din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2091 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 247/2018 pentru modificarea regimului strainilor in Romania

Legea 247/2018 pentru modificarea regimului strainilor in Romania

  Publicat: 09 Nov 2018       10148 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 247 din 5 noiembrie 2018 pentru modificarea si completarea unor acte nomative privind regimul strainilor in Romania

Publicata in Monitorul oficial nr. 941 din data de 7 noiembrie 2018

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
17.La articolul 49, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) La rubrica AAAA�observatiiAAAA� a autocolantului de viza de lunga sedere pentru alte scopuri, eliberata strainilor prevazuti la alin. (1) lit. e), se inscrie mentiunea AAAA�voluntarAAAA�."
18.La articolul 50 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) sunt indeplinite in continuare conditiile cu privire la intrarea in Romania, prevazute la art. 6 alin. (1) lit. c) si e);"
19.La articolul 50 alineatul (2), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
"a1) nu sunt semnalati de autoritatile competente ca prezinta un pericol pentru apararea si securitatea nationala ori sanatatea publica;"
20.La articolul 51, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
"(41) In cazul in care informatiile sau documentele furnizate, pe care se intemeiaza cererea pentru prelungirea dreptului de sedere, sunt necorespunzatoare sau incomplete, Inspectoratul General pentru Imigrari ii comunica solicitantului informatiile suplimentare cerute si stabileste un termen rezonabil pentru trimiterea acestora, dar nu mai mult de 30 de zile. Termenul prevazut la alin. (4) se suspenda pana la primirea de catre Inspectoratul General pentru Imigrari a informatiilor sau a documentelor suplimentare necesare. Daca nu au fost furnizate informatiile sau documentele suplimentare pana la termenul prevazut, cererea poate fi respinsa."
21.La articolul 56, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Strainilor intrati in Romania in scopul incadrarii in munca li se prelungeste dreptul de sedere temporara in scop de munca daca prezinta contractul individual de munca cu norma intreaga, inregistrat in registrul general de evidenta a salariatilor, din care rezulta ca salariul este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata . In cazul lucratorilor inalt calificati, salariul trebuie sa fie la nivelul de cel putin doua ori castigul salarial mediu brut.
(2) Prevederile alin. (1) referitoare la nivelul salariului inscris in contractul de munca nu se aplica in cazul strainilor angajati in sistemul bugetar, al caror salariu este stabilit potrivit legislatiei privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu exceptia lucratorilor inalt calificati."
22.La articolul 56, alineatul (3) se abroga.
23.La articolul 56, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) Prin exceptie de la alin. (1) si (4), strainilor care sunt numiti la conducerea unei filiale, reprezentante sau sucursale de pe teritoriul Romaniei a unei companii care are sediul in strainatate, in baza unui contract de mandat ori a altui document cu aceeasi valoare juridica, li se prelungeste dreptul de sedere temporara in scop de munca fara prezentarea unui contract de munca, daca fac dovada mijloacelor de intretinere obtinute din activitatea desfasurata in aceasta calitate, cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
24.La articolul 56, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu urmatorul cuprins:
"(61) Dreptul de sedere temporara pentru lucratorii stagiari se prelungeste in conditiile alin. (1) sau (4) pentru o perioada egala cu perioada de valabilitate a contractului de munca, fara a depasi o durata totala de sedere de un an pe teritoriul Romaniei, in aceasta calitate ."
25.La articolul 56, dupa alineatul (11) se introduc doua noi alineate, alineatele (111) si (112), cu urmatorul cuprins:
"(111) Strainilor intrati in Romania in scopul incadrarii in munca in calitate de lucrator au pair li se prelungeste dreptul de sedere temporara in scop de munca daca prezinta contractul individual de munca cu timp partial, inregistrat in registrul general de evidenta a salariatilor, din care rezulta ca durata timpului de munca nu depaseste 25 de ore pe saptamana, iar cuantumul salariului este cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, calculat la fractia de timp lucrata.
(112) Dreptul de sedere temporara pentru lucratorii au pair se prelungeste in conditiile prevederilor alin. (111) pentru o perioada egala cu perioada de valabilitate a contractului de munca cu timp partial, fara a depasi o durata totala de sedere de un an pe teritoriul Romaniei, in aceasta calitate ."
26.La articolul 561alineatul (1), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) prezinta dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
27.La articolul 561alineatul (2), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
28.La articolul 561alineatul (4), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"d) dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
29.La articolul 562alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) prezinta dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
30.La articolul 562, alineatul (3) se abroga.
31.La articolul 562alineatul (5), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
32.La articolul 563alineatul (4), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) prezinta dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
33.La articolul 563, alineatul (5) se abroga.
34.La articolul 563alineatul (7), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) dovada detinerii mijloacelor de intretinere cel putin la nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata ."
35.La articolul 58 alineatul (1) litera a), punctul (i) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(i)sunt inscrisi la studii la o institutie de invatamant de stat ori particulara, acreditata sau autorizata provizoriu potrivit legii, forma de invatamant cursuri cu frecventa;"
36.La articolul 58 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) in cazul strainilor care participa la un program de schimb de elevi sau program educational, pe o perioada care sa nu depaseasca un an, daca:
(i)sunt inscrisi la o unitate de invatamant de stat sau particulara, acreditata ori autorizata provizoriu potrivit legii, forma de invatamant cu frecventa;
(ii)participa intr-un program de schimb de elevi sau intr-un program educational, realizat de o organizatie constituita in conditiile legii si recunoscuta pentru acest scop;
(iii)organizatia care realizeaza schimbul de elevi sau programul educational isi asuma responsabilitatea pentru asigurarea cazarii, a mijloacelor de intretinere si a eventualelor costuri privind executarea masurii de indepartare."
37.La articolul 58, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Dreptul de sedere temporara pentru studii se poate prelungi cu cel mult 6 luni dupa absolvirea studiilor, in vederea definitivarii situatiei scolare sau universitare, precum si pentru autentificarea documentelor de studii in acest scop."
38.La articolul 58, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(4) Dreptul de sedere temporara pentru studii se poate prelungi cu 9 luni dupa absolvirea studiilor, pentru cautarea unui loc de munca si efectuarea formalitatilor de angajare in munca sau in vederea deschiderii unei afaceri, cu prezentarea documentelor care atesta finalizarea studiilor.
(5) Prelungirile ulterioare ale dreptului de sedere al strainilor prevazuti la alin. (4) se acorda in conditiile prevazute la art. 55 sau art. 56, dupa caz, fara obligativitatea obtinerii unei vize de lunga sedere."
39.Dupa articolul 58 se introduce un nou articol, articolul 581, cu urmatorul cuprins:
"Art. 581: Dreptul de sedere temporara in scop de studii in cadrul unei mobilitati
(1) Strainul, titular al unui permis de sedere in scop de studii sau al unei vize de lunga sedere in scop de studii, valabile, eliberate de un alt stat membru al Uniunii Europene, poate intra si ramane pe teritoriul Romaniei pentru o perioada de pana la 360 de zile, denumita in continuare mobilitatea studentului, fara obligativitatea obtinerii unei vize, daca:




Afişează Legea 247/2018 pentru modificarea regimului strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    regimul strainilor    stat membru    permis de sedere    acord de primire    autoritate competenta    drept de sedere temporara    Inspectoratul General pentru Imigrari

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor in Romania. Tolerare. Acordare. Durata.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3863 din 8 noiembrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Regimul juridic al strainilor. Stabilirea domiciliului in Romania. Conditii. Viza diplomatica.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3717 din 31 octombrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Cetatean strain. Depasirea termenului de sedere legala. Contestarea masurii de returnare si invocarea dreptului la un proces echitabil. Desfasurarea p
Pronuntaţă de: Decizia nr. 170 din 18 ianuarie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Pentru prima data Curtea este chemata sa se pronunte pe fond asupra recursului unui stat membru impotriva refuzului Comisiei de a autoriza mentinerea
Pronuntaţă de: Cazul: Danemarca c. Comisia Europeana, 20 martie 2003

Cauza Lupsa impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Hotarare CEDO din 08/06/2006 in Cauza Lupsa impotriva Romaniei

Regimul strainilor in Romania. Tolerare. Acordare. Durata.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3863 din 8 noiembrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Regimul juridic al strainilor. Stabilirea domiciliului in Romania. Conditii. Viza diplomatica.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 3717 din 31 octombrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Cetatean strain. Depasirea termenului de sedere legala. Contestarea masurii de returnare si invocarea dreptului la un proces echitabil. Desfasurarea p
Pronuntaţă de: Decizia nr. 170 din 18 ianuarie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal



Articole Juridice

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Serviciul de garda. Organizarea timpului de lucru in cazul activitatilor exercitate de militari
Sursa: EuroAvocatura.ro

Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Agentul de munca temporara trebuie sa realizeze o parte semnificativa a activitatilor sale de punere la dispozitie de lucratori temporari in statul unde este inregistrat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru �aceeasi munca� si pentru o �munca de aceeasi valoare�
Sursa: EuroAvocatura.ro