din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1768 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » Ordinul MENCS 6134/2016 privind interzicerea segregarii scolare in unitatile de invatamant preuniversitar

Ordinul MENCS 6134/2016 privind interzicerea segregarii scolare in unitatile de invatamant preuniversitar

  Publicat: 11 Jan 2017       5543 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul MENCS nr. 6134/2016 - interzicerea segregarii scolare in unitatile de invatamant preuniversitar

Publicat in Monitorul Oficial nr. 27 din 10 ianuarie 2017

Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Ascendenti de gradul I ai unei persoane, tatal si mama, fata de care aceasta are stabilita filiatia din casatorie sau din afara casatoriei, parinti firesti, ori ca urmare a infierii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
este decizia de a renunta la un bun sau la un drept (de regula) de proprietate, luata in anumite conditii prevazute de lege;
Principiu moral si juridic de importanta fundamentala, care impune egalitatea in drepturi si indatoriri a membrilor unei colectivitati umane,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Legea 10 din 2001. Masuri cu caracter reparator acordate in situatiile in care restituirea in natura nu este posibila, sub forma unor titluri de valoare nominala folosite in procesul de privatizare,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Legea 10 din 2001. Masuri cu caracter reparator acordate in situatiile in care restituirea in natura nu este posibila, sub forma unor titluri de valoare nominala folosite in procesul de privatizare,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

h) sprijina si monitorizeaza procesul de atragere a resurselor umane necesare in procesele de incluziune educationala, in colaborare cu CJRAE/CMBRAE, dupa caz (cum ar fi mediatorul scolar, consilierul scolar, cadre didactice apartinand grupurilor minoritare sau vulnerabile, cadrul didactic de sprijin, logopedul, asistentul personal sau insotitorul copilului sau elevului cu dizabilitati etc.);

i) sprijina, in colaborare cu Casa Corpului Didactic, diversificarea ofertei de formare si formarea managerilor scolari si a cadrelor didactice (cu prioritate a acelora din unitatile de invatamant preuniversitar in care au fost semnalate sau identificate forme de segregare scolara) in domenii legate de desegregarea scolara, abordari incluzive in educatie, calitatea educatiei in contexte incluzive etc.;

j) acorda asistenta tehnica comisiilor scolare pentru prevenirea si eliminarea violentei, a faptelor de coruptie si discriminarii in mediul scolar si promovarea intercuIturaIitatii in activitatea acestora de monitorizare, prevenire sau combatere a tuturor formelor de segregare scolara;


k) ofera asistenta tehnica si sprijin metodologic, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, unitatilor de invatamant preuniversitar in care au fost semnalate sau identificate forme de segregare scolara pentru elaborarea si implementarea sistematica a masurilor de desegregare si urmarirea progresului privind incluziunea educationala (de exemplu, adoptarea unor planuri de desegregare, implementarea si monitorizarea impactului acestor planuri de desegregare etc.);

l) ofera asistenta tehnica si sprijin unitatilor de invatamant preuniversitar pentru atragerea de fonduri pentru proiecte avand ca obiectiv desegregarea scolara si incluziunea educationala;

m) monitorizeaza modalitatea de constituire a circumscriptiilor scolare astfel incat sa se evite generarea sau conservarea unor forme de segregare (de exemplu, la constituirea circumscriptiilor scolare nu trebuie sa fie conservate fenomenele de segregare rezidentiala, acolo unde este posibil acest lucru);

n) acorda o atentie speciala pentru dezvoltarea calitatii educatiei, in special in cazul acelor unitati de invatamant preuniversitar unde au fost semnalate sau identificate forme de segregare scolara;

o) acorda o atentie speciala pentru orientarea copiilor cu cerinte educationale speciale/dizabilitati cu prioritate catre invatamantul de masa si repartizarea pe gmpe/clase a acestora in mod cat mai echitabil, in conformitate cu prevederile Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

p) stabileste parteneriate cu organizatiile neguvernamentale, autoritatile centrale, judetene si locale, cu alte organizatii specializate etc. In domeniul desegregarii scolare si incluziunii educationale;

q) aplica sanctiunile corespunzatoare prevazute in prezentul ordin in cazurile identificate de segregare scolara

