din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1974 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » LEGE nr. 102/2005, Actualizata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

LEGE nr. 102/2005, Actualizata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

  Publicat: 27 Jun 2018       6761 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGE nr. 102/2005, Actualizata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

Actualizata prin LEGEA 129/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 102/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, precum si pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, publicat in Monitorul Oficial cu numarul 503 din data de 19 iunie 2018

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
A fost promulgat la 11.09.1865
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Inscris constatator al contractului de mandat care da posibilitatea ca mandatarul sa lucreze in numele si pe socoteala mandatului.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
MCP Avocati Data protection - Consultanta si servicii juridice GDPR.

(5)Aplicarea masurilor corective care constau in obligarea operatorului sau a persoanei imputernicite de operator sa respecte cererile persoanei vizate de exercitare a drepturilor, sa asigure conformitatea operatiunilor de prelucrare cu dispozitiile legale aplicabile, obligarea operatorului sa informeze persoana vizata cu privire la o incalcare a protectiei datelor cu caracter personal se poate face prin proces-verbal de constatare/sanctionare incheiat de personalul de control sau prin decizie a presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere .

(6)Aplicarea masurilor corective care constau, dupa caz, in limitarea temporara sau definitiva, interdictia asupra prelucrarii, rectificarea sau stergerea datelor cu caracter personal, restrictionarea prelucrarii, notificarea acestor actiuni destinatarilor carora le-au fost divulgate datele cu caracter personal, retragerea unei certificari sau obligarea organismului de certificare sa retraga o certificare eliberata sau sa nu elibereze o certificare in cazul in care cerintele de certificare nu sunt sau nu mai sunt indeplinite, suspendarea fluxurilor de date catre un destinatar dintr-o tara terta sau catre o organizatie internationala se dispune numai prin decizie a presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere .

(7)Decizia trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele elemente: datele de identificare ale Autoritatii nationale de supraveghere si numele reprezentantului legal al acesteia, datele de identificare ale operatorului/persoanei imputernicite de operator, codul numeric personal, dupa caz, descrierea faptelor si a imprejurarilor care pot fi avute in vedere la individualizarea masurii, indicarea temeiului legal potrivit caruia se stabileste si se sanctioneaza fapta, masurile corective aplicate, termenul si modalitatea de plata a amenzii, dupa caz, termenul de exercitare a caii de atac si instanta de judecata competenta .

Art. 144

(1)Impotriva procesului-verbal de constatare/sanctionare si/sau a deciziei de aplicare a masurilor corective, dupa caz, operatorul sau persoana imputernicita de operator poate introduce contestatie la sectia de contencios administrativ a tribunalului competent, in termen de 15 zile de la inmanare, respectiv de la comunicare . Hotararea prin care s-a solutionat contestatia poate fi atacata numai cu apel. Apelul se judeca de curtea de apel competenta . In toate cazurile, instantele competente sunt cele din Romania.

(2)Procesul-verbal de constatare/sanctionare sau decizia presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere necontestata in termen de 15 zile de la data inmanarii, respectiv comunicarii, constituie titlu executoriu fara vreo alta formalitate. Introducerea contestatiei prevazute la alin. (1) suspenda numai plata amenzii, pana la pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive.

(3)Termenul de plata a amenzii este de 15 zile de la data inmanarii, respectiv de la data comunicarii procesului-verbal de constatare/sanctionare sau a deciziei presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere .

Art. 145

(1)Autoritatea nationala de supraveghere poate dispune publicarea de catre operator sau persoana imputernicita de operator a oricarei masuri corective aplicate, cu suportarea de catre acestia a costurilor aferente.

(2)In cazul nerespectarii masurilor dispuse sau in cazul refuzului tacit sau expres de furnizare a tuturor informatiilor si documentelor solicitate in cadrul procedurii de investigatie ori in cazul refuzului de supunere la investigatie, Autoritatea nationala de supraveghere poate dispune, prin decizie, aplicarea unei amenzi cominatorii de pana la 3.000 lei pentru fiecare zi de intarziere, calculata de la data stabilita prin decizie .

