din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1579 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

  Publicat: 31 Mar 2017       23874 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Publicata in Monitorul Oficial nr. 213 din 29 martie 2017

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
(Subsidiary) Companie in care peste 50% din actiunile cu drept de vot (voting shares) sunt detinute de catre o alta companie, denumita companie mama (parent company).
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Conturi constituite din bilant, contul de pierdere si profit si anexa (care sunt anexate raportului de gestiune ale unei societati pe actiuni).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.

a) nerespectarea masurilor stabilite prin actele de autorizare, supraveghere, reglementare si control sau a altor masuri adoptate de A.S.F.;

b) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 37 alin. (1) referitoare la initierea, in termenul prevazut de lege, a unei oferte publice de preluare obligatorie;

c) nerespectarea prevederilor privind interdictia de a achizitiona actiuni prevazuta la art. 37 alin. (2);

d) nerespectarea prevederilor referitoare la modul de intocmire a situatiilor financiar-contabile si la auditarea acestora, prevazute la art. 93;

e) Impiedicarea fara drept a exercitarii drepturilor conferite de catre lege A.S.F., precum si refuzul nejustificat al oricarei persoane de a raspunde solicitarilor A.S.F. In exercitarea atributiilor care ii revin conform legii.

Art. 127. - (1) In cazul constatarii contraventiilor prevazute la art. 126 pot fi aplicate urmatoarele sanctiuni si masuri administrative:

a) o declaratie publica in care se indica persoana fizica sau entitatea legala responsabila si natura incalcarii;

b) un ordin prin care i se solicita persoanei fizice sau entitatii legale responsabile sa inceteze comportamentul care constituie o incalcare si sa nu il repete;

c) amenda cuprinsa, prin derogare de la prevederile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, intre urmatoarele limite:

1. In cazul contraventiilor prevazute la art. 126 alin. (1) lit. a) pct. 4 si 5 si lit. d) si alin. (2) lit. c) si e):

(i) pentru persoanele fizice: amenda de la 5.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 4.500.000 lei sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite;

(ii) pentru entitatile legale: amenda de la 10.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 20.000.000 de lei sau 5% din cifra de afaceri anuala totala, conform ultimelor situatii financiare anuale disponibile aprobate de organul de administrare sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care acestea pot fi stabilite;

2. In cazul contraventiilor prevazute la art. 126 alin. (1) lit. a) pct. 1-3 si 7 si la alin. (2) lit. a) si d):

(i) pentru persoanele fizice: amenda de la 10.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 9.000.000 lei sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite;

(ii) pentru entitatile legale: amenda de la 15.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 45.000.000 lei sau 5% din cifra de afaceri anuala totala conform ultimelor situatii financiare anuale disponibile aprobate de organul de administrare sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite;

3. In cazul contraventiilor prevazute la art. 126 alin. (1) lit. b)

si c):

(i) pentru persoanele fizice: amenda de la 10.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 9.000.000 lei sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care acestea pot fi stabilite;

(ii) pentru entitatile legale: amenda de la 15.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 45.000.000 lei sau 5% din cifra de afaceri anuala totala, conform ultimelor situatii financiare anuale disponibile aprobate de organul de administrare sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite;

4. In cazul contraventiilor prevazute la art. 126 alin. (2) lit. b):

(i) pentru persoanele fizice:

1. amenda de la 1.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 2.000.000 lei sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite, daca termenul legal de lansare a ofertei a fost depasit cu cel mult 30 de zile;

2. amenda de la 25.001 lei pana la cea mai mare valoare dintre 4.500.000 lei sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite, daca termenul legal de lansare a ofertei a fost depasit cu cel mult 60 de zile;

3. amenda de la 50.001 lei pana la cea mai mare valoare dintre 4.500.000 lei sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite, daca termenul legal de lansare a ofertei a fost depasit cu mai mult de 60 de zile;

(ii) pentru entitatile legale:

1. amenda de la 10.000 lei pana la cea mai mare valoare dintre 4.000.000 lei sau 1% din cifra de afaceri anuala totala conform ultimelor situatii financiare anuale disponibile aprobate de organul de administrare sau de doua ori valoarea beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite, daca termenul legal de lansare a ofertei a fost depasit cu cel mult 30 de zile;

2. amenda de la 25.000 lei pana la cea mai mare

valoare dintre 8.000.000 lei sau 5% din cifra de afaceri anuala totala conform ultimelor situatii financiare anuale disponibile aprobate de organul de administrare sau de doua ori valoarea

beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite, daca termenul legal de lansare a ofertei a fost depasit cu cel mult 60 de zile;

3. amenda de la 50.000 lei pana la cea mai mare

valoare dintre 8.000.000 lei sau 10% din cifra de afaceri anuala totala, conform ultimelor situatii financiare anuale disponibile aprobate de organul de administrare sau de doua ori valoarea

beneficiului rezultat din incalcare sau a pierderii evitate prin aceasta, in cazul in care aceste valori pot fi stabilite, daca termenul legal de lansare a ofertei a fost depasit cu mai mult de 60 de zile.

(2) Savarsirea contraventiei prevazute la art. 126 alin. (1) lit. a) pct. 6 se sanctioneaza potrivit dispozitiilor alin. (1) lit. c) pct. 4 care se aplica in mod corespunzator.

Art. 128. - In cazul in care entitatea legala prevazuta la art. 127 este o societate-mama sau o filiala a unei societati-mama care trebuie sa intocmeasca conturi consolidate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, cifra de afaceri totala relevanta este cifra de afaceri totala anuala sau tipul de venit corespunzator reglementarilor contabile aplicabile, in conformitate cu ultimele conturi anuale consolidate disponibile, aprobate de organul de administrare al societatii-mama.

Art. 129. - Fara a aduce atingere competentelor A.S.F. stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 93/2012, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 113/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin prezenta lege, precum si posibilitatii de impunere de catre organele abilitate, in cazurile aplicabile, a unor sanctiuni penale, A.S.F. poate dispune, cu titlu de masura administrativa, suspendarea exercitarii drepturilor de vot aferente actiunilor in cazul constatarii contraventiei prevazute la art. 126 alin. (1) lit. c) referitoare la nerespectarea obligatiei de notificare in cazul depasirii pragului de 33% din drepturile de vot ale emitentului.

Art. 130. - (1) A.S.F. publica toate deciziile privind sanctiunile si masurile impuse in conformitate cu prevederile art. 126-129, fara intarzieri nejustificate, inclusiv cel putin informatiile privind tipul si natura incalcarii si identitatea persoanelor fizice sau a entitatilor legale responsabile de incalcare. Prin exceptie, A.S.F. poate amana publicarea unei decizii sau poate publica decizia in mod anonim in oricare dintre circumstantele urmatoare:

a) atunci cand, in cazul in care sanctiunea este impusa unei persoane fizice, se constata, in urma unei evaluari anterioare obligatorii a proportionalitatii publicarii datelor cu caracter personal, ca aceasta este disproportionata;

b) atunci cand publicarea ar periclita grav stabilitatea sistemului financiar sau o ancheta oficiala in curs;

c) atunci cand publicarea ar cauza, in masura in care se poate stabili acest lucru, prejudicii disproportionate si grave institutiilor sau persoanelor fizice implicate.

(2) In cazul introducerii unei cai de atac impotriva deciziei publicate conform alin. (1), A.S.F. este obligata fie sa publice aceasta informatie in momentul publicarii respectivei decizii, fie sa modifice textul publicat in cazul in care calea de atac este inaintata dupa publicarea initiala.

Art. 131. - (1) A.S.F. stabileste tipul si nivelul sanctiunilor sau masurilor administrative aplicate in conformitate cu prevederile art. 126-129, cu luarea in considerare a tuturor circumstantelor relevante, inclusiv, dupa caz, a urmatoarelor:

a) gravitatea si durata incalcarii;

b) gradul de responsabilitate al persoanei fizice sau al entitatii legale responsabile;

c) capacitatea financiara a persoanei fizice sau a entitatii legale responsabile, astfel cum este indicata de cifra de afaceri totala a entitatii legale responsabile, de venitul anual al persoanei fizice responsabile, in masura in care acestea pot fi identificate, sau de alti indicatori relevanti;

d) valoarea beneficiului obtinut sau a pierderilor evitate de catre persoana fizica sau entitatea legala responsabila, in masura in care acestea pot fi stabilite;

e) pierderile suferite de terti ca urmare a incalcarii, in masura in care acestea pot fi stabilite;

f) masura in care persoana fizica sau entitatea legala responsabila coopereaza cu A.S.F.;

g) Incalcarile anterioare savarsite de persoana fizica sau entitatea legala responsabila.

(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal colectate in cadrul sau in scopul exercitarii competentelor de supraveghere si de investigare in temeiul prezentei legi se desfasoara in conformitate cu legislatia nationala aplicabila si cu Regulamentul (CE) nr. 45/2001 al Parlamentului European si al Consiliului din 18 decembrie 2000 privind protectia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de catre institutiile si organele comunitare si privind libera circulatie a acestor date.

Art. 132. - (1) A.S.F. aplica sanctiuni contraventionale si masuri administrative adecvate persoanelor ce savarsesc incalcarile prevazute la art. 30 alin. (1) lit. a) si b) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014.





Afişează Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 24/2017    Banca Nationala a Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Acordarea ajutorului financiar pentru achizitionarea de carti si programe educationale in format electronic. Legea 315/2006
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara - Sentinta civila nr. 1921/LM/2011 din data 15.11.2011

T.V.A. Export. Conditiile cotei 0 a taxei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ,



Articole Juridice

Legea darii in plata: plafonul sumei imprumutate � mijloc de protectie sau element discriminatoriu
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Controverse jurisprudentiale in aplicarea Deciziei CCR nr. 405/2016 privind abuzul in serviciu
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Plasamentele considerate sigure (Art. 831 - 836 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cum se impoziteaza veniturile obtinute de persoanele fizice din inchirieri?
Sursa: Contexpert.ro

Contracte comerciale: Noi reglementari privind executarea creantelor
Sursa: Avocatnet.ro