CAPITOLUL IV

Rolul comisiei scolare pentru prevenirea si eliminarea violentei,

a faptelor de coruptie si discriminarii in mediul scolar si

promovarea interculturalitatii in domeniul

prevenirii si eliminarii oricarei forme de segregare scolara

Articolul 12. - Comisia scolara pentru prevenirea si eliminarea violentei, a faptelor de coruptie si discriminarii in mediul scolar si promovarea interculturalitatii exercita urmatoarele atributii in domeniul prevenirii, eliminarii sau sanctionarii oricarei forme de segregare scolara:

a) monitorizeaza sistematic, anual, toate formele de segregare scolara (pe toate criteriile) in unitatea de invatamant preuniversitar unde este constituita, prin colectarea tuturor indicatorilor stabiliti prin metodologiile de monitorizare a segregarii scolare, centralizarea lor la nivelul unitatii scolare si raportarea lor catre inspectoratul scolar judetean/lnspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti;

b) verifica, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, ca la constituirea grupelor/claselor de inceput de nivel de studii (grupa de anteprescolari sau prescolari, clasa pregatitoare, clasa a V-a, clasa a IX-a) sa se asigure mixarea elevilor astfel incat diversitatea sociala, etnica, culturala etc. a circumscriptiei scolare sa fie reflectata in fiecare grupa/clasa/cladire/ultimele doua banci/altele etc.;

c) verifica, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, modalitatea de repartizare a elevilor intre cladirile aceleiasi unitati de invatamant preuniversitar (acolo unde unitatea de invatamant preuniversitar isi desfasoara activitatea didactica in mai multe cladiri);

d) verifica, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, modalitatea de repartizare a elevilor si cadrelor didactice pe clase (acolo unde exista mai multe clase pe acelasi an de studiu);

e) verifica, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, modalitatea de repartizare a elevilor in ultimele doua banci (acolo unde este mentinuta aranjarea spatiala a claselor pe siruri de banci);

f) verifica, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, reflectarea diversitatii sociale, etnice, culturale etc. In spatiul scolar si in activitatile didactice curiculare si extracurriculare;

g) verifica, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, reflectarea diversitatii sociale, etnice, culturale etc. In structurile de conducere sau organismele consultative ale unitatilor de invatamant preuniversitar (de exemplu, consiliile de administratie ale unitatii de invatamant preuniversitar, comitetele de parinti etc.);

h) identifica nevoile de resurse umane necesare in procesele de incluziune educationala si recomanda directorului unitatii scolare de invatamant preuniversitar angajarea acestor resurse umane (de exemplu mediator scolar, consilier scolar, cadre didactice apartinand grupurilor minoritare sau vulnerabile, cadru didactic de sprijin etc.);

i) identifica nevoile de formare a managerilor scolari si a cadrelor didactice din unitatea de invatamant preuniversitar in domenii legate de desegregarea scolara, abordari incluzive in educatie, calitatea educatiei in contexte incluzive etc. si le comunica unitatii de invatamant preuniversitar;

j) elaboreaza si coordoneaza implementarea planului de desegregare scolara si incluziune educationala in momentul in care identifica o situatie de segregare scolara;

k) raporteaza inspectoratului scolar judetean/lnspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti progresul realizat in cadrul implementarii planului de desegregare scolara si incluziune educationala;

l) elaboreaza proiecte avand ca obiectiv desegregarea scolara si incluziunea educationala;

m) elaboreaza planul de acomodare rezonabila si accesibilizare a unitatii de invatamant preuniversitar de masa pentru incluziunea educationala a anteprescolarilor, prescolarilor si elevilor cu dizabilitati;

n) elaboreaza si coordoneaza implementarea unor campanii de constientizare si comunicare in circumscriptia sa scolara pentru parinti, copii/elevi, autoritati locale si judetene pentru promovarea educatiei incluzive de calitate, pentru promovarea interculturalitatii sau pentru actiuni de desegregare scolara;

o) propune conducerii unitatii scolare de invatamant preuniversitar parteneriate cu organizatiile neguvernamentale, autoritatile centrale, judetene si locale, cu alte organizatii specializate etc. In domeniul desegregarii scolare si incluziunii educationale;

p) propune Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii de la nivelul unitatii de invatamant preuniversitar programe, masuri si activitati de imbunatatire a calitatii in domeniul desegregarii scolare si incluziunii educationale.

CAPITOLUL V

Dispozitii finale si sanctiuni

Articolul 13. - Segregarea scolara are consecinte educationale si sociale negative, cum ar fi:

a) dificultati in a atrage elevii in sistemul de educatie - grad ridicat de nescolarizare;

b) incapacitatea de a mentine elevii in sistemul de educatie - grad ridicat de abandon scolar;

c) incapacitatea de a atrage si a mentine profesorii calificati in scolile respective, fapt care afecteaza calitatea educatiei;

d) incapacitatea de a pregati elevii la standarde necesare pentru trecerea la forme superioare de scolarizare;

e) mentinerea prejudecatilor si stereotipurilor, deopotriva la nivelul populatiei majoritare si la cel al grupurilor vulnerabile la segregare scolara;

f) contributia la formarea unor reprezentari negative privind capacitatea scolii de a genera progres social si echitate.


