din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1815 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

  Publicat: 06 Jan 2017       3887 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
Anexa_metodologie.docx
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

Aprobata prin ORDINUL nr. 6153 din 21 decembrie 2016 pentru aprobarea Metodologiei privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 10 din data de 5 ianuarie 2017

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
(Legea 10 din 2001). Este persoana fizica sau juridica cu experienta semnificativa in domeniu, competenta in evaluare pe piata proprietatilor imobiliare,
(Legea 10 din 2001). Este persoana fizica sau juridica cu experienta semnificativa in domeniu, competenta in evaluare pe piata proprietatilor imobiliare,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

1.Declansarea de catre agentia abilitata a procedurii de evaluare se realizeaza prin una dintre modalitatile prevazute la art. 194 alin. (4) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si doar daca sunt respectate cumulativ urmatoarele conditii, a caror indeplinire este confirmata de catre agentia abilitata:
a) furnizorul de educatie a depus la agentia abilitata raportul de evaluare interna, elaborat in conformitate cu prevederile art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ale prezentei metodologii si cu criteriile, standardele si indicatorii de performanta, parte integranta a prezentei metodologii;
b) furnizorul de educatie a depus la agentia abilitata cererea de declansare a procedurii de evaluare externa in vederea acreditarii sau evaluarii periodice, in care se vor mentiona scolile doctorale si domeniile aferente acestora pentru care se solicita evaluarea externa;
c) furnizorul de educatie face dovada ca a achitat taxa aferenta activitatii de acreditare sau evaluare periodica;
d) furnizorul de educatie a depus la agentia abilitata lista completa a tezelor de doctorat sustinute in perioada supusa evaluarii;
e) fiecare dintre domeniile de doctorat care intra in componenta scolii doctorale pentru care se solicita evaluarea demonstreaza indeplinirea cumulativa a urmatoarelor criterii eliminatorii:
(i) existenta a minimum 3 conducatori de doctorat in domeniul supus evaluarii, titulari, care sunt afiliati scolii doctorale din care face parte domeniul supus evaluarii, care fie au obtinut dreptul de conducere de doctorat inaintea intrarii in vigoare a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, fie detin atestatul de abilitare;
(ii) aplicarea prevederilor codului de etica si deontologie profesionala al institutiei si promovarea consecventa de masuri pentru prevenirea, identificarea si combaterea unor eventuale fraude academice, in special a plagiatului (aspecte operationalizate prin ghidul de evaluare a scolilor doctorale) ;
(iii) existenta unui curriculum care vizeaza dobandirea si dezvoltarea competentelor specifice si a celor transversale (detaliat prin ghidul de evaluare a scolilor doctorale) ;
f) furnizorul de educatie are programe de studii universitare de master acreditate in fiecare dintre domeniile in care doreste sa organizeze studii universitare de doctorat;
g) prin exceptie de la lit. f) , pot organiza programe universitare de doctorat si: Scoala de Studii Doctorale a Academiei Romane, conform prevederilor art. 158 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 5 alin. (2) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, scolile de studii doctorale din domenii reglementate prin norme, recomandari sau bune practici europene care, conform art. 153 alin. (1) si art. 163 din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 34 din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ofera diploma de licenta echivalenta diplomei de master si acele IOSUD care declara ca indeplinesc conditiile prevazute la lit. e) si criteriile, standardele si indicatorii de performanta prevazuti in anexa care face parte integranta din prezenta metodologie.
2.Pentru evaluarea externa a scolii doctorale in vederea acreditarii/mentinerii acreditarii, agentia abilitata desemneaza propriii experti, un asistent tehnic si un student-doctorand. in situatia in care agentia abilitata care desfasoara evaluarea este din Romania, expertii evaluatori desemnati vor avea statutul de membri ai registrului de evaluatori al agentiei abilitate, iar studentul doctorand va fi nominalizat de catre federatiile studentesti reprezentative la nivel national si va avea statutul de membru al registrului de evaluatori - studenti al agentiei abilitate. Numarul expertilor evaluatori desemnati de catre agentia abilitata poate creste in functie de numarul domeniilor incluse in scoala doctorala supusa evaluarii, printr-un mecanism descris prin ghidul de evaluare a scolilor doctorale. Unul dintre experti va indeplini rolul de coordonator al comisiei de vizita. in situatia in care agentia abilitata care desfasoara evaluarea este din Romania, din comisia de evaluare va face parte si un expert evaluator din strainatate. Acesta va fi propus de catre agentia abilitata din tara, din randul membrilor registrului propriu al acesteia Expertii desemnati de catre agentia abilitata, cu exceptia asistentului tehnic, vor avea calitatea de conducator de doctorat. Reprezentantii agentiei abilitate, studentul doctorand, asistentul tehnic si, dupa caz, expertul evaluator din strainatate formeaza comisia de vizita.
3.Agentia abilitata transmite catre CNATDCU si CNCS documentatia de autoevaluare depusa de catre furnizorul de educatie. Cele doua consilii vor repartiza documentatia catre comisiile de specialitate care vizeaza domeniile cuprinse in scoala doctorala supusa evaluarii. Comisiile de specialitate vor desemna cate un membru responsabil de analiza documentatiei si redactarea rapoartelor. Reprezentantii desemnati de catre CNATDCU si CNCS, alaturi de comisia de vizita descrisa la pct. 2, formeaza comisia de evaluare a carei componenta este adoptata in mod formal de catre agentia abilitata in termen de 20 de zile calendaristice de la data declansarii evaluarii.
