din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2110 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » LEGEA nr. 102/2005, Republicata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

LEGEA nr. 102/2005, Republicata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

  Publicat: 11 Nov 2018       4485 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGEA nr. 102 din 3 mai 2005, Republicata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

(re)Publicata in Monitorul Oficial numarul 947 din data de 9 noiembrie 2018

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Puterile publice existente in stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN SI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Hotarare prin care instanta rezolva unele probleme ridicate in cursul judecatii,

(2)Inainte de inceperea exercitarii mandatului, presedintele si vicepresedintele Autoritatii nationale de supraveghere vor depune in fata plenului Senatului urmatorul juramant: "Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa apar drepturile si libertatile cetatenilor, indeplinindu-mi cu buna-credinta si impartialitate atributiile de presedinte/vicepresedinte al Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!"
(3)Juramantul poate fi depus, dupa caz, si fara formula religioasa.
(4)Refuzul depunerii juramantului conduce la infirmarea numirii in functie a presedintelui, respectiv a vicepresedintelui Autoritatii nationale de supraveghere si deschide procedura pentru o noua numire in functie.

MCP Avocati Data protection - Consultanta si servicii juridice GDPR.


Articolul 9
(1)Mandatul presedintelui, respectiv al vicepresedintelui Autoritatii nationale de supraveghere inceteaza inainte de termen in caz de demisie, revocare din functie, incompatibilitate cu alte functii publice sau private, imposibilitate de a-si indeplini atributiile mai mult de 90 de zile, constatata prin examen medical de specialitate, in cazul pensionarii din oficiu ori in caz de deces.
(2)Revocarea din functie a presedintelui, respectiv a vicepresedintelui Autoritatii nationale de supraveghere se face de plenul Senatului, ca urmare a incalcarii grave a dispozitiilor prezentei legi, daca nu mai indeplineste conditiile cerute de lege pentru numire sau in cazul unor abateri grave in indeplinirea atributiilor.
(3)Demisia, incompatibilitatea, indeplinirea conditiilor de pensionare pentru limita de varsta prevazute de lege, imposibilitatea de indeplinire a functiei sau decesul se constata de catre Biroul permanent al Senatului, in cel mult 15 zile de la aparitia cauzei care determina incetarea mandatului.
(4)Perioada de indeplinire a functiei de presedinte si vicepresedinte al Autoritatii nationale de supraveghere constituie vechime in specialitate juridica.


CAPITOLUL III: Atributiile presedintelui si ale vicepresedintelui Autoritatii nationale de supraveghere

Articolul 10

(1)Presedintele Autoritatii nationale de supraveghere are, in principal, urmatoarele atributii:
a)organizeaza si coordoneaza activitatea Autoritatii nationale de supraveghere;
b)asigura monitorizarea aplicarii Regulamentului general privind protectia datelor;
c)asigura monitorizarea aplicarii legislatiei nationale de transpunere a Directivei (UE) 2016/680 a Parlamentului European si a Consiliului privind protectia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de catre autoritatile competente in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a infractiunilor sau al executarii pedepselor si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Deciziei-cadru 2008/977/JAI a Consiliului;
d)asigura monitorizarea aplicarii si a altor dispozitii legale privind prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date;
e)poate face propuneri privind initierea unor proiecte de acte normative sau modificarea actelor normative in vigoare in domenii legate de prelucrarea datelor cu caracter personal; este solicitat, in vederea emiterii de avize, in numele Autoritatii nationale de supraveghere, atunci cand se elaboreaza proiecte de acte normative referitoare la protectia drepturilor si libertatilor persoanelor, in privinta prelucrarii datelor cu caracter personal;
f)primeste si urmareste solutionarea, in conditiile legii, a petitiilor si cererilor adresate Autoritatii nationale de supraveghere si decide asupra acestora;
g)incadreaza, in conditiile legii, personalul Autoritatii nationale de supraveghere si exercita dreptul de autoritate administrativa si disciplinara asupra acestora;
h)exercita functia de ordonator principal de credite;
i)asigura cooperarea cu institutii similare din strainatate si reprezentarea in cadrul Comitetului european pentru protectia datelor, prevazut la art. 68 din Regulamentul general privind protectia datelor;
j)indeplineste si alte atributii prevazute de prezenta lege, de actele normative care reglementeaza activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date si de Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii nationale de supraveghere .
(2)In cadrul Autoritatii nationale de supraveghere se organizeaza si functioneaza cabinetul presedintelui, iar angajarea personalului acestuia se efectueaza in conditiile legii.

