul ultimei cereri de rambursare depuse de beneficiar/liderul de parteneriat in cadrul proiectului, termenul prevazut la alin. (3) poate fi prelungit cu durata necesara efectuarii tuturor verificarilor procedurale specifice autorizarii platii finale, fara a depasi 90 de zile.
(7) Nedepunerea de catre beneficiar/liderul de parteneriat a documentelor sau clarificarilor solicitate in termenul prevazut in contractul/ordinul/decizia de finantare atrage respingerea partiala sau totala, dupa caz, a cererii de rambursare.
(8) Pentru proiectele implementate in parteneriat, liderul de parteneriat depune cererea de rambursare, iar autoritatea de management vireaza, dupa efectuarea verificarilor, valoarea cheltuielilor rambursabile in conturile liderilor de parteneriat/partenerilor care le-au efectuat, fara a aduce atingere contractului/ordinului/deciziei de finantare si prevederilor acordului de parteneriat, parte integranta a acestuia/acesteia.
(9) Nerespectarea prevederilor alin. (3)-(6) de catre personalul din cadrul autoritatii de management/organismului intermediar cu responsabilitati in verificarea si decontarea cererii de rambursare constituie abatere disciplinara in conformitate cu legislatia in vigoare si/sau cu prevederile contractelor de finantare .

Art. 22(1) Dupa autorizarea cheltuielilor de catre autoritatile de management, conform legislatiei Uniunii Europene si celei nationale, sumele din fonduri europene cuvenit a fi rambursate in conditiile art. 21 beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor prevazuti la art. 6 alin. (1)-(5) si art. 7, conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare, se vireaza de catre autoritatile de management in conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finantate proiectele respective.
(2) Dupa autorizarea cheltuielilor de catre autoritatile de management, conform legislatiei Uniunii Europene si celei nationale, sumele cuvenit a fi rambursate altor beneficiari decat cei prevazuti la art. 6 alin. (1)-(5) si art. 7, conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare, se vireaza de catre autoritatile de management in conturile indicate in contractul de finantare/cererea de rambursare, deschise in sistemul Trezoreriei Statului sau la institutii de credit, in functie de optiunea acestora.




Afişează OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 40/2015    Fonduri europene    Uniunea Europeana    Comisia Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Scopul activitatii de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare. Insolventa beneficiar
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1737/2019

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014

Incalcarea obligatiilor contractuale referitoare la existenta conflictului de interese
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 3764 din 27 septembrie 2012

Conflict de munca avand ca obiect constatare nulitate contract individual de munca si restituire drepturi salariale incasate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALA, DECIZIA NR. 166 din 12.01.2012



Articole Juridice

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Respinge cerere de despagubire introdusa in urma inghetarii nelegale a fondurilor acestuia de catre Consiliu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Reglementarea Uniunii privind publicarea de informatii referitoare la beneficiarii de fonduri europene agricole este in parte nevalida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art.
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Topul celor mai spectaculoase fraude cu fonduri UE
Sursa: Ziua

15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale
Sursa: HotNews