4.Reprezentantii CNATDCU evalueaza calitatea resursei umane a fiecarui domeniu cuprins in scoala doctorala (criteriul 3) , iar reprezentantii CNCS evalueaza calitatea productiei stiintifice de la nivelul fiecarui domeniu (criteriul 5) . Rapoartele CNATDCU si CNCS se vor realiza pe baza analizei documentatiei de autoevaluare si a altor date disponibile, fara participarea la vizita de evaluare, si vor contine un aviz de acreditare/neacreditare/mentinere a acreditarii/retragere a acreditarii. Rapoartele si avizele vor fi propuse de catre responsabilii care au analizat domeniile doctorale si vor avea in vedere, in mod distinct, fiecare domeniu din cadrul scolii doctorale supuse evaluarii. Rapoartele sunt adoptate la nivelul comisiilor de specialitate si sunt transmise agentiei abilitate in termen de maximum 50 de zile calendaristice de la data declansarii evaluarii.
5.Vizita are loc in termen de maximum 40 de zile calendaristice de la data declansarii evaluarii, se desfasoara pe parcursul a 3 zile lucratoare la sediul scolii doctorale supuse evaluarii si presupune analiza indeplinirii standardelor si a criteriilor aprobate prin prezenta metodologie, respectiv prevazute in fisele vizitei. Rezultatele acestor verificari sunt consemnate in fisele vizitei. Fisele vor fi insotite de orice alte documente pe care evaluatorii le vor considera necesare in vederea obtinerii unei imagini complete asupra gradului de indeplinire a standardelor. Fisele vizitei vor fi semnate de catre toti membrii comisiei de vizita descrise la pct. 2, precum si de catre conducerea institutiei, a IOSUD si a scolii doctorale.
6.Coordonatorul comisiei de vizita elaboreaza, cu sprijinul asistentului tehnic, raportul de evaluare externa. Acest raport va cuprinde: raportul CNATDCU privind calitatea resursei umane a fiecarui domeniu supus evaluarii (criteriul 3) , raportul CNCS cu privire la calitatea cercetarii stiintifice de la nivelul fiecarui domeniu supus evaluarii (criteriul 5) , raportul agentiei abilitate cu privire la toate criteriile cuprinse in anexa la prezenta metodologie (cu exceptia criteriilor 3 si 5) si o serie de informatii referitoare la calitatea scolii doctorale si a capacitatii institutionale a IOSUD: o analiza cantitativa si calitativa a datelor culese sau validate in urma vizitei, o analiza a tendintelor inregistrate de la precedenta evaluare, in cazul evaluarii periodice, o analiza a punctelor tari si slabe identificate, precum si o serie de recomandari privind imbunatatirea calitatii.
7.Raportul de evaluare externa va cuprinde avizul cu privire la acreditare, neacreditare, mentinerea acreditarii sau retragerea acreditarii pentru fiecare domeniu cuprins in scoala doctorala supusa evaluarii. Raportul de evaluare externa nu poate fi pozitiv daca unul dintre rapoartele si avizele CNATDCU sau CNCS este negativ. O scoala doctorala este acreditata, respectiv ii este mentinuta acreditarea exclusiv in domeniile care indeplinesc standardele cuprinse in prezenta metodologie si in documentele subsecvente. Agentia abilitata poate propune si organizarea unei vizite de monitorizare, in conditii mentionate prin ghidul de evaluare a scolilor doctorale. Raportul de evaluare externa va fi semnat de catre coordonatorul comisiei, in urma consultarii electronice a tuturor membrilor comisiei de evaluare descrise la punctul 3 si a asumarii colective a continutului raportului de catre acestia Raportul de evaluare externa va mentiona explicit termenul de valabilitate al avizului cu privire la acreditare pentru fiecare domeniu cuprins in scoala doctorala supusa evaluarii, respectiv 5 ani de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordinului ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice. Institutia are obligatia de a solicita o noua evaluare cu 3 luni inainte de expirarea acestui termen. in caz contrar, domeniile vizate de raportul de evaluare externa care depasesc acest termen isi pierd acreditarea. Raportul de evaluare externa va fi transmis agentiei abilitate in termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data finalizarii vizitei.
8.In urma aprobarii de catre comisia de evaluare, raportul de evaluare externa este transmis institutiei evaluate in vederea corectarii eventualelor erori materiale. Institutia va transmite un raspuns agentiei abilitate in termen de 7 zile calendaristice de la data primirii raportului.
9.Structura de conducere a agentiei abilitate supune la vot decizia finala privind acreditarea scolii doctorale, pe domenii de doctorat supuse evaluarii. Avizul agentiei pentru fiecare domeniu in parte nu poate fi pozitiv daca unul dintre rapoartele si avizele care au stat la baza deciziei este negativ.
10.In situatiile in care raportul agentiei abilitate constata neindeplinirea standardelor de calitate in vederea acreditarii, agentia abilitata va notifica furnizorul de educatie si Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice cu privire la neacreditarea scolii doctorale, pentru fiecare dintre domeniile de doctorat supuse evaluarii.
11.In situatiile in care raportul agentiei abilitate constata neindeplinirea standardelor de calitate, furnizorul de educatie are obligatia de a solicita aceleiasi agentii de asigurare a calitatii care a realizat evaluarea anterioara parcurgerea unui nou proces de evaluare externa in termen de un an de la comunicarea furnizorului de educatie a raportului prin care se constata neindeplinirea standardelor de calitate . Costurile evaluarii suplimentare sunt suportate de catre furnizorul de educatie.
12.Daca si in urma celei de-a doua evaluari se constata neindeplinirea standardelor de calitate intr-un domeniu de doctorat, acestuia i se retrage acreditarea
13 Incepand cu anul universitar in care a primit decizia de retragere a acreditarii, in domeniul respectiv nu se mai pot inmatricula noi studenti-doctoranzi. Continuarea studiilor si sustinerea publica a tezelor de doctorat in cazul studentilor - doctoranzi inmatriculati in cadrul unui domeniu de doctorat caruia i-a fost retrasa acreditarea se realizeaza conform art. 45 si 46 din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
14.Raportul de evaluare externa, continand rapoartele si avizele CNATDCU si CNCS si raportul comisiei de vizita, este facut public pe website-ul agentiei abilitate si al MENCS in termen de maximum 6 luni calendaristice de la data declansarii evaluarii.
15.Acreditarea, mentinerea acreditarii si retragerea acreditarii se atesta prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice.
CAPITOLUL III: Procedura de aprobare a unor noi domenii de doctorat in cadrul scolilor doctorale acreditate

Articolul 9
(1) Furnizorii de educatie pot solicita CNATDCU aprobarea de noi domenii de doctorat in cadrul scolilor doctorale acreditate, daca indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) scoala doctorala in care este incadrat domeniul pentru care se solicita evaluarea este acreditata;
b) domeniul de doctorat pentru care se solicita aprobarea indeplineste, cumulativ, urmatoarele criterii eliminatorii:
(i) existenta a minimum 3 conducatori de doctorat in domeniul supus evaluarii, titulari, care sunt afiliati scolii doctorale din care face parte domeniul supus evaluarii, care fie au obtinut dreptul de conducere de doctorat inaintea intrarii in vigoare a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, fie detin atestatul de abilitare;
(ii) aplicarea prevederilor codului de etica si deontologie profesionala al institutiei si promovarea consecventa de masuri pentru prevenirea, identificarea si combaterea unor eventuale fraude academice, in special a plagiatului (aspecte operationalizate prin ghidul de evaluare a scolilor doctorale) ;
(iii) existenta unui curriculum care vizeaza dobandirea si dezvoltarea competentelor specifice si transversale (detaliat prin ghidul de evaluare a scolilor doctorale) .
c) furnizorul de educatie are programe de studii universitare de master acreditate in fiecare dintre domeniile in care doreste sa organizeze studii universitare de doctorat;
d) prin exceptie de la lit. c) , pot organiza programe universitare de doctorat si: Scoala de Studii Doctorale a Academiei Romane, conform prevederilor art. 158 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 5 alin. (2) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, scolile de studii doctorale din domenii reglementate prin norme, recomandari sau bune practici europene care, conform art. 153 alin. (1) , art. 163 din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 34 din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ofera diploma de licenta echivalenta diplomei de master si acele IOSUD care declara ca indeplinesc conditiile prevazute la lit. b) si criteriile, standardele si indicatorii de performanta prevazuti in anexa care face parte integranta din prezenta metodologie.
(2) Solicitarile furnizorilor de educatie, insotite de documentele justificative privind indeplinirea conditiilor de mai sus, se inainteaza CNATDCU.
(3) Pe baza documentelor justificative, CNATDCU:
a) solicita Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in invatamantul Superior cel mai recent raport de evaluare externa a scolii doctorale;
b) realizeaza propria analiza cu privire la indeplinirea, in cadrul domeniului pentru care se solicita aprobarea, a criteriului 3, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta metodologie;
c) pe baza analizei de la lit. b) , formuleaza propunerea de aprobare sau respingere a solicitarii furnizorului de educatie.
(4) Aprobarea noilor domenii de doctorat in cadrul scolilor doctorale acreditate se atesta prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice.
CAPITOLUL IV: Procedura de contestatie

