din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2073 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Civila » Legea nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari

Legea nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari

  Publicat: 12 Oct 2018       14488 citiri        Secţiunea: Legislatie Civila  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGE nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari

Publicata in Monitorul Oficial nr. 853 din data de 8 octombrie 2018

(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termenul autoritate competenta desemneaza, ministrul, ministrii sau o alta autoritate echivalenta responsabila de regimurile de securitate sociala pe intreg teritoriul sau pe orice portiune a teritoriului statului in cauza.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
(13) A.S.F. informeaza EIOPA cu privire la:
a) sanctiunile si masurile administrative impuse, dar nepublicate in conformitate cu alin. (10)-(12), art. 4 alin. (24) si art. 32 alin. (1), inclusiv caile de atac impotriva acestora si rezultatul acestora;
b) informatiile agregate, anual, referitoare la sanctiunile administrative si alte masuri impuse in conformitate cu alin. (10) - (12), art. 4 alin. (24), art. 28;
c) sanctiunile administrative sau alte masuri impuse si publicate de A.S.F., simultan cu publicarea acestora.
(14) A.S.F. transmite CE si/sau EIOPA, potrivit procedurilor nationale, in cazul in care i se solicita acest lucru, informatiile referitoare la aplicarea prezentei legi, in special cele referitoare la exceptia prevazuta la art. 2 alin. (1).
(15) A.S.F. transmite CE, potrivit procedurilor nationale, prevederile prezentei legi si principalele reglementari proprii adoptate in aplicarea acesteia.
(16) In cazul adoptarii dispozitiilor prevazute la art. 4 alin. (22), A.S.F. transmite EIOPA si CE legislatia nationala aplicabila.
(17) A.S.F. poate incheia acorduri de cooperare cu autoritati din state terte numai daca informatiile transmise autoritatilor respective beneficiaza de acelasi nivel de confidentialitate cu care A.S.F. trateaza informatiile respective in Romania, in conformitate cu legislatia nationala aplicabila.
(18) A.S.F. poate informa CE referitor la dificultatile intampinate la aplicarea prezentei legi si asupra oricaror dificultati care pot sa apara in detrimentul activitatii distribuitorilor inregistrati sau stabiliti in Romania.
(19) In aplicarea prevederilor art. 8, in cazul intermediarilor principali avizati, A.S.F. coopereaza cu Banca Nationala a Romaniei.
ART. 6
Competentele A.S.F. in calitate de supraveghetor din stat membru de origine
(1) A.S.F. inregistreaza intermediarii principali si dispune inregistrarea intermediarilor secundari, cu conditia indeplinirii cerintelor relevante prevazute la art. 4 alin. (12)-(16), art. 10 si art. 11 alin. (1)-(9), in termen de 3 luni de la data depunerii documentatiei complete, cu informarea solicitantului in privinta deciziei luate, in cel mai scurt timp . In cazul neindeplinirii conditiilor pe parcursul desfasurarii activitatii sau la solicitarea acestora, A.S.F. radiaza intermediarii principali, dispune radierea intermediarilor secundari si informeaza autoritatile din statele membre gazda, daca este cazul .
(2) A.S.F. revizuieste periodic sau dispune revizuirea periodica, potrivit prevederilor legale, a valabilitatii inregistrarii prevazute la alin. (1).
(3) In termen de o luna de la primirea informatiilor prevazute la art. 19 alin. (1), A.S.F. comunica informatiile respective autoritatii competente din statul membru gazda.
(4) A.S.F. informeaza in scris intermediarii sau intermediarii de asigurari auxiliare prevazuti la art. 19 alin. (1) cu privire la urmatoarele aspecte:
a) primirea informatiilor de catre autoritatea competenta din statul membru gazda si dreptul de a incepe desfasurarea activitatii;
b) disponibilitatea informatiilor privind dispozitiile legislative similare celor prevazute la art. 4 alin. (17) care sunt aplicabile in statul membru gazda prin mijloace similare celor prevazute la art. 4 alin. (18) si (19), in cazul in care acestea exista;
c) necesitatea respectarii dispozitiilor prevazute la lit. b) pentru inceperea desfasurarii activitatii in statul membru gazda, daca este cazul .
(5) A.S.F. informeaza autoritatea competenta din statul membru gazda cu privire la modificarile prevazute la art. 19 alin. (3) de indata ce este posibil, dar nu mai tarziu de o luna de la data primirii acestora.
(6) In situatia in care A.S.F. primeste constatarile unei autoritati competente dintr-un stat membru gazda, referitoare la nerespectarea prevederilor legislatiei aplicabile de catre intermediari sau intermediarii de asigurari auxiliare care isi desfasoara activitatea pe teritoriul statului membru respectiv in baza libertatii de a presta servicii, A.S.F.:
a) evalueaza informatiile primite;
b) adopta masurile necesare pentru remedierea situatiei;
c) informeaza autoritatea competenta din statul membru gazda cu privire la masurile adoptate potrivit lit. b).
(7) A.S.F. transmite autoritatii competente din statul membru gazda informatiile prevazute la art. 21 alin. (1), in termen de o luna de la primirea acestora de la intermediari sau intermediarii de asigurari auxiliare, cu exceptia cazului in care are motive intemeiate sa puna la indoiala caracterul adecvat al structurii organizatorice sau situatia financiara a acestora, tinand seama de activitatile de distributie avute in vedere.
(8) In urma confirmarii din partea autoritatii competente din statul membru gazda, A.S.F. informeaza in scris intermediarii sau intermediarii de asigurari auxiliare asupra faptului ca informatiile prevazute la art. 21 alin. (1) au fost primite de catre autoritatea respectiva.
(9) Ulterior primirii informatiilor din partea autoritatii competente din statul membru gazda privind dispozitiile legale similare prevederilor art. 4 alin. (17) care sunt aplicabile in acel stat membru prin mijloace similare celor prevazute la art. 4 alin. (18) si (19), A.S.F. comunica intermediarilor aceste informatii, precum si faptul ca pot incepe sa desfasoare activitate in statul membru respectiv, cu conditia respectarii dispozitiilor legale respective.
(10) In cazul in care A.S.F. refuza comunicarea informatiilor prevazute la art. 21 alin. (1), documenteaza si transmite refuzul intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare in termen de o luna de la primirea completa a informatiilor respective.
(11) A.S.F. informeaza autoritatea competenta din statul membru gazda de indata ce este posibil si in termen de cel mult o luna de la data primirii informatiilor prevazute la art. 21 alin. (3).
(12) In cazul in care locul principal de desfasurare a activitatii intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare, inregistrati in Romania, este situat in alt stat membru, A.S.F. poate conveni cu autoritatea competenta din statul membru gazda ca aceasta sa actioneze ca autoritate competenta din statul membru de origine cu privire la dispozitiile prevazute in cap. IV, V, VII si VIII si atributiile aferente. In acest caz, A.S.F. notifica fara intarziere intermediarul in cauza cu privire la acordul respectiv.
(13) In cazul in care primeste constatarile autoritatii competente din statul membru gazda care nu are responsabilitatea similara celei prevazute la art. 7 alin. (11), A.S.F.:
a) evalueaza informatiile primite;
b) adopta, daca este cazul si cat mai curand posibil, masurile adecvate pentru remedierea situatiei;
c) informeaza autoritatea competenta din statul membru gazda cu privire la masurile prevazute la lit. b).
ART. 7
Competentele A.S.F. in calitate de supraveghetor din stat membru gazda
(1) In cazul in care A.S.F. este notificata despre intentia intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare de a desfasura activitate pe teritoriul Romaniei in baza libertatii de a presta servicii, A.S.F. confirma de indata primirea informatiilor respective.
(2) A.S.F. poate solicita intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare care desfasoara activitate de distributie pe teritoriul Romaniei in baza libertatii de a presta servicii informatii si documente necesare verificarii din perspectiva protejarii clientilor, a respectarii de catre intermediari a legislatiei nationale aplicabile.
(3) In cazul in care constata ca un intermediar sau un intermediar de asigurari auxiliare care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in baza libertatii de a presta servicii incalca obligatiile potrivit prevederilor legale, A.S.F. transmite aceste constatari autoritatii competente din statul membru de origine, urmand a fi informata cu privire la masurile adoptate de autoritatea respectiva.
(4) In cazul in care, dupa masurile adoptate de autoritatea competenta din statul membru de origine sau daca masurile respective se dovedesc a fi inadecvate ori nu au fost adoptate, intermediarii sau intermediarii de asigurari auxiliare care desfasoara activitate pe teritoriul Romaniei in baza dreptului de stabilire si a libertatii de a presta servicii continua sa actioneze de o maniera care aduce prejudicii intereselor consumatorilor pe o scara larga sau bunei functionari a pietelor de asigurare si reasigurare, A.S.F. poate adopta, dupa ce informeaza autoritatea competenta din statul membru de origine, masuri adecvate pentru a preveni alte nereguli, inclusiv, in masura in care este strict necesar, masuri privind interzicerea desfasurarii de catre intermediarii in cauza de noi activitati pe teritoriul Romaniei, atat in baza dreptului de stabilire, cat si a libertatii de a presta servicii .
(5) In cazul in care sunt necesare actiuni imediate pentru a proteja drepturile consumatorilor, A.S.F. adopta, potrivit prevederilor legale, masuri corespunzatoare si nediscriminatorii pentru prevenirea sau sanctionarea neregulilor comise pe teritoriul Romaniei de catre intermediari si intermediarii de asigurari auxiliare:
a) prin exceptie de la prevederile alin. (3), (4), art. 5 alin. (7) si art. 6 alin. (7), in cazul libertatii de a presta servicii;
b) prin exceptie de la prevederile alin. (4) si (13), art. 5 alin. (7) si art. 6 alin. (13) si in masura in care statul membru de origine nu a adoptat masuri echivalente sau a adoptat masuri inadecvate in cazul dreptului de stabilire.




Afişează Legea nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Monitorul Oficial    Legea 236/2018    asigurari    distributie    Autoritatea de Supraveghere Financiara    consumator

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Admisibilitate Cerere de drept comun de obligare a Fondului de Garantare a Asiguratilor la plata daunelor morale si materiale determinate de un accident rutier
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 113/A din 15.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila



Articole Juridice

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Contract individual de munca, Model 2021. PDF si Word editabil
Sursa: MCP Cabinet avocati