din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1869 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

  Publicat: 06 Jan 2017       3895 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
Anexa_metodologie.docx
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

Aprobata prin ORDINUL nr. 6153 din 21 decembrie 2016 pentru aprobarea Metodologiei privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 10 din data de 5 ianuarie 2017

Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

e) raportul de solutionare a contestatiei continand observatiile comisiei si propunerea de acceptare/respingere a contestatiei se va supune analizei si votului structurii de conducere a agentiei abilitate. Raportul de solutionare a contestatiei este document public;
f) termenul de solutionare a contestatiilor este de 45 de zile calendaristice de la data inregistrarii contestatiei la agentia abilitata.

Articolul 11
Expertii care fac parte din comisiile de evaluare si solutionare a contestatiilor trebuie sa respecte prevederile legale in vigoare referitoare la incompatibilitati, integritate si conflicte de interese, precum si prevederile codurilor de etica ale agentiei abilitate, CNATDCU, CNCS, respectiv ale federatiilor studentesti reprezentative la nivel national. Aceleasi conditii se aplica si persoanelor care fac parte din structurile care participa la procesul de evaluare si luare a deciziilor in vederea acreditarii, evaluarii periodice a scolilor doctorale.

Articolul 12
Evaluarea externa in vederea autorizarii, acreditarii si evaluarii periodice a unei scoli doctorale va viza, intr-o abordare sistemica, dupa caz, urmatoarele aspecte:
a) relevanta academica a scolii doctorale, ca mecanism de intrare, incluzand atractivitatea si vizibilitatea stiintifica si de creatie artistica/performanta sportiva a scolii doctorale exprimate prin numarul de candidati din tara si strainatate, raportat la numarul de locuri scoase la concurs in cadrul scolii;
b) capacitatea institutionala, ca mecanism de stare, incluzand cel putin analiza calitatii resursei umane din scoala doctorala, pe domenii, a programelor si a infrastructurii de cercetare din scoala doctorala;
c) eficacitatea institutionala, ca mecanism de iesire, incluzand cel putin calitatea resursei umane generate "prin programul doctoral si contributia scolii doctorale la cunoastere stiintifica/creatie artistica/performanta sportiva;
d) managementul calitatii, ca mecanism transversal, incluzand in mod obligatoriu si respectarea normelor de etica, integritate si transparenta si a prevederilor deontologice.

Articolul 13
Scoala doctorala si conducatorul de doctorat au obligatia de a informa studentul-doctorand cu privire la etica stiintifica, profesionala si universitara si de a verifica respectarea acesteia, inclusiv:
a) respectarea prevederilor deontologice pe parcursul realizarii cercetarii de doctorat;
b) respectarea prevederilor deontologice in redactarea si finalizarea tezei de doctorat;
c) organizarea de cursuri avansate, curriculare si/sau extracurriculare, dedicate eticii si scrierii academice.

Articolul 14
(1) Scoala doctorala si IOSUD iau masuri pentru prevenirea si sanctionarea abaterilor de la normele eticii stiintifice, profesionale si universitare, conform codului de etica si deontologie profesionala al institutiei.
(2) In cazul unor fraude academice, incalcari ale eticii universitare sau al unor abateri de la buna conduita in cercetarea stiintifica, inclusiv al plagiatului, studentul-doctorand si conducatorul de doctorat raspund in conditiile legii.
(3) Scoala doctorala care nu aplica prevederile codului de etica si deontologie profesionala al institutiei si nu a promovat sau nu promoveaza consecvent masuri pentru prevenirea, identificarea si combaterea unor eventuale fraude academice, in special a plagiatului, este considerata in dezacord cu standardele etice minimale de functionare si i se retrage acreditarea.
CAPITOLUL V: Dispozitii finale

Articolul 15
(1) Criteriile, standardele si indicatorii de performanta utilizati in evaluarea externa a scolilor doctorale sunt prevazuti in anexa care face parte integranta din prezenta metodologie. in baza acestora, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei metodologii, se vor elabora de catre agentia abilitata, CNATDCU si CNCS, prin consultarea structurilor asociative ale universitatilor si a federatiilor studentesti reprezentative la nivel national, ghidul de evaluare a scolilor doctorale, adoptat prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, respectiv fisele vizitei.
(2) Detalierea etapelor parcurse in vederea autorizarii, acreditarii si evaluarii periodice, cat si operationalizarea criteriilor, standardelor si indicatorilor de performanta in functie de tipul si domeniile studiilor universitare de doctorat si a altor aspecte prevazute in prezenta metodologie vor fi cuprinse in ghidul de evaluare a scolilor doctorale, adoptat prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, si in fisele vizitei.




Documente Atasate
Anexa_metodologie.docx

Afişează METODOLOGIA din 21 decembrie 2016 privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in invatamantul Superior    Doctorat    Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in invatamantul Superior    CNATDCU

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Nu a existat nicio justificare obiectiva si rezonabila care sa reclame o deosebire de tratament intre cele doua categorii de cadre didactice care au obtinut titlul stiintific de doctor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 26/2017, in sedinta publica din 12 ianuarie 2017

Acordarea sumelor compensatorii echivalente cu sporul de doctorat in urma constatarii discriminarii care a operat intre persoanele ce detin titlul de doctor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara Sectia L.M.A.S., Decizia civila nr. 154/2017, sedinta din 21 februarie 2017

Continuitatea sporului (respectiv sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu) de doctorat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 60/A/2017, pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2017



Articole Juridice

Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu

[Av. muncii] Cumulul pensiei cu veniturile realizate
Sursa: MCP Cabinet avocati

[Av. muncii] Sporul pentru titlul stiintific de doctor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Viza de scurta/lunga sedere a strainilor in Romania
Sursa: Euroavocatura.ro

Numarul maxim de zile de concediu fara plata pentru masterat in administratia publica
Sursa: Ana Cioriciu Stefanescu