Articolul 10
In cazul existentei unor contestatii, se vor parcurge urmatoarele etape succesive de lucru:
a) furnizorul de educatie care a solicitat autorizarea/ acreditarea/evaluarea periodica a unei scoli doctorale depune contestatia la agentia abilitata care a emis avizul, in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii furnizorului de educatie a avizului agentiei abilitate;
b) agentia abilitata va solicita nominalizarea cate unui expert din partea CNATDCU, CNCS, respectiv din partea federatiilor studentesti reprezentative la nivel national si isi va desemna propriul reprezentant in vederea constituirii comisiei de contestatie. Cei 4 evaluatori vor fi diferiti de cei care au realizat prima evaluare si vor avea competente in domeniul/domeniile incluse in structura scolii doctorale si vor reflecta, pe cat posibil, diversitatea acestor domenii. Desemnarea de catre CNATDCU, CNCS, respectiv de catre federatiile studentesti reprezentative la nivel national se va realiza in termen de 5 zile lucratoare de la solicitarea facuta de catre agentia abilitata;
c) analiza contestatiilor se va realiza exclusiv pe baza documentelor existente in raportul de autoevaluare depus de catre furnizorul de educatie, a documentelor si informatiilor culese de comisia de evaluare, precum si a altor documente/date/informatii produse in procesul de evaluare de catre CNATDCU, CNCS sau agentia abilitata;
d) rezultatele verificarilor sunt consemnate intr-un raport de solutionare a contestatiei care va fi semnat si asumat de catre comisia de contestatie;




Documente Atasate
Anexa_metodologie.docx

Afişează METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in invatamantul Superior    Doctorat    Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in invatamantul Superior    CNATDCU

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Nu a existat nicio justificare obiectiva si rezonabila care sa reclame o deosebire de tratament intre cele doua categorii de cadre didactice care au obtinut titlul stiintific de doctor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 26/2017, in sedinta publica din 12 ianuarie 2017

Acordarea sumelor compensatorii echivalente cu sporul de doctorat in urma constatarii discriminarii care a operat intre persoanele ce detin titlul de doctor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara Sectia L.M.A.S., Decizia civila nr. 154/2017, sedinta din 21 februarie 2017

Continuitatea sporului (respectiv sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu) de doctorat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 60/A/2017, pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2017



Articole Juridice

Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu

[Av. muncii] Cumulul pensiei cu veniturile realizate
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Sporul pentru titlul stiintific de doctor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Viza de scurta/lunga sedere a strainilor in Romania
Sursa: Euroavocatura.ro

Numarul maxim de zile de concediu fara plata pentru masterat in administratia publica
Sursa: Ana Cioriciu Stefanescu