Art. 14. - (1) Unitatea de invatamant preuniversitar are obligatia sa monitorizeze anual fiecare forma de segregare scolara, in conformitate cu metodologia de monitorizare specifica fiecarui criteriu, fiecare metodologie de monitorizare aprobata devenind parte componenta a prezentului ordin, ca anexa a sa.

(2) Unitatea de invatamant preuniversitar are obligatia, atunci cand identifica o forma de segregare scolara, sa adopte si sa implementeze, in conformitate cu metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara, masurile de remediere prevazute in metodologia respectiva, metodologia de monitorizare a segregarii scolare pentru toate criteriile de segregare scolara enuntate in prezentul ordin si metodologia de prevenire si interventie in situatiile de segregare scolara adoptata devenind parte a prezentului ordin, ca anexa a sa.

(3) Unitatea de invatamant preuniversitar are obligatia sa raporteze inspectoratului scolar judetean/lnspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti situatiile identificate la nivelul unitatii de invatamant preuniversitar, iar in cazurile in care a identificat o forma de segregare scolara, sa raporteze masurile de remediere adoptate si progresul privind implementarea acestor masuri .

Articolul 15. - (1) Inspectoratul scolar judetean/lnspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti are obligatia sa monitorizeze anual si sa centralizeze la nivelul judetului situatiile de segregare scolara si progresul privind implementarea masurilor de desegregare, in conformitate cu metodologiile specifice fiecarui criteriu de segregare scolara, si sa inainteze Comisiei Nationale pentru Desegregare si Incluziune Educationala raportul anual la nivelul judetului.

(2) Inspectoratul scolar judetean/lnspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti are obligatia sa includa in activitatile specifice de inspectie scolara verificarea situatiilor raportate de catre unitatile de invatamant preuniversitar in raportarea anuala privind situatiile de segregare scolara, precum si a masurilor de remediere adoptate si progresul unitatii de invatamant preuniversitar privind implementarea acestor masuri .

Articolul 16. - Comisia Nationala pentru Desegregare si Incluziune Educationala este obligata sa realizeze centralizarea situatiilor de segregare scolara, precum si progresul privind implementarea masurilor de remediere la nivel national si sa inainteze ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice raportul anual la nivel national. Raportul anual la nivel national devine capitol al raportului anual privind starea sistemului de educatie din Romania.

Articolul 17. - (1) ARACIP va evalua, cu prioritate, in timpul vizitelor de evaluare externa in vederea acreditarii si evaluarii externe periodice respectarea prevederilor prezentului ordin si a metodologiilor subsecvente, consemnand cele constatate in rapoartele de evaluare externa.





Afişează Ordinul MENCS 6134/2016 privind interzicerea segregarii scolare in unitatile de invatamant preuniversitar pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Segregare    Educatie    Ordinul 6134/2016

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Legea nr. 284/2010 nu a fost aplicabila contractelor incheiate anterior adoptarii sale, in virtutea principiului neretroactivitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 231/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Acordarea sumelor compensatorii echivalente cu sporul de doctorat in urma constatarii discriminarii care a operat intre persoanele ce detin titlul de doctor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara Sectia L.M.A.S., Decizia civila nr. 154/2017, sedinta din 21 februarie 2017

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Dreptul la plata orelor suplimentare pentru invatatorii care se ocupa si de orele de educatie fizica
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Secia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr.4/2017, in sedinta publica din 10 ianuarie 2017

ICCJ: Orele de educatie fizica din ciclul primar se platesc separat, cu ora
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 32/2016

Obligarea paratilor la acordarea fondului de carte de 100 de euro. Legea 315/2006 si HG 453/2007
Pronuntaţă de: Tribunalul Olt - Sentinta civila nr. 86 din data 24.01.2012

Despagubiri morale. Reclamant transferat in interesul serviciului, in anul 1984. Inaplicabilitatea Legii 221/2009
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Sectia civila - Decizia 210 din 28.06.2010



Articole Juridice

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Exercitarea autoritatii parintesti exclusiv de catre unul dintre parinti in contextul divortului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Combaterea hartuirii morale si a hartuirii sexuale la locul de munca, in spatiile publice si in viata politica
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea reglementarii prin acte ale puterii executive a unor aspecte particulare din domeniul legilor organice
Sursa: Irina Maria Diculescu