(3)Decizia prevazuta la alin. (2) constituie titlu executoriu fara vreo alta formalitate. Impotriva acestei decizii se poate introduce contestatie in conditiile art. 144 alin. (1).

Art. 146

(1)Procedura de efectuare a investigatiilor de catre personalul de control al Autoritatii nationale de supraveghere, in exercitarea atributiilor legale, se reglementeaza prin decizia presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2)In masura in care prezenta lege nu prevede altfel, constatarea si aplicarea sanctiunilor contraventionale se realizeaza cu respectarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

SECTIUNEA 2: Activitatea de solutionare a plangerilor

Art. 147

(1)Orice persoana vizata care considera ca prelucrarea datelor sale cu caracter personal incalca prevederile legale in vigoare are dreptul de a depune plangere la Autoritatea nationala de supraveghere, in special in cazul in care resedinta sa obisnuita, locul sau de munca sau presupusa incalcare se afla sau, dupa caz, are loc pe teritoriul Romaniei. Plangerea poate fi depusa inclusiv prin mijloacele electronice de comunicare .

(2)Plangerea se inainteaza personal sau prin reprezentant, cu anexarea imputernicirii emise in conditiile legii de un avocat sau a procurii notariale, dupa caz. Plangerea poate fi depusa si de catre mandatarul persoanei vizate care este sot sau ruda pana la gradul al doilea inclusiv.

(3)In cazul in care plangerea este depusa prin intermediul unui organism, al unei organizatii, al unei asociatii sau fundatii fara scop patrimonial, acestea trebuie sa dovedeasca faptul ca au fost constituite legal, cu un statut ce prevede obiective de interes public, si ca sunt active in domeniul protectiei drepturilor si libertatilor persoanelor vizate in ceea ce priveste protectia datelor lor cu caracter personal. In acest caz, la plangere se anexeaza inclusiv imputernicirea sau procura notariala, dupa caz, conform alin. (2), din care sa rezulte limitele mandatului acordat de persoana vizata.

Art. 148

(1)Procedura de solutionare a plangerilor se reglementeaza prin decizie a presedintelui Autoritatii nationale de supraveghere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2)Autoritatea nationala de supraveghere informeaza persoana vizata cu privire la admisibilitatea plangerii, in termen de cel mult 45 de zile de la inregistrare . In cazul in care se constata ca informatiile din plangere sau documentele transmise sunt incomplete sau insuficiente, Autoritatea nationala de supraveghere solicita persoanei vizate sa completeze plangerea pentru a putea fi considerata admisibila in vederea efectuarii unei investigatii. Un nou termen de cel mult 45 de zile curge de la data completarii plangerii.

(3)Autoritatea nationala de supraveghere informeaza persoana vizata in legatura cu evolutia sau cu rezultatul investigatiei intreprinse in termen de 3 luni de la data la care s-a comunicat acesteia ca plangerea este admisibila potrivit alin. (2). Informarea va cuprinde si calea de atac impotriva Autoritatii nationale de supraveghere .

(4)Daca este necesara efectuarea unei investigatii mai amanuntite sau coordonarea cu alte autoritati de supraveghere in conformitate cu art. 57 alin. (1) lit. f) din Regulamentul general privind protectia datelor, Autoritatea nationala de supraveghere informeaza persoana vizata in legatura cu evolutia investigatiei, din 3 in 3 luni, pana la finalizarea acesteia. Rezultatul investigatiei se aduce la cunostinta persoanei vizate in termen de cel mult 45 de zile de la finalizarea acesteia.

(5)In cadrul procedurii de solutionare a plangerilor, investigatiile se efectueaza in conformitate cu dispozitiile art. 141-146.