Articolul 11
(1)Atributiile vicepresedintelui Autoritatii nationale de supraveghere sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a acesteia.
(2)Vicepresedintele Autoritatii nationale de supraveghere indeplineste atributiile presedintelui in caz de imposibilitate temporara de exercitare a functiei de catre acesta.

Articolul 12
(1)Presedintele Autoritatii nationale de supraveghere isi exercita atributiile de control din oficiu sau la cerere .
(2)Cererile pot fi adresate de orice persoana fizica, fara deosebire de cetatenie, varsta, sex, apartenenta politica sau convingeri religioase, precum si de persoane juridice.

Articolul 13
(1)Presedintele si vicepresedintele Autoritatii nationale de supraveghere, precum si personalul acesteia au acces, in conditiile legii, la documentele clasificate detinute de autoritatile publice sau de alte persoane juridice, in masura in care acestea sunt necesare pentru exercitarea atributiilor prevazute de lege.
(2)Presedintele si vicepresedintele Autoritatii nationale de supraveghere, precum si personalul acesteia au obligatia de a nu divulga sau de a nu face publice informatiile sau documentele clasificate la care au avut acces. Aceasta obligatie se mentine si dupa incetarea activitatii persoanelor respective in cadrul Autoritatii nationale de supraveghere, sub sanctiunea prevazuta de legea penala.

MCP Avocati Data protection - Consultanta si servicii juridice GDPR.


CAPITOLUL IV: Exercitarea atributiilor de control si de solutionare a plangerilor
SECTIUNEA 1: Activitatea de control

Articolul 14

(1)Autoritatea nationala de supraveghere efectueaza investigatii, in cazurile si conditiile prevazute in competenta sa, prin personalul imputernicit in acest scop, potrivit legii, de catre presedintele Autoritatii nationale de supraveghere, denumit in continuare personal de control .
(2)Personalul de control are dreptul sa efectueze investigatii, inclusiv inopinate, sa ceara si sa obtina de la operator si persoana imputernicita de operator, precum si, dupa caz, de la reprezentantul acestora, la fata locului si/sau in termenul stabilit, orice informatii si documente, indiferent de suportul de stocare, sa ridice copii de pe acestea, sa aiba acces la oricare dintre incintele operatorului si persoanei imputernicite de operator, precum si sa aiba acces si sa verifice orice echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor, necesare desfasurarii investigatiei, in conditiile legii.
(3)In situatia in care personalul de control este impiedicat in orice mod in exercitarea atributiilor prevazute la alin. (2), Autoritatea nationala de supraveghere poate solicita autorizarea judiciara data prin incheiere de catre presedintele Curtii de Apel Bucuresti sau de catre un judecator delegat de acesta. O copie a autorizatiei judiciare se comunica obligatoriu entitatii controlate inainte de inceperea investigatiei.
(4)Cererea de autorizare se judeca in camera de consiliu, fara citarea partilor. Judecatorul se pronunta asupra cererii de autorizare in termen de cel mult 48 de ore de la data inregistrarii cererii. Incheierea se motiveaza si se comunica Autoritatii nationale de supraveghere si entitatii controlate in termen de cel mult 48 de ore de la pronuntare.
(5)In cazul in care investigatia trebuie desfasurata, inclusiv simultan, in mai multe spatii detinute de catre entitatea controlata, Autoritatea nationala de supraveghere va introduce o singura cerere, instanta pronuntandu-se printr-o incheiere in care se vor indica spatiile in care urmeaza sa se desfasoare investigatia.





Afişează LEGEA nr. 102/2005, Republicata 2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    GDPR    Legea 102/2005    Protectia datelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Comunicare informatii de interes public. Excluderea de la comunicare a informatiilor ce privesc datele personale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 180/10 februarie 2021

Opinie contrara: mentinerea sanctiunii pentru nedeclararea salariului confidential al membrilor de familie
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti, Sentinta civila nr. 1221 din 13.02.2019

Societatilor comerciale tranzactionate pe o bursa de valori mobiliare le sunt aplicabile prevederile speciale ale Legii nr. 297/2004. GDPR actionari
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1733/2019



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Lipsa consimtamantului persoanei vizate pentru transmiterea de date personale catre instanta de judecata
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Transmiterea unor date personale in cadrul unui dosar aflat pe rolul instantelor de judecata
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Transmitere de mesaje de catre o banca, desi relatia contractuala aceasta entitate era incheiata
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP