din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1853 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

  Publicat: 31 Mar 2017       23854 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

Publicata in Monitorul Oficial nr. 213 din 29 martie 2017

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvor�nd din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare;
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
(termen CNA) Drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, �n temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi vizati,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Forma a infractiunii prevazuta in cap. II, t. II, art. 20-22, C. pen., partea generala, si consta in executare a hotararii de a savarsi infractiunea, executare care afost insa intrerupta sau nu si-a produs efectul.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
A fost promulgat la 11.09.1865
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
A fost promulgat la 11.09.1865
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.

(2) Limitele amenzilor stabilite prin prezentul articol deroga de la prevederile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001.

(3) In cazul incalcarilor prevazute la art. 30 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, A.S.F. poate aplica urmatoarele sanctiuni contraventionale si masuri administrative:

a) sanctiunile si masurile prevazute la art. 30 alin. (2) lit. a)-h) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014. Interdictia temporara prevazuta la art. 30 alin. (2) lit. e) si g) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014 poate fi dispusa pentru o perioada cuprinsa intre 90 de zile si 5 ani. Limitele sanctiunii prevazute la art. 30 alin. (2) lit. h) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014 sunt cuprinse intre o data pana la de trei ori valoarea profiturilor obtinute sau a pierderilor evitate ca urmare a incalcarii, in cazul in care acestea pot fi stabilite;

b) pentru persoanele fizice, amenzi dupa cum urmeaza:

(i) amenda de la 10.000 lei pana la 22.000.000 lei pentru incalcari ale prevederilor art. 14 si 15 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, cand faptele sunt savarsite fara forma de vinovatie ceruta de lege pentru a fi calificate ca infractiuni;

(ii) amenda de la 3.000 lei pana la 4.500.000 lei pentru incalcari ale prevederilor art. 16 si 17 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014; si

(iii) amenda de la 1.000 lei pana la 2.200.000 lei pentru incalcari ale prevederilor art. 18, 19 si 20 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014; si

c) pentru persoanele juridice, amenzi dupa cum urmeaza:

(i) amenda de la 20.000 lei pana la 66.000.000 lei sau 15% din cifra de afaceri anuala totala a persoanei juridice potrivit ultimelor situatii financiare disponibile aprobate de organul de conducere pentru incalcari ale prevederilor art. 14 si 15 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, cand faptele sunt savarsite fara forma de vinovatie ceruta de lege pentru a fi calificate ca infractiuni;

(ii) amenda de la 10.000 lei pana la 11.000.000 lei sau 2% din cifra de afaceri anuala totala potrivit ultimelor situatii financiare disponibile aprobate de organul de conducere, pentru incalcari ale prevederilor art. 16 si 17 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014; si

(iii) amenda de la 7.000 lei pana la 4.500.000 lei pentru incalcari ale prevederilor art. 18, 19 si 20 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014.

(4) In cazul incalcarilor prevazute la art. 30 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, A.S.F. poate aplica urmatoarele sanctiuni contraventionale si masuri administrative:

a) sanctiunile si masurile prevazute la art. 30 alin. (2) lit. a),

c)-e) si g) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014; dispozitiile alin. (3) lit. a) teza a II-a se aplica in mod corespunzator;

b) pentru persoanele fizice, avertisment sau amenda de la 1.000 lei pana la 2.000.000 lei;

c) pentru persoanele juridice, avertisment sau amenda de la 7.000 lei pana la 4.000.000 lei.

(5) In cazul aplicarii sanctiunilor prevazute la alin. (3) lit. c) pct. (i) si (ii) prevederile art. 30 alin. (2) ultimul paragraf din Regulamentul (UE) nr. 596/2014 se aplica in mod corespunzator.

(6) In luarea unei decizii cu privire la tipul si nivelul sanctiunilor contraventionale si a masurilor administrative aplicate potrivit prezentului articol, A.S.F. tine cont de toate circumstantele relevante, in conformitate cu prevederile art. 31 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014.

(7) A.S.F. publica orice decizie prin care se impune o sanctiune contraventionala sau masura administrativa aplicata potrivit prezentului articol, in conformitate cu prevederile art. 34 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014.

Art. 133. - (1) Savarsirea contraventiilor prevazute de prezentul capitol se constata de catre A.S.F. prin intermediul personalului specializat imputernicit sa exercite atributii privind supravegherea, investigarea si controlul respectarii dispozitiilor legale si ale reglementarilor aplicabile pietei de capital . Daca in cadrul exercitarii atributiilor de supraveghere, investigare si control al respectarii dispozitiilor legale si reglementarilor aplicabile pietei de capital, se constata nerespectarea uneia dintre dispozitiile legale a caror incalcare este prevazuta drept contraventie la art. 126, persoanei in cauza i se acorda un termen de 5 zile de la data comunicarii celor constatate, in care sa formuleze obiectiuni cu privire la incalcarea savarsita.

(2) La primirea actelor de verificare rezultate in urma activitatii de autorizare, supraveghere sau control, potrivit carora se constata savarsirea uneia din contraventiile prevazute de prezentul capitol, prin derogare de la prevederile art. 15 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, A.S.F. dispune, prin decizie individuala, aplicarea sanctiunilor corespunzatoare.

(3) Decizia de sanctionare prevazuta la alin. (2) trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente: datele de identificare a contravenientului, data savarsirii faptei, descrierea faptei contraventionale si a imprejurarilor care pot fi avute in vedere la individualizarea sanctiunii, indicarea temeiului legal potrivit caruia se stabileste si se sanctioneaza contraventia, sanctiunea principala si eventualele sanctiuni complementare si masuri administrative aplicate, termenul si modalitatea de plata a amenzii si termenul de exercitare a caii de atac.

(4) Prin derogare de la prevederile art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale^ se prescrie in termen de 3 ani de la data savarsirii faptei . In cazul contraventiilor continue, termenul de prescriptie de 3 ani curge de la data constatarii faptei sau de la data incetarii ultimului act ori fapt savarsit, daca acest moment intervine anterior constatarii.

(5) Cand fapta a fost urmarita ca infractiune si ulterior s-a stabilit ca ea constituie contraventie, prescriptia aplicarii sanctiunii nu curge pe tot timpul in care cauza s-a aflat in fata organelor de cercetare sau de urmarire penala ori in fata instantei de judecata, daca sesizarea s-a facut inauntrul termenului prevazut la alin. (4).

(6) Prin derogare de la dispozitiile art. 13 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, cand fapta a fost urmarita ca infractiune si ulterior s-a stabilit ca ea constituie contraventie, prescriptia aplicarii sanctiunii opereaza daca sanctiunea nu a fost aplicata in termen de 4 ani de la data savarsirii, respectiv a constatarii faptei .

(7) Decizia de sanctionare prevazuta la alin. (2), precum si celelalte acte administrative adoptate de A.S.F. conform prevederilor prezentei legi pot fi atacate la Curtea de Apel Bucuresti - Sectia contencios administrativ si fiscal, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(8) Dispozitiile prezentului capitol se completeaza in mod corespunzator cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, in masura in care prezenta lege nu dispune altfel.

CAPITOLUL II

Raspunderea penala

Art. 134. - (1) Prezentarea cu intentie de catre membrul consiliului de administratie, administratorul, directorul, directorul general, membrul consiliului de supraveghere, membrul directoratului ori reprezentantul legal, sau, dupa caz, de catre membrii organelor administrative, de conducere sau de supraveghere ale emitentului catre detinatorii de valori mobiliare de situatii financiare inexacte ori de informatii nereale privind conditiile economice ale emitentului constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoarea de la 6 luni la 5 ani si interzicerea unor drepturi .

(2) Utilizarea abuziva a informatiilor privilegiate, astfel cum este prevazuta la art. 116 constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.

(3) Recomandarea sau determinarea unei alte persoane sa participe la practici de utilizare abuziva a informatiilor privilegiate prevazuta la art. 117 constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.

(4) Divulgarea ilegala a informatiilor privilegiate prevazuta la art. 118 si 119 constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.

(5) Manipularea pietei, astfel cum este prevazuta la art. 120 constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.

Art. 135. - (1) Tentativa la infractiunile prevazute la art. 134 alin. (2) si (5) se pedepseste.

(2) Prin derogare de la prevederile art. 137 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul infractiunilor prevazute la art. 134 alin. (2)-(5), persoanele juridice sunt sanctionate cu amenda de la 167 lei pe zi amenda pana la 275.000 lei pe zi amenda.

(3) Prevederile Legii nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator si in cazul executarii pedepsei amenzii.

Art. 136. - Punerea in executare a pedepsei amenzii prevazute la art. 135 alin. (2) se realizeaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, cu modificarile si completarile ulterioare.

CAPITOLUL III

Mecanisme de raportare a incalcarilor in conformitate

cu prevederile art 32 din Regulamentul (UE) nr. 596/2014

Art. 137. - Prezentul capitol prevede norme care detaliaza procedurile prevazute la art. 32 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, inclusiv:

a) modalitatile de raportare si cele referitoare la activitatile desfasurate, inclusiv in legatura cu masurile adoptate ca urmare a raportarilor;

b) masurile de protectie a persoanelor care lucreaza cu contract de munca si masurile privind protectia datelor personale.

Art. 138. - In sensul prezentului capitol, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) persoana care efectueaza raportarea - o persoana care raporteaza o incalcare efectiva sau potentiala a Regulamentului (UE) nr. 596/2014 catre A.S.F.;

b) persoana subiect al raportarii - o persoana care este acuzata, de catre persoana care efectueaza raportarea, ca a comis sau ca intentioneaza sa comita o incalcare a Regulamentului (UE) nr. 596/2014;

c) raportare privind o incalcare - o raportare prezentata A.S.F. de persoana care efectueaza raportarea cu privire la o incalcare efectiva sau potentiala a Regulamentului (UE) nr. 596/2014.

Art. 139. - (1) A.S.F. are angajati specializati pentru gestionarea raportarilor privind incalcarile care sunt instruiti in acest sens.

(2) Angajatii specializati au urmatoarele atributii:





Afişează Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 24/2017    Banca Nationala a Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Acordarea ajutorului financiar pentru achizitionarea de carti si programe educationale in format electronic. Legea 315/2006
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara - Sentinta civila nr. 1921/LM/2011 din data 15.11.2011

T.V.A. Export. Conditiile cotei 0 a taxei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ,



Articole Juridice

Legea darii in plata: plafonul sumei imprumutate � mijloc de protectie sau element discriminatoriu
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Controverse jurisprudentiale in aplicarea Deciziei CCR nr. 405/2016 privind abuzul in serviciu
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Plasamentele considerate sigure (Art. 831 - 836 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cum se impoziteaza veniturile obtinute de persoanele fizice din inchirieri?
Sursa: Contexpert.ro

Contracte comerciale: Noi reglementari privind executarea creantelor
Sursa: Avocatnet.ro