(6)In cazul nerespectarii dispozitiilor alin. (2)-(4), persoana vizata se poate adresa sectiei de contencios administrativ a tribunalului competent, dupa parcurgerea procedurii prealabile prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Recursul se judeca de curtea de apel competenta . In toate cazurile, instantele competente sunt cele din Romania.

CAPITOLUL III2: Cai de atac judiciare

Art. 149

(1)Daca in urma exercitarii atributiilor sale legale, Autoritatea nationala de supraveghere apreciaza ca au fost incalcate oricare dintre drepturile persoanelor vizate garantate de reglementarile legale din domeniul protectiei datelor personale, poate sesiza instanta competenta, potrivit legii. Persoana vizata dobandeste de drept calitatea de reclamant, urmand a fi citata in aceasta calitate . Daca persoana vizata isi insuseste actiunea, inceteaza calitatea procesuala activa a Autoritatii nationale de supraveghere . Daca persoana vizata nu isi insuseste actiunea formulata de Autoritatea nationala de supraveghere, instanta anuleaza cererea potrivit Codului de procedura civila.

(2)Actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac ordinare sau extraordinare, formulate de Autoritatea nationala de supraveghere, sunt scutite de la plata taxelor judiciare de timbru.

(3)Dispozitiile alin. (2) se aplica si persoanei vizate care isi insuseste actiunea formulata de Autoritatea nationala de supraveghere in conditiile alin. (1).

Art. 1410

(1)Contestarea actelor emise de Autoritatea nationala de supraveghere in activitatea de control si de solutionare a plangerilor se efectueaza potrivit art. 144 si 148.

(2)Actele administrative emise de Autoritatea nationala de supraveghere in exercitarea atributiilor legale, altele decat cele prevazute la alin. (1), pot fi contestate la sectia de contencios administrativ a tribunalului competent.

(3)Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, in masura in care prezenta lege nu dispune altfel.

Art. 1411

(1)Fara a se aduce atingere posibilitatii de a se adresa cu plangere Autoritatii nationale de supraveghere, persoanele vizate au dreptul de a se adresa instantei competente pentru apararea drepturilor garantate de legislatia aplicabila, care le-au fost incalcate.

(2)In cazul in care a fost introdusa o cerere in justitie cu acelasi obiect si avand aceleasi parti, Autoritatea nationala de supraveghere poate dispune suspendarea sau/si clasarea plangerii, dupa caz.

(3)Orice persoana care a suferit un prejudiciu in urma unei prelucrari de date cu caracter personal, efectuata ilegal, se poate adresa instantei competente pentru repararea acestuia.

(4)Instanta competenta este cea de la sediul operatorului sau al persoanei imputernicite de operator ori de la resedinta obisnuita a persoanei vizate. Cererea este scutita de taxa de timbru.

CAPITOLUL IV: Organizarea si functionarea Autoritatii nationale de supraveghere

Art. 15

(1)Regulamentul de organizare si functionare, impreuna cu structura organizatorica a Autoritatii, se intocmesc de Autoritatea nationala de supraveghere si se aproba de Biroul permanent al Senatului.

(2)Numarul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, este de 85. Statul de functii si structura posturilor pe compartimente se aproba de presedintele Autoritatii nationale de supraveghere .

Art. 16

(1)Personalul Autoritatii nationale de supraveghere este format din functionari publici sau, dupa caz, personal contractual si se incadreaza prin examen sau concurs, in conditiile legii.

(2)Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului Autoritatii nationale de supraveghere se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentului de organizare si functionare.

(3)Numirea, angajarea, promovarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu si, dupa caz, de munca ale personalului Autoritatii nationale de supraveghere se fac prin decizie a presedintelui acesteia, in conditiile legii.

(31)Activitatea desfasurata de personalul de specialitate cu studii juridice in cadrul Autoritatii nationale de supraveghere constituie vechime in specialitatea studiilor absolvite.





Afişează LEGE nr. 102/2005, Actualizata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 102/2005    Legea 102/2005 actualizata 2018    Legea 129/2018

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.