din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2291 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice

  Publicat: 17 Mar 2009       14556 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice.

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 156 din 12.03.2009

1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Act juridic, prin care titularul unui drept subiectiv se desista de la acesta in mod definitive. Renuntarea la drept este un act de dispozitie,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Act juridic, prin care titularul unui drept subiectiv se desista de la acesta in mod definitive. Renuntarea la drept este un act de dispozitie,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Consiliul European este termenul folosit pentru a denumi intalnirile periodice ale Sefilor de stat sau de guvern din statele membre ale Uniunii Europene.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea conditiilor cerute de lege pentru ca o fapta sa constituie infractiune.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este organul de stat caruia ii revin, conform legii, atribute privitoare la stabilirea
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
"Art. 2561. - (1) Inainte de a se adresa instantei competente, persoana vatamata notifica autoritatea contractanta cu privire la pretinsa incalcare a dispozitiilor legale in materia achizitiilor publice si la intentia de a sesiza instanta judecatoreasca competenta . Dispozitiile art. 205 si 256 2 raman aplicabile.
(2) Notificarea prevazuta la alin. (1) nu are ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire. Dupa primirea notificarii, autoritatea contractanta poate adopta orice masuri pe care le considera necesare pentru remedierea pretinsei incalcari, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis in cadrul respectivei proceduri.
(3) Masurile adoptate potrivit alin. (2) se comunica in termen de o zi lucratoare atat persoanei care a notificat autoritatea contractanta, cat si celorlalti operatori economici implicati in procedura de atribuire.
(4) Persoana vatamata care, primind comunicarea prevazuta la alin. (2), considera ca masurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea pretinsei incalcari va transmite autoritatii contractante o notificare de renuntare la dreptul de a formula actiune in justitie sau, dupa caz, de renuntare la judecarea actiunii.
(5) Lipsa notificarii prevazute la alin. (1) nu impiedica introducerea cererii in fata instantei judecatoresti competente.
(6) Dispozitiile alin. (1)-(5) se aplica in mod corespunzator in cazul prevazut la art. 256 alin. (1)."
37. Dupa articolul 2561 se introduce un nou articol, articolul 2562, cu urmatorul cuprins:
"Art. 2562. - (1) Persoana vatamata poate sesiza Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor sau, dupa caz, instanta judecatoreasca competenta in vederea anularii actului si/sau recunoasterii dreptului pretins ori a interesului legitim, in termen de:
a) 10 zile de la data luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, despre un act al autoritatii contractante considerat nelegal, in cazul in care valoarea contractului care urmeaza sa fie atribuit, estimata conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a, este mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2);
b) 5 zile de la data luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, de un act al autoritatii contractante considerat nelegal, in cazul in care valoarea contractului care urmeaza sa fie atribuit, estimata conform prevederilor cap. II sectiunea a 2-a, este egala sau mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2).
(2) In cazul in care cererea prevazuta la alin. (1) priveste continutul documentatiei de atribuire, publicata in SEAP in conditiile art. 75 alin. (5), art. 89 alin. (4) si art. 127 alin. (2), data luarii la cunostinta este data publicarii documentatiei de atribuire.
(3) Partea nu se poate adresa, pentru solutionarea aceleiasi cereri, concomitent Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor si instantei judecatoresti competente. In caz contrar, se prezuma renuntarea la calea administrativ-jurisdictionala, partea avand obligatia de a notifica Consiliului introducerea cererii la instanta judecatoreasca competenta ."
38. La articolul 257, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 257. - (1) Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, denumit in continuare Consiliu, organism independent cu activitate administrativ-jurisdictionala, functioneaza pe langa Secretariatul General al Guvernului."
39. La articolul 261, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Membrii Consiliului sunt selectionati pe baza aptitudinilor profesionale si a bunei reputatii. Candidatii trebuie sa aiba studii universitare de lunga durata, o vechime de 9 ani in domeniul juridic, economic sau tehnic, precum si o experienta de cel putin 2 ani in domeniul achizitiilor publice."
40. La articolul 262, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Personalul auxiliar are calitatea de personal contractual si este asimilat din punctul de vedere al salarizarii personalului contractual al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice."
41. La articolul 263, alineatele (2)-(6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Evaluarea activitatii Consiliului se efectueaza bilunar de catre o comisie.
(3) Comisia prevazuta la alin. (2) este alcatuita din 5 membri, dupa cum urmeaza:
a) un reprezentant al Guvernului, care indeplineste si functia de presedinte al comisiei;
b) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
c) un reprezentant al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
d) un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice;
e) un reprezentant al Consiliului Concurentei.
(4) In sensul prevederilor alin. (2), comisia intocmeste un raport de evaluare care se inainteaza primului-ministru prin Secretariatul General al Guvernului. Pe baza propunerilor din raportul de evaluare, primul-ministru poate sa dispuna, prin decizie, eliberarea din functie a acelor consilieri de solutionare a contestatiilor care au obtinut calificativul nesatisfacator.
(5) Procedura de evaluare a activitatii Consiliului si a presedintelui acestuia se stabileste prin ordin al secretarului general al Guvernului si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(6) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in cazul aparitiei unor situatii deosebite, procedura de evaluare poate fi efectuata ori de cate ori este necesar si inainte de acest termen."
42. La articolul 270 alineatul (1), literele c1 si c2 se abroga.
43. La articolul 270 alineatul (1), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) obiectul contestatiei;".
44. La articolul 271, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 271. - (1) Sub sanctiunea respingerii contestatiei ca tardiva, aceasta se inainteaza atat Consiliului, cat si autoritatii contractante, nu mai tarziu de expirarea termenelor prevazute la art. 2562. Contestatorul va atasa la contestatie si copia actului atacat, in cazul in care acesta a fost emis, precum si copii ale inscrisurilor prevazute la art. 270 alin. (1), daca acestea sunt disponibile.
.....................................................................................................................
(4) In cazul neindeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), dispozitiile art. 274 si ale art. 277 alin. (3) nu sunt aplicabile."
45. Articolul 272 se abroga.
46. La articolul 274, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 274. - (1) In vederea solutionarii contestatiei/contestatiilor, autoritatea contractanta are obligatia de a transmite Consiliului, in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data expirarii termenului prevazut la art. 205 alin. (1), punctul sau de vedere asupra acesteia/acestora, insotit de orice alte documente considerate edificatoare, precum si, sub sanctiunea amenzii prevazute la art. 275 alin. (3), o copie a dosarului achizitiei publice. Lipsa punctului de vedere al autoritatii contractante nu impiedica solutionarea contestatiei/ contestatiilor, in masura in care s-a facut dovada comunicarii acesteia/acestora."
47. La articolul 274, alineatul (3) se abroga.
48. Articolul 2761 se abroga.
49. Denumirea sectiunii a 5-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"SECTIUNEA a 5-a
Masuri de remediere"

50. Articolul 277 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 277. - (1) Dupa primirea unei contestatii, autoritatea contractanta are dreptul de a adopta masurile de remediere pe care le considera necesare ca urmare a contestatiei respective. Orice astfel de masuri trebuie comunicate contestatorului, celorlalti operatori economici implicati in procedura de atribuire, precum si Consiliului, nu mai tarziu de o zi lucratoare de la data adoptarii acestora.
(2) In situatia in care contestatorul considera ca masurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind nelegale, acesta va trimite Consiliului si autoritatii contractante o notificare de renuntare la contestatie. In acest caz, autoritatea contractanta nu mai are obligatia de a comunica punctul sau de vedere potrivit dispozitiilor art. 274.
(3) Primirea unei contestatii de catre autoritatea contractanta, pentru care nu s-a luat act de renuntare conform prevederilor alin. (2), suspenda de drept procedura de atribuire incepand cu data expirarii termenului prevazut la art. 205 alin. (1) si pana la data expirarii termenului prevazut la art. 281 alin. (1), daca partea interesata nu a introdus plangere la instanta judecatoreasca competenta . Daca decizia Consiliului a fost atacata cu plangere, dispozitiile art. 2877 si 2878 raman aplicabile.




Afişează OUG nr. 19/2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice